|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

מראה מראה שעל הקיר

מראה שעל הקיר, ספרי לי שוב את השקר הכי גס בעיר? ספרי לי על הדמוקרטיה היחידה במזה"ת. ספרי לי על דיקטטורים ופשיסטים שמעלימים אנשים ורוצים לשנות את שיטת הממשל. ספרי לי כמה טיבי הוא אחמד, וכמה ביבי הוא שליט נאור, דמוקרט וליברל. ספרי לי...
14/02/2013  |   דן אלון   |   מאמרים   |   פרשת האסיר X   |   תגובות
בן זיגייר. אחד שנעלם ב"דמוקרטיה"

הרע שבעולמות
אף אחד לא רוצה לדעת מה עושים בצללים למען "בטחון המדינה". ועל אותו משקל אבל בכיוון ההפוך, אף אחד גם לא רוצה לחיות במדינה שבה מעלימים אנשים, עושים טעות על גבי טעות, ולבסוף מסתבר שיצא הרע משני העולמות. גם איפשרנו חיים בצל לאנשים שעושים מעשי צללים, וגם הפקדנו את התחום בידי אנשים שטועים, מכסים זה על זה, מסתירים, מטייחים, ולבסוף גם מעלימים אנשים שמוצאים את מותם בנסיבות מסתוריות

עידן יוסף
הורוביץ על האסיר איקס: "התרעתי מראש"

ליברמן: ח"כים מנסים לפגוע במדינה
עידן יוסף
תוקף את חברי הכנסת טיבי, גלאון וחנין - שפנו בשאילתות לשר המשפטים בניסיון להסיר את מעטה הסודיות מעל פרשת מעצרו והתאבדותו לכאורה של אזרח זר, שלדבריהם שהה בישראל בזהות בדויה
לרשימה המלאה

הכל מתנהל על מי מנוחות כל עוד המראה מספרת למרשעת שהיא היפה ביותר בממלכה. יום אחד זה נגמר. המרשעת צריכה לדעת שהיא והיופי, כבר לא. שם מתחיל סיפור המעשה. מן הרגע הזה פורצת העלילה קדימה. עד אותו שלב היה מדובר במרשעת ונחמותיה השקריות. המכוערת וגחמותיה.

ישראל של 2013 עדיין מתהדרת להנאתה בתואר "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון". אפשר להתווכח על משמעות המילה דמוקרטיה, ואפשר לשקוע בספרי הגיאוגרפיה כדי לסמן את גבולות המזרח התיכון, ולבדוק את נכונות האמירה הזו. אפשר, אבל מה הטעם בכך, כאשר ברור וגלוי לעין כל שדמוקרטיה היא שם-תואר מפוקפק.

הרפובליקה הדמוקרטית (!) של קוריאה הצפונית, של שושלת קים-ג'ונג, או הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו והרודן דאז מובוטו, שנהג לענוד בגאווה כנפי צניחה ישראליות, כל אלה הן דוגמאות מובהקות לכך שעצם הימצאות המילה "דמוקרטיה" אין בה כדי להעיד על אופיו של המשטר.

לאמריקנים יש את גואנטנמו-ביי, ולנו יש את כלא איילון. לשיטת המכוערת, זה הרגע להחליף את המראה, כי הדמות הניבטת דרכה, כבר אינה הכי יפה בעיר, והיא מצטיירת כיישות שבינה לבין "דמוקרטיה" רב המרחק כמו בין שלגייה למרשעת. לא, אין בזה הגזמה או היסחפות. אנשים נעלמים זו תופעה שמדינה "דמוקרטית" לא יכולה להרשות לעצמה. הדמוקרטיה כאן, מאיתנו והלאה.

קונספציית הקונספירציה

היינו רוצים להאמין שמישהו כאן סרח. זה היה יכול להיות נהדר אם היינו מגלים שנעשתה כאן טעות איומה, ושמישהו שבינתיים כבר מת (לא מיסטר X, אלא בכלל המפעיל שלו, מיסטר Y למשל), והאדם האחראי כבר מת, או שמא הודח מן השירות החשאי, או שאולי בכלל יש כאן איזה טוויסט בעלילה, והסיפור האמיתי הוא גבורה גדולה בשירות המדינה (פטריוטיזם בגרוש להמונים המסוממים ב"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון").

כמה טוב זה היה יכול להיות אם יכולנו לסיים את הפרשה הזו עם סוף שימכור לנו את הסיפור הזה עם הסבר שבעזרתו נוכל כולנו לחזור לישון טוב, עם אמונה שיש מי שמחזיק את ההגה והוא יודע מה הוא עושה, ובעיקר, שהוא אמין, ישר וטוב-לב, שלא עושה עוולות ושימוש שגוי בכוח השררה שהופקד בידיו בשמנו.

