|   15:07:40
אברהם פריד פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הטור של פריצי

אבא מנחם והבן בני 1,500 הרבנים צ'ק הסתדרותי חוק טל מוריש כספים שלט בנתב"ג מודעות חרדיות
02/03/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
בשביל זה הקמנו מדינה יהודית? [צילום: איתמר לוין]


תוספת הולמת

1,500 איש, רובם שוטרים ואנשי צבא קבע, קיבלו תעודות הסמכה לרבנות כדי שיקבלו תמורתן תוספות שכר מהמדינה. בחלקם הם בכלל חילונים, ברובם הם בורים ועמי ארצות והם ודאי לא רבנים ולא למדו לרבנות. מדובר בלימודי דמי ובמכירת תעודות תמורת כסף, ולמען כסף.

בכירי עולם התורה מעורבים בפרשה. חלק מהלימודים הללו התקיימו גם בישיבת "יחווה דעת" של משפחת עובדיה יוסף, כך שאתם מבינים בדיוק מה זה ולמי זה מוביל. בשלב זה הפרקליטות מבקשת להעמיד לדין את הרב הראשי לשעבר בקשי דורון על חלקו במעשים, רק לא נראה שהפוליטיקאים החרדים יתנו לזה לקרות. ראש ממשלה כן, שרים כן, אבל רבנים? בשביל זה הקמנו מדינה יהודית?

אפשר לוותר לו על כתב אישום. לא יקרה כלום. גם את האפיפיורים שמכרו תעודות מחילה אלוהיות לא העמידו לדין. ובכלל, ממתי איכפת לכם אם בקרב אלפי הרבנים מסתובבים עוד 1,500 רבנים שגם הם מזויפים?



הבן ורוח האב
בני בגין. התפוח התגלגל רחוק מהעץ [צילום: פלאש 90]

בני בגין מנהל מו"מ עם מתנחלי מגרון, הישוב שבג”ץ קבע שיש לפנות את בתיו. עשרות נוסחים מוחלפים בין הצדדים, כשהמתנחלים עומדים בניסוחיהם על קוצו של יוד ואילו בגין למולם מלטש ניסוחים והתפתלויות כדי שיראו חוקיים על-רקע הוראות בג”ץ. וברקע שרה מימין המקהלה הפוליטית האדירה המסבירה שמגרון לא תפונה.

האבא, מנחם בגין, לא רק נהג לומר שיש שופטים בירושלים. די היה ברמז כלשהו של בית המשפט כדי שמנחם בגין יפסע לאחור 3 פסיעות של כבוד, ירכין ראשו וימלא אחר המצווה ורוח הדברים, בלא לערער ובלא להרהר עליהם. לא כי הוא חשב שבית המשפט תמיד צודק, אלא כי הוא ידע שיש לכבד פסיקות של בית המשפט ולציית להן ללא סייג, או שלפנינו המבול והאנרכיה.

התפוח בני התגלגל רחוק מהעץ. רוחות הימין גלגלוהו משם. בני בגין הוא היום שתדלן נמוך, עו"ד בלי תעודה, המנסה להתנהג כמו וינרוט (נציג המתנחלים) ולצאת כמו משפטן גדול. הבעיה שהוא מנהל מו"מ פוליטי על פסק דין חלוט של בג”ץ, ובכל רגע שהוא עושה זאת הוא מנמיך את בית המשפט, מזיל אותו בעיני הבריות ומעביר מסר ציבורי שכל פס"ד סופי הוא בעצם רק תחילתו של מו"מ פוליטי חדש.

לכן כך יהיה עם הפסיקה על חוק טל, כמו הפסיקה על מגרון, כמו הפסיקות על קצבאות אברכים, ואח"כ הפסיקות על זכויות האזרח או פסיקות על חובת הרשויות. הכל במדרון, באותם שבילים שמתווה לנו מגרון.

ובבוא היום ייזכר שמנחם בגין אומנם אמר שיש שופטים בירושלים, אבל בנו הוכיח שאפשר לצפצף עליהם.

לא כסף
עיני. ההסתדרות שומרת על עקרונותיה

בהסתדרות הקימו ועדת בחירות. אומנם זו רבות של ועדי עובדים הכוללת ההבאה לקלפי בכפיה ומסע הפחדות, אבל לפחות מנסים שזה יראה חוקי.

לראש ועדת הבחירות מינו בהסתדרות את עורכת הדין טל קרת שהחלה לפסול את המועמדים המבקשים להתמודד נגד עיני בזה אחר זה. לגנראלים של צפון קוריאה יש עוד ממי ללמוד. רק שאז התגלה שהגב' קרת הייתה חברה ברשות השיפוט של ההסתדרות וגם קיבלה מההסתדרות כספים, דבר הפוגם במינוייה ומטיל צל על יכולתה להיות אובייקטיבית והגונה כלפי כל הצדדים.

לנוכח חשיפת סיפור התשלום יצאה ההסתדרות והסבירה להמונים: "עו"ד קרת מעולם לא הועסקה כעובדת בשכר ע"י ההסתדרות אלא קיבלה שכר טירחה תמורת חשבונית".

