|   15:07:40
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

ביהמ"ש חייב מפר הבטחת נישואין ב-50,000 ש"ח

גבר נשוי הבטיח לאישה עימה ניהל מערכת יחסים אינטימית ואשר מיחסיהם נולדה להם בת משותפת - לשאתה לאישה היא לא נישאה לאחר מתוך תקווה שיקיים הבטחתו ואיבדה את מיטב שנותיה בית המשפט פסק כי עליו לשלם לה בשל עוגמת הנפש שגרם לה סך של 50,000 ש"ח
23/09/2009  |   ענבל בר-און   |   פסיקה   |   תגובות
לא הבטחתי לך גן של אירועים [צילום: יוסי צבקר]

"הגבול המפריד בין קשר זוגי הדוק אך נטול מחויבות של ממש, לבין התנהגות היוצרת הבטחה מחייבת לנישואין הוא לעיתים מטושטש, ולפיכך נדרשת זהירות מיוחדת בטרם תוכר עילת תביעה חוזית בגין הפרת הבטחת נישואין. זהירות זו מחייבת הצבת רף הוכחה גבוה ובעל משקל מיוחד להוכחת הבטחה מחייבת, כנדרש בהתאם לאופי העניין... מעיבוד הראיות, התצהירים והעדויות, עולה כי לא התקיימו אותם רכיבים אשר נפסקו בפרשת פלונית, ובפסקי הדין אשר הובאו לעיל. אך לא ניתן להתעלם מרכיב של עוגמת הנפש ואף חוסר תום לב מצד הנתבע כלפי התובעת, כאשר נטש אותה לאחר קיום מערכת אינטימית ממושכת, אשר וודאי הייתה מלווה בהבטחות לעתיד משותף. בנסיבות אלה, ולאור הפסיקה ועקרון תום הלב, אני סבורה כי יש לזכות את התובעת באותו פיצוי על עגמת נפש אשר אינו מצריך הוכחה, בנסיבות ענייננו, ובסך של 50,000 ש"ח". כך קבעה (יום א', 6.09.09) שופטת בית המשפט לענייני משפחה, טובה סיוון, בתביעה שהגישה אישה כנגד מי שהפר הבטחתו להינשא לה.

האישה קיימה קשר רומנטי עם הנתבע במשך 11 שנים וכתוצאה מקשר זה נולדה להם בת משותפת. בשתי הזדמנויות שונות הציע לה הנתבע נישואין, כאשר באחת מפעמים אלו כבר הייתה בהריון עם בתם המשותפת, והאישה המתינה בסבלנות ולא לחצה עליו משום שהבינה כי עליו להסדיר עניינים במערכת נישואיו הקודמת, אשר אותה הציג הנתבע לאישה כ"נישואין שנולדו מאילוץ".

במשך שנים אלו לא נישאה האישה לאחר, ושינתה מצבה לרעה בהסתמך על הבטחה זו - בין היתר - הפכה לאם חד הורית והפחיתה את היקף משרתה עד שנכנסה לחובות כספיים. השופטת טובה סיוון קבעה, כאמור, כי לאור הפגיעה באוטונומיה של הפרט בעצם התערבות בית המשפט ביחסים אינטימיים, רק במקרים נדירות ייפסק פיצוי בגין הפרת הבטחת נישואין. במקרה הנדון לא נתקיימו היסודות שנקבעו בפסיקה, אמנם, ולא נוצר קשר חוזי וכלכלי מחייב (משהו שהיה נוצר לו היה נקבע תאריך, ניתנות הזמנות וכדומה), אך בהחלט - כאמור לעיל - נגרמה לתובעת עוגמת נפש, שכן היא ננטשה לאחר שנים רבות של מערכת יחסים אשר בעתידה האמינה בתום לב.

השופטת טובה סיוון דנה בשתי תביעות נוספות של האישה: להגדלת שיעור המזונות - תביעה שנדחתה שכן האישה לא הוכיחה את הצורך הממשי בהגדלת שיעור מזונות זה, וכן בהצהרה כי התובעת והנתבע היו ידועים בציבור וכי חלה עליהם הלכת השיתוף, מה שמזכה את התובעת במחצית מרכושו. פה ציינה השופטת סיוון כי את הלכת השיתוף יש לפרש בצמצום, ולא בכל מקרה שבו נוהלה מערכת יחסים אינטימית יש לראות בכך כוונה ליצור שיתוף כלכלי: במקרה הנדון במרבית השנים לא התגוררו התובע והנתבעת יחדיו, וגם לא קיימו חשבונות משותפים (למרות שהנתבע השתתף בתשלום דמי השכירות של התובעת). לאור זאת דחתה השופטת סיוון את תביעת התובעת גם בנקודה זו.

