w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ארי בוסל
ארי בוסל
כמה נעים להגיע לניו-יורק לשהות בבתי מלון יוקרתיים, להתחכך עם המי ומי, כולם צעירים, וכולם יפים, וכולם נבונים וחכמים ועם מאות אלפי עוקבים
דן מרגלית
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול    הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
חיים רמון
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
1,000 שקל אגרה על כל פועל למינימום 350 פועלים [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
איציק וולף
מדינת ישראל חייבה תאגידי בניין לשלם אגרה של 350,000 שקל עבור 350 עובדים זרים, אך לא הצליחה להביא את הכמות המובטחת    רבים מהפועלים שהגיעו מהודו ומסרי לנקה לא היו פועלי בניין בהכשרתם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קריאה אחרת במגילת אסתר
מאת: איתן קלינסקי  |  22/03/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
נסיון נואל לשכתב היסטוריה
  עודד ב   22/03/16 14:49
למעשה מה שאני כותב כאן הוא לא נגד קלינסקי.כבר מזמן הבנתי שאי אפשר לשנות דעת של אדם הנמצא בקיבעון מוחי בלתי הפיך,מה שאני כותב מיועד לאילו שלא מכירים את מגילת אסתר. יתכן וקלינסקי הוא נוצרי אדוק המאמין שאם סוטרים לך על הלחי,תגיש את הלחי השניה אבל הוא היה צריך,כמי שמשים עצמו למורה לתנ"ך,לאמץ את האימרא"הקם להורגך ,השכם והרגהו" או כפי שנכתב במגילת אסתריג וְנִשְׁלוֹחַ סְפָרִים בְּיַד הָרָצִים, אֶל-כָּל-מְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ--לְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים מִנַּעַר וְעַד-זָקֵן טַף וְנָשִׁים בְּיוֹם אֶחָד, בִּשְׁלוֹשָׁה עָשָׂר לְחֹדֶשׁ שְׁנֵים-עָשָׂר הוּא-חֹדֶשׁ אֲדָר; וּשְׁלָלָם, לָבוֹז. יד פַּתְשֶׁגֶן הַכְּתָב, לְהִנָּתֵן דָּת בְּכָל-מְדִינָה וּמְדִינָה, גָּלוּי, לְכָל-הָעַמִּים. ובאשר לביזה,מה יותר ברור ממה שנכתב . טז וּשְׁאָר הַיְּהוּדִים אֲשֶׁר בִּמְדִינוֹת הַמֶּלֶךְ נִקְהֲלוּ וְעָמֹד עַל-נַפְשָׁם, וְנוֹחַ מֵאֹיְבֵיהֶם, וְהָרוֹג בְּשֹׂנְאֵיהֶם, חֲמִשָּׁה וְשִׁבְעִים אָלֶף; וּבַבִּזָּה--לֹא שָׁלְחוּ, אֶת-יָדָם
כתוב תגובה ל- עודד ב
2
קלינסקי מדווח ההפך ממה שבמגילה
  גדעון ארליך   22/03/16 16:01
א.ראשית אעמוד על כך שקלינסקי מדווח לנו את ההפך המוחלט ממה שכתוב במגילת אסתר
. ב. לאחר מכן אעמוד על הסיבות הנפשיות הסבירות למעשה זה.
א. ההטעיה
קליסקי מספר לנו כאילו היהודים יצאו והרגו טף ונשים ושללו את שללם של הנשים והטף האלה!

זה דיווח מוליך שולל! הפך מוחלט ממה שכתוב במגילת אסתר!
נעקוב אחר הכתוב באמת המגילה.

