|   15:07:40
  נסים גבאי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

ההבדל בין מקצוענות לשחיתות

מה עושה המשטרה? עובדת איך שבא לה, ובעיקר בהתאם לקולות המשמיעה תזמורת התקשורת הממומנת ע"י משרד התחבורה: טרנדים
21/04/2014  |   נסים גבאי   |   מאמרים   |   תגובות
אופנוע עלול לסכן את עצמו בשולי הכביש [צילום: אורי הולצמן/דוברות משטרת ת"א]

את הנושא המאוד רציני הנמצא ממש בנפשנו (התחבורה ותאונות הדרכים בישראל) שאעלה כאן במקצוענות חסרת פשרות אתחיל כהרגלי עם אנגדוטה אקטואלית המוכיחה עד כמה רחוקים אנו בישראל מיישום עניינים מהותיים לחיינו.

אחת המטלות שלקחתי על עצמי לאחרונה באה להסדיר את נושא רכיבתם של האופנוענים על השול הימני בעת גודש תנועה היוצר פקק רכבים בכביש. החוק היבש לא נותן תשובה לנושא שמחד הוא בטיחותי ממדרגה ראשונה ומאידך נותן לאופנוע את הכבוד הראוי לו מעצם ההבדל המהותי בינו ובין רכבי 4 גלגלים.

המשטרה היא זו שהבינה ראשונה את הבעיה, והנחייה ברורה יצאה לכל שוטרי מדינת ישראל: לא רושמים דוח תנועה לאופנוען הנע על השול הימני, בזהירות, במהירות איטית, והכל בעת שלצידו השמאלי בכביש עומד טור כלי רכב בפקק. מה עושה משרד התחבורה בנדון? לא רק שאינו עושה, אלא אפילו אינו מבין שזה בתחום אחריותו. מכתב שהפניתי ישירות לשר התחבורה ישראל כץ ובו בקשתי להסדיר את העניין בתיקון חקיקתי נענה: "נושא פנייתך אינו מצוי בתחום סמכות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אלא בסמכות משטרת ישראל". ברור שעניתי להם בהתאם... אבל את האבסורד חווים כולנו כל רגע בדרכי ישראל, וממש לא בעניין תחבורתי אחד בלבד.

מכאן נזכרתי שכבר לפני כ-30 שנה כינסתי מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בת"א, ושם לפני אמצעי התקשורת בישראל התוויתי תוכנית תחבורתית מקיפה להסדרת התנועה בישראל – לנהיגה נוחה יותר ולצורך הפחתת הקטל בדרכים. האם מישהו ב"חלונות הגבוהים" התחיל ליישם דבר או חצי דבר מכך? בדיוק להפך...

כעת בשלהי שנתי ה-67 אני מרשה לעצמי לחזור ולהציג את תוכניתי המקצוענית הכל כך מתבקשת מאליה, ואני יותר מבטוח שאיש במשרדי השחיתות של משרד התחבורה לא יעז אפילו להתחיל לחשוב עליה ברצינות. זה בדיוק ההבדל בין מקצוענות ושחיתות – והפירוט יגיע תוך כדי.

מה הדבר הכי חשוב כדי להסדיר תנועה טובה, נוחה ובטוחה בישראל?
שר התחבורה הפוליטי בישראל יאמר מיד: השקעה בתשתיות ויצירת מערך כבישים גדול ונוח יותר בישראל.

מה שמתקבל ומאושר מיד (ועל חשבוננו תרתי משמע) זו החלטת השר. האם זה יתרום ולו במשהו להסדרת הנושא אליו התכנסנו? התשובה היא חד-משמעית: אפס תוצאות!!

לא אעבור לסדר היום עם ההחלטה הגובה מאיתנו מיליארדים של שקלים הנזרקים לפח ע"ח חיינו הנרמסים שעות מרוטות בדרכים בישראל – עד שלחלק מאיתנו "נמאס" והם מחזירים נשמתם לבורא בתאונת דרכים.

