|   15:07:40
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

חולות לכל

האיש שנפטר לא מכבר שלמה (צי'ץ) להט לא היה רק אחראי לדברים הטובים בפיתוח ת"א (בעיקר בחלקה הצפוני) אלא היה גם אחראי להחלטה הבלתי כתובה, שמאחר שבכל כרך בעולם צריכה להתקיים תופעת ה"דאון טאון" - עיר תחתית לכל ענייני המרעין בישין, הרי שכדי שהמרעין בישין הללו לא יעלו צפונה, ואף יעברו את הירקון ויציפו את העשירונים העשירים, הרי שדרום ת"א יועדה לכך
13/10/2014  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
שלא יגיעו צפונה [צילום: פלאש 90]

אני מבין היטב את כאבם וכעסם של תושבי דרום ת"א על החלטת בית המשפט בנוגע ל"ליבראליזציה" של מתקן "חולות". לפני כשנתיים נפטרה דודתי - אחות אבי, בשיבה טובה, מעבר לגיל תשעים. היא התגוררה ברחוב יסוד המעלה, די קרוב לדרך סלמה, וממש ממול התחנה המרכזית החדשה בת"א. כשדודי הגיעו לארץ - במחצית השנייה של שהות ה-60 של המאה ה-20, הרי שהם התגוררו באזור התחנה המרכזית הישנה בת"א, לאחר כשנתיים של מגורים במעברת ג'סי כהן, בפאתי העיר חולון. באותם ימים אזור התחנה המרכזית הישנה בת"א, עד מעבר לשכונת שפירא, היה אזור עממי ובו חיו עולים מארצות המזרח ולצידם עולים מאירופה (בעיקר בני העדה הרומנית). איש לא ציפה - באותם ימים מלאי תקוות, כי האזור הזה ייהפך לליית דין וליית דיין. קרוב לעשרים בתי כנסת היו קיימים באזור, כל בית כנסת כמנהג עדתו, רובם היו ספרדים אבל היו גם לא מעט בתי כנסת אשכנזים (באחד מהם - ליוצאי רומניה, ערך בן דודי את הבר מצווה שלו). ביה"ס על-שם ביאליק היה ביה"ס היסודי של השכונה הנינוחה הזו. גם קהילייה חרדית חייה שם (בעיקר באזור רח' פרץ), בדו-קיום דתי-חילוני כמו שרק העיר תל אביב ידעה לייצר. אבל משנות ה-80 הכל החל לנוע לכיוון בלתי רצוי.

האיש שנפטר לא מכבר - שלמה (צי'ץ) להט (ושכיהן כ"ראש העיר האגדי" של ת"א...), לא היה רק אחראי לדברים הטובים בפיתוח ת"א (בעיקר בחלקה הצפוני...) אלא היה גם אחראי להחלטה הבלתי כתובה, שמאחר שבכל כרך בעולם צריכה להתקיים תופעת ה"דאון טאון" - עיר תחתית לכל ענייני המרעין בישין, הרי שכדי שהמרעין בישין הללו לא יעלו צפונה, ואף יעברו את הירקון ויציפו את העשירונים העשירים, הרי שדרום ת"א יועדה לכך - משום שאוכלוסייה עממית סובלת הכל, וכמובן אין לה אפוטרופסים פוליטיים. וכך החל לפשוע הנגע.

שלושה גלי "צונאמי" אנושי חלפו על האזור הזה, שפליטי אריתריאה וסודן הם הגל האחרון. מיום שמדיניות העירייה החלה באפליה הזו הרי שכל המשת"פים משטחי יש"ע כוונו לשם, ובעיקר לשכונת שפירא השלווה (מהשיטה הזו למדו לימים ראשי העיר חיפה עם המשת"פים מלבנון...), שם חיו עדיין יהודים בוכרים ואפגנים חיים מסורתיים ודתיים שלוים, ושם שיקמה קבוצת הכדורגל של הנוער של "גדנ"ע יהודה", מאות בני נוער נושרים, כשהמפורסם בהם היה (על-פי סיפורו האישי לימים...) שוערה לשעבר של הכ"ח מכבי ר"ג (ולימים גם של מכבי ת"א ומכבי נתניה...), מיכאל קדוש המנוח. המשת"פים ששוכנו אז עסקו ל"פרנסתם" בפשע מזדמן ובסתם הטרדות. לא פעם הם סירבו לצאת מהדירות השכורות שלהם לאחר גמר החוזה או אי-התשלום, אבל החוק לא בדיוק התרגש מהעניין ומשאר התלונות על מעלליהם משום שחומת "משרד הביטחון" גוננה עליהם ואילו עיריית ת"א העדיפה שהצרה הזו תיוותר בדרום, שהחל להפוך לפרוע.

