שופטת בית המשפט העליון,
ענת ברון, דחתה על הסף (יום ב', 9.9.19) את עתירתה של העמותה נגד שדות התעופה בעמק יזרעאל ומגידו נגד ההליכים לבחינת הקמתו של נמל תעופה בינלאומי בשדה התעופה ברמת דוד. ברון קובעת, כי העתירה מוקדמת מדי ומבקשת התערבות שיפוטית לפני שהושלמו הליכי התכנון.
רמת דוד ונבטים הן שתי החלופות שנותרו להקמת נמל תעופה משלים לנתב"ג. העמותה טענה, כי החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה להזמין תסקיר השפעה על הסביבה בנוגע לשתי החלופות התקבלה בחופזה ובהעדר תוכנית קונקרטית. לדעתה, את התסקיר יש להזמין לאחר שהמועצה תקבל תוכנית מפורטת בנוגע לרמת דוד ונבטים. עוד נטען, כי התסקיר הוזמן בהעדר פרטים מהותיים כגון שטח התוכנית ואופי הטיסות מרמת דוד.
ברון מזכירה, כי בג"ץ כלל אינו דן בשלבי ביניים של הליך תכנון שטרם מוצה. במקרה זה, התסקירים הסביבתיים יועברו להערות הוועדות המחוזיות ולקבלת התייחסות הציבור - ולכן העמותה אינה יכולה לפנות כעת לבית המשפט. עוד היא אומרת, כי מדובר בשיקול דעת מקצועי של רשויות התכנון, וכידוע - בית המשפט איננו מתכנן-על.
ברון מעירה, כי העמותה כבר הגישה עתירה נגד הליכי התכנון שנדחתה אף היא על הסף משום שהייתה מוקדמת מדי. והיא ממשיכה: "בהינתן שהעותרת הגישה שתי עתירות טרם זמנן (ואף התנגדה לדיון מאוחד בהן), עולה החשש כי היא עושה שימוש בהליך המשפטי על-מנת לעכב את ההליך התכנוני - וזאת אין לאפשר, ומצופה כי הדברים יילקחו לתשומת הלב".
העמותה חויבה בתשלום הוצאות בסך 2,000 שקל. השופטים
מני מזוז ו
יוסף אלרון הסכימו עם ברון. את העמותה ייצגו עוה"ד מירב בר-זיק, סיון קוסטר ורויטל אפלבוים, ואת המדינה - עוה"ד עמרי אפשטיין וטלי ענבר-גולן.