|   15:07:40
מנהלת תחום ילדים   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מילון קיץ לעונה בטוחה יותר

כדי שתוכלו לעבור את הקיץ בצורה בטוחה ונעימה יותר, הקפידו על חגירת כל הנוסעים בחגורת בטיחות בכל נסיעה, אל תעזבו לבד ילד עד גיל 5 באמבטיה או בבריכה מתנפחת ונסו לגמול אותם מחיתולים
21/06/2011  |     |   כתבות   |   תגובות
אל תשכחו לשים מצופים [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  התינוק שלכם קיבל חיסון? תתכוננו ליום שאחרי
  לטפל בתופעת שלשול הקיץ
  לקסיקון החורף למחלות ילדים

עונת הקיץ כבר כאן. עם כל הכיף, השמחה ותחושת החירות, מזמנים חודשי הקיץ (וימי החופש הגדול) לא מעט סכנות, מפגעים ותקלות. להלן מילון אשר יסייע לכולנו להעניק לקטנים ולמשפחותיהם קיץ בטוח ונעים.

א' - אמצעי בטיחות:

מצופים: אביזר הכרחי להליכה לים או לבריכה עם קטנטנים שלא יודעים לשחות או חוששים ממים. המצופים קיימים בדרך-כלל במספר גדלים - חשוב לבחור מצופים בגודל כזה שלא יחליקו מזרועות הילד. כדי להקל על הלבישה, מומלץ לנפח את המצופים כשהם על זרועות הילד.

בטיחות באוטו: בנוסף לחובת ההקפדה על חגירת כל הנוסעים בחגורת בטיחות בכל נסיעה, בימים חמים, חשוב עוד יותר להיות ערניים לסכנה שבהשארת ילדים צעירים ברכב סגור: לעולם, אל תשאירו ילד צעיר ברכב סגור, גם לא לדקה, גם לא עם חלון קצת פתוח. בכל יציאה מהרכב, וודאו בטרם נעילה שהרכב ריק מנוסעים.

ב' - בריכה:

עם יש לכם גינה או מרפסת גדולה, כיף לנפח בריכה ולתת לילדים לטבול ולהשפריץ. אבל התענוג עלול חלילה להסתיים בטביעה ("המוות השקט"), מפני שהילד הטובע אפילו לא יכול לזעוק לעזרה. אל תחשבו שאם הבריכה קטנה ולא עמוקה, הילדים יכולים לבלות בה בביטחון. ילדים עלולים לטבוע אפילו בעומק של 2.5 ס"מ. סכנת הטביעה אורבת בעיקר לתינוקות, שמרכז הכובד שלהם בראש. כשהם מתהפכים, הם עלולים לטבוע לא רק בבריכה מתנפחת, אלא גם בדלי הספונג'ה שהושאר מלא במסדרון, ואפילו באסלת השירותים. לכן, עד גיל 5 חובה לפקוח על הילד שבע עיניים ולא לעזוב אותו באמבטיה או בבריכה המתנפחת אפילו לרגע, אפילו לא כדי לענות לטלפון. יש לרוקן ממים את כל הדליים והגיגיות שבבית ולנעול דלתות של שירותים. בסוף כל בילוי בבריכה המתנפחת, יש להחליף את המים, שהם מאגר אדיר לחיידקים.

ג' - גמילה מחיתולים:

הקיץ הוא הזמן האידיאלי לגמילה מחיתולים. את התהליך הזה כדאי לבצע דווקא בקיץ מפני שצורת הגמילה הכי עתיקה והכי קלה היא פשוט להוריד את החיתול ולתת לפעוט להסתובב עירום. סיבה נוספת להתחיל את הגמילה כעת נעוצה ב"תקלות" המתלוות לתהליך. פעמים רבות הילד ירטיב את המכנסיים והתחתונים, וגם את הפיג'מה והסדין. בקיץ, קל יותר לכבס אותם ולתלות לייבוש. למרות זאת, אין לדחוק בילד אם הוא עדיין לא בשל לגמילה. אבל כאשר מדובר בילד בן שנתיים וחצי או שלוש, שמפגין התנהגות בוגרת, ושמדי פעם מתיישב על הסיר רק לצורך משחק, כדאי להתחיל.

