|   15:07:40
  מוטי פלד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מלחמת עיריית תל אביב בנכים

עיריית ת"א, באמצעות יועציה המשפטיים, לקחה לעצמה את החירות להיות בג"צ היא מעוותת בחוצפה את התקנות לחניית נכים
27/05/2010  |   מוטי פלד   |   מאמרים   |   תגובות
מלחמה מצד עיריית תל אביב תזכה למלחמה שערה מצד הנכים

מזה זמן רב שאני שומע תלונות רבות מנכים ומנציגי נכים על התעמרות פקחי חניה, במיוחד בתל אביב. מסתבר שרישום דוחות חניה לרכב נכה שלא לצורך הוא מעשה שבשגרה. הסבל שנגרם לנכים על-מנת לבטל את הדוחות הבלתי מוצדקים הם סבל בל יתואר. הביורוקרטיה, בזבוז זמן כסף ועוגמת נפש רבה, הכרוכים בביטול אותם דוחות חניה אינם אנושיים, אם בכלל נענים לבקשתו ומבטלים את הדוח. שמעתי, הקשבתי ולא ממש הערכתי את חומרת המצב, עד שזה הגיע לפתח ביתי.

ביום המודעות לחניית נכים - 21.10.09 - הגיע אורח בלתי רצוי: "יש לך דוחות חניה מעיריית תל אביב משנת 2007", בישר שליח ההוצאה לפועל. לי יש דוחות חניה?! זה לא הגיוני, לא זכור לי שקיבלתי דוחות חניה שלא טופלו, לא קיבלתי עותקים לביתי, לא בדואר רגיל ולא בדואר רשום. עיון קצר בפירוט הדוחות שהציג השליח מראה שני דוחות חניה, באותו יום, באותו מקום. מספרי הדוחות עוקבים, כך שזה אומר כי לרכב נרשמו שני דוחות חניה אחד אחרי השני. כנראה בהפרש של דקות בודדות!

שני דוחות שבמקור כל אחד מהם 250 שקל צמחו לסכום כולל של כ-1,300 שקל - עושק בהתגלמותו. "זה פשוט הזוי", אמרתי לשליח: "לרכב יש תג נכה ואני הנהג היחיד, לפי הדוח הרכב חנה כחוק במקום של פריקה וטעינה ואין שום הצדקה לדוחות...". את השליח זה לא עניין, הוא רוצה כסף ועכשיו. לאחר דין ודברים קשה ולא נעים התרצה השליח, השאיר את פירוט הדוחות, והלך לדרכו תוך כדי איום שהליכי ההוצאה לפועל יימשכו.

נסער ונזעם התקשרתי למוקד העירייה, דרשתי לבטל את הדוחות ואת הליכי ההוצאה לפועל מיידית, יותר משעה הוחזקתי בטלפון תוך כדי ויכוחי-סרק, שאלות ותשובות דביליות ש"הניבו" ביטול אחד הדוחות בגלל "סמיכות זמנים...". באמת תודה רבה לכם. נציג שלכם, איש חוק, רשם שני דוחות לא חוקיים בעליל, ואתם עושים טובה ומבטלים אחד מהדוחות הבלתי חוקיים?! במקום לבטל מיידית את שני הדוחות ולשלוח מכתב התנצלות, אתם עושים טובה ומבטלים דוח אחד? טירוף מערכות מוחלט.

לרגע חשבתי שאולי זו יד המקרה, אבל חיכתה לי הפתעה לא ממש נעימה. התברר שיש במערכת עוד דוח חניה אחד, שגם הוא אינו חוקי. גם דוח זה נרשם שלא לצורך, כאשר רכב הנכה חנה כחוק!

הבנתי, זו לא טעות, זו שיטה, שיטה הגורמת סבל מיותר ובזבוז כסף לנכים ומוגבלים.

