|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

הטור של פריצי

על תשלומי ביטוח מהירים סוס הברזל הנופל ומדורות החשק על יום רע, שופט אמיץ ואישה שרוצה לעצב לנו את הדוגמניות
20/05/2011  |   אברהם (פריצי) פריד   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

אש התשוקה

המגזר החרדי עסוק בשאלות ל"ג בעומר. מאחר שהערכות המשטרה להילולה במוצ"ש תחייב שוטרים לחלל את השבת, הוחלט שהמדורות תוצתנה מאוחר יותר. אבל הבעיה העיקרית היא "דרך המהדרין" שהתקלקלה.

מדובר בדרך מיוחדת שנסללה בעליה לקבר הרשב"י במירון עם הפרדה בין נשים לגברים, כדי שלא ילכו חלילה יחד, זה לצד זה, ומי יודע מה יעשו בדרך. בנוסך יש בעיה שהההסעות הנפרדות המגיעות להילולה פורקות נשים וגברים באותן תחנות, ושוב יש חשש נורא לפריצות. לכן פנו רבני משמרת הצניעות למשטרה ודרשו שהיא תרחיק את תחנות ההסעה זו מזו, ותקים מחסום דרכים עם שוטר שיבדוק את כל האוטובוסים המגיעים, ויסמן אותם במדבקות: מדבקה צהובה על אוטובוס של גברים ומדבקה וורודה לאוטובוס של נשים.

המשטרה סירבה, או כי אינה מבינה גרמנית, או כי הבינה שגם את חלק מאוטובוסים של הגברים אפשר לסמן בורוד. הבעיה לא הוסדרה, ולמשמרת הצניעות החרדית צפויה עבודה רבה סביב מדורות התאווה.

גם אני הייתי במדורות ל"ג בעומר, ולא זכור לי הצבר אדיר כזה של תאווה, תשוקה והתעוררות היצר הרע. אבל אם זה מה שנדרש, גם אני מוכן להתחיל ללמוד עכשו איזה דף גמרא ליום.

ביטוח מהיר
[צילום: פלאש 90]

בגרמניה נחשף שחברה הביטוח הגרמנית מינכן-רה ערכה ל-100 מנהליה הבכירים מסיבה אליה הוזמנו נערות ליווי שסומנו בצמידים שונים: צמיד אדום למארחות, צמיד צהוב למספקות שירותים מיניים וצמיד לבן לנשים שהוזמנו במיוחד עבור המנהלים הבכירים. במקום היו אמבטיות ומיטות וכל מי שנכנסה למיטה עם מי מהמוזמנים קיבלה ממנו חותמת, כדי שתקבל בסוף הערב את שכרה.
אצלנו זה בטח לא יכול להיות. חברת ביטוח ישראלית משלמת רק אחרי 3 חודשים.

ותזכורת:
[צילום: פלאש 90]

לאחר פרישתו מכס השיפוט, סיפר שופט המחוזי שלי טימן כי בעת הפסקת צהרים במשפטו של נאשם בעבירות מין, הוא אמר לחבריו שלאור החומר ועדות המתלוננת נראה שצריך יהיה לזכות את הנאשם. אלא שאז השיב לו חברו להרכב (שופט ששלי טימן לא מסר את שמו) שהוא אומנם צודק, אבל יש בעיה כי "אתה יודע מה יעשו לנו ארגוני הנשים אם נזכה אותו?".

כשנזכרים בכמות הסורגות שישבה למרגלות גרדומי משפט קצב ובהפגנותיהן הלוחצות מול דלת בית המשפט, כדאי להזכר בעדות השופט טימן ולהצדיע לשופט דנציגר.

יום רע?

"זה היה המקום האחרון שהיה צפוי שיקרה בו משהו" הסבירו הדוברים על חדירת הגבול הסורי. מוכר. שמענו זאת כבר ביום כיפור 73. השבוע צה"ל המפונק והמדושן שלנו שוב נכשל. מישהו מתפלא ?

