w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה חוזרת לעסוק במלוא הקיטור בנושאים המפלגים והאנוכיים של 6 באוקטובר - אז כנראה המלחמה נגמרה. אבל אם כך, אזי הגיע הזמן להקים ועדת חקירה ממלכתית
דן מרגלית
דן מרגלית
היו שרי משפטים בישראל - היכן הם והיכן הבריון הלשוני לוין אשר המליץ ליושב-ראש הכנסת יולי אדלשטיין להפר הוראת בג"ץ, וזה נחלץ בעור שיניו ובצורה בלתי מכובדת בהתפטרותו
רבקה שפק ליסק
רבקה שפק ליסק
החרדים חיים בעולם המושגים של הגלות ומתייחסים למדינה היהודית כמו שהם התייחסו בעבר לשלטון הצאר הרוסי
חיים רמון
חיים רמון
לקח לצה"ל קרוב לשלושה חודשים לפרק גדוד אחד של החמאס ולחסל את רוב לוחמיו, אבל תוך שישה חודשים הצליח החמאס לשקם בחזרה את הגדוד ולהכין אותו ללחימה אינטנסיבית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
את מי מייצג יעלון?
מאת: רפי לאופרט  |  26/01/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
הליכוד זה לא גוש אמונים
  אהוד פרלסמן   26/01/16 14:00
יעלון מיצג בדיוק את דרכו של הליכוד, שלא זכורה לי אף ממשלה בראשותו, ודאי לא של בגין, שהרסה איזה בתים בלתי חוקיים שבנו ערבים. אז אולי אתה תומך בכיפוף החוק על ידי יהודים, אבל אני חושב שרוב הליכודניקים ממש לא, וגם בגין ממש לא תמך. וחוץ מזה, אני חושב שכל הסיפור על הבתים האלה בחברון הוא סיפור הפגנתי של יחסי ציבור, ולא סיפור מהותי.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
נכון, הליכוד איננו גוש אמונים
  רפי לאופרט   26/01/16 20:44
פרט לכך אתה טועה בכל.
כמחצית מחברי הליכוד, בשאלת יישוב ארץ ישראל קרובים לגוש אמונים יותר מאשר לרובי ריבלין הליכודניק המובהק, האיש שרוממות בגין בפיו...
אני מציע לליכוד לא לנסות להיות גוף פוליטי שמשנתו המדינית הייתה טובה לשנות ה- 20 של המאה הקודמת. היה על כולנו ללמוד לקח מנסיון 67 שנות העצמאות. מבלי לבחון עכשיו את כל כתבי בגין, אני סבור שלא הכל דאז הוא בחזקת כזה ראה וקדש.
אם סבר בגין, כפי שסובר יעלון, שאין דין היהודים באיו"ש כדין הערבים, אני כופר בדעה זו. אם דרך יעלון היא דרכו של בגין, דהיינו: התעללות ביהודים בכדי להראות טוב בחו"ל, אני שולל זאת.
אולי היו הדברים בחברון לא בדיוק כצעקתה, אבל אני תומך בשיטה - ועל פיה אבחן את הליכוד כתנועה לאומית - קודם בודקים וא"כ פועלים, במיוחד בשאלת ההתישבות.
אם יתברר שאתה צודק ויעלון הוא שמייצג את הליכוד "האמיתי", אני מאמין שבבחירות הבאות נפתלי בנט יהיה שר הביטחון. האם לכך אתה חותר?!
בבחירות האחרונות נעניתי לקריאתו של נתניהו. בבחירות הבאות -הכל פתוח - מעשיו יקרבוהו ומעשיו ירחיקוהו.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
בחייך, הליכוד גם לא מר"צ
  מגיב ותיק   26/01/16 21:40
האם האיש שהעלה לפורום מטכ''ל מצגת שכתוב בה ''הכיבוש משחית''הוא ליכודניק ?

האם האיש שטירפד את חיסול כל הנהגת החמאס ב- 2003 - הוא ליכודניק ?

האם האיש שטען ב-2005 כי אפשר לרדת מהגולן - הוא ליכודניק ?