1. אסתר פרק ג (גזרת המן)
(ח) וַיֹּ֤אמֶר הָמָן֙ לַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ יֶשְׁנ֣וֹ עַם־אֶחָ֗ד ... (ט) אִם־עַל־הַמֶּ֣לֶךְ ט֔וֹב יִכָּתֵ֖ב לְאַבְּדָ֑ם ...(יג) וְנִשְׁל֨וֹחַ סְפָרִ֜ים ..לְהַשְׁמִ֡יד לַהֲרֹ֣ג וּלְאַבֵּ֣ד אֶת־כָּל־הַ֠יְּהוּדִים מִנַּ֨עַר וְעַד־זָקֵ֨ן טַ֤ף וְנָשִׁים֙ בְּי֣וֹם אֶחָ֔ד ...וּשְׁלָלָ֖ם לָבֽוֹז:

2.אסתר פרק ח ( ביטול,חלקי, של הגזרה)
(יא) אֲשֶׁר֩ נָתַ֨ן הַמֶּ֜לֶךְ לַיְּהוּדִ֣ים׀ אֲשֶׁ֣ר בְּכָל־עִיר־וָעִ֗יר לְהִקָּהֵל֘ וְלַעֲמֹ֣ד עַל־נַפְשָׁם֒ לְהַשְׁמִיד֩ וְלַהֲרֹ֨ג וּלְאַבֵּ֜ד אֶת־כָּל־חֵ֨יל עַ֧ם וּמְדִינָ֪ה הַצָּרִ֥ים אֹתָ֖ם טַ֣ף וְנָשִׁ֑ים וּשְׁלָלָ֖ם לָבֽוֹז:

3. אסתר פרק ט : לחימת הקיום של היהודים:
נִקְהֲל֨וּ הַיְּהוּדִ֜ים בְּעָרֵיהֶ֗ם בְּכָל־מְדִינוֹת֙ הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ לִשְׁלֹ֣חַ יָ֔ד בִּמְבַקְשֵׁ֖י רָֽעָתָ֑ם וְאִישׁ֙ לֹא־ עָמַ֣ד לִפְנֵיהֶ֔ם כִּֽי־נָפַ֥ל פַּחְדָּ֖ם עַל־כָּל־הָעַמִּֽים:
...(טו) וַיִּֽקָּהֲל֫וּ הַיְּהוּדִ֣ים אֲשֶׁר־בְּשׁוּשָׁ֗ן גַּ֠ם בְּי֣וֹם אַרְבָּעָ֤ה עָשָׂר֙ לְחֹ֣דֶשׁ אֲדָ֔ר וַיַּֽהַרְג֣וּ בְשׁוּשָׁ֔ן שְׁלֹ֥שׁ מֵא֖וֹת אִ֑ישׁ וּבַ֨בִּזָּ֔ה לֹ֥א שָׁלְח֖וּ אֶת־יָדָֽם:
(טז) וּשְׁאָ֣ר הַיְּהוּדִ֡ים אֲשֶׁר֩ בִּמְדִינ֨וֹת הַמֶּ֜לֶךְ נִקְהֲל֣וּ׀ וְעָמֹ֣ד עַל־נַפְשָׁ֗ם וְנ֙וֹחַ֙ מֵאֹ֣יְבֵיהֶ֔ם וְהָרֹג֙ בְּשֹׂ֣נְאֵיהֶ֔ם חֲמִשָּׁ֥ה וְשִׁבְעִ֖ים אָ֑לֶף וּבַ֨בִּזָּ֔ה לֹ֥א שָֽׁלְח֖וּ אֶת־יָדָֽם:
אז מה כתוב?
1.
המן רצה להשמיד את כל היהודים כולל טף ונשים ולבוז את שלל היהודים , והצליח להוציא מו מלכותי לזה.
2. המלך לא ביטל את הצו כוח התוקף עצמו, אך הרשה ליהודים להגן על עצמם ( בלשון ימינו : ביטל את המעגל השני והשלישי ). הוא הרשה ליהודים , לא לתקוף, אלא רק להלחם מלחמת מגן נגד התוקפים ולהרוג את התוקפים שרצו להשמיד את היהודים
כולם כולל טף ונשים יהודיים!!!
וכן התיר המלך ליהודים לבוז את שלל האנשים התוקפים . (לקחת את נשקם ובגדיהם).

3. מודגש הדגש היטב שהיהודים פגעו רק בתוקפים אותם- "מבקשי רעתם".
מודגש שלמרות הרשות מהמלך היהודים לא בזזו שלל!

( לא בזזו שלל , כדי שגויים ויהודים שמדברים רק רע ואינם שומרים שתיקה לא יגידו שהיהודים תקפו מרוע לב לשם ביזה).

