רבים טועים לחשוב כאילו הכנסת היא רק הרשות המחוקקת, ולא היא. הכנסת היא גם הרשות המפקחת. תפקידה הוא לפקח על עבודת משרדי הממשלה, וזו אינה נפסקת - גם בימיה הארוכים של פגרת הבחירות.
היועץ המשפטי לממשלה אומנם מגביל את חופש הפעולה של הממשלה בתקופת הבחירות, אך היא עדיין נדרשת לפיקוח - ואין מי שיישב לה על הראש.
הכנסת לא מקיימת דיונים בתקופת הפגרה, בין היתר כדי שלא לשמש במה לתעמולה פוליטית. תקופת השיתוק הזו נמשכת לא רק בתקופת הבחירות, אלא גם שבועות ארוכים אחריה עד להקמת ממשלה והרכבת ועדות הכנסת בידי הוועדה המסדרת.
התסבוכת הזו פתירה. גם אם אולי זה לא אפשרי חוקית בכנסת הנוכחית, ניתן יהיה להחיל את הפתרון המוצע בזאת בכנסת הבאה.
כשם שבכל תחילת כהונה של כנסת יש ועדה מסדרת, כך בסיום כל כהונה צריכה לקום ועדה מאספת. היא תורכב מחברי כנסת שהודיעו כי אין בכוונתם להמשיך כחברי כנסת בכנסת הבאה, וכדי שלא ייבחרו אליה ח"כים מעוררי במחלוקת דוגמת
חנין זועבי ו
ג'מאל זחאלקה, יש לאפשר לחברי הכנסת הצבעה על זהות הח"כים שירכיבו אותה. כך למשל, בכנסת הנוכחית ועדה שכזו יכולה להיות מורכבת מחברי כנסת דוגמת
אלי אלאלוף,
מסעוד גנאים,
יצחק וקנין ואחרים.
תפקידה יכלול את עבודת הפיקוח של כל ועדות הכנסת, אך זו תצומצם למקרים חריגים שבחריגים שאינם סובלים דיחוי, לא תורשה לעסוק בנושאים שיש להם זיקה פוליטית כלשהי, סמכויותיה יהיו מוגבלות וכך גם מספר המורשים להופיע בפניה. כמו-כן תקבל לידיה הוועדה את הדיווחים התקופתיים שעל משרדי הממשלה ויתר הגופים הממשלתיים למסור, אך הדיווח יימסר בידי גורמי המקצוע הבכירים ולא בידי השרים עצמם. עוד תהיה לה האפשרות לבלום מחטפים ממשלתיים אותם היא מזהה כניסיון למחטף מצד פקידים או שרים, ולחלופין כמעין שוחד בחירות.
הוועדה, שלכל דיון שלה יידרש אישור מאת יו"ר הכנסת, תשמש כמעין תחנת עזרה ראשונה. הפתרונות שתתן עשויים אומנם להיות חלקיים, אך הדבר עדיף מכלום או במקרה הגרוע - משלטון הפקידים.