|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
בני משפחת פוגל. קרבנות נוספים [צילום: פלאש 90]

אין שלום עם רוצחים בזויים

הציבור חי בתחושה ששקט שורר ברחבי יו"ש - ולא היא שוב הראו חיות האדם את פרצופם האמיתי - פרצוף של רוצחי תינוקות וילדים מנהיגים בעולם אומנם גינו בקול רפה את הטבח, אך יחזרו מהר מאוד להמשך מסכת הלחצים על ישראל חבל שהממשלה חיכתה לחמישה קרבנות תמימים כדי לקבל החלטה על בנייה בהתנחלויות יש משרד הסברה למדינה, אך אין שומעים אותו וזהו מחדל משווע אין סיכוי לדו-קיום ולשלום עם בני העם הפלשתיני
14/03/2011  |   יוסי אחימאיר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

קצת יותר ערנות, קצת יותר מחשבה, קצת יותר תשומת לב, היו אולי מצילים את אודי, רותי, יואב, אלעד והדס הי"ד מידי הרוצחים הפלשתינים. כך לפחות אפשר לחשוב, לנוכח מה שפורסם על הסימנים-לחדירה שהיו בגדר הסובבת את איתמר. סימנים - אבל לא מסקנה אופרטיבית נכונה בעקבותיהם. מסקנה שתוביל לפחות להתגברות החשד מצד איש הביטחון של היישוב, תביא לאזעקת כוחות צה"ל ולהנסה - אם לא לתפיסה - של הרוצחים בטרם יכולים היו לבצע את זממם.

איננו מאשימים, ח"ו. אנו רק מציינים טעות-האנוש, שמקורה אולי באיזו תחושת שיגרה של שקט מוטעה, משכר חושים. טעות-אנוש שיכולה לקרות, ולדאבון הלב קרתה ועלתה במחיר כה יקר.

אילו היו כוחות צה"ל מוזעקים, אילו היו נמצאים בשטח - מי יודע, אולי, אולי, היו היום חמשת בני משפחת פוגל הטבוחים בחיים. ואז? ואז מי היה אז מתייחס לידיעה שנתפסו מחבלים בתחום ההתנחלות, שנמנע אסון, ששוב סיכלו כוחות צה"ל ניסיון לרצח?

אנו אומרים זאת משום שכמו אותו איש ביטחון, בן היישוב, כך גם כלל הציבור חי באיזו תחושה ששקט שורר ברחבי יהודה ושומרון. ולא היא. מי כתב באחרונה על ירי על אוטובוס בבקעת הירדן? מי הזכיר ירי פצצה מהרצועה בסוף השבוע החולף מעשה של כמעט-שיגרה מרצועת עזה? אלה רק שניים ממקרים שהתרחשו בסוף השבוע ומתרחשים כמעט דבר יום ביומו ובקושי פורסם משהו עליהם.

אכן, עצם נוכחות כוחות צה"ל בשטח מונעת הפיכתו ל"חמאסטן", כמקרה רצועת עזה. אבל הפלשתינים, בין אם הם מה"פתח" או מה"ג'יהאד" או מה"חמאס", אינם חדלים לרגע מלחרוש מזימות, לזמום רציחות, להתנכל ולפגוע. בליל שבת הם הצליחו. וכך שוב הראו את פרצופם: פרצוף של רוצחי תינוקת בת שלושה חודשים, ועימה שניים מאחיה וההורים.

זה כוחם, זה אופיים, אלה פניהם של חיות האדם, שעימם עלינו לשוחח כביכול על שלום ודו-קיום.

אין שום סיכוי לשלום אמת

עלינו להתעשת ולהסביר קודם כל לעצמנו: עם בני-עם כזה אין סיכוי לדו-קיום אמיתי, כי לעולם לא ייפסקו ניסיונות הרציחות. זהו עם שאינו ראוי למדינה משלו. עוד מדינה ערבית שוחרת-מלחמה, מדון ורצח

האסון באיתמר חייב להדליק נורה אדומה. אסור שהימים הבאים והאירועים הבאים ידחיקו אותו לפינה וישכיחו אותו. אין לנו ספק, כוחות צה"ל ילכדו במוקדם או במאוחר את הסכינאים המבצעים, אבל מאחוריהם עומדת מנטליות מובנית של שנאת ישראל, של ניסיונות לחסל יהודים בין אם בני שנה ובין אם בני 80, בין אם הם דתיים ובין אם הם חילוניים, בין אם הם שמאלנים ובין אם הם ימנים.

ההסתה נגד ישראל, החינוך לשנאת ישראל - זה מה שמתבשל כל הזמן בערים ובכפרים, בתקשורת ובמערכת החינוך של הפלשתינים. זהו מקור הרע. זהו דבר שקשה לשרש אותו. אבל אסור להתעלם ממנו. במצב כזה חייבים להודות: אין סיכוי לשלום אמת. האסון באיתמר - וכידוע, הוא לא היה ראשון מסוגו - צריך להיות נקודת ציון, שתשים קץ לאשליות הרווחות בקרב חלקים ניכרים של הציבור בתוכנו.

