|
רשלנות כלפי הצרכן? הממונה בודק [AP]
|
|
|
|
|
|
הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי, בודק את התנהלותה של קוקה-קולה כלפי הצרכנים בחשד לאי-גילוי מידע מהותי לצרכנים. כך הודיע (יום ג', 1.12.09) המשרד בעקבות איסוף הבקבוקים שנעשה על-ידי חברת קוקה קולה.
על-פי חוק הגנת הצרכן - עוסק חייב לגלות לצרכן על כל פגם או איכות נחותה או תכונה אחרת הידועים לו, המפחיתים באופן משמעותי מערכו של הנכס, וכן לתת לו מידע כדי למנוע פגיעה במשתמש.
ממשרד הממונה נמסר כי נאסר על עוסק להטעות צרכן בעניינים מהותיים בעסקה כמו הטיב של המוצר, השימוש שניתן לעשות בו והסיכונים הכרוכים בכך על העוסק למסור לצרכן את המידע הרלוונטי בהקדם כדי למנוע נזקים מהצרכן בין אם בריאותיים ובין אם כלכליים.
השאלות בהן יעסוק הממונה להגנת הצרכן יהיו קשורות לזמן בו נודע לראשונה המידע על המוצרים הפגומים לקוקה-קולה. כמו-כן, ייבדק איזה מידע הועבר לציבור ומתי והאם השהתה חברת קוקה-קולה את המידע וגרמה בכך גם נזק לצרכנים.