ד' - דיזינטריה ושלשולים:

בימי הקיץ החמים גוברים השלשולים. הרפואה הטבעית גורסת ששלשול מבטא את הצורך של הגוף להתנקות, ולכן אין טעם לעצור את השלשול, אבל חובה לשתות הרבה מים ואף מומלץ לתת ילד תמיסת אלקטרוליטים מאוזנת להחזרת מינרלים ונוזלים. במצב של שלשול חמור, יש לפנות לרופא. אם הילד משלשל, אין לקחת אותו לבריכה.

ה' - היגיינה:

במזג האוויר החם של עונת הקיץ, מתרבים חיידקים ווירוסים ולכן יש להקפיד ולשמור על היגיינה. שטיפת ידיים לפני כל ארוחה וביציאה מהשירותים - היא חובה. אם אתם מבלים במקומות ציבוריים ומתרחצים במקלחות ציבוריות - הקפידו לנעול כפכפים בזמן המקלחת והקפידו שגם הילדים לא יסתובבו יחפים במקומות אלו. גם בבריכה חובה לנעול סנדלים - לא בתוך המים, אלא על שפת הבריכה ובמלתחה, כדי לא לחטוף פטריות בין אצבעות הרגליים. יש להקפיד שלכל ילד יהיה בקבוק מים אישי ממנו הוא ישתה. העברת הבקבוקים מפה לפה עלולה לגרום להדבקה בזיהומים ושלשולים.

ו' - וירוסים:

בעיקר בקיץ סובלים ילדים ומבוגרים מוירוסים במעיים ודרכי העיכול. לרוב הסיבה לוירוסים היא הדבקה פיזית, מהאוויר או מזון שאינו מטופל כראוי. מודעות ואמצעי מניעה יתרמו למניעת הידבקות בוירוסים. טיפול בווירוס מייד עם תחילת התופעות, יתרום להבראה מהירה.

ז' - זמן איכות:

נצלו את חופשת הקיץ, בה הילדים מחוץ למסגרת החינוכית, לזמן איכות משותף. בשגרת היומיום קשה לנו לא פעם למצוא את הזמן המתאים לכך, אך בחופשת הקיץ בהחלט אפשר למצוא הזדמנויות "לגנוב" קצת זמן איכות במחיצתם. לצייר, ליצור, לקרוא סיפורים, לצפות בסרט או בהצגה, לבשל ביחד או סתם לשחק יחד בבית - הילדים בטוח ייהנו ואתם תיהנו מכך לא פחות.

ח' - חום:

החום הוא תגובה של הגוף לזיהומים ויראליים או חיידקיים. המוח מקבל מסרים, אשר מיידעים אותו על פלישה של וירוס ומתורגמים לעליית חום, עליית החום עשויה לסייע לגוף במלחמה נגד הוירוס הפולש. חום גבוה לכשעצמו אינו מחלה אלא ביטוי למלחמה של מערכת החיסון במחלה. אצל ילדים ניתן לטפל בחום באמצעות אמבטיות פושרות, קומפרסים קרים על המצח, איוורור החדר, ובאמצעות טיפול תרופתי.

ט' - טיולים:

כאשר אתם מתכננים טיול או חופשה משפחתית, חשוב שתקדישו תשומת לב מיוחדת לארגון תיק תרופות מתאים. תרופה להורדת חום, פלסטרים וחומר מחטא, חומר דוחה יתושים, ג'ל להרגעת עור מגורה וצרוב וכמובן כדור לכאב ראש. כל אלו, אם יהיה בהישג יד בעת הצורך, יסייעו לכם להמשיך את הטיול כמתוכנן ואף ליהנות. בנוסף, יש להזהיר ולהסביר לילדים שבמהלך טיול בחיק הטבע, אסור להרים אבנים מפני שאין לדעת מה מסתתר מתחתיהן. ועוד המלצה חשובה - דאגו לברר מבעוד מועד היכן נמצאים בית החולים הקרוב וקופת החולים אליה אתם משתייכים באזור בו תטיילו - כדי שאם חלילה תזדקקו להם, לא תצטרכו לבזבז זמן יקר בחיפושים.