מול הנהי והבכי והכאב שאינם יודעים גבול, עלינו להתעשת ולהסביר קודם כל לעצמנו: עם בני-עם כזה אין סיכוי לדו-קיום אמיתי, כי לעולם לא ייפסקו ניסיונות הרציחות. זהו עם שאינו ראוי למדינה משלו. עוד מדינה ערבית שוחרת-מלחמה, מדון ורצח. בוודאי לא על-חשבון ביטחון ישראל ועתידה. חבל לשחת אנרגיה על מו"מ עם שלוחיו, גם אלה המתיימרים להיות "מתונים".

עלינו להגביה חומות של הפרדה, חומות של מגן פיסי וחומות של נפש ואמונה, ולהמשיך בחיינו כיהודים עצמאים וגאים, תוך מאמץ לשכנע את אלה שעוד ניתן לשכנעם.

את האמת יש להוציא לאור: הגזע הערבי - ויש בו יוצאי-דופן כמובן - טבוע בו אופי רצחני, חוסר נכונות לסובלנות, להשלמה ולהכרה עם השכן, בן העם האחר. זהו אופי בוגדני, הפכפך, חסר חסד והשלמה. כל ויתור לאלה שמוציאים מקרבם מדי פעם בפעם רוצחים חסרי צלם-אנוש, כל ויתור מעבר לרמה מסוימת, רק יסכן אותנו וינחית עלינו אסונות עוד כבדים פי כמה מהטבח הנורא שחווינו בליל שבת באיתמר.

נתחזק נפשית ומוראלית, ואם יש צורך נעמוד על צדקתנו, על האמת שלנו, על עצם חיינו - מול כל העולם המוסלמי ותומכיו השפלים בעולם המערבי. נעמוד ונוכל - אם רק ההנהגה שלנו תתעשת ותזקוף ראש לאומי, וכמובן אם רק נהיה איתנים ברוחנו ומאוחדים, אם לא כולנו כי אז רובנו.

הסברה? לך תסביר לממשלה...

לפנינו המחשה כואבת כל-כך, של האופי הערבי-פלשתיני. לאמור: ביו"ש טובחים - ובעזה צוהלים. עם אלה הולכים לעשות שלום? למו"מ על שלום? עם אלה יש סיכוי לפשרות הוגנות?

היו כמה סוגי תגובות על הפשע באיתמר. שונאי ישראל בעולם, המתרבים כחול אשר על שפת הים, בוודאי לא יהססו להצביע על המתנחלים כאשמים בעצם נוכחותם בשטח. למשל, אותו רוג'ר ווטרס, הנבל מ"פינק פלויד", שרק לפני ימים "עשה כותרות" בהאשמות הקשות שהטיח בישראל ובגדר ההפרדה שהקימה לגונן על אוכלוסיה. יפה-הנפש השמאלן הלה בוודאי לא יתעניין ברצוחים. מה לעשות, הם יהודים. הם מתנחלים. הם שומרי מצוות. דמם בראשם.

מנהיגים בעולם גינו בקול רפה. תוך יום-יומיים הם יחזרו לסדר-היום הרגיל, דהיינו להמשך מסכת הלחצים על ישראל, להיכנס למו"מ שיש בו רק מתן ישראלי, שיביא לפינוי השטח, לחזרה לקווי 67', להחלשתה ולהגברת הסכנה לעצם קיומה.

וישראל? - הממשלה החליטה על בנייה בכמה יישובים ביו"ש. יופי. חבל שחיכו לחמישה קרבנות תמימים כדי לקבל החלטה שכזו. מצד שני, גם את האסון הכבד הזה הממשלה אינה יודעת לנצל להסברה. והרי לפנינו המחשה כואבת כל-כך, של האופי הערבי-פלשתיני. לאמור: ביו"ש טובחים - ובעזה צוהלים. עם אלה הולכים לעשות שלום? למו"מ על שלום? עם אלה יש סיכוי לפשרות הוגנות?

ההסברה הנוקבת הייתה צריכה להתבצע גם אלמלא נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. הסברה יעילה, חזקה, שבמוקדה הוכחות לרצונם של הפלשתינים לא בדו-קיום אלא באי-קיום של יהודים, של מדינה יהודית, בין אם ביו"ש ובין אם בישראל, בין אם באיתמר בצד האחד של הקו הירוק ובין אם באליכין בצד השני של הקו הירוק.