עובדות המקרה

התובעת והנתבע ( או "האם" ו"האב") קיימו מערכת יחסים אינטימית במשך שנים רבות, בעוד הנתבע נשוי, וכתוצאה ממערכת יחסים זו נולדה להם בת אשר מצויה כיום בגיל בית הספר היסודי. ביום 10.4.06 נפסקו מזונותיה הזמניים של הקטינה ובסך של 1,900 ₪ לחודש.

טענות הצדדים

טענות הנוגעות לשיעור המזונות

כעולה מתצהיר העדות הראשית של האם ומסעיף 34 שבו, עומד פירוט צרכי הקטינה על הסך של 8,400 ש"ח לחודש, ולסכום זה עותרת האם להוסיף דמי טיפול, בשל היותה אם חד הורית, כאשר את הקטינה אינו נוטל האב לסופי שבוע בשל שובו לחיים משותפים עם אשתו ומשפחתו.

האם טוענת כי במבחן הצפיות והתשלום הכספי וההסכמות שהיו בין הצדדים, שילם האב את כל הוצאות המחייה, לרבות את מלוא שכר הדירות השכורות שהתגוררו בהן האם והקטינה, לרבות את הוצאות אחזקת הדירות. פרט לאמור טוענת האם, כי מדי חודש בחודשו העביר הוא לידיה סך של 6,000 ש"ח עבור צרכי הקטינה.

האם מפרטת את יכולתו הכספית הגבוהה של האב, לרבות רכושו ויכולתו להמשיך ולשאת בסכומי המזונות הגבוהים עבור הוצאות הקטינה, וזאת לעומת "עוניה" שלה, וחוסר יכולתה הכספית/כלכלית שלה.

האם מפרטת את מצבה הבריאותי, הכולל אלרגיות ובעיות במערכת החיסונית שלה, המביאים לפגיעה במציאת עבודה לאורך תקופות ממושכות. לטענתה היא מועסקת כיום במשרה חלקית.

האם מפרטת את צבירת חובותיה לגורמים השונים, לאור הפחתת הסכומים שהעביר לידיה האב עת נטש אותה, וחזר לחיק אשתו.

לטענת האם, על האב להמשיך ולשאת במזונותיה של הקטינה על-פי רמת החיים לה הורגלה על ידו. היא עותרת לחייב את האב בתשלום מזונות הקטינה בסך של 4,191 ש"ח לחודש, סכום הכולל מדור והוצאות אחזקת הבית, וכן לחייב את האב לשאת במלוא תשלום הוצאותיה החריגות של הקטינה, לרבות טיפולי שיניים וטיפולים רפואיים אחרים.

הנתבע-האב, לעומת זאת, טוען כי מטרת הגשת התביעה על-ידי האם, לרבות הסכום הנדרש, הינם למעשה גם תשלומי "מזונות" עבור האם.

עוד טוען האב, כי באופן מכוון הפסיקה האם את עבודתה בסמוך ללידת הקטינה, ולמעט תקופות קצרות בהן עבדה/עובדת במשרות אשר אינן הולמות את יכולתה, הכל במטרה לנסות ולהטיל עליו עול כספי שאינו משקף את צרכי הקטינה.

האב מדגיש כי מיום פסיקת המזונות הזמניים עבור הקטינה הוא מקפיד לשלמם כסדרם.

האב מכחיש את טענות האם בדבר הכנסתו הגבוהה, ומציג הכנסה נמוכה ממה שתיארה האישה תוך שהוא מציין כי אשתו ובנו סמוכים על שולחנו. כן טוען האב כי פוטר לאחרונה.

האב מוסיף וגורס כי הכנסת האם גבוהה מן המתואר וכי בכל מקרה לאם תואר ראשון והכשרה מקצועית נוספת וכי היא אינה ממצה את מלוא יכולותיה.

האב מוסיף וטוען עוד כי צרכי הקטינה כפי שהוצגו על-ידי האם מופרזים, כי הוא מעולם לא נהג לשלם לה כ-6000 ש"ח לחודש דמי מזונות, וכי יש לחייבו אך ורק בצרכי הקטינה ההכרחיים.


