|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
כתיבת המומחים
מדף צף לסלון ולמטבח: הוסיפו אחסון דקורטיבי לבית

חדש, שונה, אך לא משונה

כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח, חשוב ביותר להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מדי. הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים, ולהפך
30/11/2014  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות
המטרה - להביא דברים טובים לידיעת הציבור [צילום: פלאש 90]

השבוע התפרסמה ב'הארץ' כתבה מעניינת שתפסה את תשומת ליבי. מסתבר שמתמטיקאי צרפתי ניסה ליישב במחקרו את "פרדוקס ההיפסטר", המדבר על הסתירה בין רצונם של ההיפסטרים לבדל את עצמם מהסביבה, לבין העובדה שבסוף הם מתלבשים ונראים אותו הדבר. ההיפסטרים רוצים להיות שונים וייחודיים, אבל מהו התוכן שעומד מאחורי הרצון לבידול, ומהי זהותם הייחודית מעבר למוזרות לכשעצמה...?

גם בתחום יחסי הציבור, חשוב מאוד לתת מקום ליצירתיות אך לא לשכוח שהיא אמורה להעביר מסר מסוים, מעבר להיותה יצירתית. בתחילת כל קמפיין של יחסי ציבור חשוב לזכור את נתוני הבסיס אשר רלוונטיים למוצר או ללקוח ולא להתחבא מאחורי סלוגן יצירתי ומפוצץ שמשאיר סימני שאלה רבים... מדובר ברעיון אשר יבדל את הלקוח מהמתחרים ויעטוף אותו אחרת, בצורה שתגרום לו להיות חדש ושונה, אך לא משונה.

כשמדברים במושגים של יחסי ציבור, נדמה לפעמים שמדובר רק בשרבוב הלקוח לעיתונות, סידור אירוח בתוכנית טלוויזיה וזהו. אני מניסיוני טוענת שבשביל כתבה לא צריך משרד יחסי ציבור. מה שצריך הם פרטי ההתקשרות לכתב והודעה שכתובה ברמה סבירה.
כדי להשיג את החשיפה המתבקשת חייב הלקוח שיהיה לו קריאייטיב מיוחד, והוא הדבר היחיד אשר מבדל חברות פרסום ויח"צ אחת מהשנייה.

בעידן הפרסומות של ימינו, כאשר התחרות הולכת וגדלה וערוצי התקשורת מתרבים מיום ליום, נדרש מאמץ עילאי על-מנת לשמור על ייחודיות וסקרנות לגבי מוצר/חברה/אדם/או רעיון.

כאשר רוצים לעשות יחסי ציבור ללקוח, חשוב ביותר להתייחס בכובד ראש אל קהל המטרה בו הוא מעוניין ולהעביר אליו את המסר ברמה שלא תהיה במדרג גבוה או מוזר מידי. הרי לא נוכל לעשות קמפיין לגיל השלישי בסגנון שיתאים לסטודנטים, ולהפך.

יחסי ציבור בהגדרתם הם "הבאת דברים טובים לידיעת הציבור". חברת יחסי ציבור טובה, תשכיל להדגיש ולהבליט את כל היתרונות שבמוצר, תוך קידומו דרך רעיונות שונים, לדוגמה שילוב מוצר מתחום האסתטיקה עם תחום האמנות וכו'.

כאשר רוצים לקדם לקוח, הקריאייטיב מחויב להתייחס לכל המרכיבים של המוצר ולהיוולד מתוכו, לא מצדדיו ולא מאחוריו. התוצר של הנתונים היציבים הוא הקריאייטיב, שאסור שיהיה תלוש מהמציאות, שאמנם נשמע מדליק, אך לא קשור בכלל לאופי המוצר ולרוח הדברים של הלקוח.

קריאייטיב יתבצע תמיד לאחר תחקיר מקיף על הלקוח ויחד איתו. התחקיר נועד להבהיר לחלוטין את שאיפותיו, מטרותיו, חזונו ועברו של הלקוח. מתוך התייחסות לפרמטרים אלו, ניתן לקבל תשתית להתחלת הקמפיין. במחקר ניתן לגלות שהלקוח שלך הוא שמרני והקמפיין לא יכלול קפיצת בנג'י מוטרפת..

