בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מה הייתה בדיוק מטרת ה"יציאה" של שלמה מעוז מאקסלנס נשואה? ● מה רוצים מנהיגי העדה האתיופים? ● טרם נמצא הפקק שיפתח את הבקבוק שממנו ייצא השד העדתי
|
חשים גזענות? תילחמו [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
ישבתי בשקט לנוכח גלי המחאות באוויר לכאורה נגד הגזענות – עד שהנכד (השלישי) שלי, בן החצי שנה, חציו רבע טורקי ורבע עירקי, וחציו השני רבע מרוקאי ורבע פולני – הסב תשומת ליבי להיכנס לוויכוח החם הזה. החלטתי להרים את כפפת האיגרוף ולהיכנס לזירה. יאיר לפיד מוזמן להיכנס לפינה השנייה בזירה הגועשת. מה הייתה בדיוק ה"יציאה" הזו של שלמה מעוז? האם הרגיש שהופלה גזעית רק בגלל שהיה בכיר בחברת אקסלנס במקום להיות יו"ר בנק לאומי במקום גליה מאור הלבנה?! זה העניין?! כעת רומז מר מעוז שכנראה ידהר על לכאורה גלי האהדה הציבורית, ופניו להחליף לבן אחר בעמדה שכנראה תתאים לו יותר – להיות שר האוצר השחור של מדינת ישראל. מה רוצים מנהיגי העדה האתיופים? אם סופה לנדוור הציעה להם לומר תודה, אני מציע להם להישאר בגאוותם על היותם שחורים ונחשקים בגלל צבע עורם. נא לא להאשים את הלבנים האשכנזים שלא פינו להם לדוגמה מקום מיידי בכס בית המשפט העליון. מה הבעיה שלכם? דיור? גנים? מקומות עבודה? אז תתחילו להילחם נקודתית וארצית על הדיור שגם כמה לבנים טוענים כבר זמן רב שמחירי הדירות בשמיים, ומחירי השכירות מושחתים. ישנם גם אשכנזים הזועקים שאין מספיק גני ילדים ובתי ספר לילדיהם. כך גם לגבי מקומות העבודה, שרבים הלבנים בהם שנשארו עובדי סופרמרקט יחד עם שחורים רחמנא לצלן – ואלה גם אלה שואפים לעבוד כמנהלים באקסלנס. אז מה? למחות? לקלל? נתניהו אומנם פתח את הפקק למירוץ לקראת הבחירות לכנסת, אבל מעבר ללגיטימיות של כל מעוניין שרואה עצמו ראוי להיות מועמד להיות חבר כנסת – טרם נמצא הפקק שיפתח את הבקבוק שממנו ייצא השד העדתי שכבר לפני שנים רבות הפך לאגדה והותיר מאחוריו רק כמה אינטרסנטים שקופצים לחפשו כל פעם מחדש לתועלתם האישית.
|
תאריך:
|
14/01/2012
|
|
|
עודכן:
|
15/01/2012
|
|
נסים גבאי
|
|
דברי התוכחה של הכלכלן שלמה מעוז על "שלטון החברה הלבנה" בישראל אינם יכולים שלא להזכיר תוכחן לא פחות גדול ממנו, אבל מצידו השני של המתרס: הסופר קלמן כצנלסון, עליו השלום, שקונן לפני 48 שנה, בבכי תמרורים ובהיפכא מסתברא, על..."מר-גורלה של העדה האשכנזית" דווקא.
|
|
|
אנשים שפונים לאימון אישי מרבים להתלונן שמציאות חייהם לא תואמת את רצונם, יכולתם וציפיותיהם מעצמם ומאחרים. המציאות לפרקים קשה ומכבידה, לפרקים משעממת ואפורה. כך או אחרת, כל המתאמנים מעוניינים למצות במלואו את הפוטנציאל הטמון בהם, להתפתח ולשגשג ברמה כלכלית, מקצועית ואישית. כולנו בעצם חולמים לסגור פער בין רצוי ומצוי. אך כדי שזה יקרה, עלינו קודם כל להבין ולהפנים שברוב המקרים המצוי של היום הוא תוצאה ישירה של הרצוי של אתמול. המציאות שבה אנחנו חיים היא פרי יצירה שלנו, תוצאה של ההחלטות שהחלטנו בעבר ואנחנו נושאים באחריות בלעדית עליה.
|
|
|
ניק כהן, בעיתון "אובזרבר", יצא בקריאה בלתי פופולרית ועל כן ראוייה להערצה, להתערבות בסוריה, כשהוא מצטט את הצעתו של מייקל וייס לסייע לכוחות האופוזיציה במדינה זו. וכך הוא כותב:
|
|
|
דובר בכיר במפלגת הסלפים "אלנור", יסרי חמאד, שזכה במקום השני ברשימת המפלגה בבחירות במצרים, אמר בראיון לגלי צה"ל: "אני מבטיח את המשך קיומו של חוזה השלום עם ישראל כשנגיע לשלטון". זוהי אינה פליטת פה או הצהרה חורגת של נציג חסר סמכות. לא זו בלבד שתנועת הסלפים לא הכחישה את דבריו, אלא דובר נוסף חזר עליהם במסיבת עיתונאים בקהיר.
|
|
|
החברה הישראלית היא עדיין חברה שבטית, לא בהרבה שונה מאשר אצל שכנותיה, כאשר הלאומנות והדת על גווניה השונים הן חלק מן השבטיות. החברה הישראלית היא גם חברה שמרנית. זה בא לידי ביטוי, בין היתר, גם במציאות שבה בשעה שהשלטון לא מטיב עם האזרח בתחום הכלכלי החברתי- הבוחר לא ישנה את הכוון הפוליטי בבחירות. זה גם קשור בתפיסה מעוותת של העוצמה שלנו, בשנאת אלה שמחוץ לשבט , וגם במנטרה שלא מחליפים סוסים במעלה ההר, כאשר אצלנו בעצם מדובר במורד,תלול למדי.
|
|
|
|