|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

אבו נזק

מסתמן שבנימין נתניהו הוא ככל הנראה ראש הממשלה הגרוע בתולדותינו. מלח הארץ שהכרנו נמס והפך לגלידת פיסטוק. זה כבר ממש לא אותו ביבי שהכרנו, רק לוקח לנו יותר מדי זמן לקלוט את זה
07/11/2013  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נתניהו. חבל שלא נשאר לשמש כשגריר באו"ם [צילום: פלאש 90]

"מגיע להם לציונים שנרצחים!"
יש כאן מסר מאוד חד-משמעי, ברור, עקבי, ורב-עוצמה: הערבים צודקים! הציונים הם כובשים אכזריים ולכן מגיע להם שרוצחים אותם! המסר הזה ברור לאובמה, לאבו מאזן, לכל רוצח עלוב, לעולם כולו, רק אנחנו מתעקשים שלא לקלוט אותו

עוד לחיצה ועוד לחיצה
הניסיון לברוח מן החרם העולמי חסר סיכוי. העולם רואה ומבין שאם לוחצים על היהודים הם מורידים את הראש, אז לוחצים יותר חזק, ולוחצים, ולוחצים, וכך זה ימשיך

ברור שלנתניהו יש לא מעט תומכים (שהרי הוא נבחר להיות ראש ממשלה), ולכן מאמר זה עלול לעורר לא מעט תגובות נזעמות. עם זאת, בדומה מאוד למה שקורה בשמאל, גם כאן יש תהליך התפכחות, איטי. גם בשמאל יש לא מעט שמאלנים המאחרים להתפכח, וגם כאן נצטרך כנראה להמתין לפרספקטיבה היסטורית כדי שגם אתם, הכועסים, תפנימו את הנאמר כאן.

עוד רבות יסופר ורבות ידובר על הנזקים הנוראים שביבי גרם למדינה בהיבט הכלכלי-חברתי. דיברתי על כך ואף אוסיף כשאתייחס למה שמכונה "הדור האבוד". אני מתקשה לסבול את אווילות הגלמים המתווכחים ביניהם: "כאן גהינום, לא כאן גן עדן, גהינום, גן עדן". נעשה סדר בגנון, אך לא כעת.

כעת נתמקד בעיקר בנזקים המדיניים. לפני כן נקדים ונדגיש: נתניהו הוא דובר מבריק, מצוין בהסברה, עשה תפקיד נפלא כשגריר באו"ם, טעות היסטורית איומה שלא נשאר שם.

שחרור רוצחים

מעבר להתרפסות בפני הפריץ המוסלמי, היריקה בפרצופי המשפחות השכולות, היריקה בפרצופי היחידות העוסקות בלכידת הרוצחים ובפרצופה של מערכת עשיית הצדק, ההכרזה שדם יהודי הוא הפקר, השחרור לחופשי של חלאות אדם, ועוד כהנה וכהנה חסרונות, יש עוד חסרון אחד קטן.

יש כאן מסר מאוד חד-משמעי, ברור, עקבי, ורב-עוצמה: הערבים צודקים! הציונים הם כובשים אכזריים ולכן מגיע להם שרוצחים אותם! המסר הזה ברור לאובמה, לאבו מאזן, לכל רוצח עלוב, לעולם כולו, רק אנחנו מתעקשים שלא לקלוט אותו. עצוב שמה שקורה בשמאל (עיוורון) קורה גם לנו.

פעם חשבתי שבני בגין ובוגי יעלון הם משכמם ומעלה. דעתו של בגין השתבשה עליו אולי בעקבות בנו, ויעלון התחיל לפזר שטויות. הוא רומז לנו שבעתיד נבין עד כמה השחרור הזה היה חשוב למדינה. מה הם הסודות שהוא יודע ואנחנו לא? בוודאי רבים שאלו את עצמם. ובכן מן הסתם הוא יודע שאחרת היו מחרימים אותנו, דבר שיגיע ממילא, לא נוכל לברוח ממנו.

מה שכבוד שר הביטחון לא יודע, כנראה אגף המודיעין לא סיפר לו, זה מה שכתבתי קודם. מה שמבין כל רוצח עלוב, שהדבר "החשוב" (שחרור רוצחים) הזה כמוהו כהודאה באשמתנו וכך גם בהצדקת רציחתנו.