י' - ים ויתושים

ים: כשאתם מתכננים ללכת עם הילדים לים (או לבריכה), תאמו בניכם, מי המבוגר האחראי בכל רגע. כשאתם האחראים, היו איתם בראש פנוי - את העיתון, המטקות והשש-בש, השאירו לבילוי בחברת מבוגרים. לילדים בעלי עור בהיר ורגיש, כדאי להיכנס לים או לבריכה לבושים בחולצה דקה.

יתושים: יתושים אוהבים את העור הקטיפתי של התינוקות, ואילו התינוקות סובלים מאוד מהעקיצות. על מדפי בית-המרקחת אפשר למצוא תכשירים רבים לדחיית יתושים. מומלץ גם להתקין רשתות בכל החלונות בבית ובעיקר בחדרי הילדים. ניתן גם להגן על מיטת התינוק בכילה נגד יתושים. מי שרגיש לעקיצות היתושים, יפתח נפיחות וגרד עז. אם העקצוץ מפריע, כדאי להניח על המקום מגבת לחה או קוביית קרח, ואם העקצוץ מפריע מאוד, אפשר לקנות, ללא מרשם, תכשירים שמרגיעים את העקיצות, כמו ג'ל אלוורה.

כ' - כובע:

חבישת כובע היא חובה, בכל גיל. רצוי מאוד שהכובע יהיה עם מצחייה. האם בנדנה יכולה לשמש תחליף לכובע? לא. היא לא "מורידה" את השמש מהראש, רק מחממת את הקרקפת.

ל' - לבוש

בגדים קצרים: בקיץ, כאשר אנו מלבישים את הילדים בבגדים קלילים וקצרים, יש לזכור שהם חשופים בכך לכמה סכנות. ככל שהבגדים יותר קצרים וקלילים, הגוף חשוף יותר לפציעות וחבלות, שהות בחדרים ממוזגים עלולה לגרום לקטנטנים להצטנן ושהות ממושכת וחשיפה לשמש עלולה לגרום לכוויות ונזקים לעורם העדין. על כן, יש לשמור ולשים לב לשלומם וביטחונם של התינוקות והפעוטות ולהגן עליהם עד כמה שאפשר. מומלץ להלבישם בבגדים ארוכים ודקים כאשר הם שוהים בחדרים ממוזגים ולהקפיד למרוח אותם בקרם הגנה, יותר מפעם אחת, כאשר הם שוהים בשמש.

מ' - מים:

מנגנון הצמא בתינוקות ופעוטות אינו יעיל ועד שהם חשים בצמא, יכול גופם לאבד כ-2% או יותר מהנוזלים שבו. לשתיית מים מרובה חשיבות מיוחדת כשמדובר בילדים קטנים ובתינוקות מאחר שמדובר באוכלוסיה שרגישה במיוחד להתייבשות.

נ' - נחשים:

נחשים אינם נושאים תווית זיהוי שתסביר לנו אם הם ארסיים או לא, ורובנו איננו יודעים לזהות את הארסיים מבניהם. לכן המלצת המומחים היא לא לנסות לתהות האם הנחש שאתם רואים ארסי ומסוכן או לא - פשוט אל תתקרבו והשאירו את הזיהוי למומחים. הקפידו לשמור על חצר וסביבה נקייה מגרוטאות, גזם, גלי אבנים ועשבים, ודאגו להדברה של מכרסמים שתמנע מנחשים להתקרב ולחפש מזון חי.

כמו-כן לא מומלץ ללכת יחפים במקומות 'מועדים' כמו דשא גבוה או ללכת עם סנדלים בתוך סבך - הן ביום והן בלילה. בהליכה לילית במקום סבוך, רצוי להצטייד בפנס ובמקל, להאיר את הדרך ולנער את השיחים שלפניכם. אם בכל זאת נתקלתם בנחש - כדאי לקרוא ללוכד נחשים מוסמך. עד להגעתו, מומלץ לנסות ולשמור על קשר עין עם הנחש ממרחק בטוח. במקום בו אין סכנה.