צרות אנושיות

הגל השני של ה"שמנדריקים" החל להגיע בראשית שנות ה-90, בעיקר מאפריקה. היו אלה גונבי גבולות "חוקיים". הם טסו מאפריקה לאיים ומדינות נידחות שישראל עדיין לא חייבה ויזה מהן (משום שאיש לא האמין שמהן יגיעו פעם טרדנים...). הללו התיישבו כמובן באזור הזול יותר בת"א, כמובן שבאזור התחנה המרכזית הישנה, והתפרנסו באופן לא חוקי. חלק מהם נישאו פיקטיבית - עבור כסף, לאזרחי דחק ישראלים, ומיד אח"כ קיבלו את האזרחות הישראלית, כדי להתגרש ולהביא את צאן מרעיתם ונשותיהם או בעליהן האמיתיים, ממדינות המוצא באפריקה. גם כאן עיריית ת"א העדיפה שהצרות האנושיות לא יעלו צפונה, וכאשר שיקמה את שכונות פלורנטין, שבזי ואפילו את "כרם התימנים", היא "שכחה" להמשיך זאת מעט דרומה, אל התחנה המרכזית הישנה ורחובותיה.

ומאחר ששני הגלים הקודמים כבר חוללו שמות הרי כשהגיע הגל השלישי של ה"צונאמי" האנושי הזה - הפליטים מאריתריאה ומסודן (באישור משרד החוץ של איש הימין איווט ליברמן...), הרי שרוב האזור כבר התרוקן מאותן אוכלוסיות ותיקות, שצאצאיהן ברחו משם, ורק מתי מעט זקנים נותרו שם. בשדרות הר ציון - באזור הזה, עדיין פועל בית הכנסת האחרון מ"ימי הזוהר" הנורמאלים של האזור (ביה"כ של היהודים הקאווקזים ההרריים), וגם הוא משמש בעיקר את עוברי האורח שרוצים "לתפוס" מנחה - מעריב. התושבים הוותיקים, ואזרחים ישראלים נורמאלים שחיים שם, בהחלט חיים חיי סבל, ואין זה מיוחד רק בישראל, אבל ראש העיר ה"מפואר" של ת"א - אותו שלמה להט ה"אגדי", הוא זה שהחליט כי "ככל הגויים מחנה ישראל", וכמו שאזרחים מסכנים חיים במנהטן שבניו-יורק האמריקנית או ב"איסט אנד" של לונדון הבריטית, חיי הפקר בצל פשע מאוכלוסיית הרוב האזורי הנידחת, הרי שכך צריכים לחיות גם תושבי דרום ת"א.

יכולתי לזעוק חמס בנושא הזה יחד עם הימין הישראלי, כי הרי כל מדינה מתוקנת חייבת חוקי הגירה נורמאליים, ובמיוחד להביט לטווח ארוך מה יהיה על עתיד אזרחי המדינה התקינים. וזהו לדעתי אינטרס משותף של כל אזרחי המדינה - מיהודים ועד ערבים, דרוזים וצ'רקסים. אבל מה שמונע ממני ללחוץ את ידי הימין המתעורר נגד אותה החלטה של בית המשפט, בעניין מתקן "חולות", הן שתי סיבות עיקריות. א) הימין הישראלי - בראשות שר החוץ ליברמן, הוא האחראי לגל ה"צונאמי" האנושי השלישי. ליברמן היה שר חוץ שמתחת לשולחן הרשמי העניק משרד החוץ שבראשותו "אור ירוק" למדינות אריתריאה ודרום סודן לשלוח את מסתנניהם כפרס על מלחמתן בסודן האנטי ישראלית. ואילו משרד המשפטים אז היה אף הוא בידי מפלגתו של ליברמן - השר לשעבר, יעקב נאמן. והרי לא במקרה העידו אנשי מילואים בנגב כי "הוראות מגבוה" שיחררו מידיהם מסתננים שהם עצרום בגופם ממש. ושאלי ישי - אז שר הפנים שלא ידע מימינו ומשמאלו, התעורר לעצור את המשך הזרם לפתע הוא נתקל בהתנגדות של... משרד החוץ, של ליברמן! ח"כ דוד רותם - נאמנו של ליברמן, הוסיף אז לזכות עמדת משרד החוץ כי "גם אנחנו היינו פליטים". לא שמעתי שאנשי ימין יצאו כנגד אותם ליברמן, נאמן ורותם. ב) אני בעד חוקי הגירה ברורים ועשיית דין עם עובריהם אבל ללא הפליה בין לבנים לשחורים. גלי ההגירה של מהגרי חבר העמים הביאו עימם עבריינים לא מעטים ובגודל של מאות אלפים! אני מדבר על מזייפי תעודות מוצא ומזייפי "תעודות גיור", ועוד בגל הראשון של שנות ה-90 של המאה ה-20, כאשר הייתה אז שכיחה גם תופעת הדרכונים המזויפים ו"תעודות האקדמיה" (כולל הרפואה...) המזויפות. יתרה מכך, גל המזייפים הזה הביא על-כנפיו אנשי פשע מאורגן וסרסרות של זנות (שחלק מ"עסקיהם" ממוקמים עד היום ממש באותה דרום ת"א, אך איש לא שולח אותם לחולות...), כמובן שכולם נכנסו ואף פועלים עד היום ב... תעודות מזויפות. והללו היו והינם לא פחות שונאי ישראל ואנטישמים מאלה השחורים, שמיחסים להם זאת כיום, מהימין הקיצוני. לא לחינם מופיעה תופעת הניאו נאציזם רק מכוון מהגרי חבר העמים. לצערי הרב, עד היום לא שמעתי על גל מעצרים המוני בנושא - ועוד של קברניטי הפשע, או אפילו כאלה ש"רק" רימו והפכו לאזרחים "מזויפים". האחרונים הם אלה שכל המרעין בישין של חבר העמים מחליאים את ת"א, חיפה, אשדוד וכו', ולא אותם עולים יהודים מחבר העמים, העובדים בכל עבודה שמזדמנת להם. אבל עבור העבריינים הללו לא הוקמו יחידות חיפוש, עבור העבריינים הללו לא הקימו מתקנים בנוסח "חולות" וכו'. העבריינים הללו נהנו ונהנים מכוח פוליטי המתעלם מפשעיהם ("בתחילה "ישראל בעלייה" וכיום "ישראל בתינו" - זו עם שר החוץ ליברמן, עם שר לביטחון פנים, קרי, משטרה - יצחק אהרונובי'ץ, ועם שרת הקליטה, גב' סופה לנדבר...). העבריינים הללו כמובן שנהנים משתיקת הימין האנטי שחורים והאנטי מוסלמים, וגם השמאל הצבוע, מעולם לא העלה את הבעיה הזו, ומנגד הוא אינו נוגע באפליית העבריינים השחורים לעומת העבריינים הלבנים.

