שורות הפתיחה למאמר הזה לקוחות מתגובה של אחד המגיבים למאמרי הקודם. המשטרה רואה בחומרה, המשטרה רואה בחומרה רבה מאוד, המשטרה רואה במלוא החומרה את הפגיעה במרכזי דת בישובים הערבים, המשטרה רואה ורואה, אך היא נותרה עיוורת וחסרת רצון לראות. חסרת רצון לראות היא מגששת באפלה. ואם אתרגם את דבריו של
כרמי גילון, הרי כדי לראות צריך שיהיה רצון לראות, ואני מתקשה להאמין שמשטרת ישראל רוצה לראות.
בעוד השר לביטחון פנים מצהיר, שהמשטרה רואה בחומרה רבה מאוד את המעשים, שאין לעשותם ביישובים פלשתינים, אנחנו ממשיכים להיות עדים תקופה ממושכת לתופעה של תג מחיר המשתוללת בכפרים הפלשתינים ובתוך ישובים יהודים, ומשטרת ישראל אינה מצליחה להתמודד איתה. אל מול גלי ההתפרעות של צעירים יהודים פורעי חוק מן הראוי שניתן את הדעת אל מאחורי הקלעים ונבחן מה מניע את הטרור היהודי המשתולל תחת אפה של המשטרה, שלא הצליחה להעמיד לדין אפילו אדם אחד. למרבה הצער, תקבל את פנינו יצירה הלכתית, שכובשת את לבם של מאות צעירים, יצירה מנוסחת בשפה, שהביסה את השפה העברית, הביסה את תכניה הערכיים וגם הביסה בנוק אאוט את שלטונות החוק בישראל. היצירה הזו נושאת את השם "תורת המלך". יצירה הנותנת רוח גבית למבצעי "תג מחיר".
מידה כנגד מידה
"כדי לנצח את הרשעים צריכים להתנהג איתם בדרך הנקמה ומידה כנגד מידה."להסבר המלומד הזה מצרפים הרבנים שפירא ואליצור דברי הנמקה -"הנקמה היא צורך הכרחי כדי להפוך את הרשעות לכזו, שאינה משתלמת ולכן יש לעשות מעשים אכזרים, שנועדו ליצור מאזן אימה נכון".
זו מובאה אחת מהספר "תורת המלך". בשום מקום בספר לא צוינו ערבים או פלשתינים. שכן מוזכר זה אנחנו מול הם. אנחנו - ישראל. הם - הגויים. לנו ישראל מותר להרוג כל גוי הנראה לנו כמהווה סכנה לישראל. לנו ישראל מותר להרוג מה שנראה לנו מקור סכנה, גם אם הוא ילד או תינוק.
הרב יצחק שפירא ראש ישיבת "עוד יוסף חי" כתב ספר המעליב את ארון הספרים היהודי. 230 עמודים של דה לגיטמציה לאחר - לגוי, שלמרבה הצער, זכו לתמיכה של רבנים לא מעטים ועשרים וחמישה חברי כנסת, שרואים בספר הזה דברי הלכה. מצמררת אותי המחשבה, שעשרים וחמישה חברי כנסת ורבנים רבים מתייחסים לספר הזה כאל יצירת הגות הלכתית, המחייבת מתן כבוד למחבריה. מה יכול להיות יותר מצמרר מזה שהשר המופקד על הסברה והקשר עם התפוצות מבהיר שיש לראות בספר הזה כספר הלכה, ואין הצדקה שהמשטרה תעכב לחקירה רב שמביע תמיכה בספר הלכתי זה.
אני לתומי הבנתי עד כה שפתיחה במלחמה מחייבת החלטה של ממשלה ולא שמוּרָה לאדם הזכות להחליט שהוא פותח במלחמה ושיש לו היתר להרוג אחרים, כי לדעת הרבנים שפירא ואליצור- "לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר דם של ממלכה רשע ". שמוּרָה לי הזכות להחליט מתי ואיפה אדם מסוים הוא בן "ממלכה רשעה" שדמו מותר, ואני רשאי להורגו ללא דין וללא משפט.
אין איסור בהריגת גוי?
אומנם הספר נפתח באמירה שניתן להזדהות איתה, האוסרת להרוג גוי אבל בצד האיסור בא ההיתר התמוה, שבינו ובין יהדות לא קיים דבר - "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות נח והורגים אותו מתוך אכפתיות אין שום איסור בדבר". בשפה העברית, בשפה בה נכתבו חמישה חומשי תורה, בשפה בה נכתבו ספרות הנביאים, ספרות החוכמה ושירת תהילים. את השפה הזו מביסים רבנים שכתבו - "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם, והוא לא אשם במצב שנוצר".
שני רבנים נטלו לעצמם זכות לקבוע שמותר להרוג "מי שמחליש בדיבור וכדומה את המלכות שלנו". כלומר, אם אני מבקר מהלך צבאי, או גורס שהוא אינו משרת את מדינת ישראל, הרי אני מחליש בדיבור את המלכות שלנו ודיני מיתה. אם סופר כמו דוד גרוסמן, שבנו נפל במלחמה, גרס שמהלך מסוים בלבנון נעשה בשגגה והביע את דעתו בעצרת המונים מול משרד הביטחון, הרי הוא בבחינת "מחליש בדיבור את המלכות שלנו" והדין עם משמיע הביקורת, שהיא זכות דמוקראטית, דין מוות.
לספר הזה התייחס מי שהיה בכנסת הקודמת יושב-ראש ועדת חוק ומשפט,
דוד רותם, כספר הלכה קדוש, לכן הייתה לו ביקורת על הפרקליטות והמשטרה, שהעזו לעכב לחקירה רבנים המביעים תמיכה בדברי הסתה הכתובים בספר. ספר המביע בגלוי היתר להרוג מי שמסרב לקחת חלק במלחמה, קל וחומר, לדעתם, שמותר להרוג את אזרחי האויב, אם הדבר "נצרך לתועלת המלחמה".
אות קלון למדינת ישראל, אם מי שהיה יושב-ראש ועדת חוק ומשפט בישראל רואה גם היום בספר הזה ספר הלכה, כאשר אותיות עבריות חברו בו יחד למשפט בשפה העברית - "מותר להרוג חוסמי דרך - תינוקות... אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו" וזאת בתוספת התרים להריגת ילדי מנהיג של הגוי האויב. אם פגיעה בילדיו של רשע תפעיל עליו לחץ שימנע ממנו להתנהג ברשעות אפשר לפגוע בהם.
כשדברים כאלו נכתבו בשפה הגרמנית בימים אפלים בצדק נזעקנו. רק לפני מספר ימים התייחסנו בחומרה רבה ל"יצירות ספרותיות כאלו". מדובר ביצירות שנכתבו בשפה הגרמנית. היום כשדברים אלו נכתבים בשפה העברית נמצאים להם תנאים דמסייעים בדמות יותר מדי רבנים בישראל. באווירה כזו אינני מתפלא, שאנשי תג מחיר מבצעים עבירות פליליות ומשטרת ישראל קצרה ידה מלכפות עליהם את החוק. בעיני יותר מדי רבנים אנשי תג מחיר הם שלוחי אמוני ישראל.