ס' - סנדלים:

מומלץ לרכוש לילד סנדלים שלא מגבילות את בהונות הרגליים. סנדלים צרים או קצרים מדי, עלולים להביא לכאבים ולשינוי במבנה הגרמי של הרגל. מומלץ לקנות סנדלים שניתן לרחוץ או לכבס בקלות במכונת כביסה. סקוטש עדיף על אבזמים כיוון שהוא מאפשר לילדים בגילאים צעירים יותר לנעול ולהסיר את הסנדלים בעצמם. בזמן המדידה, ילדים יודעים בדיוק מה מתאים להם. הביטו כיצד הם צועדים את הצעדים הראשונים: בסנדלים שמתאימות היטב למבנה הרגל, הילד יצעד מייד באופן רגיל ושמח. בסנדלים לא מתאימות, הילד יצעד בזהירות ובחשש.

ע' - עיניים:

משקפי שמש: ניתן להשיג כיום משקפיים מיוחדים לגיל הרך שהמוטות שלהם עשויים מסיליקון רך וגמיש, כדי שלא יישברו כשהתינוק מושך אותם. ומה עושים כשהתינוק מסרב להרכיב משקפיים? אין טעם להשתמש בכוח. בדרך-כלל, לתינוקות לא נעים להסתנוור, ואחרי שמנסים להרכיב להם משקפיים פעם ופעמיים, הם חשים בהבדל ומפסיקים להסיר אותם. משקפי-שמש מומלצים במיוחד לילדים שמרכיבים משקפיים אופטיים. הילד בוחר לו משקפי-שמש לפי טעמו, ולאחר-מכן מרכיבים עליהם עדשות אופטיות לפי המספר שלו.

מצחייה: כובע בעל מצחייה או שוליים רחבים יצל על עיני הילדים ויספק עוד הגנה לעיניים מפני השמש.

פ' - פירות הקיץ:

פירות הקיץ טעימים, צבעוניים, בריאים, חשובים, אך בעיקר אצל פעוטות וילדים יש להקפיד שיהיו טריים ורחוצים היטב. כמו-כן, יש להיזהר מקליפות וחרצנים אשר עלולים לגרום לחנק אצל תינוקות ופעוטות.

צ' - צל:

בכל מקום בו נוהגים ילדים לבלות בימי הקיץ, חשוב להקפיד שיהיו מקומות מוצלים, אך גם מאווררים שתחתם יוכלו ילדים לבלות ולשחק בחוץ. אך יש לזכור, כי גם בצל הטמפרטורה גבוהה וגם בצל אנחנו עדיין חשופים לקרינת השמש ולכן יש להישמר ולהגן על עצמנו ועל הילדים באמצעות כובע, משקפי שמש וקרם הגנה.

ק' - קרם הגנה:

הקפידו על מריחה נכונה של העור בקרם בעל מקדם הגנה 30 לפחות. אל תשכחו שלפעמים צריך למרוח יותר מפעם אחת ביום. כשמגיעים לאזור הפנים, יש למרוח בתנועות קטנות וזהירות. זה לא נעים כשהקרם נכנס לעיניים.

ר' - רופא ילדים:

תאמינו או לא - אבל גם רופאים יוצאים לחופשה בקיץ ובשל כך קיים לעיתים עומס יתר במרפאות הילדים. לכן מומלץ, לקבוע תורים מראש ולהתקשר למרפאה טרם הגעתכם. אם הגעתם למרפאה וקיבל אתכם רופא מחליף, הקפידו לתאר בפניו את כל ההיסטוריה הרפואית של הילד כדי שיקבל תמונת מצב כמה שיותר.

ש' - שמש:

הגנה מהשמש בעונת הקיץ היא קריטית והכרחית בעיקר אצל ילדים. חשוב להקפיד על שימוש קבוע בקרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה ועל שהייה בשמש רק בשעות הבוקר או אחר-הצהריים. חשיפה לא אחראית לשמש, עלולה לגרום למכת חום שאיתה יבואו גם כאבי ראש, סחרחורות, בחילות והקאות - ועד להתייבשות שעלולה לסכן את חיי הילד. כאשר הפעוט יושב בעגלת טיול, יש להקפיד שיהיה בה גג שיגן על הראש מפני השמש. כדאי מאוד שתמיד יהיה בעגלה חיתול בד, שאותו אפשר לתלות על הגג כך שישתלשל כלפי מטה ויגן על גוף העולל משמש חזיתית.