כשבאמת יחליטו בישראל לטפל באופן שווה - וללא שום אפליית צבע, בכל עברייני ההגירה, אז בבקשה עדכנו אותי ואני מוכן להפגין עם כל אחד שיחפוץ באמת להנחיל סדר לטובת הגנת אזרחי ישראל ממסתננים באשר הם, ללא הבדל צבע ומוצא.

תאריך:  13/10/2014   |   עודכן:  13/10/2014
הרב אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חולות לכל
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איריס כהן
14/10/14 16:29
2
נדב
16/10/14 20:36
3
גפן
16/10/14 20:46
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאור התהפוכות והזעזועים במערכת הפוליטית שלנו, ראוי לנסח מושגים חדשים במדעי המדינה, שישקפו ויבטאו את התכנים האמיתיים בחיים הפוליטיים והציבוריים. ההגדרות החדשות, קצרות וקולעות, המובאות והמוסברות בהמשך, יהיו כלי עזר שימושי לכל העוסקים, בתקשורת ובפוליטיקה.
13/10/2014  |  מתי דוד  |   מאמרים
ב-12 אוקטובר 1973 דיווח מקור מהימן כי תוך יום-יומיים הצבא המצרי יפתח בהתקפת שריון גדולה. צה"ל נערך, והשריון המצרי הוכה. החלה התפנית בגזרה המצרית. אותו מקור התריע פעמיים, ערב המלחמה, על צליחה מצרית קרובה מאוד, והתרעתו נדחתה אז בבוז על-ידי צמרת אמ"ן המסונוורת. וממש באותו זמן, כשבוע לפני המלחמה, התריע מקור איכותי אחר מהמעלה הראשונה על תוכנית ההתקפה הסורית ומצב ההכנות האחרונות לכך. גם התרעה זאת נופנפה ברגל גסה על-ידי צמרת אמ"ן.
13/10/2014  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
והנה הגיע חודש אוקטובר ואיתו יום הכיפורים ומיד כברפלקס מותנה פורצת לה מלחמת יום הכיפורים מתהום הנשייה אל כותרות המגזינים.
13/10/2014  |  שמעון זיו  |   מאמרים
בהושענא רבה תשע"ה, 15.10.14 תתקיים תפילה /פולחן נוצרי המוני 500 איש למרגלות שערי חולדה, במימון משרד התיירות. אירוע זה הנו חלק מתוכנית כנס סוכות הנוצרי, המאורגן על-ידי השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים, בשותפות ארגונים נוצריים אחרים ביניהם מיסיונריים. הכנס יתקיים בארינה.
13/10/2014  |  מינה פנטון  |   מאמרים
על דרך הכלל, אדם המעוניין לבטח את עצמו מפני סיכונים שונים פונה לסוכן ביטוח ומבקש לרכוש באמצעותו מחברת ביטוח פוליסה שתגן עליו בהתאם לצרכיו ולנסיבותיו. הסוכן פועל מול המבטח עבור הפונה-הצרכן לעריכת ביטוח בהתאם לסוג הנדרש - חיים, רכב, דירה וכיוצא באלה. באופן טבעי, הפונים לסוכן הביטוח רואים אותו כמי שפועל למענם אצל חברת הביטוח.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il