רק קוצר ראות והיעדר תכנון מנעו מהפלשתינים מלקחת עימם בחזרה איזה 20 בני ערובה ישראלים ולהעבירם לסוריה, או לאירן. מדינה שזוחלת כבר 5 שנים על גחונה תמורת גלעד שליט אחד, תאכל הרי עפר ותנשק גם את רגלי האייתולות היחפות עבור 3 משפחות ישראליות חטופות. וזה מה שיקרה בפעם הבאה.

בצמרת צה"ל הגדירו זאת כ"יום רע", כאילו מדובר באירוע מזג אויר. זו הונאה עצמית. צריך לומר לבכירי פיקוד צפון של צה"ל את הדברים בבירור: נכשלתם לחלוטין, הוכחתם יכולת אפסית, ומאחר שאינכם מסוגלים לשמור אפילו על גדר גבול פשוטה, אתם מתבקשים להניח את הדרגות שלכם על השולחן וללכת הביתה. אנו נמצא כבר קצינים ראויים יותר שיחליפו אותכם, כאלה שיזכרו מהו תפקידם האמיתי ועבור מה הם מקבלים משכורת קבע ושוחקים ציוד שעולה לנו מיליארדים: כדי לשמור על גבולות המדינה סגורים.

ולמי שמתלבט, חישבו נא כמה ימי מאסר יקבל סתם חייל שירדם בש"ג, ויתברר שפלשתיני אחד נכנס למחנה שלו בעת שהוא ישן והוריד את הדגל כשעשוע. עכשו תכפילו זאת בכמות הפלשתינים שחדרו לישראל מסוריה לאור יום, אחד מהם נסע לו עד יפו "לבקר בבית" ולהתרחץ בים, ותסבירו לעצמכם איך זה שהש"ג האחראי, אלוף פיקוד צפון, מכהן עדין בתפקידו ואיש לא מבקש ממנו או מקציניו מסקנות אישיות. נראה שבצה"ל אין יותר מנהיגות שנוטלת אחריות, וחמור מזה: נראה שככל שכמות קציני המודיעין והמטה והתיכנון בפיקודים של צה"ל מתנפחת, כך מידרדרת בהם היכולת האינטלקטואלית. וזה מרגיז, כי בשביל לדעת שהדבר ראשון בביטחון זה גבול סגור הרמטית ומאובטח, לא צריך הרבה אינטלקט ודיונים. לזה מספיק גם שכל פשוט של רס"ר מהדור הישן.

זו לא בדיחה. בפעם הבאה זה יעלה בחיי הילדים שלכם. אם יהיה לנו מזל, אז הצעדה הבאה של 100,000 פלשתינים גם היא תהייה חסרת נשק. רק שלאור ההתלהבות הגואה בעולם הערבי נוכח מה שהם מגלים על תורת הביצועים הצה"לית, יתכן בהחלט שה-100,000 הללו יבואו כשהם רכובים הפעם על נגמשים ומצויידים בטילי כתף.

ואל תהיו כל כך בטוחים שצה"ל יחכה להם. כי כמו שגילינו כבר כמה פעמים, אי-אפשר לסמוך על הערבים האלה, והם שוב עלולים לבוא דווקא מהכיוון שצה"ל לא צפה לו מראש.

מעצבת הדוגמניות
[צילום: פלאש 90]

ח"כ רחל אדטו יזמה חוק האוסר להציג דוגמניות רזות. לטענתה זה מעודד נערות להרעיב עצמן בדיאטות מטורפות כדי לדמות להן, ובכך נגרם לצעירות נזק בריאותי.

רחל אדטו היא רופאה ואני מאמין למניעיה, אבל אם החוק הזה יחוקק, הוא יצור תקדים מסוכן: יש הרבה אנשים שחושבים שגם להציג פלקט דוגמנית בשמלת מיני קצרה וחזיה זה גורם נזק בריאותי לנערים צעירים, עד כדי עיוורון, ולכן הם גם מוכנים לשרוף את התמונות הללו יחד עם תחנת האוטובוס כולה. תשאלו את מאיר פרוש וחבריו ביהדות התורה.