המוצר הסופי ובעל הערך של חברות יחסי ציבור הוא מה שנקרא "העטיפה". קחו כדוגמה תיאורטית מסעדה שתזכה לשירותי יח"צ משלוש חברות - כל חברה תציג אותה בצורה אחרת, כשרק החברה הקריאטיבית ביותר היא זו שתמשוך את תשומת הלב ותביא לחשיפה המקסימלית.

הרצון "להפגיז" ברור ומובן, אך הדרך והצורה לעשות זאת חייבת להיות מבוקרת, מקצועית וממוקדת לקהל המטרה של הלקוח ולא לפרסים של "קמפיין השנה"....

בעידן בו ערוצי התקשורת צצים כפטריות אחרי הגשם, המשחק גדול יותר והיכולות הקריאייטיביות יכולות להרקיע שחקים, אך תמיד לפני הכל זכרו את המילה 'מקצוענות', אשר היא ורק היא תביא לתוצאה האפקטיבית ביותר. קמפיין שנבנה במקצועיות לא ייכשל לעולם. לכן, עשו הכל לפי אמות מידה של מקצוענים וכל לקוחותיכם ישגשגו...

הכותבת היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור 'לוטן תדמיות' .
תאריך:  30/11/2014   |   עודכן:  30/11/2014
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בערב יום השואה 2013 נוהל בדף הפייסבוק של הקבוצה "חלב, עובדות או מיתוסים", המתנגדת לשימוש בחלב ובמוצריו, דיון סוער בין הרפתן ארנון אשרי לבין כמה מחברי הקבוצה. במהלך הדיון כתב אחד החברים הפעילים בקבוצה, זיו קורן, את הדברים הבאים:
הוא אומנם מזוהה כאיש הימין עוד מיום-היוולדו וכמי שבית"ר טבועה בדמו - אלא שלמרות זאת רובי ריבלין הוא נשיא שמתעלה על עצמו, ולגדלות הנפש שלו מגיע לו כיפאק גדול ושאפו. הוא הוכיח לכל, קבל עם ועדה, שלא שיר של בניון, אף לא חוק הלאום, לא הותירו בו שום שרידים של מתום.
30/11/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
הרב שלמה דיכובסקי, שהיה אב בית דין בבית הדין הרבני הגדול ומנכ"ל בתי הדין, הוא אדם רגוע, גם כאשר דבריו נחרצים וחד-משמעיים. לכן, כאשר הוא אומר שמשהו בוער בעצמותיו - סימן שבאמת הגיעו מים עד נפש. ומה בוער בעצמותיו יותר מכל נושא אחר, כפי שהוא עצמו מעיד? - סרבני גט.
30/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
הבחירות בדר ?! איש לא רוצה. לרובם זה לא מתאים. זה עולה המון כסף שאין לנו. בסכום שזה יעלה, אפשר לעשות המון בתחום צמצום פערים בחברה; בתחום הבריאות והרווחה; בתחום רמת המחירים האיומה ועוד כהנה וכהנה.
30/11/2014  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
בנימין נתניהו והסיעות החרדיות מתאימים זה לזה ככפפה ליד. תעזבו את המשקעים, תעזבו את ההבטחות שהיו או לא היו, תעזבו את ההשמצות, תעזבו את מעשי העבר. יש משהו בסיסי ועמוק שמחבר ביניהם ושבכוחו לגבור על כל אלו: אנוכיות תהומית.
30/11/2014  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
בנימין נתניהו הוא עתיר ניסיון, אדם נבון ביותר, משכיל, בעל-רקע צבאי ובעל השקפה כלכלית אותה יישם כאן באופן שהפך את ישראל למדינה בעלת כלכלה חזקה ומשגשגת כפי שלא הייתה מעולם
דן מרגלית
דן מרגלית
לנוכח אי-הבהירות נחוצה חקירת משטרה בעניין ההתבטאות של שרה נתניהו על ראשי צה"ל    כותרת משנה: ביבי חומק מלומר כי אינו מאמין שהמטכ"ל חותר תחתיו
צבי גיל
צבי גיל
הגרמנים נדהמו, הם נראו מבולבלים, תופעה כזאת לא הייתה כתובה בספרי ההדרכה שלהם, אולי גם בהם נגע קול הטנור האדיר    הגרמנים קפאו על מקומם, היהודים רעדו והתייפחו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il