|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

זהירות, ספין-דוקטורס!

אם ספין-דוקטורס עוטפים מוצר קלוקל בעטיפת צלופן יפה, ואם הם עוסקים בקוסמטיקה ולא עוקרים הרגלים רעים משורשם, הם לא רק גורמים לנזק תדמיתי ללקוחותיהם, אלא גם מועלים בתפקידם
21/06/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

עזבו אתכם מספין-דוקטורס ומלהטוטנים, אין באמת קסמים, אין ניסים ונפלאות, אין! מה שיש זו עבודה סיזיפית ומתמשכת למען השגת תדמית רצויה. זה מה שיש ואין מלבדה, וכל היתר אינם אלא פתרונות ברוח ה'ג'אנק פוד' - מזון מהיר, עתיר קלוריות, הנותן מענה מיידי לרעב, אך לאורך זמן גורם לנזק מצטבר לגוף. רוצים ניהול משברים אפקטיבי? בבקשה! התנהלו ותנהלו מתוך אחריות ציבורית!

נכון להיום ישנם לא מעט יועצי תקשורת ומשרדי יחסי ציבור המבטיחים ללקוחות הנמצאים בעין הסערה למגר כל זיכרון להרס ולחורבן תדמיתי בהינף קולמוס. לקוחות אלה, המשוועים לסירת הצלה, נאחזים ביועצים אלו כבקרנות המזבח. אלא, גם כשלכאורה התרגיל ב'יחסי ציבור' מצליח, בסופו של יום מדובר בפתרון אינסטנט נקודתי, אשר בדומה לרפואה מערבית כושלת מטפל בסימפטומים של המחלה ולא במחלה.

אם כן, מה הועילו חכמים בתקנתם? הלקוח בצעד קל יעשה דרכו ממשבר למשבר, לספין-דוקטורס זה יביא אולי עוד פרנסה, אבל לאורך זמן מדובר בנזק תדמיתי מצטבר. שכן, אם ספין-דוקטורס עוטפים מוצר קלוקל בעטיפת צלופן יפה, ואם הם עוסקים בקוסמטיקה ולא עוקרים הרגלים רעים משורשם, הם לא רק גורמים לנזק תדמיתי ללקוחותיהם, אלא גם מועלים בתפקידם וגורמים נזק תדמיתי למקצוע, למוניטין שלהם, וכמובן לאינטרס הציבורי.

נכון, ניהול משברים זו תורה שלמה, ומי שרוצה ללמוד אותה צריך קודם לכל ולפני הכול ללמוד למנוע משברים. מניעת משברים היא ניהול משברים אמיתי. טיפול למפרע ולא רק בדיעבד. מכאן, שהתרופה האמיתית, אם לא הבלעדית, למגיפת המשברים הנמרחים על פני אינספור עמודים בעיתונים, חדשות לבקרים, היא לא ספין-דוקטורס מדופלמים, אלא ייעוץ תקשורתי מונע, ממש כמו רפואה מונעת!

מצער לגלות שארגונים ציבוריים, ממשלתיים וחברות עסקיות מתפתים לספין-דוקטורס, אשר פעמים רבות אינם מעורים בהיסטוריה של הארגון, בשורשיו, במורכבויותיו ובנקודות החולשה והעוצמה שלו, ובגישתם מתייחסים באופן שטחי למדי לכל משבר; פעולתם שווה למריחת לקה, משובחת ככל שתהיה, על עץ שהחל מעלה ריקבון.

ארגונים אלו נדרשים בראש ובראשונה ובאופן שוטף ל'ייעוץ תקשורתי מונע'. ייעוץ תקשורתי זה חייב להיות מעורב ברמת קבלת ההחלטות, תוך שיקלול ההשלכות הציבוריות הנובעות מהן. הייעוץ התקשורתי יהיה יעיל רק אם יהיה שותף מלא בהליך קבלת ההחלטות. אז, כאשר יזוהו החלטות מוטעות, יוכל להציג את כל הטיעונים האפשריים נגד הצעה מסוימת או להציע דרך פעולה, תוך מתן הסבר אלו השפעות יהיו להחלטות אלה על קהלי היעד.

למעשה, אחד מתפקידיו של הייעוץ התקשורתי הוא לשמש כססמוגרף המשקף את המצפון הארגוני, מעין נציג של הציבור בתוככי הארגון. לכן, על הייעוץ להיות בעל אוריינטציה תקשורתית, מודע לרחשי הציבור ובעל היכולת לאפיין את ההשלכות התדמיתיות של כל החלטה ופעולה של הארגון. הייעוץ צריך להציג בפני המנהלים את התגובות האפשריות ואת עוצמתן. נכון הוא, שלעתים ארגון צריך לקבל החלטות לא פולפוליסטיות ו/או אמיצות אשר יגררו תגובות שליליות מהציבור, אולם, גם הציבור טועה, ולכן אין הכוונה שהארגון יתיישר לפי הערכות היועץ התקשורתי, אלא שהארגון ידע מהן ההשלכות הציבוריות האפשריות לפעולותיו ושיהיה מוכן לשלם את המחיר בעדן. ידיעה זו תאפשר ליועץ התקשורתי להיערך מבעוד מועד, למזער את הנזקים האפשריים ולהכשיר את דעת הקהל לקראת הבאות, או לפחות לרכך את הנחיתה.