טענות הנוגעות ל'הפרת הבטחת נישואין'

  • הסעדים שהאם תובעת - האם תובעת להצהיר על היותה ידועתו בציבור של הנתבע, ולפסוק לה פיצויים בגין הפרת הבטחת נישואין, מטעם הנתבע.

  • האם גורסת כי היא והאב היו ידועים בציבור - לטענתה של התובעת התקיימה בין הצדדים מערכת התחייבות ומחויבות כפי שזו מתקיימת בין בני זוג. הם הופיעו בציבור כזוג, חיו כזוג, וניהלו משק בית משותף. לטענתה, הנתבע בחר עמה את הדירות השכורות בהן התגוררה והיה ערב לתשלום דמי השכירות של התובעת. הנתבע הבטיח לה במהלך מערכת היחסים רבת השנים כי יישא אותה לאישה, והוא אף תמך בה כספית, באופן שוטף.

  • הנזק שנגרם לאם כתוצאה מהפרת הבטחת הנישואין - בשל ולאור המצג שהציג בפניה הנתבע, טוענת התובעת, ארע כי "מאישה צעירה אקדמאית בעלת תעסוקה, הפכה התובעת לאישה תלותית בנתבע, לחסרת עבודה של ממש ולאישה אשר באופן פרקטי הינה אם חד הורית". לטענתה, כתוצאה מהבטחותיו על עתיד משפחתי משותף שינתה היא את מצבה לרעה, בכך שאיבדה את מיטב שנותיה בהמתנה למימוש הבטחותיו, וגרם לה לנזקים כבדים. כיום התובעת – בנוסף להיותה מחוסרת פרנסה של ממש, שקועה בחובות.

  • הנתבע גורס כי הוא והתובעת לא היו 'ידועים בציבור' - הנתבע מכחיש מכל וכל את הימשכות יחסיו עם התובעת במהלך 11 שנים, ומדגיש את פרק הזמן של מגורים משותפים של ארבעה חודשים, ומאשר כי בהיות להם בת משותפת עמה הוא שומר על קשר הדוק, הוא מצוי בקשר קורקטי עם התובעת, כאם בתו. אם נשמט יסוד תביעת התובעת להכרה בה ובנתבע כ'ידועים בציבור' נשמט גם היסוד לתביעת התובעת לפיצוי בגין הפרת הבטחת נישואין.

קביעות בית המשפט

בנוגע לתביעת המזונות

  • הדין החל על חיוב במזונות - בסיס חיובו של הנתבע-האב במזונות הקטינה, מצוי בסעיף 3(א) לחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) תשי"ט-1959, הקובע כי על-פי הוראות הדין האישי החל על האדם, הוא חב במזונות ילדיו הקטינים, היינו, במקרה הנדון הדין העברי. הדין העברי קובע כי אב יהודי חב במלוא הצרכים ההכרחיים של ילדיו הקטינים עד הגיעם לגיל 15. מעבר לצרכים ההכרחיים ישאו ההורים עפ"י דין צדקה, באופן יחסי ליכולתם הכלכלית.

  • המוציאה מאב ילדה עליה הראיה - על-פי הפסיקה, תביעה למזונות היא ככל תביעה כספית אחרת אותה יש להוכיח (ראה: ע"א 130/85 כהן נ' כהן, פד"י מ(1) בעמ' 71). במקרה הנדון, לאחר בחינת טענות הצדדים, תצהיריהם, עדותם והמסמכים אשר צורפו, יש לציין כי האם לא הרימה את הנטל להוכחת הנטען על ידה לצרכי הקטינה, וכפועל יוצא מכך, הסכומים הנדרשים לפסיקת המזונות.

  • האם האב מחויב לשמור את רמת החיים שהאם הייתה רגילה לה? - לא, הכלל "עולה עימו ואינה יורדת עימו" נוגע למזונות אישה, לא למזונות ילדים, ואין לבלבל בין שני התחומים.

  • שיעור מזונות ראוי - ההלכה הפסוקה קובעת כי סכום מזונות אשר משקף את צרכיו ההכרחיים של קטין עומד על סך של כ–1250 ש"ח, לא כולל מדור וגן ילדים (בר"ע (תל אביב) 1895/02 ב' י' נ' ב' נ', תק-מח 2003(1), 23019 בעמ' 23021). היות והקטינה לומדת בבית ספר יסודי, יש להוסיף על סכום זה את הוצאות המדור.

