בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
השואל מדוע ישראל אינה מצליחה להסביר את עמדותיה, דומה למי שיקצץ לפרפר כנף אחת, וגם את השנייה, ואחר כך ישאל מדוע איננו עף. במלחמת הקיום על צדקת דרכה, ישראל מובסת. הערבים מפיצים בעזות-מצח את שקר הדה-לגיטימציה שלנו, ואנו איננו מעזים לבטא את האמת העירומה בדבר אפסות הלגיטימיות הפלשתינית
|
סטודנטים מהפתח חוגגים באוניברסיטת א-נג'אח בשכם [צילום: AP]
|
|
|
|
|
|
|
|
אם אכן יורשיהם של היהודים ההיסטוריים הם הפלשתינים, ממילא ארץ ישראל שייכת להם. על כן, בצדק נדרשים בני הדת היהודית שהיגרו לפלשתין – לשוב איש-איש לארץ מוצאו. כך, במהלך הסברתי גאוני, נשללה הלגיטימציה מן היהודים בארץ ישראל | |
|
|
|
|
בעולם המודרני התקשורת היא מעצמה, אפילו מעצמה מנצחת, ובממלכה הזאת מאז ומעולם הצטיינו היהודים במיוחד. בולטותם בכל תחומי המילה המודפסת והמשודרת אפילו סיפקה ומספקת לאנטישמיות "חומר מרשיע" - ראיה שהיהודים משתלטים כביכול על העולם. על הרקע הזה היה ניתן לצפות שמדינת היהודים תהיה מעצמת תקשורת, עוד לפני היותה "מעצמת היי-טק", אך האמת המרה היא שבתחום ההסברה נחלה המדינה כישלון חרוץ, ובמימדים אסטרטגיים המסכנים את עתידה. יש לדחות על הסף כל תיאוריה שלפיה היהודים בולטים בתקשורת רק בגולה, וכי יש משהו בהוויה הישראלית הקושר את לשונם. אדרבה: היישוב של ראשית המאה הקודמת הפיץ את הבשורה הציונית בהצלחה מרובה, ויעידו הסרטים הנפלאים על עמק יזרעאל, על הקיבוצים ועל ראשית תל אביב. גם אל הערבים ידענו לדבר ולשדר; ל"דאוד-אל-נטור" האזינו בכל מדינות ערב. מה קרה לנו אפוא שנאלמנו דום? לפני שניגשים לריפוי חייבים לעשות דיאגנוזה, ונתחיל בצד הערבי.
|
|
האויב הערבי אינו מהסס לשלול מהיהודים את עצם היותם עם הזכאי לארץ משלו, אך ההסברה הישראלית לא תעז להשיב את התשובה המתבקשת: הפוסל במומו פוסל | |
|
|
|
לבד מן הכשלים הפנימיים, תוצרת בית, עומדים בדרכנו כמה מכשולים טבעיים: הראשון קשור לשמה של ארץ ישראל בשפות האירופיות: פלשתינה. במנדט הבריטי ארץ ישראל נקראת "פלשתיין": בית לאומי לעם היהודי בפלשתיין, סוכנות יהודית לפלשתיין, וכשאמרו "פלשתיין" התכוונו אך ורק לארץ ישראל, הארץ שישבו בה בני ישראל הקדמונים. איש לא שייך עדיין את הארץ לעם אחר וגם הערבים המקומיים לא היו מודעים להיותם "פלשתינים". אפילו הנאצים קראו: "יהודים לפלשתינה!" הזיוף הגאוני נעשה אחר כך. לך ספר להם שהקיסר אדריאנוס המציא את "פלשתינה" כדי למחוק את "יודיאה"; שמעולם לא היו מדינה או עם פלשתינים, והמרחב "מדן ועד באר שבע" לא שימש אף פעם בית לשום עם זולת העם היהודי; שהערבים המקומיים החלו לקרוא לעצמם "פלשתינים" רק מפני שהבריטים קראו לבית היהודי הלאומי "פלשתיין"; ושהם באו ממצרים, מסוריה, מחצי האי ערב, מעירק, מן המגרב. ורובם – להתפרנס מן היהודים. וגם נסה לצמצם כל זאת למשפט טלוויזיוני קליט אחד! האויב הערבי אינו מהסס לשלול מהיהודים את עצם היותם עם הזכאי לארץ משלו, אך ההסברה הישראלית לא תעז להשיב את התשובה המתבקשת: הפוסל במומו פוסל, ועוד שנים רבות תחלופנה בטרם יתברר אם היו או לא היו יותר מאשר דחליל להפחיד את היהודים. במלחמת הקיום על צדקת דרכה, ישראל היא פאסיבית. הללו מפיצים בעזות-מצח את שקר הדה-לגיטימציה שלנו, ואנו כובשים בקרבנו ואיננו מעִזים לבטא את האמת העירומה בדבר אפסות הלגיטימיות הפלשתינית.