גנבים בכוח

רישום דוחות חניה לנכים הפך לטרנד אכזרי בעיריית תל אביב. לרוב הנכים אין כוח פיסי או נפשי להתקומם ולטפל בנושא, ולכן חלקם משלמים את הדוחות הבלתי מוצדקים או שמעקלים של העירייה גובים-גונבים מהם בכוח

בניגוד למה שחלק מהציבור חושב, חניית הנכים מוסדרת ומסודרת בתקנות. בגדול, התקנות מאפשרות לרכב הנושא תג נכה כמעט בכל מקום, כל עוד אינו מפריע בצורה משמעותית לתנועה, לא חוסם מעבר הולכי רגל ו/או כסאות גלגלים ועגלות ילדים, ואינו חונה במקום עצירה של רכב ציבורי. ממש לא קשה לזכור את זה, ואם לפקח חניה יש איזשהו חשד או חשש שתג הנכה מזויף, בשיחת טלפון אחת הוא יכול לבדוק אם מדובר ברכב נכה, כך שאין תירוצים ואין סיבות מקלות.

חניה זו אחת הנקודות הכואבות ביותר של כל נהג, אבל לנכים זו שאלה של חיים, נגישות, השתלבות בחברה, טיפולים רפואיים וכדומה. אך בניגוד לכל היגיון, רישום דוחות חניה לנכים הפך לטרנד אכזרי בעיריית תל אביב. לרוב הנכים אין כוח פיסי או נפשי להתקומם ולטפל בנושא, ולכן חלקם משלמים את הדוחות הבלתי מוצדקים או שמעקלים של העירייה גובים-גונבים מהם בכוח!

חניית נכים? יוק! יש כל-כך מעט מקומות חניה זמינים לנכים, שזו פשוט שערוריה. אכיפת איסור חניה בחניות נכים? כמעט שאין. אכיפת איסור שימוש בתג נכה על-ידי בלתי מורשים? אין כלל.

הקלות הבלתי נסבלת של בעל סמכות, של מי שאמור לשמור על החוק, לרשום דוח על עבירה שלא קיימת - מקוממת אותי. מה קורה כאן? רוע לב, סדיזם, בריונות, ניצול סמכות, חוסר מקצועיות, חוסר תשומת לב או אולי השלמת מכסת דוחות? זה ממש לא חשוב, כל סיבה או תירוץ יישמעו רע, רע מאוד. לדעתי, איש חוק שרושם דוח על עבירה שלא הייתה הוא עבריין לכל דבר, הוא חייב לתת את הדין, ובחומרה יתרה מעבריין "רגיל". לא ייתכן שאדם שמונה על-ידי הרשויות לשמור על החוק יגרום לאזרח סבל מיותר, זה אינו תפקידו. תפקידו מתמקד בכך שהוא חייב לשמור על החוק בפני עבריינים ולתת דוגמה אישית זכה כשלג. מי שאינו מסוגל, יואיל בטובו לחפש פרנסה אחרת. מנקודת המבט של רוב הציבור, להיות איש חוק זו לא רק פרנסה, זו שליחות, וכך צריך לנהוג.

ליקויים בהבנה
קישוט...

יצאתי מאזור הנוחות ומהאדישות הזמנית שפקדה אותי, פניתי לארגוני הנכים השונים והתברר לי שהתמונה חמורה בהרבה מהמקרה האישי שלי. התברר שבמשרדי ארגוני הנכים הצטברו ערמות של תיקים עמוסי דוחות חניה שנרשמו לנכים, רובם הגדול דוחות לא מוצדקים בעליל.

התברר שעיריית תל אביב, באמצעות היועצים המשפטיים שלה, לקחה לעצמה את החירות להיות בג"צ. הם מפרשים את החוקים ממש לא כפי שהם כתובים בבהירות ובמדויק בתמצית התקנות לחניית נכים, להם יש פירושים מעוותים אחרים. בעיניהם תג חניה לרכב נכה זה קישוט... לא רוצים להבין שמי שמקבל תג נכה חי במציאות קשה יום-יום, פיזית ונפשית.

לדוגמה: הם החליטו שלנכים אסור לחנות במקום של פריקה וטעינה או העלאת והורדת נוסעים, למרות שכתוב במפורש שלנכה מותר לחנות כל עוד אינו מפריע הפרעה משמעותית לתנועה.