כל הכבוד להסתדרות ששומרת על עקרונותיה שכסף זה רק מה שמקבלים כמשכורת. צ'קים וחשבוניות זה כנראה משהו אחר, אבל בטח לא כסף.


דמי קבורת חוק טל
מסווה של שירות בטחוני [צילום: AP]


בג”ץ החליט מה שהחליט בעניין השתמטות החרדים והעולם (החרדי) כמנהגו נוהג. ובעוד כמה חילונים תמימים עדין מאמינים שממשלת ביבי תקיים את המתחייב ותתחיל לגייס, השר אלי ישי כבר גוזר קופונים מההחלטה. והכיצד?

שר הפנים מקיים כעת פגישות שנועדו להגדיל את התקציב שיוקדש לטיפול בנוער החרדי הנושר. זה לא סוד שמאז לידת השחיתות ששמה חוק טל, הצבא הפך להיות השמרטפית של נפלטי המערכת החרדית. כל צעיר שמאס בישיבה – וזו מאסה בו , נשלח אחר כבוד ללשכת הגיוס כדי "שילמד מקצוע". וזה מה שצה"ל עושה: מלמדם לחיים האזרחיים. נערי רפול החדשים, ביידיש.

זה לא פסול, אבל זה פסול כאשר זה נעשה במסווה של שירות ביטחוני. צה"ל לא מעוניין בחיילים שמתגייסים לשנה או שנה וחצי בלבד תמורת משכורת והוא גם לא זקוק להם. אבל הפוליטיקאים זקוקים לזה כדי להראות לכם כאילו יש סיכוי שכל העם יתגייס. שטויות. הגיוס היה ויהיה רק בבית שלכם והוא פוסח על מאה שערים ובני ברק.

אז עכשיו, במקום גיוס אברכים זה יגמר בעוד תוספת תקציב עבורם. דמי קבורת חוק טל. סמכו על אלי ישי וחבריו, וסמכו על גפני וחבריו. ובעיקר סמכו על ביבי וברק, החברים שלהם.

מה ששלט יכול לעשות
נתב"ג. לבדוק היטב כל ערבי [צילום: איתמר לוין]

כולנו מודעים לבעיית הבידוק הביטחוני, בכל מקום, אבל במיוחד בנתב"ג. הוא פוגע גם, ובמיוחד, באזרחים ערבים העוברים בידוק קפדני, מעוכבים יותר מנוסעים אחרים, ונלקחים הצידה לעיני כל. זה משפיל.

אבל זה גם חיוני. הבידוק. לא העלבון.

מותר וחובה לבדוק, וגם סביר לחשוד שמי שלמשפחתו יש הרבה קרובים מעבר לגבול יש יותר סיבות לשתף עימם פעולה, מאשר למילואימניק ישראלי שזה עתה סיים אימון בצאלים. מה לעשות, זו המציאות ואלה החיים.

חובה לבדוק ואסור לוותר. חיי הרבה מאד אנשים תלויים בכל מטוס בודד שטס עם חבילות ומזוודות ואנשים שאינך יודע מיהם. לכן אסור להסס. אבל אין שום סיבה שלא לשים שלט קטן, לפני תור הבדיקה, ואפשר גם אחריה, שמתנצל, שמסביר, שמבקש סליחה מכל נבדק אם הוא חש נפגע ואם שאלות המתחקרים היו לא נעימות ומטרידות. אפשר להסביר למה ומותר לבקש הבנה. זה לא יפגע באיכות הבדיקה, זה לא יפגע בבטחון המדינה, וזה יהיה לא רק אנושי, אלא גם נכון דיפלומטית וחכם. אפשר לנסות. שום מטוס לא ייפול מזה ואולי גם הטיסה תהייה יותר נעימה.

קריאה חרדית
כיכר השבת. מאה שערים בלונדינים

גם אתרים חרדים מתפרנסים ממודעות ובכללן מגוגל. לגוגל יש אלגוריתם הבודק איזו כתבה אתה קורא, והיא מעלה לך מודעה מתאימה לנושא: אתה גולש במדורי הבורסה ומקבל מודעות על השקעות וכספים. אתה גולש באתרי נוף ותקבל פרסומות לטיול בסין, אתה קורא מדור כנסת ופוליטיקה ומקבל מודעות של עו"ד פליליים. הכל מותאם.

והנה באתר החרדי "כיכר השבת" פורסמה כתבה המסבירה את המחלוקת בין עמדת הרב קנייבסקי, שאסר על טיפולי פוריות כיוון שהם תועבה ויצאו מהם רק בנים רשעים (לא הסביר מה תצאנה הבנות), לבין עמדת הגאון ראש הישיבה הרב אלישיב, שהתיר זאת וקבע שהבנים יהיו כשרים לבוא בקהל ישראל (והבנות תורשנה לנסוע כמו כולן בסוף האוטובוס). ובעודך קורא זאת צצות ועולות להן באמצע כל המודעות היפות של גוגל: בנק זרע משובח מדנמרק ממליץ על הסחורה שהוא מביא לארץ, שירותי בנק זרע ישראלי בניהולו של פרופ' משיח. מבצע להקפאת ביציות. פונדקאות ישראלית בגרוזיה. מבצע להפריה חוץ גופית בהדסה. מיטב הסחורה על המדף במודעות גוגל למתעניינים בסוגיה ההלכתית.