  • האם לא הוכיחה רכיבים נוספים - האם לא הוכיחה כי מעבר למזונות ומדור ישנן הוצאות נוספות ובאשר לדמי השגחה על הילדה, היות ולטענת האם היא עובדת בהיקף חלקי ביותר, אין היא נדרשת לדמי השגחה על הילדה ("בייביסיטר"). על כן יש להותיר את שיעור המזונות, בסף 1900 ש"ח, על כנו.


בנוגע לתביעת האם להכרה בה ובאב כ'ידועים בציבור' ולתביעה בגין הפרת הבטחת נישואין:

  • חזקת השיתוף וידועים בציבור - פסיקת בית המשפט העליון החילה את חזקת השיתוף על ידועים בציבור, ובמקרים רבים הם נחשבים לשותפים ברכושם, ולפיכך רשאי כל אחד מהם לתבוע את חלקו ברכוש גם אם הוא רשום במלואו על שם הצד האחר.

  • את חזקת השיתוף יש להפעיל במשנה זהירות - על-אף שמגמת פסיקת בית המשפט העליון היא החלת חזקת השיתוף בפן הרכושי על הידועים בציבור, כאשר מתקיימים התנאים הלכאוריים, וגם באותם מקרים בהם לא נבדקת כוונתם או לא ברורה ממש כוונתם של הצדדים, הרי שדומה כייש להפעיל את החזקה אצל הידועים בציבור בזהירות ובחשדנות, תוך בחינת הנסיבות המאפיינות את מערכת היחסים אשר נבנתה ביניהם, וכיצד ראתה החברה את יחסיהם, בשים לב לבחינת תנאי הסף אשר נקבעו בפסיקה.

  • התובעת לא הצליחה להוכיח כי הייתה 'ידועה בציבור' של הנתבע - ולא הצליחה לסתור את טענתו כי התגוררו יחדיו אך ורק ארבעה חודשים. המבקשת לא הוכיחה כל שיתוף בנכסים וטענתה כי חזקת השיתוף חלה על הצדדים אינה אלא טענה כבושה שנשמעה לראשונה עם החלפת הייצוג. לאור זאת ניתן לאמר כי הצדדים פיתחו מערכת יחסים בלתי מחייבת מבחינת כוונת שיתוף רכושית, ואין להחיל עליהם את הלכת השיתוף. מהראיות עולה כי התובעת ידעה שהנתבע נשוי, וגם אם התכוון בשלב כזה או אחר להיפרד מאשתו בפועל לא עשה כן, והתובעת הייתה אמורה לכלכל את צעדיה באשר להמשך הקשר עם הנתבע. כוונת הצדדים שניהם היא המרכיב היוצר את האלמנט החוזי בהגדרת הידועים בציבור, ככאלה, וכפועל יוצא, המשליך על הזכויות הנובעות מקשר זה.

  • האם הפר הנתבע הבטחת נישואין כלפי התובעת? - על-פי המשפט הישראלי קיימת אפשרות לתבוע פיצויים מכוח עילה חוזית המוגדרת כהפרת הבטחת נישואין, גם בין פנויים וגם בין בני זוג שאחד מהם או שניהם נשואים לאחרים. שורשיה של תביעה זו במשפט המקובל האנגלי, והיא נעוצה בטעם כי הפרת ההבטחה להינשא עלולה לגרום נזק לצד האחר וכן גוררת לעיתים הסתמכות ותוכניות שונות להגשמתה, כאשר תוכנית הנישואין עשויה אף להשליך על תוכניות אחרות של בני הזוג ולהביא לשינוי מצבם לרעה בהיבטים שונים. הטענה היא כי יש לקבל פיצוי על נזק מסוג זה. (ראה: ע"א 5258/98 פלונית נ' פלוני פ"ד נח(6) 209, בעמ' 214-226).

  • הבעייתיות בעילת הפרת הבטחת נישואין - עילה זו שנויה במחלוקת, בעיקר מאחר והיא נתפסת כניסיון לכפות את דיני החוזים על סיטואציה שספק אם הם ערוכים לטפל בה. לפיכך, יש הקוראים לביטול עילה זו, או לחילופין להגבילה באמצעות חקיקה.