|
|
כל עוד תמשיך "להסביר" את מדינת היהודים הנבחרת הנוכחית, היא תיכשל. רפורמה גרידא לא תועיל עוד. שום דבר פחות ממהפכה לא יעזור: מהפכה ציונית, "כיכר שחרור" כחולה-לבנה | |
|
|
|
אין טעם לשאול את כל השאלות האלה, כל עוד היהודים בעצמם לא גמרו בדעתם שמדינת ישראל וארץ ישראל (המערבית לפחות) חד הם. על כן, דומה השאלה "מדוע ישראל אינה מצליחה להסביר את עמדותיה ולמצוא להן תמיכה, והאם ניתן לשנות מצב זה?" - למי שיקצץ לפרפר כנף אחת, וגם את השנייה, ואחר כך ישאל מדוע איננו עף ומה עושים כדי שישוב ויעוף. התשובה היא, כמובן, שהפרפר הזה כבר לא יעוף. אלא אם כן יצליחו להשתיל לו כנפיים חדשות (אם עוד יהיה בחיים) וישברו את האצבעות למי שתלש לו את כנפיו הטבעיות.
|
|
כפי שמבחינה צבאית ניתן להגן על גוש דן רק מבקעת הירדן ורכסי השומרון, כך במערכה על האמונות והדעות, התכחשות ההסברה הישראלית לזכות היהודית על יש"ע וירושלים ההיסטורית שומטת את הקרקע גם מתחת למדינת-החלוקה. הדה-לגיטימציה אינה מכירה קו ירוק | |
|
|
|
הערבים הצליחו ליצור יש מאין "עם פלשתיני" בעל "זכות היסטורית בת אלפי שנים", מכוח היותו כביכול יורשם של הפלשתים, היבוסים וכל יתר עממי כנען, כולל העברים והיהודים הקדמונים. הפלשתינים הם בו-זמנית צאצאי גוליית הפלשתי וגם בניו של דוד בן ישי, ועל-פי ההיגיון הזה "גילה" ערפאת שישו הנוצרי היה "השהיד הפלשתיני הראשון". ואם אכן יורשיהם של היהודים ההיסטוריים הם הפלשתינים, ממילא ארץ ישראל שייכת להם. ואשר לאלה הקוראים לעצמם היום "יהודים", הללו הם בני הדת היהודית בלבד, וכמו הקתולים, הפרוטסטנטים והמוסלמים הם שייכים לאומות שונות. על כן, בצדק נדרשים בני הדת הזאת שהיגרו לפלשתין לשוב איש-איש לארץ מוצאו. כך, במהלך הסברתי גאוני, נשללה הלגיטימציה מן היהודים בארץ ישראל. מכאן, לצד היהודי. בעוד הזיוף ההיסטורי הערבי המגושם מכה שורשים בעולם, לא נעשה כל מאמץ נגדי להפריך את ההמצאה הפנטסטית הזו. גרוע מזה: היהודים מצידם חדלו מלהעלות את טענת הזכות שלהם, ונטשו והפקירו את התביעה הטובה ביותר שעמדה אי פעם לעם כלשהו: עבר של אלפי שנות זהות היסטורית-תרבותית-דתית, והווה של דם, יזע, דמעות והשקעות-ענק שהפכו שממה לגן פורח. לדעת משפטנים בינלאומיים מן המעלה הראשונה (פרופ' יוליוס סטון, יוג'ין רוסטוב, סטיבן שוובל ואחרים), הוראות המנדט הבריטי שהעניק