ת' - תזונה:

בקיץ מומלצת תזונה קלה. כדאי להמעיט באכילת בשר. מומלץ להרבות באכילת ירקות חיים, מאודים ומזונות מלאים כמו אורז, כוסמת, קינואה. פחות מטוגנים, פחות שומנים, יותר סלטים ופירות. לא להעמיס על הבטן. לא מומלץ לתת סנדוויצ'ים עם בשרים שעלולים להתקלקל מחוץ למקרר.

הכותבת היא מנהלת תחום ילדים בכצט, יצרנית ומשווקת טיפטיפות
תאריך:  21/06/2011   |   עודכן:  21/06/2011
אירית אפק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מילון קיץ לעונה בטוחה יותר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקהל שזרם אל מחוץ לאצטדיון רמת-גן אחרי ההופעה של בוב דילן היה עסוק בעיקר בשאלה בוערת אחת: איך היה? אלה שהיו בקרבת הבמה שיבחו והיללו, אלה שצפו בהופעה ממרומי היציע, חירפו וגידפו. זו הייתה ההופעה של דילן. בטווח שבין הופעה מהוקצעת ומהודקת לביזיון מוחלט.
21/06/2011  |  סער גמזו  |   כתבות
תקופת ההריון ידועה בשפע תופעות שונות העוברות על גוף האישה ההרה. מאז ומעולם אנו מדברים על עניין ההריון בלבד. כיום דוגלים הרופאים והמטפלים לסוגיהם בהכנת הגוף על-ידי תזונה נכונה ומבוקרת, לקיחת ברזל וחומצה פולית והקפדה על כושר גופני - עוד כבר בשלב התכנון.
21/06/2011  |  אורלי אורן  |   כתבות
מסיבת סוף השנה בגן... כל הילדים לבושים יפה, שמחים, רוקדים, מתרגשים. ושוב כמו בשנה שעברה, את רואה שהילד שלך נמוך מכולם, רזה מכולם, פחות מחייך, פחות שמח. בעצם, גם בביקור האחרון בטיפת חלב, האחות שוב הייתה מאוכזבת מהאחוזון.
21/06/2011  |  ד"ר רולי ברקוביץ  |   כתבות
אחד הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק בכל הקשור לניהול תקין של הרשות המוניציפאלית הוא התקציב. ההכנסה של העירייה בארץ מורכבת משני חלקים עיקריים, מיסים מהתושבים ותמיכה ממשלתית. את החלק של המדינה קשה מאד לשנות היות שהוא נקבע בדיוני תקציב בכנסת, אולם את החלק של המיסים אותו גובים מהתושבים קובעת העירייה ואותו ניתן לצמצם. כיצד? על-ידי ניהול נכון של אספקת השירותים לתושבים. כמו בבניין משותף כך גם בעירייה, יש צורך בחברת אחזקה המתמחה בניהול יעיל של מספר משימות בו זמנית. פינוי אשפה וגזם, תחזוקת מתקני ספורט, נופש וגינות ציבוריות, עבודות עפר, תיקון כבישים וסימוני מדרכות. כל אלו דורשים תיאום מיטבי בין הקבלנים השונים כדי למנוע תשלומים מיותרים ופגיעה ברמת השירות הניתנת לתושבים.
21/06/2011  |  יואל רדושר   |   כתבות
מלחמה ניטשת בין חברות הקוסמטיקה מי תקדים ותשכיל לכלול בין מוצריה ויטמינים למיניהם. בחברות הקוסמטיקה הבינו שהאפקט המתקבל משימוש בויטמינים חייב לבוא לא רק במתן דרך הפה, אלא גם משימוש חיצוני במריחה על-פני העור. לפיכך, מוצרי הקוסמטיקה הכוללים קרמים, תחליבים וג'לים, מכילים במרכביהם ויטמינים שונים החיוניים לטיפוח ומראה עורנו.
21/06/2011  |  עידית גור  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il