  • המקרים שבהם הוכרה עילת הפרת הבטחת נישואין - בתי המשפט נהגו לקבל תביעות מסוג זה ולפסוק פיצויים בגין עילה זו, בעיקר בנסיבות בהן הייתה אינדיקציה ממשית ברורה וחיצונית לקיומה של הבטחה כגון דא, כמו: מקרים בהם קבעו הצדדים תאריך ברור לחתונה, נרשמו ברבנות, חילקו הזמנות ועשו הסידורים הדרושים (בחלק מהמקרים האירוע עצמו התקיים, ואחד הצדדים בחר שלא להופיע אליו) או במקרים בהם הקשר בין הצדדים הוביל להריון ולעתים אף ללידה.

  • האם ניתן להחיל את דיני החוזים על יחסים זוגיים? - נפסק בעניין פלונית כי "עקרונית, אין דבר בהסכמים להינשא, ככאלה, המונע החלתם של דיני החוזים על היחסים בין בני הזוג, עם זאת החוזה נוצר אם הצדדים התכוונו ליצור ביניהם יחס משפטי מחייב. השאלה אם בני הזוג ראו עצמם כבולים מבחינה משפטית, או שמא ההתחייבות ביניהם היא אך במישור החברתי או המוסרי, היא שאלה שצריכה על-פי נסיבותיו של כל מקרה. יש לבחון, בין היתר, את התנהגות הצדדים, את טיב הקשר ואת תוכנן של ההבטחות. כמובן הסתמכות מצד מקבל ההבטחה ושינוי מצבו לרעה עשויים להיות אינדיקציה בדבר כניסה לתחום החוזי..."

  • לא כל הצעת נישואין הינה 'הבטחת נישואין' במישור החוזי - "במערכת סבוכה ומורכבת של יחסים של בני זוג המקיימים מערכת קשרים אינטימית, לא כל אמירה או הבעת תקווה או כוונה הצופות פני עתיד שקולות כהבטחת נישואין, ולא כל התנהגות המצביעה על רצון להמשכיות הקשר ועל ציפייה להתמיד בו לטווח עתידי שקולה כמחויבות לנישואין. בצד הערך החברתי המבקש לפצות את מי שנפגע עקב הסתמכות על הבטחת נישואין שהופרה, עומד ערך החופש והאוטונומיה האישית של האדם לבחור את בן זוגו ולקיים מערכות יחסים בין אישיות ובין זוגיות בעולם חברתי שיש בו פתיחות, חופשיות, ללא כפייה וללא התערבות המשפט. התערבות המשפט מתרחשת רק מקום שהנסיבות מצביעות בבירור על קיומה של מחויבות ממשית לקשר זוגי קבוע החורגת מגדר ציפייה או הבעת רצון או כוונה לכך גרידא. הקושי האמיתי המאפיין את הסוגיה שאנו עוסקים בה הוא באיתורו של קו הגבול בין הבעת כוונה, רצון או ציפייה לבין הבטחה מחייבת במשפט. גבול זה עשוי להיות דק כחוט השערה".

  • לביסוס טענת הבטחת נישואין נדרש נטל שכנוע כבד - "יש לבחון אפוא את כלל הנסיבות האופפות את מערכת היחסים הבין זוגית כדי להסיק את דבר קיומה של הבטחה מחייבת מתוך כלל הנסיבות, ולאור החשש המובנה מפני תביעות בלתי מבוססות בתחום הקשור לחיי הרגש והאינטימיות של האדם, שהוא מטבעו רווי יצרים, נראה כי נדרש נטל שכנוע כבד על התובע לצורך הוכחת קיומה של הבטחת נישואין שהופרה, כנגזר מטיבו וממורכבותו של העניין. הגבול המפריד בין קשר זוגי הדוק אך נטול מחויבות של ממש, לבין התנהגות היוצרת הבטחה מחייבת לנישואין הוא לעיתים מטושטש, ולפיכך נדרשת זהירות מיוחדת בטרם תוכר עילת תביעה חוזית בגין הפרת הבטחת נישואין. זהירות זו מחייבת הצבת רף הוכחה גבוה ובעל משקל מיוחד להוכחת הבטחה מחייבת, כנדרש בהתאם לאופי העניין".

