|
יו"ר דירקטוריון ביג, איתן בר זאב [צילום: ארז בנק]
|
|
|
|
|
רשת מרכזי הקניות ביג סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נקי של כ-180.1 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח נקי של כ-101.8 מיליון שקלים אשתקד. מדובר בנתונים שהושפעו מן הרבעון הראשון של השנה, משום שברבעון השני חלה ירידה של כ-800 אלף שקל ברווחיות לעומת השנה שעברה. רווחי הרבעון השני הסתכמו ב-53.8 מיליון שקל, לעומת כ-54.6 מיליון שקל אשתקד.
קבוצת ביג פועלת בישראל, בארצות הברית ובסרביה. היא מחזיקה ב-69 נכסים בהם 56 נכסים מסחריים מניבים, 5 מרכזים מסחריים הנמצאים בפיתוח ו-8 קרקעות.
שיעור התפוסה בנכסים שבבעלות ביג בישראל עומד על 100% בקירוב. שיעור התפוסה של נכסי החברה בארה"ב עומד על כ-92.6%. לאחר תאריך המאזן, חתמה החברה על חוזה שכירות מהותי במרכז מסחרי בארה"ב להשכרת כ-4,000 מ"ר. שיעור התפוסה בארה"ב בהתחשב בחוזה החדש וביתר השינויים שהתרחשו עד למועד פרסום הדוחות עומד על כ-93.3%.
בימים אלו, החברה פועלת, באמצעות חברת-הבת BIG CEE, על-מנת להרחיב את השקעותיה בסרביה. בין היתר היא בוחנת בצורה מעמיקה ומנהלת מו"מ לגביי מספר פרויקטים, בשלבים שונים, מסקטור המסחר, משרדים ולוגיסטיקה, חלקם לרכישה מלאה וחלקם להשקעה ביחד עם שותפים מקומיים.
במחצית הראשונה של שנת 2019 חל גידול בהכנסות בשיעור ביג בשיעור של כ-7.4% והן הסתכמו בכ-340 מיליון שקלים, לעומת כ-317 מיליון שקלים בתקופה מקבילה אשתקד. ברבעון השני של שנת 2019 חל גידול בהכנסות בשיעור של כ-4.9% וההכנסות הסתכמו לסך של כ-171 מיליון שקל לעומת סך של כ-163 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.
מן החברה נמסר כי עיקר הגידול בתקופה מקורו באיחוד התוצאות של חברת ביג CEE אשר תרמו להכנסות של כ-6.6 מיליון שקלים. בנוסף לכך, רכישה של נכסים חדשים בישראל תרמו לגידול סך של כ-11.7 מיליון שקלים. יתרת השינוי מקורו בגידול ריאלי בהכנסות שכר דירה ודמי ניהול.
הוצאות הפעלת נכסים הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-85 מיליון שקלים, לעומת סך של כ-75 מיליון שקלים בתקופה מקבילה אשתקד. ברבעון השני של שנת 2019 הסתכמו הוצאות הפעלת הנכסים בכ-41.2 מיליון שקל,
לעומת סך של כ-37.5 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.