הרעיון שהמחוקק יכתיב איך תראה דוגמנית בעיתון, רק בגלל שזה משפיע על דימויים ורצונות של אנשים, הוא מסוכן. יש בארץ מספיק אנשים שיסכימו שזה לא טוב להראות תמונה של ערבי יפה תואר או שמאלני שמפגין נגד המממשלה, ויש מספיק אנשים שחושבים שזה לא טוב להראות בעיתון תמונות של נשים בכלל. אם תחברו ביניהם בכנסת יש לכם רוב, ועיתונות שתראה רק תמונות של רבנים צדיקים וציונים מדליקי משואות. כי כולנו מסכימים שפרסום תמונות של נורבגיות כחולות עיניים עלול לעודד נישואי תערובת, מה שמזיק לבריאות העם.

זהירות במעשיך, ח"כ ד"ר אדטו: בהפרעות האכילה של צעירות אפשר לטפל בדרכים אחרות, אבל בחוק שיתחיל סידרת חוקים ואיסורים על פרסום תמונות ורעיונות בלתי רצויים לחברי הכנסת אין דרך לטפל. וכשזה יתחיל, ח"כ אדטו, את תתבקשי יום אחד לוותר על מקומך בכנסת ועל תארייך במשפטים ורפואה, ולחזור למטבח לניקוי הבית ולגידול ילדים. כי הרעיון הזה, שאשה תוכל להיות רופאה, או משפטנית או חברת פרלמנט או אפילו שלושתם יחד, גם הוא היה פעם רעיון שאסור היה להעלותו בעיתונות, בנימוק שזה מסוכן ומזיק לבריאות המשפחה.

סוס הברזל
[צילום: פלאש 90]

ישראל מגלה תושיה במקומות בלתי צפויים. לא רק בהיי-טק, גם בתחומים שמרניים, כמו סתם רכבת, יש לנו הישגים יפים.

כמה שלא נהייה קטנים וזעירים בהשוואה למסילות הפסים המדהימות בארה"ב אירופה ואסיה, בתוך 5 שנים סגרנו פערים אדירים ואנו כבר מתקרבים במהירות למקום הראשון בעולם בכמות תאונות רכבת לקילומטר. רק התעקשותו של הועד ההסתדרותי על העסקת עובדים במספר כפול מהמקובל, מונעת מאיתנו מלקבל את המקום הראשון בעולם גם בכמות התקלות לעובד.

פרשני החוק
[צילום: ערוץ 2]

משפט הרשעת קצב התנהל תחת איפול וצנזורה, בניגוד לנדרש ממערכת משפט. מיידל עם סיומו הטיפו לנו כל הפרשנים המלומדים של הרדיו והעיתונים שאנו צריכים לקבל את פסק הדין ולהאמין לכל קביעותיו, כי אפשר לסמוך על השופטים הישראלים, שהם מקצוענים ומומחים וישרים והגונים. קיבלנו.

רק מי שדרש מאיתנו אתמול לכבד ולקבל את פסיקת בית המשפט המחוזי בעניינו של קצב, מתבקש לקבל ולכבד היום גם את פסיקתו של בית המשפט העליון לעכב את המאסר, לאחר שהוא בחן את החומר ומצא שחלק מטיעוני קצב משמעותיים.

בלי קשר לתוצאות, מתקפת הפרשנים ההיסטרית על השופט דנציגר תרשם כיום שבו גם פרשני החוק שלנו הפכו לאספסוף.

