|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?

שלטון העם

יותר מאשר התווה נתניהו בנאומו בקונגרס את הכיוון הבינלאומי באשר לסכסוך עם הפלשתינים, יצר הוא מצב שונה במדינת ישראל וגרם להתייצבות גורפת של מרבית הציבור הישראלי מאחוריו בסולם העדיפויות הלאומי עומד הליכוד הלאומי בנושאים קיומיים לפני כל מטלה מדינית-ביטחונית אחרת
31/05/2011  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות
הציבור הישראלי תומך בו. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: AP]

אירועי השבוע החולף בארה"ב, ובמרכזם נאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - יותר מששינו רבות באשר למדיניות ישראל הבינלאומית, שינו את יחסי הכוחות בתוך מדינת ישראל. ואנו אף לא חשנו בכך.

אין חולק על כי נאומו של בנימין נתניהו היה חשוב, רהוט, מתווה כיוון, מושכל, משכיל, הרואה עין בעין את צרכי קיומנו ועל כך תבוא עליו ברכה. נתניהו גם הצליח להציב ולאשרר את הציבור וקובעי המדיניות האמריקנית מאחורי ישראל ולא בזכות אובמה אלא על אפו וחמתו של אובמה. הזיגזג האמריקני - ואל נא נשגה באשליות, אובמה חזר בו ברבים מעיקרי נאומו הראשון במשרד החוץ, למרות התפתלויות רטוריות, ואין המדובר אך בשיפוץ קוסמטי - שינה במידת מה גם את יחסי הכוחות בארה"ב גופא.

שני בתי הקונגרס הראו קבל עם ועדה מי הוא הבוס האמריקני וזה אינו אובמה, למצער, לעת הזו. נכון, אובמה שינה כיוון מפאת עת הבחירות לנשיאות הקרבות והולכות, ואין כל ביטחון כי יחוש כבול במחויבויותיו לבתי הנבחרים במידה שייבחר לכהונה שנייה. מאידך-גיסא, בממשל האמריקני, כמו בכל ממשל, בעל המאה הוא בעל הדעה ובממשל זה שני בתי הנבחרים האמריקניים הם בעלי המאה והם מסוגלים להכתיב רבות מפעולות הנשיא באמצעות ישיבתם על סוגרי הארנק הציבורי. אכן, זו דמוקרטיה לתפארת אשר בה העם הוא המכוון והמנתב רצונותיו ולא אדם אחד (הנשיא) העומד אחת לארבע שנים בראש הפירמידה. דהיינו, בתי הנבחרים הם המבטיחים את רציפות השלטון בהתאם למאוויי לב הציבור ולא נשיא לרגע היוצר (לעתים) כל פגע.

אך יותר מאשר התווה נתניהו את הכיוון הבינלאומי באשר לסכסוך עם הפלשתינים, יצר נתניהו מצב שונה במדינת ישראל גופא. משך 63 שנים שהשמאל הישראלי הרדיקלי, באמצעות שליטתו בתקשורת ובמערכת המשפט, חמס את השלטון מהעם והעבירו לקבוצת אינטרסים צרה המתווה את מדיניות ישראל ומדרדרת אותה פעם אחר פעם, צעד ועוד צעד אל עברי פי פחת. די אם נזכיר את האסונות שירדו על ראשינו הכרוכים בהסכם אוסלו, פינוי לבנון המחפיר, האינתיפאדה השנייה, גירוש גוש קטיף, הקפאת עשרת החודשים של הבנייה ביו"ש. ועל אלו יש להוסיף את התוצאות הנלוות של אותם אסונות אשר הביאו אסונות נוספים, כגון מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה.