התירוצים

לביבי יש תירוץ מצוין: זה לא הוא, המתנחלים בחרו בכך, הם העדיפו שחרור רוצחים על הקפאה. תירוץ נהדר. שואלים את המתנחלים המסכנים, שכבר חנקו אותם פעם, אם בא להם שיחנקו אותם שוב? זה לא שונה בהרבה מלשאול את הוריו של שליט אם הם מעדיפים אלף מחבלים בכלא או את בנם חי?

זה לא הוגן ולא רציני להטיל על המתנחלים את האחריות. זה גם לא מנהיגותי (לא שציפיתי מביבי להיות מנהיג). בכל אופן, אצלי התירוץ הזה לא תופס.

האלטרנטיבה

אם הבנתי נכון, חוסיין הציב בפני ביבי מבחן אמריקני: שחרור נאה של רוצחים, הקפאה נאה, או הצהרה על חזרה לגבולות 67', (או כל התשובות נכונות). אפשרות אחת הייתה לומר: "סליחה, את התבשיל שלך תאכל אתה, אם החלטת לנצל את הקדנציה האחרונה שלך (כצפוי) כדי לרסק את מדינת ישראל, הרי שעצוב מאוד שחשפת את פרצופך האנטישמי, אך אל דאגה, עברנו את פרעה נעבור גם אותך".

פעם אחת אובמה כבר נרתע ממנו. אילו ביבי היה יוצא טוטאלית נגד אובמה הוא היה מגלה רוח גבית אדירה: יהדות ארה"ב, הקונגרס, הסנאט. אבל כאשר מנהיג העם היהודי בדורנו הופך להיות מתרפס סדרתי, מרכין ראש, ומנשק את רגלי הפריץ, מה הפלא ששאר יהודי העולם ותומכיהם שותקים?

אבל, אם זהו צעד קיצוני מדי, יש משהו קל יותר: ביבי יכול לבחור בהצהרה על חזרה לגבולות 67'. כל הערבים יצאו במחול, כך גם אובמה ואשטון. אחר כך בנאומים "למטרות פנים" יסביר ביבי לבוחריו שההצהרה דומה להצהרתו של ערפאת על ביטול האמנה, והיא תיכנס לתוקף לא לפני שייעלם כל רמז להסתה ברשות הפלשתינית, היא תכיר בקיומנו ובזכויותינו בצורה הרשמית והברורה ביותר, תוותר על כל רמז של שיבה, ויעברו כמה עשורים של שלום מושלם בפועל.

מילים? בכיף. ערפאת מכר לנו מילים תמורת "ברוך" אוסלו? אז גם אנחנו נמכור מילים, הן לא עולות הרבה כסף. מכל מקום, הניסיון לברוח מן החרם העולמי חסר סיכוי. העולם רואה ומבין שאם לוחצים על היהודים הם מורידים את הראש, אז לוחצים יותר חזק, ולוחצים, ולוחצים, וכך זה ימשיך.

למרבה הצער, לביבי ולאובמה יש כנראה אותן שאיפות, שניהם רוצים להיכנס להיסטוריה, ולכן שוב אני אומר: אל תתפלאו כל כך אם יפרוץ שלום. יכול להיות שיגאל עמיר גרם נזק עצום, לרבין הייתה הלגיטימציה לבטל את אוסלו, וייתכן שהוא היה בדרך לכך. הרצח קיבע אותו כקדוש שמאלני.

עם טרור לא מדברים, טרור מדבירים

מישהו מוכן להסביר לי מדוע אסירים ביטחוניים נהנים כאן מתנאי בית-הבראה במקום תנאי אמנת ז'נבה? בלבלו לנו את המוח שאנחנו חתומים על אמנות. אז אפשר למחוק את החתימה, מה הבעיה? האמת היא שאנחנו רוצים להתנהג אליהם יפה משתי סיבות: כדי שהם לא יעשו מהומות, וכדי שאירופה (המוסלמית) לא תעשה מהומות.