לא, כי מפא"יניק נשאר מפא"יניק
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
תשובות ללאופרט ולותיק
  אהוד פרלסמן   27/01/16 01:47
ללאופרט: אם יש בן אדם שבכלל לא מסתכל החוצה בכדי לקבל אהדה בחו"ל, זה יעלון, שכמעט לא שומעים עליו. אז איך אתה כותב: "אם דרך יעלון היא דרכו של בגין, דהיינו: התעללות ביהודים בכדי להראות טוב בחו"ל, אני שולל זאת"? וחוץ מזה, יעלון לא התעלל ביהודים, אלא העיף יהודים שרצו לעשות רעש בתקשורת, והצליחו. לותיק: אני באמת לא ידעתי על העובדות שהצגת, ותודה על הרחבת ידיעותי. גם לי יש הסתיגויות מיעלון, והגדולה שבהן היתה כאשר בטקס יום הזיכרון בקרית שאול לפני כמה שנים, הוא אמר שתג מחיר זה טרור יהודי. אני ממש רציתי כבר ללכת משם בזעם, אבל הבנתי שלא באתי לשם כדי לשמוע נאומים של יעלון. אבל לו יעלון היה מרץ, הוא לא היה הולך לליכוד. יעלון הוא אדם ישר, ומפא"י של גולדה, שאמרה שאין עם פלשתינאי, היתה יותר ימנית מנתניהו. כל אדם ישר(!) עם השקפות של מפא"י של אז, מצביע היום לימין.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה מחטיא את העיקר
  רפי לאופרט   28/01/16 07:52
אם הממשלה מקדמת התישבות, שתעשה זאת בריש גלי, בלי זיגזגים ובלי לתעתע באנשים שנושאים בעיקר הנטל.
אם אינה רוצה התישבות - כנ"ל.
אם יש חוק באיו"ש, שיופעל באותה מידה, באותה החלטיות ובאותה נחישות מול כל מפיריו. אני בטוח שהמתישבים יוכלו לעמוד בנטל של להפסיק להיות הסדין האדום של יעלון או מי מטעמו שמנהל מדיניות עצמאית משלו מול המתישבים.
אני חולק על הקביעה שיעלון אינו פוזל לחו"ל. אם הוא עושה זאת בשליחות ראש הממשלה בחריצות יתרה (מדי) או בשליחות עצמו, אין נפקא מינה. שאלת הצורך בפינוי בחברון באופן ובעיתוי שבהם נעשה, בעינה עומדת.
מדיניות אינה דיבורים. מדיניות היא בראש וראשונה התנהגות!!!
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
כל הכבוד למגיב ותיק המזכיר
  נאה ויפה   27/01/16 05:32
לנו נשכחות. אכן, מפאניק נשאר מפאניק, בתוכו, בנפשו, בהחלטותיו ובצעדיו. תמוה ומכעיס שנתניהו מגבה אותו בכל פעם.
כתוב תגובה ל- נאה ויפה
מפא"י התחילה להתדרדר כאשר
  רפי לאופרט   28/01/16 08:10
הדיחה את בן-גוריון ו"המליכה" במקומו את מדיחיו. בימי בן -גוריון הייתה מפא"י מפלגה ציונית לפני כל דבר אחר. כאשר הפכה את ההחלטה הטקטית של בן-גוריון לקבל את תכנית החלוקה לאידיאולוגיה אולטימטיבית, התחילה שקיעתה הציונית-לאומית-מגשימה.
במשך מספר שנים עדיין שרתה על המפלגה רוחו של בן-גוריון, אבל די מהר הפך הפרולטריון שלה לעשירון העליון והציונות שלה למדיניות של אפולוגטיקה לאומית כרונית.

בימי בן גוריון גם אני הייתי מפא"יניק (גילוי נאות, ולא בפעם הראשונה).