כל ראשי הממשלה עד עתה, כולל בנימין נתניהו, התקפלו מאימתו של הלובי התקשורתי-משפטי, אשר באמצעות איסוף חומרים מכפישים לכאורה בתיקים עלומים, המוחזקים ב"כספות באפלה" ופתיחת תיקים תפורים נגד נבחרי ציבור שלא מאנ"ש, הביאו את כולם לצעוד בתלם שהותווה להם על-ידי האח האליטיסטי הגדול. אכן, כן, נבחרינו נסחטו באמצעות איומים ישירים ומוסווים (ועדיין נסחטים), לאורך דורות, במתכונת ארגון לשם פשע בידי מערכות התקשורת והמשפט הישראלי.

איננו ודאים אם נתניהו אומנם תכנן מבעוד מועד את שגרם נאומו במדינת ישראל, אך כך או כך, גרמו נאומיו להתייצבות, למצער גורפת, של מרבית הציבור מאחוריו, כאשר אותו הציבור בורש בבוז את שיטנת אנשי התקשורת אשר ניכר בעליל כי ליבם נחמץ בקרבם למראה הצלחתו של נתניהו בעבור כולנו במסעו האמריקני.

כך פועלים נשיאים אמריקניים. שם, בארה"ב, הם הפנימו מזה זמן רב כי כל נכלולי הפוליטיקה והשלטון אינם עומדים למול תמיכה ציבורית גורפת בנשיא. וכך, עמלים מועמדי ונשיאי ארה"ב בראש ובראשונה אצל ציבור בוחריהם לא רק לקראת בחירות, אלא עושים תחזוקה שוטפת ומנהלים דיאלוג פורה עם בוחריהם ומממניהם משך כל השנה.

נתניהו הראה כי כאשר הוא מדבר אל ליבו ושכלו של הציבור הישראלי, מחזיר לו זה תמיכה נלהבת. נתניהו נסוג בכך באופן מוחלט מהתזה הנכלולית השרונית הגורסת כי "מה שרואים מכאן לא רואים משם" ומטרתה היא אחת - לאחז את עיני הציבור להסכים עם מדיניות הנוגדת את מצפונו וערכיו. הקוץ שבאליית הגישה השרונית הלזו, הוא כי "אתה יכול לרמות מספר אנשים חלק מהזמן, אך אינך יכול לרמות את כל האנשים כל הזמן", כפי שעשה שרון לפני ובעת גירוש גוש קטיף. אם טענו רבים ובצדק בעת הסכם אוסלו (שהוכח ככישלון מהדהד), כי ראשוניותו הביאה אנשים למחשבה שראוי לנסות מתווה שונה, מתווה שלום בניגוד למתווה המלחמה שהחזקנו בו עד אז, הרי טיעון זה אינו מחזיק עוד מים לאור הכישלון הנורא האוסלואידי, וכך הפכו גירוש גוש קטיף ומסע שטיפת המוח הציבורית לפניו ובעקבותיו, לשעתו המבישה והשחורה של הציבור החושב במדינת ישראל.

זו לנו הפעם הראשונה בהיסטוריה הידועה הישראלית כי ראש ממשלה מכהן בישראל - מר נתניהו - עקף את מוקדי כוח הממון-התקשורתי המושחת הישראלי ופנה מעל ראשו אל ציבור הבוחרים, אל העם, במתכונת האמריקנית. אם עשה זאת במודע או מבלי משים, אין לכך חשיבות. החשיבות היא בכך שנפרץ הסכר, הותווה המתווה, נתניהו הוכיח כי ניתן להתעלם באורח מוחלט, לברוש בבוז את שרלטני התקשורת והשמאל הקיצוני הבוגדני מעל גבו בבחינת "ינבחו הכלבים הללו עד שייחר גרונם אך השיירה עבור-תעבור על אפם וחמתם".

נתניהו הפך בימים אלו לפורץ דרך בשל תמיכת הציבור בראש ממשלתו, והיא הנותנת לו את הכוח לבצע מדיניות אשר לשמה נבחר. אך יתרה מזאת, ישנם הגורסים כי בסולם העדיפויות הלאומי, הסכסוך עם העולם הערבי הוא המסכננו בראש ובראשונה. אנו כאן גורסים מתווה שונה בתכלית.