הבעיה מתחילה כאשר היועץ התקשורתי לא שם. יועץ ממודר ולא מעורב הופך מגורם שביכולתו למנוע משברים בצורה אפקטיבית ביותר - יותר מכל חברה חיצונית לניהול משברים שמגויסת אד-הוק - למי שעוסק בכיבוי שריפות. כידוע, לאחר כיבוי שרפה, אפקטיבית ככל שתהיה, נותרת אדמה חרוכה. או אז נזכרים קברניטי החברות לשכור כל מיני ספין דוקטורס ומשלמים להם הון עתק על-מנת שישקמו את מה שלא השכילו למנוע מראש.

בסופו של יום בעיית הבעיות של תחום יחסי הציבור היתה ונשארה בדיוק כמו לפני יותר מעשרים שנה - תפיסת העיסוק כמי שאמון על יצירת תדמית חיובית לתוכן לאו דווקא חיובי. תפיסה זו היא המקור לתדמית השלילית שהתפתחה כלפי המקצוע במהלך שנות ה- 80 והיא זו שתחזיר אותנו היום, יותר מעשרים שנה אחרי, לאותו מקום ממש. לכן על העוסקים בתחום להיות מחויבים לציבור, שכן יחסי ציבור לכשעצמם, אם הם אינם משרתים את הציבור, הרי שהם חוטאים למהותם הבסיסית כמי שאמורים לשרת את 'טובת הכלל' (The General Good).

לא נותר אלא לחתום בכך שעל יחצנים, ספין-דוקטורס ככל שיהיו, לסרב לשרת לקוחות אשר פעם אחר פעם מועלים באמון הציבור, או תוכניות שמטרתן להוליך שולל את הציבור. אחרת, הציבור יתפוס את תחום יחסי הציבור ככזה שמנסה 'למשוך אותו באף' ואת העוסקים בתחום כמי שמהות עבודתם היא בעיקר לייצר מגוון של 'תרגילים ביחסי ציבור'.

פורסם ב- 20 ביוני 2006 בדה-מרקר.
אסנת גואז, דוברת רשות העתיקות, מוסמכת בתקשורת ועיתונות במסלול המחקרי מטעם האוניברסיטה העברית.
תאריך:  21/06/2006   |   עודכן:  21/06/2006
אסנת גואז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מונדיאל 2006, ישראל - עצוב היום, עצוב מאוד. אני נזכרת בשנות ילדותי והתבגרותי, הציפייה למונדיאל, החגיגות, ההכנות, הפיצוחים, כל בני המשפחה כולל הילדים, החברים, כולנו היינו מתאספים מול המרקע (הקטן), צוחקים ובוכים, מתרגשים עם הכוכבים הגדולים, שאגות, צרחות, הרבה שמחת כדורגל ואווירה מיוחדת, איזה ימים אלו היו.
20/06/2006  |  ליאת  |   מאמרים
ביום שישי האחרון טילפנתי לאפרים. פנינה סיפרה לי יומיים קודם כי רצוי שאדבר עמו. השיחה בינינו היתה ארוכה. אפרים דיבר בקול בהיר וצלול. רק לעתים רחוקות נשבר במעט קולו. הוא אמר לי, בלשונו החדה והקצרה. "אהרן, אני הולך למות. מחלתי סופנית. אין עוד מה לעשות". אפרים דיבר בשקט כאילו ניתן פסק דין בעניינו של אחר. כאילו לא על עצמו דיבר. הוא ראה את המוות לנגד עיניו. הוא קיבל אותו במלוא חושיו. הוא לא בכה. הוא לא ביטא רחמנות על עצמו. הוא הביע דאגה למשפחתו. הוא דיבר באהבה רבה על בית המשפט המחוזי ושופטיו. נדברנו להיפגש בקרוב. הנה אנו נפגשים.
20/06/2006  |  אהרן ברק, נשיא  |   מאמרים
עוד לא חלף חודש ימים מתקרית האש האחרונה בגבול הצפון בה התגאה צה"ל, כי השמיד את כל מוצבי חיזבאללה ופגע בהם פגיעה אנושה, וכבר אנו מתבשרים כי כל המוצבים/ביצורים שופצו, חוזקו והותקנו בהם מערכות מתקדמות למעקב ותיעוד המתרחש בשטח ישראל.
20/06/2006  |  אביב ירון  |   מאמרים
להלן מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון על-מנת להוציא את המיטב מהפסדים מני"ע (יצוין כי האמור להלן הוא ביחס למשקיעים יחידים).
20/06/2006  |  עו"ד ניר הורנשטיין  |   מאמרים
שידור ממוצע מאולפן המונדיאל של צ'רלטון מכיל בדרך כלל 22 גברים על הדשא, עוד שלושה ארבעה גברים בשחור (נשים בשחור זה עובד רק נגד מלחמות) ששופטים בינהם, על הספסלים יושבים עוד 25 שחקנים מחליפים שלידם עוד מאמנים ועוזרי מאמנים גברים, ראשי המשלחת של כל נבחרת, כן אתם לא טועים - גם הם גברים, ואם זה לא מספיק, אז בהפסקה של המשחק עוברים לאולפן לקבל ארבעה- חמישה גברים בתפקיד מגיש, מנחה, פרשן, ואיש צבע בהתאם למשחק המשוחק (יש משחק של תוניסיה? נביא את סילבן שלום, למה במשחק של פולין לא הביאו את שלי יחימוביץ?).
20/06/2006  |  שימי קדוש  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il