|   15:07:40
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
לקנות נכון. לדעת לעמוד בפיתוי [צילום: פלאש 90]

הקרב על ה-loss leader

ה- loss leader הינו סוג של קידום מכירות, במסגרתו מורידה הרשת את מחיר המוצר בד"כ מתחת למחיר העלות הישירה במטרה למשוך את הצרכנים לחנות. כדי להתמודד עם הפיתויים כדאי לזכור שהרשת לא מפסידה מזה שהיא מוכרת במחירים נמוכים ואם לא נרכוש שם את שאר המוצרים, הסבירות שאנו נרוויח מהעסקה תהיה גבוהה יותר
13/07/2011  |   יובל לובנשטיין   |   מאמרים   |   תגובות

היום מתחולל הקרב על המטרנה ואך אתמול על חיתולי האגיס. מה זה הקרב הזה ? ואיך אפשר להרוויח ממלחמות אלו?. אחד המושגים הידועים והמקובלים בתחום הקמעונאות הוא Loss leader, אשר בה לציין תופעה צרכנית, שבה הרשת מורידה את מחיר אחד המוצרים, בדרך כלל מוצר ממותג, אשר צריכתו רבה, על-מנת למשוך את הצרכנים לחנות, במטרה שיבצעו אצלה את הקניות.

מדובר למעשה על סוג של קידום מכירות, אשר במהלכו מורידים את מחיר המוצר בדרך כלל מתחת למחיר העלות הישירה לרשת, דבר הגורם לרשת הפסד ישיר, אולם הרשת מרוויחה מהעובדה שאנו הלקוחות מגיעים אליה לחנות ולמגרש בייתי שלה, שם היא מפעילה עלינו הצרכנים, את "קסמיה השונים".

לעיתים זה מותנה בקנייה של מספר מוצרים, לעיתים בהגבלת סכום קנייה ולעיתים עצם ההגעה שלנו לחנות, גורמת לנו להוציא את כספנו שם. מקובל להציג את המוצר הזה בדרך לא בתחילת החנות, על-מנת שלא ניקח אותו ונצא לדרכנו באופן מיידי ולעיתים החנות אכן מפרסמת את המחיר, אולם "לא נערכת כראוי" למלאי, דבר אשר גורם לנו להגיע לחנות אולם לא תמיד למצוא את מבוקשנו. קמעונאים הגונים, נוהגים במקרה זה להציע מוצר חילופי בהנחה, אולם לא תמיד פתרון זה הוא לשביעות רצוננו.

דוגמאות לשיטה זו ניתן למצוא לא רק בתחום המזון אלא גם בתחומים אחרים, להלן מספר דוגמאות:

  • מדפסות ומחסניות דיו - חלק ממחירי המדפסות כול כך נמוכים, עד שהם מגיעים לעיתים למחיר המחסנית המלאה וכול זאת על-מנת למשוך אותנו לקנות את המדפסת ואחר כך לקשור אותנו באופן קתולי ולשלם אחר כל עבור "טעות זו" למשך זמן ממושך, שהרי המחיר האמיתי של ההדפסה, בסופו של דבר מושפע רובו ככולו ממחיר העלות השוטפת לעמוד ופחות ממחיר העלות של המכשיר.

  • סכיני גילוח ומכשיר הגילוח - גם כאן מוצעים לעיתים דילים מפתים, אשר מציעים את הידית בתוספת סכין במחיר השווה למחיר הסכין הרגילה ואולי אפילו למטה מכך, גם כאן הכול כדי שאנו הצרכנים, נתמיד ונרכוש את "החלק הקטן" גם בהמשך.

  • משחקי מחשב לילדים - מציעים את המכשיר במחיר נמוך ואת הקלטות והמשחקים במחירים גבוהים.

  • טלפונים סלולאריים - מוצעים במחירים נמוכים ובעלות "אפס" תוך התחייבות לשימוש למשך תקופה ואו שימוש במסלול מוכתב.

