|
סודות נסתרים [צילום: ראובן לייב]
|
|
|
|
|
מדרך הטבע מעוררת וינה אסוציאציות ברורות לשניצל, לשטרודל, כמו גם לארמון שיינברון, לבית הספר הספרדי לרכיבה ולכנסיית סטפן הקדוש. אלא שמצויה גם וינה האחרת, שצפונותיה נגלות רק למי שהוא באמת וינאי בלשד-עצמותיו.
רק מעטים יודעים, מן הסתם, את דבר קיומן של סאונות העירום, החבויות ב"חמי אוברלה" - קומפלקס ענק של מרחצאות טרמליות של מי-מרפא, בפרבר נידח של וינה, שמעייניו קולחים ממעמקי האדמה. סאונות אלה, שלוש במניין, בטמפרטורות של 45, 60 ו-75 מעלות, מיועדות לנשים ולגברים, בני 14 ומעלה. אלה מצווים לשהות במחיצתן בעירום מלא לפרק-זמן מומלץ של 20 דקות בלבד, מחמת החום הכבד השורר בהן. בחלל האוויר של הסאונות נישאים אותה שעה ניחוחות-בושם נעימים של אקליפטוס, ורדים ומנטה.
מדי יום מציפים את הסאונות האטרקטיביות בני קשת רחבה של גילים. כך, למשל, נוהגים בשעות הבוקר לנהור אליהן נשים וגברים בגיל העמידה, לרוב גמלאים, ואילו בשעות אחר-הצהריים שוטפים אותן צעירים וצעירות, בהן גם נשים הריוניות.
בתום השהייה בסאונות מתפנים באיהן לאתנחתה של מרגוע, בדממה מוחלטת, בכיסאות הנוח, שעומדים לרשותם באולם הסמוך, עדיין בעירום מלא, כשאפילו בגד-ים או מגבת הם בבחינת מחוץ לתחום עבורם. לעת לילה מתקיים ברחבתו הפנימית של האולם נשף-ריקודים סוער, על-פי מיטב המסורת הווינאית, בלבוש אדם וחוה.
שוויון-זכויות
אטרקציה מקורית נוספת, ומן הסתם גם ייחודית, היא בית הבושת הגברי החדש, ששמו ומשכנו עוברים אצל הווינאים מפה לאוזן. בשונה מבתי הבושת השיגרתיים, מוצג בו לראווה היצע גדול של גברים-חתיכים, כשכל אישה, הנקלעת ביודעין למקום, בוררת לה גבר כלבבה. מטבע הדברים מתנהל בית הבושת, שזה מקרוב הוקם, בסיסמה של "שוויון-זכויות לאישה". בין כתליו מעניקים גברים, בני 20 ומעלה, את חסדיהם, ללא מורא וללא משוא-פנים, לאותן נשים העורגות לשירותיהם. מבדיקה שערכתי עולה, כי נשים נזקקות לשירותי-מין שכאלה לא פחות משנזקקים להם הגברים.
פופולריות מאוד באחרונה הן גם מסיבות הפיג'מות העליזות, הנערכות מדי סופשבוע בביתו של אחד המארחים שבחבורת הנפגשים. בדרך כלל הן מתקיימות בקרב חוג-מכרים מצומצם, או בקרב חברים משותפים ממקום העבודה. באי המסיבות מחויבים לעטות על גופם חלוק-לילה בלבד, ואת זמנם הם חולקים, תוך כך, בין שיחות על ענייני דיומא, בסעודה לשמה, ובמה שהם מכנים "שעשועי-לילה". לעת אשמורת שלישית מתפרקדים כולם על מחצלאות לשינה בצוותא. לדברי אותם פיג'מאים, מהוות עבורם המסיבות האלה מקור לתעצומות כוח ונפש לקראת שבוע העבודה הממשמש, בצד, מה שהם מכנים, קירוב-לבבות הדדי והידוק הקשר החברתי.