זה היה נהדר אם היינו יכולים לנמנם כהרגלנו, ולהחזיק בתפישה לפיה לא הייתה כאן שום פאשלה, ואף אחד לא ניסה להסתיר שום דבר. מישהו פשוט "שכח" למלא איזה טופס, ולכן מישהו נעלם, הוא באמת תלה את עצמו כי הייתה לו בעיה נפשית, ובסך-הכל שכחו לענות לשאלות של ח"כ ניצן הורוביץ, אבל זה קרה בתום לב. המזכירה של מי שהיה אמור לענות הכניסה את השאלה למגרסה, במקום לפקס, ממש בתום לב.

אבל כל זה לא קרה. כל הטעויות בתום לב, לא היו ולא נבראו. המצב הוא אחר לגמרי. אדם ששירת את מדינת ישראל, הועלם. האדם שהועלם הוחזק בבידוד חמור, ואיש לא היה אמור לדעת על קיומו או על היעלמו. והאדם ששהה בבידוד חמור כזה, תחת אחריותו של מנהל הכלא, מצא את מותו בנסיבות מחשידות לא פחות מאלה הכרוכות בהיעלמו.

היינריך היינה למתקדמים

היינריך היינה חיבר את המשוואה הפשוטה של חיזוי המוות בידי אדם. במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם בני אדם. על אותו משקל, במקום שבו מעלימים את האמת, יעלימו גם בני אדם.

אין חולק על כך שלמדינת ישראל יש צורך לפעול בצללים לצורך שמירת בטחונה. ביום מן הימים המודל הזה של "הוא התחיל", ייעלם מן העולם. כשהאנושות תתבגר ותצא מן הינקות לעבר הנערות. בינתיים, זו עובדה שצריך ללמוד לחיות עימה, גם הליברל שבליברלים מבין שביחסי הכוחות שבין החושך לאור, לפחות לעת עתה, יש צורך לאפשר מידה מסוימת של צל. צל הוא מילה יפה להיעדר אור, כפי שהיעדר אמת הוא ביטוי מכובס לשקר. זו המציאות של חיינו כרגע. בסדר, שיהיה.

השופט האמריקני ברנדייס קבע משפט אלמותי המשמש לעיתים קרובות את מפיצי האור: "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר". אז אולי במקרה של השירות החשאי הישראלי יותר מדי אור-שמש עלול לשרוף את התשליל, אבל מסתבר שאין תהליך מובנה והחשכת אור-השמש על אדם חופשי בישראל.

ח"כ ניצן הורוביץ עוד ייחקר בנוגע לדרך שבה השיג את המידע, ועל בסיסו שאל את היועץ המשפטי שאלות. אם מישהו מחוץ למעגל של שירותי הביון הישראלים ידע או לא, הרי כל מי שידע שיתף פעולה עם הנחת העבודה לפיה מי שנתן את ההוראה, עשה זאת מטעמים נכונים ומשיקולים ראויים, לתכלית ראויה ובמידתיות מדודה ומדויקת. העובדות מצביעות על-כך שההפך הוא הנכון. האדם שהועלם מצא את מותו. או מתוך ייאוש וחוסר השגחה, או בנסיבות חמורות יותר.

לדעת או לא לדעת. זו השאלה?

לוגית נטו. אם מי שגייס אותו לשירות הביון טעה - מילא. זה יכול לקרות. אם מי שגייס אותו לשירות הביון לא טעה - הרי שהתוצאה אליה הגענו היא חלק מתהליך מובנה המייצר תוצאות כאלה באופן מערכתי. וזו, זו כבר מציאות שקשה להשלים עמה.

מישהו בדרך טעה. ומישהו אחריו טעה שוב, בכך שאיפשר לתקן את הטעות על-ידי כליאה באופן שנוגד את ערכי המודל הדמוקרטי. נוהל ברור היה מחייב את מי שטעה, לדווח על דבר הטעות באמצעים שלא יסכנו את בטחון המדינה, לגורמים שבסמכותם לוודא שטעויות כאלה לא יישנו שוב. אבל מי שטעה, קיבל יד מחבקת ממישהו אחר מעליו, שטעה גם הוא, ואיפשר תיקון טעות על-ידי טעות.

ואז הגיע הטועה הבא בסדרה. הוא שאיפשר את ההסתרה. הטועה הראשון היה דרג מבצעי. הטועה השני היה דרג פיקודי. הטועה השלישי היה דרג ממלכתי שמנע מידע מבעל-הבית של המדינה, העם באמצעות הפרלמנט. והטועה הרביעי היה בדרג פוליטי שהורה להסתיר את האמת, להעלים, לטייח.