פירוש מעוות לדוגמה של עיריית תל אביב: אם נכה חונה בפריקה וטעינה, לא תהיה חניה לרכב שצריך לפרוק או לטעון ואז הוא יפריע לתנועה בגלל רכב הנכה...?! נשמע לכם מטומטם? צודקים.

סוף טוב (ומתמשך?)

ל"ארגון נכי ישראל" נמאס כבר מהרדיפה אחרי האחראים לחניה בעיריית תל אביב, ראשי הארגון בראשותו של מומו נקווה ומשה בסעד היו בכמה וכמה ישיבות בעירייה - אך לשווא. הם שמעו סיפורים ואגדות, הבטחות שלא קוימו, זריית חול בעיניים, סחבת וגם שקרים, האדונים האחראים על החניה ועל ביטול הדוחות ו/או אי-רישומם הכבידו את ידם, ובמיוחד מר אברהם פרץ. לנכים יש "בטן מלאה" עליו.

ביום ראשון, 23.5.10, הייתה אמורה להיות ישיבה עם מר טיומקין בבית העירייה, ארגון נכי ישראל, ביחד עם כמה עשרות חברים, הופיעו לפגישה כדי לשים קץ לסאגה הנמשכת ולהתעללות הגוברת בנכים. עשרות נכים זועמים מצוידים בדוחות בלתי מוצדקים התמקמו בלובי שבכניסה למשרדי ראש העיר, ודרשו שמר משה טיומקין יואיל בטובו לצאת ממשרדו הנוח אך הקטן מלהכיל עשרות כסאות גלגלים, להיפגש איתם בלובי שבקומה ה-12, ולקבל סוף-סוף תשובות הגיוניות, ובעיקר צדק. מר משה טיומקין ניסה שוב "למרוח" את הנכים: "אין לי סמכות... אני לא בטוח שאני יכול... אולי... נראה..." ועוד תירוצים המתאימים אולי לפוליטיקאי שיודע שלא יעשה מאומה, אבל צריך להגיד משהו.

כאשר הבינו הנכים שהגיעו לדרך ללא מוצא יצאו לרחוב וחסמו את צומת אבן גבירול-בלוך. את זעם הנכים למודי הסבל לא ניתן היה לעצור. חלקם נשכבו על הכביש, אחרים חסמו את הדרך עם כסאות הגלגלים, בשמש הקופחת, ללא תנאים מינימליים המותאמים לנכים קשים כאלה. תוך דקות, כל מרכז תל אביב פוקק, חלק ניכר מהתושבים הזדהה עם הנכים, בודדים השמיעו משפטים שכנראה לא חשבו עליהם מספיק לפני שהוציאו אותם מפיהם. הרוחות התלהטו ורק לאחר כחצי שעה הגיע חילוץ השוטרים. הזמן חלף ומפקד תחנת לב תל אביב, סגן ניצב דני לוי (קצין משכמו ומעלה, הלוואי שיהיו עוד הרבה עובדי ציבור ברמה שלו), הגיע גם הוא וניסה לפשר. מר טיומקין והיועצים המשפטיים הואילו לרדת לעם ולשוחח עם הנכים, אך שוב חזר אותו פזמון: "אין לי סמכות... אני לא בטוח שאני יכול... אולי... נראה...". והנכים חזרו שוב לכביש.

"אנחנו לא זזים מכאן עד שיש סיכומים עם התחייבויות מפורשות", אמר מומו נקוה בנחישות ובכך הדגיש גם את נחישות הנכים שהיו מוכנים ללכת עד הסוף... רק לאחר כשעתיים של חסימת תל אביב ובלחץ מפקדי המשטרה, התרצו שוב ראשי העירייה, הזמינו לפגישה את נציגי הנכים, מפקדי המשטרה והיועצים המשפטיים, וערכו סוף-סוף ישיבה עניינית. בסופו של דבר יצא מומו נקוה עם הבשורה שהייתה צריכה להתבשר לפני שנים:

  • פקחי העירייה יקפידו לשמור על החוק ולא ירשמו יותר לנכים דוחות בלתי מוצדקים.

  • עיריית תל אביב תבטל את כל הדוחות הבלתי מוצדקים שנערכו בחודשים האחרונים.