האם לא הגיעה העת להפסיק להתרפס בפני אויבינו ותומכיהם, להפסיק לשקשק כל הזמן מכך שיחרימו אותנו, להתכונן לכך ככל האפשר ולהכריז שמי שרוצה לשחרר את רוצחי ילדיו מוזמן, אנחנו לא. יש עונש מוות בחוק השיפוט הצבאי, הגיעה העת להפסיק לעשות צחוק מהחוק. למרבה הצער יש יותר מדי חלאות-אדם בעולם, צריך להיפטר מהם, לא לשחררם. הפסולת לסל וחסל. גם פסולת אנושית.

פולארד

ביבי היה צריך לומר למוסלמי האנטישמי שלפני שהוא קופץ בהתלהבות לדרוש מהיהודים לשחרר את רוצחי ילדיהם, שישחרר מרגל שריגל למען מדינה ידידותית. כמו-כן היה עליו לשאול בתמימות: מדוע אתה לא נמצא יחד איתו בכלא? ציפור קטנה לחשה שגם אתה ריגלת... מדוע מנהיג העם היהודי בדורנו לא עשה זאת? אולי פחד להתחצף.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד אך יודע לחשוב לבד.
תאריך:  07/11/2013   |   עודכן:  07/11/2013
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   איסמעיל הנייה   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יונתן פולארד   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד גרנות   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צבי יחזקאלי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבו נזק
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אליהו חיים
7/11/13 18:55
2
ע_הראל
7/11/13 22:04
 
ע_הראל
8/11/13 05:16
 
אליהו חיים
13/11/13 17:16
3
סייע לשמיר במדריד
8/11/13 08:39
 
ע_הראל
8/11/13 13:10
4
ע. בן-יוסף
9/11/13 21:08
 
נתניהו גם מקרטעת
10/11/13 10:43
5
כדי להבין את את
10/11/13 10:50
6
ofer po
10/11/13 11:02
7
ירון זכאי 1
10/11/13 15:41
 
ע_הראל
11/11/13 04:46
8
אהרון שחר
25/12/13 21:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מצב הביטחון המתדרדר בישו"ב (יהודה שומרון ובנימין) כבר איננו מותיר מקום לספקות. חולשה מתמשכת של הנהגה רופסת נטולת מוסר וערכים מייצרת לנו מתחת לאף כאן ועכשיו גל טרור שאת ראשיתו אנו חווים על בשרנו בעוד שאחריתו מי ישורנה. דם יהודים הפקר ומה שהיה הוא שהווה והוא שיהיה חלילה באם תימשך ההפקרות.
07/11/2013  |  בעז שפירא  |   מאמרים
קבוצה של כעשרים פעילי שמאל קיצוני הפגינו (3.11.13) מול חנות London Drugs בוונקובר בקריאה להחרים את מוצרי סודה-סטרים.
07/11/2013  |  מערכת שלום טורונטו  |   חדשות
משרד החוץ מגיב בביטול על הטענות כי המנהיג הפלשתיני, המחבל יאסר ערפאת, מת מהרעלת החומר הרדיואקטיבי פולוניום.
06/11/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
חמש שנות מאסר בפועל - זהו עונשו של שלמה (סמי) כהן, שהורשע בשורה ארוכה של עבירות שביצע במסגרת מסחר ממושך ורחב היקף ברשיונות עבודה לפלשתינים.
06/11/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
העובדה ששתי מנהרות כבר התגלו ופוצצו, אינה משמשת מקור עידוד גדול במיוחד לתושבי עין-השלושה ושאר יישובי עוטף עזה. בסתר לבם יודעים התושבים, כמוהם כמפקדי צה"ל, כי אי שם נחפרת והולכת מנהרה נוספת, אם לא עוד כמה וכמה מנהרות.
06/11/2013  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
"מחלוקת בין לבני למולכו בעניין ירושלים"  /  עידן יוסף
מוכרים מגרשים ל-508 דירות בשטחים  /  אלעזר לוין
כך מחפשים גופות שנקברו במנהרה  /  מחלקה ראשונה
רגע האמת הולך ומגיע  /  ראובן לייב
שחרור המחבלים והדז'ה-וו  /  מרק בריל
פתרון בכוח אינו פתרון  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il