אף אחד לא רוצה לדעת שהמנתח שעומד לערוך בו ניתוח לב או מוח, לוקה בפרקינסון. זה מידע מבעית. אף אחד לא רוצה לדעת מה עושים בצללים למען "בטחון המדינה". ועל אותו משקל אבל בכיוון ההפוך, אף אחד גם לא רוצה לחיות במדינה שבה מעלימים אנשים, עושים טעות על גבי טעות, ולבסוף מסתבר שיצא הרע משני העולמות. גם איפשרנו חיים בצל לאנשים שעושים מעשי צללים, וגם הפקדנו את התחום בידי אנשים שטועים, מכסים זה על זה, מסתירים, מטייחים, ולבסוף גם מעלימים אנשים שמוצאים את מותם בנסיבות מסתוריות.

כל אחד רשאי להחליט לגבי עצמו אם הוא מוכן לחיות בשקר, ולקבל את המציאות שבה מי שהופקד בידו כוח, עושה בו שימוש שאחריתו בטרגדיות מוסתרות. מי שבחר לחיות בשקר הזה, לא יכול להלין על מי שמסרב לחיות כך. תודה לאחמד טיבי, לזהבה גלאון ולדב חנין, שהוכיחו שיש עדיין אנשים שלא משתפים פעולה עם התפישה המעוותת, לפיה בשם "בטחון המדינה" - הכל מותר. ישראל של 2013 אינה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. היא אינה דמוקרטיה בלעדי טיבי, גלאון וחנין.

מראה מראה שעל הקיר, ספרי לי שוב את השקר הכי גס בעיר? ספרי לי על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון... ספרי לי על דיקטטורים ופשיסטים שמעלימים אנשים ורוצים לשנות את שיטת הממשל... ספרי לי כמה טיבי הוא אחמד, וכמה ביבי הוא שליט נאור, דמוקרט וליברל... ספרי לי...

תאריך:  14/02/2013   |   עודכן:  14/02/2013
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מראה מראה שעל הקיר
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אריק1
14/02/13 17:37
2
עידןסובול
14/02/13 23:11
 
דידה
17/02/13 08:08
3
מראה שלי
15/02/13 07:55
4
סתם אחד
15/02/13 09:43
 
למען האמת
15/02/13 16:14
5
דידה
16/02/13 13:02
6
אריה מחשי
16/02/13 19:53
פורום: פרשת האסיר X כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת האסיר X
פרשת מותו של האסיר האוסטרלי, בן זיגייר, בכלא הישראלי, בנסיבות עלומות, איננה פרשה יחידה מסוגה. כבר היו בארץ דברים מעולם ואסירים ביטחוניים נכלאו בסתר מאחורי סורג ובריח, מבלי שלציבור נודע דבר קיומם.
14/02/2013  |  ראובן לייב  |   מאמרים
חמש הערות בשולי פרשת בן זיגייר: מערכת הביטחון לא מבינה באיזה עולם היא חיה, משפט הקסם המאפשר לעקוף את האיסורים, ההוראות המגוחכות של הצנזורה, החובה לגלות מי פטפט וכיצד אפרים קישון תיאר במדויק את המצב כבר לפני 50 שנה
14/02/2013  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
הצנזורית הצבאית הראשית, תת-אלוף סימה ואקנין-גיל, גילתה לראשונה שלתהליך האיפול שהוטל על "פרשת האסיר איקס" היה שותף גם בית המשפט העליון.
14/02/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"ישנם אנשים תמימים במדינה, הסבורים כי כל שירות חשאי הוא פסול מעיקרו [...] לא פחות מסוכנים הם התמימים מן העבר השני של המתרס, המנסים להתעטף באצטלה של קדושה, כאשר מדובר באחד הענפים שלהם, ומאמינים כי הם אינם יכולים לטעות [...] כי הם טלית שכולה תכלת [...] ואם בכל זאת קורה תקר ומתגלה פגם יסודי אצלם, הם מוכנים לגייס את מלוא כוחם כדי למנוע את הפרסום, בטענה שהפרסום יביא נזק לבטחון המדינה. הם חושבים והם רוצים שגם נאמין להם שלא המשגה שלהם, כי אם הפרסום הוא שיזיק".
14/02/2013  |  רפי מן  |   כתבות
פרטים חדשים הולכים ונחשפים על עברו של בן זיגייר, האסיר איקס. הגארדיאן הבריטי שוחח עם העיתונאי האוסטרלי ששוחח עם זיגייר לראשונה בשנת 2010 ואשר למעשה 'שרף' אותו כסוכן מוסד.
14/02/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מפער של 6 לידות לטובת הפריון הערבי בשנות ה-60' לשוויון של 3.11 לידות לאישה ב-2015, ומאז שיעור הפריון היהודי גבוה מהערבי
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il