למאבק הצרכני שהחל מצד צרכנים שהתאגדו והשתמשו ברשת פייסבוק, הצטרפה לפני עשרה ימים רשת הריבוע הכחול, באמצעות סניפי מגה. בתוך ימים ספורים ניתן להיווכח: רשת מגה הביאה לירידה של כ-20% במחירי המוצרים - גם במחירי חיתולים וגם במחירי מזון לתינוקות. פירושו של דבר: חיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה לזוגות צעירים.
עיקרון התחרות ניצח הפעם את בעלי האינטרסים והוביל לתוצאות יעילות בהרבה ממעורבות המחוקק או המאסדר (רגולטור). במיוחד באשר לעסקי החיתולים: מגה הכריזה על יבוא חיתולי האגיס מטורקיה ומכירת חבילות במחיר מופחת, מה שהכניס את קבוצת אי.די.בי. לסיכון כפול, שכן: הנפגעת הישירה מיבוא החיתולים היא היצרנית המקומית חוגלה קימברלי, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי. (באמצעות מפעלי נייר חדרה); הנפגעת הנוספת היא רשת שופרסל (גם היא בשליטת אי.די.בי.) - המשווקת חיתולים מתוצרתה של החברה-האחות.
מחמת זאת, אין אולי פלא כי הנהלת מגה הותקפה בתקשורת ואף אוימה על-ידי גורם בכיר שדיבר כביכול בשמה של אי.די.בי: "החלטת מגה לייבא חיתולי האגיס - 'הכרזת מלחמה'" נאמר בידיעה [דה-מארקר, 07.07.11].
אותו גורם לא הזדהה, ומאליו מובן כי אין לדעת האם מדובר בגורם אמיתי או בהמצאה של הכתב ועיתונו דה-מארקר הנאבקים בחריפות נגד אי.די.בי, גם זאת משיקולים מוזרים וזרים. עם זאת ניתן לומר: איום זה עורר את האפשרות בקבוצת הריבוע הכחול (החברה-האם של מגה), שמא ב'מלחמה כמו במלחמה' - ייעשה שימוש פסול במניות ובאגרות חוב של רבוע כחול המוחזקות בידי גורמים פיננסיים מקבוצת אי.די.בי. כדי לדחוק ברבוע הכחול להימנע מפתיחת תחרות שתנגוס ברווחי החברות הנמנות עם קבוצת אי.די.בי.
הניסיון לגמד את מהלכה של קבוצת מגה נעשה בעיתון
מעריב, הנשלט אף הוא על-ידי אי.די.בי. כותרת הידיעה שעסקה בנושא [מעריב, 06.07.11] הייתה במקורה מגמתית ותוצאתה מגוחכת: "הייבוא המקביל של רבוע כחול מוזיל רק בשוליים את מחיר החיתולים" - פורסם בעיתון.
העובדות מלמדות אחרת (ירידה חדה במחירים, לא רק במבצעים אלה כמחיר רגיל), ויש בהן כדי ללמד: אותם עיתונאים ועורכים במעריב, שניסו - עם או בלי מחשבה מוקדמת - לסייע לקבוצת אי.די.בי. בראשה עומד
נוחי דנקנר, נתנו בידי יריבי הקבוצה סיבה נוספת לחשוד שמא ייעשה שימוש פסול בעיתון מעריב להגנה או לקידום עסקי קבוצת אי.די.בי.
האירועים הנ"ל מובילים לתובנה הברורה: הצרכנים הם בעלי הכוח החזק ביותר בשווקים. אם יידעו להתאגד, הם יוכלו לכופף כל קבוצת עסקים, גם כאלה בעלי כוח מונופוליסטי. תובנה נוספת: די ברשת אחת (במקרה זה רשת מגה) שתבחר בהוזלות, כדי לגרור ירידה ניכרת במחירים. התחרות הנפתחת מביאה לתוצאות מהירות ויעילות הרבה יותר מהטלת פיקוח מצד המחוקק או מצד הרגולטורים, באשר הם. תובנה זו צריכה לעמוד לנגד עיניהם של שרי הממשלה, האמורים להכריע האם לאפשר יבוא מוצרי חלב כדי לשבור את מחירי מוצרי החלב המשווקים על-ידי החברות תנובה, טרה ושטראוס.