בשנים האחרונות תחום יחסי הציבור עבר מהפך אמיתי והוסיף מתחת לכנפיו ותחומי אחריותו ערוצי פעילות חדשים ונרחבים. מדובר במהפכה אמיתית שמי שלא יתאים את עצמו לזירה החדשה, ימצא את עצמו מחוץ למשחק!
אם בעבר יחסי הציבור התמקדו בהגדרה הבסיסית של ניהול יחסים עם הציבור, הרי שהיום איש יחסי הציבור הוא יועץ תקשורת, מומחה למדיה ואסטרטגיה, היועץ הקרוב ואיש סודם של המנכ"לים הבכירים במשק ובעצם מהווה אחת מהחוליות הדומיננטיות ביותר במערך השיווק, הפרסום, הקד"מ ונראות של כל עסק.
יחסי ציבור בעידן המודרני מהווים כיום לא רק אמצעי לניהול דיאלוג עם הציבור ועם קהלים בזירה המקומית והבינלאומית, אלא זרוע אפקטיבית ומדידה בפעילות חוצה יבשות,חובקת עולם, המתורגמת לדעת קהל, השפעה, כסף, מכירות ומינוף מותגים - והכל במהירות.
תפקידו של איש יחסי ציבור עבר גם הוא מהפך שהוסיף לו ולמשרדי היח"צ השפעה ואמירה בולטת. אם בעבר תפקיד משרד יחסי הציבור הסתכם, בדרך כלל, בכתיבה והפצה של הודעות לתקשורת, תדרוך להופעת מנהלים בתקשורת ומשלוח מוצרים לשם בדיקה והתנסות, הרי שפעילות זו מהווה את החוליה האחרונה והברורה בפעילות יחסי ציבור של כל לקוח.
אם בעבר בפגישות משותפות עם מנהלי החברה, משרד הפרסום וחברת הקד"מ, תפקידו של משרד יחסי הציבור הסתכם בתרגום ההחלטות והקמפיינים לטובת יחסי ציבור בלבד, הרי שבעידן החדש משרד יחסי הציבור הרבה יותר דומיננטי, מעורב בקמפיין, מקדם רעיונות, מוביל את ההתרחשויות במדיות החברתיות ומהווה היועץ הקרוב ביותר למנכ"ל.
מנהל
משרד יחסי ציבור כיום הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה. הוא יודע להפיץ את המסר אבל לא רק ועל כך הדגש החזק! הוא זה שמשמש אסטרטג, יודע להוביל מהלכים של כלל מערכי השיווק ולצפות מספר מהלכים קדימה.
בעידן החדש של הניו מדיה, רשתות חברתיות, אינטראקטיב, פורטלים ובלוגים, כוחם של משרדי יחסי הציבור אף אמור להעלות ולהפוך אותם לדומיננטיים ומשמעותיים אף יותר וזאת מהעובדה הפשוטה שהם לא רק מעבירים את המסר אלא קובעים אותו ומובילים אותו במגוון רחב של ערוצים דיגיטליים, חלקם ערוצים עצמאיים משלהם.