תאריך:  20/05/2011   |   עודכן:  20/05/2011
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלישמע
20/05/11 12:39
2
לקצינים בצהל
20/05/11 13:18
3
חנה שרה
20/05/11 15:38
 
לזו שלא הבינה
20/05/11 18:09
4
חנה שרה
20/05/11 16:09
5
משה, עורך-דין
20/05/11 18:53
 
ולא פעם ראשונה...
20/05/11 21:35
 
משה, עורך-דין
21/05/11 11:28
 
רקסוס
21/05/11 09:17
6
חניבעל
20/05/11 21:39
 
בימ"ש למשפחה
21/05/11 14:36
7
סתם_1
21/05/11 18:22
8
נחום שחף
22/05/11 07:11
9
נחום שחף
22/05/11 07:33
10
נחום שחף
22/05/11 07:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אולי זה רק נדמה לי, אבל הרושם הוא שהשבוע האחרון היה עמוס בחדשות יותר מהרגיל. כלומר, העיתונאים לא היו צריכים להציג שטויות כסיפורים מרעישים, מה שקורה לעתים קרובות מדי בכלי תקשורת מסוימים, כי באמת, השבוע היו סיפורים מרעישים די והותר. אולי אחראי לכך הדוח התקופתי של מבקר המדינה, זה שמדי שנה מתריע על כך שיש שווים ויש שווים יותר בתחום השוויון לפני החוק. אולי נאומו של ראש הממשלה בכנסת, נאום שמוכיח שוב כי אין שום קשר בין מה שמאמינים המתיימרים להנהיג לבין מה שהם אומרים, ומה שחמור יותר - הוא מוכיח שהם לא מייחסים למלים הנאמרות את החשיבות (הערכית והמעשית) הראויה להן. אולי דחיית ריצוי עונש המאסר, עד לשמיעת ערעורו של נשיא המדינה לשעבר, ובעיקר הנימוקים שכתב השופט שהחליט על הדחיה ואולי כל אלה ביחד ואירועים נוספים שלא הזכרנו כאן, כגון "הפלישה הסורית" לרמת הגולן, עשו את השבוע הזה מעניין במיוחד.
20/05/2011  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
נפילתו מאיגרא רמא של יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, החישה את ליעד מודריק אל המקלדת. תחת הכותרת "הם גברים, הם חייבים" (ידיעות אחרונות, 18.5.11), תהתה מודריק: "למה הם עושים את זה? למה להם לסכן כל-כך הרבה, עבור כמה רגעי עונג? האם לא הבין שכליאת חדרנית בחדר, וניסיון חוזר ונישנה לתקוף אותה מינית, עלולים לעלות לו בנשיאות"? בפסקה אחרת כתבה: "בכל תחום אחר הגברים מצליחים לשלוט ביצרים שלהם - בדרך כלל. אין שום סיבה להניח שרק כשזה מגיע למין, גברים מאבדים שליטה על התנהגותם".
20/05/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
ביום רביעי הקרוב, 25.5.11, יחגגו את יום העצמאות - שכנינו הירדנים. גם הם, כמונו, נשלטו בידי האימפריה העות'מאנית, גם הם שוחררו בידי הצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה והפכו לחלק מהמנדט הבריטי, וגם הם קיבלו עצמאות מבריטניה, שנתיים לפנינו, כמעט בדיוק: ב-25.5.1946.
20/05/2011  |  נפתלי רז  |   מאמרים
שלושה גברים מצליחים ומפורסמים הציפו השבוע את המדיה העולמית והישראלית בהצפת-חדשות אינטנסיבית. מה המשותף בין שלושת הגברים האלה, שמעולם לא נפגשו ושהקריירות והחיים שלהם לא שזורים זה בזה - תדעו מיד, בהזכרת שמם בלבד: משה קצב, ארנולד שוורצנגר ודומיניק שטראוס-קהאן. הגברים של שבוע אחד במאי.
20/05/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
אילו היה משה קצב יושב במאסר במהלך ערעורו - היו סיכוייו לצאת זכאי עומדים על אחוז אחד בודד.
20/05/2011  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il