עזבו מגיוס לצה"ל. עזבו מלימודי ליבה. עשו להם רק חיבור לאינטרנט, ובדור הבא כל מאה שערים בלונדינים.

תאריך:  02/03/2012   |   עודכן:  02/03/2012
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הטובע המחוזי
2/03/12 16:17
2
נו, באמת!
2/03/12 19:00
 
אבי.ה
2/03/12 22:23
 
נו, באמת!
3/03/12 19:41
3
ד"ר רייספלד אילן
2/03/12 19:15
 
אבשלום חום
2/03/12 19:49
 
זרובבל
3/03/12 14:19
 
מגהץ עדים
4/03/12 07:04
 
מאחד שהוא לא רופא
8/03/12 02:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על-אף היותו ערבי, הוכיח השופט העליון, סלים ג'ובראן, את נאמנותו המוחלטת למדינת ישראל. בשבתו על כס המשפט הוא נשבע לה אמונים, וגם ללא שירת "התקווה" הוא מייצג אותה כראוי. בקצף עליו יש, לכן, מידה רבה של קטנוניות וצרות-עין, אם לא בורות של ממש.
02/03/2012  |  ראובן לייב  |   מאמרים
"אני מתקשר בנושא ההמנון והשופט סלים ג'ובראן, שאתה כמובן מתנגד להתנהגותו", אמר לי בטלפון פרח תחקירנות העובד באחת מתוכניות הטלוויזיה. מדוע "כמובן"? שאלתי, ומה הרצון להכניס אותי למגרה מסוימת ביחס לנושא כה טיפשי? אני לא חושב שהשופט ג'ובראן חייב לשיר את ההמנון. די בכך שהוא כיבד אותו בעמידה. בשלב הזה נשמעה אכזבה מכיוונו של התחקירן. הנה מנגנון העשייה התקשורתי: מחפשים נושא ומצוותים אליו שני מתגוששים התואמים לסטריאוטיפ התקשורתי הרדוד.
02/03/2012  |  דרור אידר  |   מאמרים
מזה חודשיים ימים אני מתאפק. עברו כבר למעלה מ-60 יום מאז נחתה על מסכינו תוכנית הריאליטי הפופולרית - "האח הגדול". כבשלוש העונות הקודמות, גם הפעם הודיעה לי אשתי כי אם לא נזמין מיידית את ערוץ 20 המאפשר לצפות בתוכנית 24 שעות ביממה, לא נדע מה קורה, לא יהיו לנו נושאים לשיחה עם חברים ובתוך ימים ספורים נישאר ללא חברים, בודדים ועצובים.
02/03/2012  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
פרשת השבוע היא תְּצַוֶּה [שמות כ"ז]: [כ] וְאַתָּה תְּצַוֶּה אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָךְ כָּתִית-לַמָּאוֹר: לְהַעֲלֹת נֵר, תָּמִיד. הפנייה וְאַתָּה היא אל משה רבינו כמובן, הוא אמור לצוות את בני ישראל על מה שנאמר בהמשך. את הפרשה הזאת קוראים השבת בספר תורה לפי סדר הפרשיות לשבתות השנה. אלא שבשבת זו, מוציאים ספר תורה נוסף ובו קוראים פרשה קצרה, פרשת זָכוֹר, שלושה פסוקים בסך-הכל [דברים כ"ה]: [יז] זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. [יח] אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ, וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל-הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ-וְאַתָּה, עָיֵף וְיָגֵעַ; וְלֹא יָרֵא, אֱלֹקִים. [יט] וְהָיָה בְּהָנִיחַ ה' אֱלֹקֶיךָ לְךָ מִכָּל-אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹקֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ-תִּמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם; לֹא, תִּשְׁכָּח. לכל הדעות, קריאת הפרשייה הזאת היא חובה מן התורה ולכן גם הנשים באות לבית הכנסת לשמוע אותה.
02/03/2012  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
אין לזה חשיבות אם אנחנו בלעדי או ביחד עם הגדולה במעצמות העולם - ניקח את המושכות לידיים ונעשה מעשה. כך או כך, תגובת האירנים תתלקח למלחמת עולם, כשתתקוף את כל מפיקות הנפט ובנות-בריתה של ארה”ב באירופה ובמזרח התיכון. שנאתם למערב, בו נכללת כמובן-ישראל, היא כה ענקית וחסרת גבולות היגיון או התחשבות בנתונים, שברור שזו תהיה התוצאה הנגררת מהפעולה.
02/03/2012  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם    איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il