חבר הלאומים לעם היהודי ב-1922 עומדות בתוקפן, כל עוד מדינת ישראל לא תכיר בריבונות זרה על ירושלים ויש"ע (ובכך תתאבד – מדינית, משפטית, רוחנית והיסטורית). אבל המנדט אינו נלמד אצלנו, אינו מוכר בשיח הציבורי והפוליטי שלנו ולא כל שכן שאינו מובא בפני דעת הקהל בעולם. את התוצאות הממאירות של ההזנחה מבטא היטב הפרשן היהודי-אמריקני החשוב צ'רלס קראוטהמר (בראיון טלפוני עם מרדכי טברסקי, 12.4.11): "הדיפלומטיה הישראלית, לרוע המזל, הפקירה את הלגיטימיות של תביעת הזכות שלה על הגדה המערבית. עכשיו אתם מוכרחים להתמודד עם המציאות, עכשיו אתם חיים בעולם חדש ועליכם לקבל זאת... מרגע שישראל קיבלה על עצמה את הנרטיב הפלשתיני באוסלו... היא הכירה בלגיטימיות של המהפכה הפלשתינית... (ו)הכתימה את הנרטיב שלה עצמה מ-1948-9... ברגע שישראל שברה את הטאבו, היא פתחה את הסכרים, נתנה לגיטימיות למדינה הפלשתינית... גם חלוקת ירושלים נבעה מישראל, בקמפ דיוויד 2000. ראש ממשלה ישראלי הציע לחלק את ירושלים, והוא שבר את הטאבו... יתר העולם קיבל זאת". הערת השלמה: "הנרטיב הפלשתיני" אינו מחלק בין "הגדה המערבית" ל"קו הירוק". בין הירדן לים קיים רצף אחד, ולכן כל מאבק נגדו ייתכן רק על קו הירדן. וכפי שמבחינה צבאית ניתן להגן על גוש דן רק מבקעת הירדן ומרכסי השומרון, כך במערכה על האמונות והדעות התכחשות ההסברה הישראלית לזכות היהודית על יש"ע ועל ירושלים ההיסטורית שומטת את הקרקע גם מתחת למדינת-החלוקה. הדה-לגיטימציה אינה מכירה קו ירוק. ישראל, שאיבדה את אמונתה בצדקת דרכה, איבדה עִמה גם את הדרך. ניצחנו במלחמות הכוחניות עם הערבים אך הובסנו במערכה האידיאולוגית על צידוקה הפנימי של הציונות. את התבוסה הזאת הנחיל לנו מיעוט לא גדול מקרבנו השולט על צומתי התקשורת, הכלכלה, האקדמיה, המשפט, השירות הציבורי והאמנות, ועל צמרות הצבא, המשטרה והשב"כ. חלקם נתפסו ל"מינות" ובלִבם הם כבר כופרים בצדקת הדרך. מושגים כמו "תקומה", "שחרור" ו"עצמאות" מתקשרים בתודעתם עם "המאבק הפלשתיני". אחרים נעשו אדישים, ספקנים ונהנתנים, וממילא חסרים את האנרגיה והחום לשכנע את זולתם שהם משרתים אידיאל גדול, ובעיקר – צודק. לכן, כל עוד תמשיך "להסביר" את מדינת היהודים הנבחרת הנוכחית, היא תיכשל. רפורמה גרידא לא תועיל עוד. שום דבר פחות ממהפכה לא יעזור: מהפכה ציונית, "כיכר שחרור" כחולה-לבנה.