שימו לב מה קרה (לדוגמה) בכביש החוף חיפה-ת"א? זוכרים את הפקקים האדירים של שנות ה-70 עת לא היה חצי מחלף בדרך? מה קרה מאז? הכביש הורחב, נבנו מחלפים אדירים, ו... נשארנו עם אותם פקקים (אם לא יותר...). שימו לב לעוד בעיה "קטנה" שנשארה מאז ועד היום: מה קורה אם משאית/אוטובוס/או סתם רכב "מחליט" להתהפך ו/או להתלקח בכביש הראשי הזה? פקק?... לא!! כל המדינה משותקת!! אנשים חוזרים הביתה כי אין כבר טעם להגיע בצהריים לעבודה... ועל מה אנחנו מדברים? על רכב אחד שחסם כביש אחד במדינה אחת קטנה וצרה עם שר תחבורה שהוא יותר מצרה צרורה!!

אחזור על השאלה: מה הדבר הכי חשוב כדי להסדיר תנועה טובה, נוחה ובטוחה בישראל?

התשובה הנכונה ששר התחבורה נכשל בה, כפולה. 1. מה עושים כדי לבטל ביזבוז הכספים הנשפך על סלילת כבישים מיותרים שאינם מסוגלים להביא מזור לבעיית התעבורה בישראל. 2. מה עושים כדי שאלה המשתמשים בדרך יעשו זאת בביטחה?

התשובה לשאלה 1 כל כך נדושה, שאם נשאל תינוק בחיתוליו ישלוף את התשובה הנכונה אינסטנקטיבית: רכבות. אוסיף בכ"ז: כאשר מדברים על רכבות אדוני שר התחבורה המושחת, הכוונה לרכבות לאורכה ורוחבה של ישראל, ושכולן תעבורנה בתוך הערים ולא בנקודות שכוחות אל וחסרות תועלת!!

התשובה לשאלה 2: הכשרה מקצועית לנהגים בישראל. מה שרואים היום בדרכים אלה בעיקר נהגים שסביר יותר שקנו את רשיונם מחאפרים וכנראה מעולם לא התעמקו בצורך להבין כיצד נוהגים נכון לתועלתם ולרווחת כל הנוהגים סביבם.

לא ארחיב בעניין זה שהוא הכי חשוב להבנת הכאוס התחבורתי בישראל, אבל צריך להתקדם הלאה.

תפקיד המשטרה

לכאורה נראים הדברים בשטח מופשטים לחלוטין: משטרה שמקבלת ספר תקנות תעבורה, מחלקת אותו לשוטרי התנועה שלה, ושולחת אותם לדרכים לתפוס נהגים העוברים על החוק.

ממש, ממש, ממש... לא!!

המשטרה איננה מסוגלת במצבת כוח האדם שלה לעמוד במשימת רישום הדוחו"ת לנהגים עבריינים. נקודה.

בנתונים אלה - מה עושה המשטרה? עובדת איך שבא לה, ובעיקר בהתאם לקולות המשמיעה תזמורת התקשורת הממומנת ע"י משרד התחבורה: טרנדים. אם הציבור החליט להשתגע ולסמס בהמוניו גם בעת נהיגה – קדימה למשימת רישום דוחו"ת למסמסים. אם קרתה תאונה קטלנית מחרידה עם משאית... ומיד לאחר מכן עוד תאונת משאית... מיד עטים על ציבור נהגי המשאיות באטרף חסר רסן. כנ"ל לגבי האופנועים... האוטובוסים הפרטיים... וכד'.

שמתם לב לטופ הבעיה?!

לא רק שחסרים מאות שוטרי תנועה להסדרת התחבורה בממדי תחלואיה "הרגילים", אלא שנוצר מצב בו מתקבלת החלטה להזניח הכל לטובת עניין אחד, ובינינו... גם לעניין הספציפי התורן אין ולו פרומיל כוח אדם לביצוע המשימה!!

לאנדרלמוסיה האכיפתית הזו מתווספת זרועו הארוכה של משרד התחבורה שהחליט לרשת את ישראל עם מצלמות מהירות משוכללות שאין להם דבר וחצי דבר עם בטיחות הנסיעה בישראל אלא למילוי קופתו של המושחת לפיד... והנה הגענו לכאוס מכואס שאפילו בגיניס לא מגרדים גודל כאוס כזה בעולם הזה ואפילו לא בעולם הבא!!

יכולתי להמשיך ולדבר גם על בתי המשפט, אבל כיום, לנוכח הברדק המוחלט שנמצא בכל המקומות של מקבלי ההחלטות עד פתחו של ביהמ"ש – יהיה זה לא רציני להטיל את האחריות וסוף הדבר דווקא לתוך אולמות השופטים ופטישיהם. אין ספק שביהמ"ש אינו נוקף אצבע להסדרת נושא הבטיחות בדרכים והתחבורה בכללולתה – אבל יהיה זה חוסר אחריות להביא את הנושא דווקא לצוואר בקבוק אחרון זה כאשר כל היתר בדרך לשם מושחתים ואינם מבצעים תפקידיהם כלל וכלל.