  • מן הכלל אל הפרט - לטענת התובעת הבטיח לה הנתבע לאורך כל מערכת היחסים ביניהם (לטענתה במהלך 11 שנים) כי יינשאו ויקימו בית ומשפחה לתפארת. כמו-כן לטענתה הבטיח הוא לה כי ידאג לעתידה ולעתיד בתם הקטינה. לטענת התובעת יצר הנתבע אצלה מצג של קיום משפחה אתה ועם בתם המשותפת לרבות טיולים, ערבי חגים, והבטחות לעתיד משותף. לטענתה ניתנו מפיו של הנתבע מספר הבטחות לעתיד משותף, והועלו על ידו הצעות נישואין והיא השיבה לכולן בחיוב, כשהיא נותנת את מיטב שנותיה לנתבע, ואת אהבתה הרבה. התובעת טוענת לשתי הצעות פורמליות של הנתבע: האחת בשנת 1998, שאז לגרסתה ביקש ממנה הנתבע להמתין עד שיסדיר את ענייניו האישיים, והשנייה בשנת 1999 במהלך החודש השישי להריונה.

  • התובעת לא הרימה את נטל ההוכחה כי הופרה הבטחת נישואין - מעיבוד הראיות, התצהירים, והעדויות, עולה כי לא התקיימו אותם רכיבים אשר נפסקו בפרשת פלונית, ובפסקי הדין אשר הובאו לעיל, אך לא ניתן להתעלם מרכיב של עוגמת הנפש, ואף חוסר תום לב מצד הנתבע כלפי התובעת, כאשר נטש אותה לאחר קיום מערכת אינטימית ממושכת, אשר וודאי הייתה מלווה בהבטחות לעתיד משותף. בנסיבות אלה, ולאור הפסיקה, ועקרון תום הלב, סברה השופטת כי יש לזכות את התובעת באותו פיצוי על עגמת נפש, אשר אינו מצריך הוכחה, בנסיבות העניין ובסך של 50,000 ש"ח.

  • תביעתו של האב לתשלום 23,000 ש"ח מוצדקת - האם שכרה דירה בשנת 2004, והאב היה ערב לתשלום שכר הדירה על סמך הבטחת האם כי תעמוד בתשלומי שכר הדירה. לטענתו, נמנעה מלשלם את שכר הדירה בכדי להשית עליו את החוב. האם לא הכחישה כי לא שילמה שכר דירה, אולם לטענתה, מכוח היות היא והאב 'ידועים בציבור', חובת תשלום שכר הדירה חלה עליו. היות והאב והאם אינם 'ידועים בציבור', לא חלה על האב חובת תשלום שכר דירה. זאת ועוד: במסגרת תשלום המזונות הוא משלם את חלקה היחסי של הקטינה בשכר הדירה.

תוצאת ההליך

  • חובת תשלום מזונות - האב ימשיך לשלם לידי האם מראש לאותו חודש, את הסך של 1,900 ש"ח לחודש כדמי מזונות עבור הקטינה, עבור כל רכיבי המזונות, עד הגיע הקטינה לגיל 18 או תום לימודיה התיכוניים, המועד המאוחר ביניהם. מאותו מועד ועד תום שירות החובה הצבאי של הקטינה, בכפוף לביצוע השירות בפועל, ייפחת סכום המזונות ב–2/3, עד תום שירות החובה. דמי המזונות יהיו צמודים למדד המחירים לצרכן, ויעודכנו אחת לשלושה חודשים, ללא הפרשים למפרע. מסכומי המזונות יופחתו הסכומים ששילם האב בעבור המזונות מיום הגשת התביעה ועד היום. בנוסף, יישא האב במחצית ההוצאות הרפואיות של הקטינה, וכן בחוג אחד לבחירתה, ובמחצית הוצאות השיעורים הפרטיים. במחצית השנייה תשא האם.

  • נפסק פיצוי על הפרת הבטחת נישואין - בסף 50,000 ש"ח, ועם זאת, הצדדים אינם מוכרים כידועים בציבור לעניין הלכת השיתוף.

  • האם תשלם לאב כ-22,324 ש"ח - אותם נאלץ לשלם במסגרת שטר חוב הערבות לדירה, משום שמועד השכרת הדירה המדוברת לא היו הצדדים ידועים בציבור יותר.