|
|
תמונת רחוב של רבת עמון. כיתוב: לו העזה ממשלה בישראל לומר את האמת, שמדובר בחלוקה שנייה של הארץ ושכל צדק שמגיע לפלשתינים כבר נעשה עימם בחלוקה הראשונה – קרוב לוודאי שירדן הייתה מבטלת את הסכם השלום, הבנוי על ההנחה שאנחנו נשתיק את האמת הזאת | |
|
|
|
שתיקת הכבשים של ישראל חוצה גם את הירדן מזרחה, והתוצאות חמורות לא פחות. חוש הצדק של קהל היעד שלנו עשוי להקשות: ניחא שהפלשתינים לא היו עם, אבל הואיל והיום הם מגדירים את עצמם כך, למה לשלול מהם בית לאומי משלהם? על כך יש לישראל תשובה מצוינת: כבר יש. כבר היום הם שולטים בעבר הירדן על שלושה רבעים משטח פלשתין, היא ארץ ישראל. אלא, שוב בהברקה גאונית, הם בחרו לקרוא לארצם בשם אחר : "ירדן" ! אילולא היה פיה הרשמי של המדינה בלום, היא הייתה אומרת שעל-פי המנדט הבריטי המקורי, ובספרי ההיסטוריה, "הממלכה ההאשמית הירדנית" היא ארץ ישראל המזרחית, ואף היא הוענקה לעם היהודי. היא הייתה מספרת שב-16.9.22 חולקה ארץ ישראל חלוקה ראשונה, כשבריטניה השיגה את הסכמת חבר הלאומים להוציא את עבר-הירדן (3/4 משטח המנדט!) מן הבית הלאומי היהודי ולאסור בשטח זה עלייה, התיישבות ורכישת קרקעות על-ידי יהודים, כדי לשמר אותו לטובת מי שזה עתה גילו שהם "עם פלשתיני". והייתה מעירה, שבכוונת מכוון קראו לישות החדשה "ירדן" ולא "פלשתין", למרות ש-70% מתושביה "פלשתינים", והיא, "הגדה המזרחית", אינה פחות "פלשתין" מן "הגדה המערבית". וכל זאת, כדי שיהיה אפשר להמשיך ולהציג את "העם הפלשתיני" כחסר בית, שהרי בפלשתין המזרחית נולד בינתיים עם חדש – "העם הירדני"! והייתה צוחקת, שהציונות ילדה ילד אחד מנישואין חוקיים - ישראל, ושניים מחוץ לנישואין, "פלשתין" ו"ירדן". אם אכן עמים הם, ולא פיקציות של לוחמה פסיכולוגית. והייתה טוענת, שמכל מקום הפלשתינים אינם יכולים לתבוע לעצמם שתי מדינות, אחת "ירדן" ואחת - "פלשתין"! לו העזה ממשלה בישראל לומר את האמת, שמדובר בחלוקה שנייה של הארץ וכל צדק שמגיע לפלשתינים כבר נעשה עִמם בחלוקה הראשונה – קרוב לוודאי שירדן הייתה מבטלת את הסכם השלום, הבנוי על ההנחה שאנחנו נשתיק את האמת הזאת. וגם כאן, העדר ההדדיות וחוסר הסימטריה הם לרועץ לנו: לממלכת ירדן מותר לזעוק 'למה לפלשתינים אין מולדת' ולתבוע להקים להם מדינה במערב הירדן. לנו, לעומת זאת, אסור לשאול היכן זכויות ההגדרה העצמית של 70% מתושבי ירדן הרואים את עצמם כפלשתינים. שהרי אם המדינה הירדנית היא הביטוי הלגיטימי של הגדרתם העצמית, אזי כבר יש להם מדינה, ואם המשטר הירדני אינו מספק להם את הגדרתם העצמית, מדוע לא יילחמו עליה שם? הלא במערב הירדן, כולל בישראל, הערבים הם עדיין מיעוט! ומדוע לירדנים מותר להכריז "ארץ ישראל היא פלשתין" ולמדינת ישראל אסור להשיב – "ירדן היא פלשתין"?!
|
|
תאריך:
|
11/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
11/05/2011
|
|
אליקים העצני
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
כי אינו מתאים לה!