חוסר ליכודנו הפנימי, משנאי חינם המתרוצצים בראש חוצות ומנסים לנתב את מדיניותנו כנגד האינטרסים החיוניים שלנו ולמען תועלתם האישית, אנשי גיס חמישי, "מאותנני" שלמונים ממדינות ערב ומשוטמי ישראל בארצות הים, מלשינים ו"מוייסרים" בנוסח היודנראט והקאפו, הזוחלים במחילות מבאישות תחת רגלינו וממוטטים את הבסיס עליו נבנתה מדינת ישראל - הם אלו המסכנים אותנו מהפן האסטרטגי בראש ובראשונה.

אם מלוכדים אנו כנגד הסכנה החיצונית הערבית, הרי שנוכל לה, ללא כל ספק. מפורדים, מפולגים ומסוכסכים בינינו לבינינו כפי השורה בשורותינו כעת, אנו נפסיד את כל היקר לנו ואין כל חשיבות עד כמה "טכנולוגים", "מתוחכמים", וכמה טייסות וטנקים קיימים באמתחתנו הביטחונית. אלו לא יעמדו לצידנו ביום פקודה במידה שרוחנו הקולקטיבית תהיה שפופה, כנועה, נסגנית, "עייפה מלנצח" וכישלונית. כבר נאמר, וההיסטוריה הצבאית מוכיחה זאת שוב ושוב, "לא בכוח כי אם ברוח", ושוב, "לא בכוח כי אם ברוח".

נאומו של נתניהו צופף וליכד את השורות תוך שמאדיר את הקונצנזוס הציבורי הישראלי באשר לשרידות אפשרית של העם בארצו, ובכך יתרונו הברור. כמובן, אין נאום אחד עושה את כל ההבדל, חייבת להיערך תחזוקה שוטפת ולאורך זמן רב, אך זהו צעד בכיוון הנכון.

איננו מתעלמים מהסכנה העומדת לפתחנו מצד מדינות ערב והפלשתינים, אך עלינו להכיר כי בסולם העדיפויות הלאומי עומד הליכוד הלאומי בנושאים קיומיים לפני כל מטלה אחרת. משנשיג זאת, הרי הסכנה הערבית, רק אז, היא שתעלה לראש סולם העדיפויות.

נתניהו הפגין בנאומו ותוצאותיו בישראל כי ניתן ללכד את העם, למצער מרביתו, מאחורי מתווה הנראה הגיוני, הנוצר את צרכיה הביטחוניים והאסטרטגיים של מדינת ישראל, ולכן בר-השגה, אם לא עתה, אזי בעתיד הנראה לעין. זהו לקח חשוב לכל מנהיגינו: "ניטשו את נכלולי הפוליטיקה הצ'מברליינית, דיבקו במתווה הפוליטיקה הצ'רצ'יליאנית". הדיבידנדים, הערך המוסף למנהיג ולעמו הם גדולים ועצומים.

תאריך:  31/05/2011   |   עודכן:  31/05/2011
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שלטון העם
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
צנחן
31/05/11 16:01
2
גילה פ.
31/05/11 18:50
 