לא מקובל לעסוק במדיניות או בהערכות אסטרטגיות בשאלות: "מה היה אילו". אולם, קריאת דבריו של בן-גוריון ושמיעת הראיון עימו מ- 1973, חודשים ספורים לפני שנפטר, בשאלות היסודיות הנוגעות לסיכויי הסדר שלום מלא עם הערבים ולמדיניות הראויה למצב שהסדר כזה לא יושג, שכנעה אותי שבן גוריון לא היה מתפתה להרפתקאות אוסלו ועזה, לא היה מפקיר את הגולן ולא היה עוסק בהיפותיזות על נושא ההיפרדות החד-צדדית משום שאין "חיה" כזו. ומאידך גיסא לא היה מניח לאינתיפאדות להתפתח ולהתקיים משך זמן כל כך ארוך, כפי שהדברים קרו וקורים בפועל.
בסיכומו של דבר, כל רעיון יפה לזמנו וכאשר חולף הזמן ומשתנות הנסיבות, ורק הרעיון הכהוי מזוקן נותר, משהו "רקוב בממלכת דנמרק".
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
נכון, הליכוד גם איננו מר"צ
  רפי לאופרט   28/01/16 12:47
אבל אם גם לאוהדיו וגם לידידיו לא ממש ברור מהו או מיהו כן ולא רק מיהו לא, הליכוד בבעיה. מאחר והוא מוביל כיום את הממשלה, כולנו בבעיה יחד עימו...
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
נכון, הוא לא מרץ אבל בהחלטותיו
  מה מטריד בליכוד?   29/01/16 08:47
לעתים הוא מרץ. וזה מטריד.
כתוב תגובה ל- מה מטריד בליכוד?
2
על דרך ועל ישוב הארץ
  באום   26/01/16 15:36
כשאומרים ללכת בדרכו של מישהו,הכוונה היא ללכת בדרכו של אדם שהלך בדרכו הפרטית והאישית בעולם ולא דרך פוליטית או מדינית.כך אנחנו יכולים ללכת בדרכו של אברהם אבינו או יעקב אבינו משום שדרכם הלכה בחיים עצמם שכלום למעשה לא השתנה מאז ועד היום. אי אפשר לומר את אותו הדבר על דרך פוליטית או מדינית משום שהזמן משתנה והנסיבות משתנות. דרכו הפוליטית מדינית חברתית של בגין או רבין או אשכול או בן גוריון היתה מזמן,בדור אחר,בתנאים אחרים,בטכנולוגיות אחרות ואין שום אפשרות ללכת בדרכן של אותן פיגורות.אפשר לקבל השראה מהם,ללמוד אותם אבל אי אפשר ללכת בדרכיהם.כמו שמוזיקאי לא יכול ללכת בדרכו של מוצרט,הוא כן יכול להיות מושפע ולקבל השראה.לכן,מי שאומר שהוא הולך בדרכו של מישהו שהיה, רק מגמד את עצמו. בנוגע לבניה ביו"ש,אי אפשר לבוא בטענות לפלסטינים.הם בונים כמו שבונים בכל העולם.קונים אדמה ובונים במימון עצמי או במימון של מישהו.רק אצלנו קיימת שיטה של מוסדות,אישורים,הסוכנות,הוועד הפועל,הממשלה,החטיבה להתיישבות,מקרקעי ישראל ועוד כל מיני פטנטים וקונצים שאנחנו המצאנו שאומרים שהמדינה מיישבת את הארץ והאזרח הוא חייל של המדינה והיא תחליט איפה הוא יגור ואם הוא בכלל יכול להוסיף מרפסת.מה שברור ומובן בכל העולם,אצלנו אתה חייב להכיר מעכר שיסדר לך קומבינה.השיטה הזו כנראה היתה טובה וענתה על הצרכים אבל ברגע שהציונות הלכה למחוזות אחרים בהם ישנה עוד חברה שבונה בצורה אחרת,השיטה הזו מיצתה את עצמה.להגיד לפלסטינים לא לבנות לא נוכל אבל אנחנו צריכים לבנות כמוהם.בלי פטרונים ושרי בטחון שיאשרו לך כל בלוק.אחרת,מה בעצם עשינו?נקבל ישוב יהודי מדולדל לעומת ישוב ערבי פורח.אם היינו בונים ליד מעלה אדומים,לא היו שם היום ישובים במימון אירופאי.ככה זה עובד.צריך להחליט,אנחנו שם או לא."כן ולא" זה שמעון פרס אז בסוף יסתבר שיעלון ונתניהו הולכים בדרכו של שמעון פרס ולא של בגין.זה שממשלה לא יכולה להחליט אם היא בעד או נגד ההיתיישבות ,אין לה שום חזון לדורות והיא לוקה באימפוטנטיות אובססיבית,לא אומר שעם ישראל צריך לסבול מזה.זה היה ויכוח בשעתו בין ז׳בוטינסקי לתנועת העבודה.ציונות מדינית או ציונות מדינית ומעשית.הציונות המדינית והמעשית של העבודה ניצחה בוויכוח אז,אבל כנראה שהגיע הזמן לשנות ולתת לאדם הפרטי להתנהל בלי עול על צוארו.להערכתי,בעוד דור או שניים או שלוש,אנחנו ניישב גם את הגלעד וחייב להיות ברור שאופי ההיתיישבות במחוזות ההם יהיה אופי של התיישבות פרטית ללא העול של "המוסדות המיישבים".אגב,מי שיהיה הכח המניע של ההיתיישבות בגלעד יהיו צאצאיהם של אנשי תנועת העבודה.דמיוני? ממש לא.
כתוב תגובה ל- באום
3
העובדה שרבים רבים בציבור
  ביקורת לאופרט   26/01/16 20:45
חשים שיש ליעלון הסתייגות מתושבי יהודה ושומרון, מהמתנחלים, מתושבי גב ההר; העובדה שרבים מתקוממים כנגד החלטותיו של שר הבטחון מול תושבי יו"ש - מוכיחה שצודקים דברי הביקורת של לאופרט. הדרך בה בחר יעלון באירוע האחרון בחברון, לדוגמא, הינה אגרסיבית. הוא לא דרש בירור, מפגש, דיון עם הגורמים הקשורים לנושא. בתקיפות ובקשיחות הוא שלח את שליחיו לגרש את המתיישבים מן הבתים שרכשו, מיידית. דרך בה הוא נוקט בכל פעולה כנגד המתיישבים שם. וזה מכעיס וגורם לחרון אף בציבור, הטוען שהיהודי נרדף וסובל בכל מקום, ובעצם ימים אלה פוגעים בו הסכינאים והדורסים, אזי גם שר הבטחון שלו צריך להכותו? "יעלון שונא את המתיישבים ביו'ש" - כך לוחש האזרח ברחוב. זה בולט ומורגש בכל פעם.
כתוב תגובה ל- ביקורת לאופרט
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il