|
11/05/11 09:54
|
|
2
|
|
ע. הנביא
|
11/05/11 10:01
|
|
3
|
|
סתם_1
|
11/05/11 13:08
|
|
4
|
|
ע.ג.
|
11/05/11 13:42
|
|
מול הטענות החוזרות ונשנות על הידרדרות הנוער בימינו, מי היה מאמין שבינינו מסתובבים המוני נערים בעלי תחושת שליחות חברתית אמיתית? בשבועות האחרונים עמלו תלמידי כיתה י'-3 מתיכון "רוז-מצקין" התל אביבי על תוכנית פעולה חברתית מיוחדת במינה, במסגרתה הגיעו לבית אבות "בית ברכה" של עמותת "רעות" בשכונת יד-אליהו והשתתפו בטקס נרגש של יום השואה. בית האבות נחשב לבית חם עבור קשישים קשי-יום שחלק גדול מהם ניצולי שואה בעצמם. במהלך הטקס הקריאו התלמידים קטעים ושירים, והעבירו את התחושה שיום ייחודי זה משמעותי לכל הדורות של העם היהודי, ושגם הדור הצעיר אינו שוכח את סבל אבותיו. "דבר לא לשכוח - עד דור עשירי", הקריאו התלמידים מתוך 'נדר' שנכתב בידי המשורר אברהם שלונסקי.
|
|
|
בפארק הירקון, באזור הסמוך לבתי המגורים, בין רחוב בני-דן ונחל הירקון, ובין רחוב קוסובסקי ונחל הירקון, מוצבים שלטים גדולים של עיריית ת"א-יפו בהאי לישנא: "אסור בהחלט להדליק אש ולהבעיר מנגלים בשטח זה". אם כך הדבר בימי חול, שבהם מבעירים מנגל אחד או שניים באזור, קל וחומר שכך יהיה ביום העצמאות, יום מועד לאלפי מנגלים.
|
|
|
ההתפרצות של יואל שליט וחברתו אל רחבת טקס יום העצמאות הממלכתי בהר הרצל הייתה מבישה. הכאב הפרטי של משפחת שליט, עמוק ככל שיהיה, אינו יכול להאפיל בכהוא זה על האור הגדול שיש במדינת ישראל.
|
|
|
אינני יודע כיצד עבר יום הזיכרון שלכם, אבל ברצוני לספר לכם מעט על יום הזיכרון שלי. לא, אף אחד מקרוביי לא נפל תוך הגנה על המולדת. אחי, תודה לאל, סיים שירות מכובד ומלא בחיל השיריון. אני סיימתי שירות מכובד כקצין בחיל-המודיעין, תוך הרמת תרומה משמעותית יחד עם חבריי לבטחון המדינה ולביטחון החיילים שבשטח. כך שלכאורה, על-פניו, יום זה אמור להיות רחוק ממני, מנוכר, לא אמור לעורר רגש כזה או אחר בקרבי. ועם זאת, מדובר באחד הימים המשמעותיים ביותר בעבורי במועדי העם היהודי בכלל ועם-ישראל בפרט. כי האבל שעליו מדברים ביום הזה איננו בלעדי למשפחות השכולות, אלא שייך לכולם, לכל מי שההוויה הישראלית חשובה לו ויקרה לו.
|
|
|
אנו חיים במדינה שחיה את המוסכמות של עצמה, אך מצד שני חוששים לעיתים לבחון אותה באמת. במשך הזמן, כל החוקה של מדינת ישראל הפכה לדבר כוזב של עם רטוש, הגזור ומפולג בין המון של דעות. אם תבחנו את רוב בני הנוער במדינה, תתאכזבו לגלות כי למרבה הצער, רבים מהם לא יודעים דבר על החוקה ומגילת העצמאות. מנגד, מביאות לנו בטלוויזיה תוכניות האקטואליה יריבים ממפלגות כאלה ואחרות, האומרים אחד לשני: "אתה לא תלמד אותי על חוקת המדינה", והארץ שוקטת עד להצעה של התוכנית הבאה.
|
|
|
|