בעולם של "פינק פלויד", של מפעילי "שבוע האפרטהייד" נגד ישראל בלונדון ובשאר בירות, של קוראי הקריאות בגלוי בטהרן או באנקרה לחיסולה של ישראל - האנטישמיות חוגגת. הנאציזם מתחדש באין מכלים. הוא חי ובועט בסמוך לגבולנו ובתוככי יישובינו, ברחבי תבל ובארצות נאורות. ההסתה בתוככי פלשתין, הגיבוי מבחוץ - תוצאתם הייתה מסע ההלוויה קורעת הלב בהר המנוחות בירושלים. והעולם שותק.

אבל ישראל איננה מסבירה. איננה מפעילה קמפיין ראוי לצאת כנגד רוצחיה ושוחרי-רעתה, מפיצי השקרים ותעמולת הזוועה נגדה. יש אומנם משרד להסברה, אבל כמעט אין שומעים אותו, אין מרגישים בו. זהו משרד שמדיניותו היא להחניף לעולם, לשלוח חריגים מתוכנו כדי להראות באמצעותם את "פניה היפות" של ישראל. זו לא הסברה. זו לא מלחמה. זו טיפשות ואוזלת-יד. זהו מחדל משווע, שיש לתקנו.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
יוסי אחימאיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין שלום עם רוצחים בזויים
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
yoni207
14/03/11 10:25
2
דן ה
14/03/11 10:28
3
קורןנאוה טבריה
14/03/11 10:48
4
קורןנאוה טבריה
14/03/11 10:56
5
אלון ה
14/03/11 11:00
6
אליהו חיים
14/03/11 21:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערב שישי, קור כלבים בחוץ. ידיעות שוטפות על הצונאמי ביפן. פתאום, אצלנו בשקופית לבנה ברוכים הבאים לגיהינום: כך זה נראה. מבעד למסך הטלוויזיה בחדרי. השטן התהלך שם חופשי בחדר של הילדים ביישוב איתמר סמוך לשכם, מזוין בסכין חדה, מברג על הרצפה, משסע באכזריות ובסיטונות נשמות רכות של ילדים והורים. התועבה משודרת סביב השעון, אל תוך הסלון, והחיים שלנו מתנהלים בין פלצות לייאוש. והעוקץ הוא שאחרי כל זה, עדיין נכונה הקלישאה שהמצב יכול להיות הרבה יותר גרוע.
14/03/2011  |  ציפורה חלפון  |   מאמרים
אני אוהב את מגילת אסתר, כי חברתי לחיים זה חמישים ושש שנים ואם ילדינו נושאת את השם אסתר. אך יש לי שיח ושיג מר עם לא מעט פסוקים במגילה הנושאת את השם אסתר. המגילה האחרונה בין חמש המגילות.
14/03/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
"קואליציית נשים לשלום" אינה סתם עוד כנופייה ששמה לה מטרה להזיק למדינת-ישראל. היא כנופיית-על! מעֵין כנופיית הכנופיות שפשוט אין להן מה לעשות בחיים ולכן מתרכזות בלבלבל את המוח תוך כדי קשקוש בקומקום. לא יודע מי מממֵן אותה, אבל העובדה היא שכל קיומה הוא איגוד של כנופיות אחרות כמו "בת-שלום", "האם החמישית", "מחסום ווטש", "נגה", "נל"ד", "נשים בשחור", "פרופיל חדש", "תנד"י", "wilpf", ו"בת צפון לשלום ולשוויון". יש שם כנראה משכורות לא רעות, הוצאות, נסיעות, כנסים, כינוסים, ועידות וחגיגות.
13/03/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
"שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם", מגנים בחריפות את הרצח של חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר ביום שישי. מי ייתן ואלוהים ישלח נחמה ליתומים. הקושי של חיים תחת כיבוש איננו מצדיק רצח אכזרי כזה של משפחה, כולל שלושה ילדים קטנים שישנו במיטותיהם. אנו קוראים לרשות הפלסטינית לשתף פעולה עם החוקרים הישראלים כדי להביא את הפושע(ים) לדין. אנו קוראים לאחינו, הכואבים יחד איתנו את כאב המשפחה שנרצחה, לא להיגרר למעשי נקם. פעילות "תג מחיר" רק תעודד ותחזק את האלימים ומתנגדי השלום בקרב הפלסטינים. מצווה עלינו לצאת מתוך מעגל הקסמים של אלימות כנגד בני אדם ורכוש. אב אחד לכולנו, יהודים וישמעאלים-פלסטינים, וכולנו חייבים לחתור ללכת בדרכו של אברהם אבינו לדו-קיום בשלום עם שכנינו.
צריך לקרוא פעמיים ואולי אפילו שלוש את חוות דעתה של שרית דנה בנוגע ליועצים המשפטיים ברשויות המקומיות, כדי להאמין שדברים כאלו יכולים להיאמר במדינה דמוקרטית. הנה הקטע המרכזי:
13/03/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il