איך מתמודדים?

ראשית עושים חישוב כולל ולא רק חישוב של המוצר "הראשוני". מעבר לזה, יש לזכור שאף רשת לא מפסידה מזה שהיא מוכרת במחירים נמוכים. במילים אחרות, אם לא נתפתה ולא נרכוש שם את שאר המוצרים, הסבירות שאנו נרוויח מהעסקה תהיה גבוהה יותר.

תאריך:  13/07/2011   |   עודכן:  13/07/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כדי להתכונן למלחמה הבאה צריך להכין מלאי גדול של טילים, תחמושת, חלפים, להיות ערוכים לחרמות ואמברגואים, להתאמן ולהתכונן לתרחישים שונים, גם מדיניים, להכין בנק מטרות מודיעיניות, וכו'. אבל חיל ההסברה לא חייב להמתין, הוא יכול להסתער כבר עתה בניסיון לכבוש את הלבבות. נגד כיבוש כזה מתנגדי הכיבוש כבר לא יוכלו לעשות הרבה.
13/07/2011  |  אהרון שחר  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - האמירו פתאום מכירותיה, חניכתו של כתב עוכר ישראל, מתי ייסגרו אצלנו הצהובונים? מחאה מתוזמרת, אפליה מתקנת, עושק מתוכנן וחרם
13/07/2011  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
ישראלים רבים חשים צורך נפשי עז, להביע הזדהות עם האסיר היהודי המוּעֳוָול ביותר בתולדות ארה"ב יונתן פולארד, אך אינם יכולים לעשות דבר ממשי להיפסקות האכזריות האמריקנית כלפיו, חוץ מאשר הצטרפות לדף הפייסבוק ששמו 'פולארד – גם לי אכפת', או כתיבת מכתב לפולארד עצמו (בשל הצנזורה בכלא מתקבלים רק מכתבים באנגלית). המהדרים יוכלו אולי לנסות לערוך ביקור הזדהות אצל פולארד בתאו בכלא באטנר בצפון קרוליינה, אך לשם כך יש להשקיע במשימה אנושית זו מאות ואלפי דולרים וימים ארוכים.
13/07/2011  |  מנחם רהט  |   מאמרים
בעקבות קבלת החוק נגד החרמות בכנסת: קריאה להחרים מוצרים מההתנחלויות תנועות השמאל מיהרו להגיב לחוק החדש האוסר ליזום חרם על ההתנחלויות. ב"שלום עכשיו" קוראים בגלוי להפר אותו וצלי רשף, אחד מראשי התנועה, אמר: " אני מזמין את כל מי שחושב שעברנו על החוק להגיש תלונה". תנועת "סולידריות שייח ג'ראח" פרסמה עצומה באינטרנט הקוראת להחרים חברות הפועלות בשטחים
13/07/2011  |  נחום שחף  |   מאמרים
ב-12 שנות לימודי האקדמאים בארה"ב, ב-5 אוניברסיטאות שונות, בפקולטות ההומניות ובמדעי החברה, הגעתי בסופו של דבר למסקנה ברורה: אני לא רוצה להיות חלק מסגל אקדמי בכל אוניברסיטה שהיא!. הגילוי הזה זחל בתוכי לאט, לאט ככל שלמדתי להכיר את הפרופסורים והמרצים שלי, לחזות בליברליות המזוייפת שלהם, בהתנשאותם האינטלקטואלית הריקנית ובקטנוניותם שלהם, לראות את תסכוליהם ולהבין שרובם מצאו עצמם במלכודת הזו, שהינה מוסד אקדמי, מפני שלא השכילו לצאת לחיי יצירה משל עצמם. (מכיוון שאסור לדבר בהכללות, אודה כי היו לי גם כמה פרופסורים שנועדו להיות מורים, ובאמת היו מורים מצוינים שראו בהכשרת הדור הצעיר: שליחות, אבל אלו היו המיעוט שבמיעוט).
13/07/2011  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il