תאריך:  21/04/2014   |   עודכן:  21/04/2014
נסים גבאי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההבדל בין מקצוענות לשחיתות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבתאי עזריאל
21/04/14 19:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם ישראל נולד ביציאת מצרים שלזכרו אנחנו חוגגים את חג הפסח. חשבון פשוט מלמד כי בחג הפסח הזה, שנת ה-תשע"ד, חל יום ההולדת ה-3326 (שלושת אלפים שלוש מאות עשרים ושש) של עם ישראל. כי יציאת מצרים הייתה בשנת ב-תמ"ח, כלומר 2448 לבריאת עולם וכעת השנה היא 5774 לבריאה. ההפרש בין שני התאריכים הוא, כאמור, 3326 שנים. נו, זה אומר שאנחנו עם מבוגר מאד, הכי מבוגר שיש; לפיכך רק טבעי לחשוב שהצטבר אצלנו המון ניסיון והניסיון המצטבר שלנו יסייע לנו להתמודד עם מכשולים ועם קשיים שעדיין נקרים בדרכנו, ולצאת מההתמודדות חזקים יותר מכפי שהיינו לפניה. ואולי אפילו נדע לדלג על מכשולים בלי להגיע להתמודדות איתם. אך האמנם זוהי המציאות של חיינו? האם יש בהתנהלות שלנו איזשהו סימן לניסיון הלאומי שנצבר אצלנו?
20/04/2014  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - קרנפים, טרור תקשורתי, תספורת, דמיוני, שלילה וטיפשות מועדים לשמחה
20/04/2014  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
מהרגע הראשון שנתניהו כפה עצמו עלינו ועל כל העולם בכריזמה המזויפת עם ציורי הפתילים המעשנים מאירן טענתי בעקשנות שהוא מאחז עיניים כדי להיתלות במשהו כביכול משמעותי שייזכר מכהונתו הכושלת בלשון המעטה, ושלאירנים תהיה בסופו של דבר פצצת אטום.
20/04/2014  |  נסים גבאי  |   מאמרים
למיטב ידיעתי, העיתונאי רון בן ישי, כשביקר בסוריה, היא לא הייתה באותם הימים מדינה ידידותית. סוריה נתפשת בישראל כמדינת אויב וזירת מלחמה מסוכנת. אף לא אחד במערכת הביטחון איים, שיעמיד את רון בן ישי למשפט על-כניסה לארץ אויב.
20/04/2014  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בשולי הכותרות: יש סדר בליל הסדר, ולא רק בגלל הניקיונות שולה זקן אכלה אותה בגדול במחשבה תחילה - בנות ישראל בשבי עזה ולקינוח כחלון הזדמנויות?
20/04/2014  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם בסיומה יעלה בידי ארצות הברית לכונן ברית הגנה מפני האימפריאליזם האירני שייצור שותפות של ממש בין אמריקה, ישראל, סעודיה, מצרים, ירדן והמפרציות המלחמה הייתה כדאית
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
דרור אידר
דרור אידר
המכות שספגנו בגולה גרמו לפירוק החברה ליחידיה, לעומת זאת המלחמות והמכות בארץ גרמו לגיבושם של היחידים לעם    על משמעותו ההיסטורית של הקמת כוח מגן עברי לאור המלחמה הנוכחית
קיבוץ בארי [צילום: צפריר אביוב/AP]
לאוניד (ליאון) גרשוביץ
חשוב להבין ולהפנים - כי מדובר לא רק בדמיון (עד כדי זיהוי) אלא בהשפעה ממשית של האידיאולוגיה הנאצית על העולם הרעיוני של המזרח התיכון בכלל, ועל האידאולוגיה הפלשתינית מיסודה בפרט
מרינה לנדאו
מרינה לנדאו
אתם סובלים מפריחה דווקא עכשיו? אתם לא לבד: אחד מכל שלושה מרגישים על בשרם את פריחות האביב הידועות לשמצה    האם ניתן למנוע אותן? ואיך מטפלים בהן?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il