פרטי ההליך

- בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב יפו
- בפני השופטת טובה סיוון – סגנית נשיאה
- בשם התובעת – עו"ד זרח רוזנבלום
- בשם הנתבע – עו"ד ליהיא דמבינסקי כהן

תמ"ש 51590/05, תמ"ש 51591/05, תמ"ש 51592/05 פלונית נ' פלוני
תאריך:  23/09/2009   |   עודכן:  23/09/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש חייב מפר הבטחת נישואין ב-50,000 ש"ח
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קיבלה ילד + כסף
23/09/09 15:24
2
דו-רון
23/09/09 20:14
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"עוד ראוי לזכור, כי מדובר בטענה שהשלכותיה אינן דבר של מה בכך. עסקינן בקביעה, שאם נכונה היא, פירושה שהמערער, העוסק בעריכת דין, על כל המשתמע מכך, עבר לכאורה עבירה פלילית, בקבלו שכ"ט ללא תיעוד וללא הוצאת חשבונית, ואף שבכך בלבד בוודאי אין למנוע קביעת ממצא, מקום שהדבר מתחייב מהראיות ומהנסיבות, אך טבעי הוא שיש לנקוט זהירות והקפדה בבחינת התשתית הראייתית והתימוכין שהובאו לטענה מסוג זה". כך קבע (יום ב', 17.8.09) שופט בית המשפט המחוזי, אריאל ואגו, בערעור שהגיש עורך דין על קביעת בית משפט השלום כי לקוחו אינו חייב לשלם לו עוד סך של כ-15,000 ש"ח, שכן שילם לו סכום זה ב'כסף שחור'.
20/09/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"בחינת המסמך הלא-מקורי שהציג העותר למשיב ואשר נחזה להיות רישיון של קבע העלתה כי מדובר לכאורה במסמך מזויף. ראשית יש לציין, כי העותר לא הציג כנדרש את הרשיון המקורי, אלא עשה שימוש בצילום סרוק של רישיון ואף לא טרח לצרף לעתירה העתקו של מסמך זה. אולם - וזה העיקר - בחינת המסמך הנושא כותרת רישיון קבוע העלתה לכאורה כי מדובר במסמך מזויף. ראשית, בחלק האחורי של המסמך שהציג העותר חתום אדם אחר, ונתוני הוותק שנקבעו בו אינם מתאימים כלל לנתוניו של העותר. המשיב ציין כי, כעניין של מדיניות, האגף לרישוי מקצועות רפואיים, כמו גם לשכת הבריאות באשקלון, אינם שולחים (ללא יוצא מן הכלל) רשיונות באמצעות הפקס, דבר המעלה תמיהות ומעמיד בספק את גרסתו של העותר.
20/09/2009  |  ענבל בר-און  |   פסיקה
"... לגבי העובד העצמאי המבחן יהיה- מה עשה האיש לפני שנפל, שכן לא ייתכן שכל עצמאי המנהל משרד בביתו ויוצא למקום עבודה אחר לאחר פעולות ביתיות רגילות, יוכר כנפגע בעבודה... " כותב (24.8.2009) השופט יגאל פליטמן בדחותו את תביעתו של עצמאי שעובד מביתו שלאחר שאסף את מסמכיו ובא לצאת לישיבה עסקית מעד בגרם מדרגות ביתו ונפצע.
18/09/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"...לא אוכל להימנע מהמסקנה הברורה שהנאשמת עשתה מאמץ קיצוני כדי להתחזות כחסרת תובנה כלשהי וכי התנהגות זו הייתה, לפחות בחלקה הגדול, נשלטת ומכוונת", כותב (24.09.2009) שופט בית משפט השלום בתל – אביב, השופט מוקי לנדסמן, בקובעו שעל-מנת להתחמק מהדין, המתחזה לרופאת שיניים התחזתה שנית – הפעם לחולת נפש.
17/09/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
"...ולמותר לציין כי נוכח הפגיעה בזכויות אדם הכרוכה בהוצאת צו קצין השיפוט הבכיר לפי סעיף 250א לחוק השיפוט הצבאי יש להקפיד כי הוראות אלה תיושמנה ככתבן וכלשונן..." קובעת (6.9.2009) נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, בהנמקות פסק דינה שקובע שאכן ההוראות מולאו ככתבן וכלשונן. כלשונן - כדי שימוש בחידושים מעוררי השתאות בתחום הבלשני.
15/09/2009  |  מאיר הילזנרט  |   פסיקה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il