רינה ש.
1/06/11 11:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשכונת ראס אל עמוד, הממוקמת על מורדות הר הזיתים לצידי הכביש, שהוביל אל העירה אל עזריה לפני שהוקמה גדר ההפרדה, מתגוררים כעשרים אלף פלשתינים. בלב השכונה יש בית, שנרכש על-ידי איל ההון היהודי ארווינג מוסקוביץ'.
31/05/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הייתי רוצה להעמיד מס' דברים לדיון ציבורי ולשאול את עמי אירופה וארה"ב כמה שאלות שהתשובה עליהם יש השלכה על הויכוח על הגבולות וזכות השיבה של הפלשתינים. כמה מדינות באירופה יושבות על תיקוני גבולות שנקבעו לאחר מלחמת העולם הראשונה והשניה?, האם בספרד למשל כבר פתרו את נושא הבאסקים?, האם בצפון אירלנד כבר נתנו אוטונומיה לקתולים?, מה עם אלזס ולוריין, מה עם הפלמים ועוד?. כמה מעמי אירופה וארה"ב יכולים להוכיח שורשים של למעלה מ-1000 שנים שלא לדבר על כ-3000 שנים, שלא לדבר על ההבטחה האלוקית שהתנ"ך שגם למעלה ממיליארד נוצרים עדיין מאמינים בו???.
31/05/2011  |  יצחק גרוסמן  |   מאמרים
מאמרִי "פאשיזציה? - זו רק ההתחלה" שהופיע באתר זה (23.5.2011), גרר תגובות טוקבקיסטיות שחלקן הזכיר לי "מאמרים" של חרפות והגידופים והזמנה לרצח שכותב "זמר" מתוסכל אחד, טָלֶה-פלא, שפעיותיו די בהן כדי להצמית אחו ודשא ברחבי ארצנו. מאמריו של טָלה-הפלא הלזה מזכירים לי מאמרים ודיבורים שכתב ונאם צָיָר גלויות מתוסכל אחד.
31/05/2011  |  יוסף חרמוני  |   מאמרים
שמענו בימים האחרונים את סדרת הנאומים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית ובהם הוא הצהיר בצורה ברורה שאינו מסכים לשלום עם הפלשתינים על בסיס קווי 67. אנו יודעים שיושב-ראש הראשות הפלשתינית מחמוד עבאס אמור לנאום באו"ם בספטמבר הקרוב ובנאומו ידרוש הכרה בינלאומית במדינה פלשתינית. מצב אבסורדי ביותר..אחד "חלש" מבקש והשני "חזק" מתנגד , והכול בנאומים . הגיע הזמן להבין כי הנאומים לא מהווים דרך נכונה להשגת שלום, הדרך היחידה שאין לה מחליף היא לשאת ולתת, באותו מקום בו שני העמים נגזר עליהם לחיות ביחד.
31/05/2011  |  ד"ר סלאח עודטללה  |   מאמרים
יכולה להיות מחלוקת. צד אחד יטען כי האישה לקחה על עצמה אחריות בכך שהעמיסה על עצמה סחורה מעבר ליכולתה, כי הסחורה הסתירה מעיניה את המדרגות, כי בין כה המעקה לו היה מותקן במקום לא היה מסייע בידה שכן כאמור שתי ידיה היו אוחזות בסלים.
31/05/2011  |  אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
רון בריימן
רון בריימן
תשובה ציונית הולמת ומתבקשת מול "בית הדין" האנטישמי בהאג היא הצטרפות של כל הכוחות הציוניים לממשלת חירום, מיאיר לפיד ועד איתמר בן-גביר    לשם כך על כולם לגזור על עצמם איפוק ואחריות
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
בן-גוריון מול הכותל מלווה באלוף הרצוג [צילום: דוד פרוידלך/לע"מ]
ד"ר לאוניד (ליאון) גרשוביץ
עיון בטקסט מעט נשכח ומאוד רלוונטי של דוד בן-גוריון מלפני קום המדינה שבו קורא לנו ראש הממשלה הראשון לאמץ גישה נחושה ומוּנעת-מטרה, תוך אמונה ביכולתנו להגשים את החזון הציוני
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
השורשים ההיסטוריים של נושא הגיוס יוצרים ציפייה אצל קהל נרחב שלא חלה עליו חובת גיוס    מאחורי הציפייה הזו עומדת הבטחה שלטונית    עקרונות הציפייה, ההסתמכות וחובת השלטון לקיים את הבטחות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il