  • ייעשה מאמץ לבטל גם דוחות שכבר שולמו לאחרונה.

  • בשבוע הבא ייערך ברחבי תל אביב סיור של כל הנוגעים בדבר על-מנת לשפר את איכות, כמות וזמינות של מקומות החניה לנכים.

הללויה! למה היה צריך את זה? מדוע צריך לטפח את התחושה שיש רוע נגד נכים? למה עיריית תל אביב או רשויות אחרות צריכות להתחיל עם זה? מדוע צריך לגרום לנכים לאבד שליטה ולהשתמש בכוח? למה לא ניתן לסיים מחלוקות כאלה בצורה תרבותית, הוגנת וצודקת. מדוע בכל מדינה בעולם, כולל במדינות העולם השלישי, יש התחשבות גדולה בהרבה מאשר במדינת ישראל הנאורה?

ארגון נכי ישראל ושאר הארגונים שהצטרפו למאבק הוכיחו שהנכים הם לא פראיירים ולא יהיו כאלה. "אם תהיה פגיעה כלשהי בנכים, על-ידי כל רשות, מה שראיתם בתל אביב זה רק הפרומו למה שעלול להיות..." - כך מבטיחים, ובצדק, ראשי ארגון נכי ישראל.

תאריך:  27/05/2010   |   עודכן:  27/05/2010
מוטי פלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת עיריית תל אביב בנכים
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
27/05/10 16:41
 
שי-
27/05/10 22:27
2
אלכס לוין
27/05/10 19:43
3
נגישות
27/05/10 21:49
4
בוש ונכלם
28/05/10 01:33
5
מקורביו של הנכה
28/05/10 08:46
6
נפעמת
28/05/10 09:02
7
בנו
28/05/10 16:06
8
מוטי1
2/06/10 17:59
9
ganit
6/06/10 17:02
10
יוסי
18/01/23 12:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חלל הפה הוא פעמים רבות מקור בלתי אכזב לסוגים שונים של פצעים ומחלות. בהקשר זה אחד מפצעי הפה השכיחים ביותר הוא האפטה.
27/05/2010  |  ד"ר שלמה ברק  |   מאמרים
מה שקורה ביישוב הדתי/חרדי עמנואל - הוא ביטוי קלאסי לגלותיות אשכנזית מפגרת, המחזירה את החברה 100 שנה לאחור - לגטאות, להתבטלות ולהתבדלות והתחנפות לפריץ הגוי.
27/05/2010  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
א. מבוא
קובץ ההנחיות המחמיר החדש שאושר במועצת הרבנות הראשית, המחייב רבנים רושמי נישואין לערוך "בירור יהדות" חטטני ופוגעני, הוא ביטוי לכך שמדינת ישראל - מדינת העם היהודי המגדירה עצמה כיהודית ודמוקרטית - אינה יהודית ואינה דמוקרטית. רק דרך יהודית אחת נכונה בשבילה. בית הנבחרים השחית את דרכו בנוגע להנחלת זהות יהודית לכלל האזרחים. העסקונה החרדית-דתית מקבלת כוח של שררה מידי אזרחים, ובעריצות של רוב פרלמנטרי מכתיבה בכנסת קול אחד, צבע אחד: אורתודוכסי חרדי קיצוני. ישראל היא דיקטטורה, דיקטטורה תיאוקרטית, בנוגע לזהות יהודית.
27/05/2010  |  יאיר רוטקוביץ'  |   מאמרים
אם הדילמה העומדת בפנינו היא: האם להתגורר בסודן או בשווייץ? אפשר להניח שההתלבטות לא תהיה קשה. העולם המערבי, הנאור, הדמוקרטי, הקפיטליסטי מתקדם לאין שיעור לעומת העולם השלישי. אבל, מסתבר שגם בעולם הנאור לא הכל ורוד.
27/05/2010  |  אהרון שחר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לא ייתכן שכעבור למעלה מ-200 ימים רק אדם אחד נטל אחריות לעובדה המכאיבה והמצמררת של חדירת מאות רוצחים מעזה את גבול ישראל ללא הפרעה הקלה ביותר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il