ב. מדוע הוא מטעה?
למה איתן קלינסקי קורא על הצלת טף ונשים יהודיים מהשמדה , ונדמה לו שמדובר ביהודים שפועלים להשמדת טף ונשים של שונאי היהודים?
למה כשכתוב שהיהודים לא עשו משהו ( ביזה) הוא לגמרי בטוח שכתוב שהם כן עשו זאת?
איתן קלינסקי שבוי נפשית בידי יהודים מהסוג שעליהם כבר אמר Self Y. .M "רק גזען חושב שרק גוי יכול להיות אנטישמי ".
כתוב לנגד עיניו שגויים עמדו להשמיד יהודים טף ונשים ! אך הוא פשוט לא רואה את זה , זה לא נוגע כלל לרגש שלו. הוא לא עוקב אחר מה שקרה ליהודים. פשוט לא נוגע לו רגשית.
כתוב שהכירו בזכות היהודים להגן על נפשם , והוא מיד רואה כאן מזימה יהודית לקבל צ'רטר להשמיד טף ונשים גויים. כתוב שהיהודים יהודים לחמו להגנתם , והוא מיד קופץ בזעם על היהודי הכובש ושולל שלל , אף שכתוב ומודגש להפך.
והוא כבר ירוץ וימחק את המ
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
הכותב צודק לגמרי
  פורים שפיל   22/03/16 17:48
וקלינסקי מזמן לא רואה את עצמו חלק מעם ישראל, חלק מהעם היהודי. הוא מזמן שייך למשהו אחר, בעיני עצמו, משהו נעלה יותר, נקי יותר, טהור יותר. רק שפעם, דפקו אותו באיזה התקנה או תיקון של דוד שמש על הגג של הבניין שלו. ואז ראית איך כל הטהרנות כל יפות הנפש כל האצילות תוך שניות מתפשטת, ואחרי ההתפשטות, נשאר שם משהו מאד קטן, קטן, ומכוער. כי כמו שלימדו אותנו חז"ל, הפוסל, במומו פוסל.
כתוב תגובה ל- פורים שפיל
יפה שראית שזו עלילת דם נטו
  גדעון ארליך   22/03/16 19:59
תודה לך. כבר פעמים רבות שאני מראה לקלינסקי שכל דבריו על ענייני תנ"ך ויהדות הם עיוות של המקורות .
ההגינות והיושר מחייבים אותו להימנע סוף סוף מלכתוב בענייני התנ"ך שזר לו, ובענייני יהדות בכלל. הוא רק מוליך שולל את הקורא חסר הידע.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
פעמים רבות אתה מנסה לתקן את
  רותי איזיקוביץ   23/03/16 08:10
עיוותי קלינסקי, מה שאומר שאתה קורא אותו יותר מפעם אחת... לי הספיקה פעם אחת כדי לא לקרוא עוד.(גם מאמר זה לא קראתי, אלא רק את התגובות)
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
גדעון ארליך הוא "מקלקל מקצועי"
  ראי תגובה 9   23/03/16 11:26
כתוב תגובה ל- ראי תגובה 9
אילו קראת את תגובתי במלואה,לא
  רותי איזיקוביץ   24/03/16 07:37
היית מפנה אותי לתגובה 9. בקיצור, הצעתי לד"ר ארליך הימנעות גמורה מקריאת פניני קלינסקי, כמוני.
כתוב תגובה ל- רותי איזיקוביץ
שלך, והפסקתי. רעל מסכן חיים.
  קראתי תגובה אחת   24/03/16 16:11
כתוב תגובה ל- קראתי תגובה אחת
איתן מצייר תמונה חלקית
  ה.א   23/03/16 06:38
תודה לאדוני היקר, איתן וחבריו ההזויים שופטים באורח שגוי את המציאות, וודאי שופטים באורח שגוי את ההיסטוריה, על אחת כמה וכמה שופטים באופן מעוות ואפילו לא בריא את התהליכים מימי קדם עד ימינו. דברים שהיו מקובלים בהיסטוריה, לא מקובלים היום, אז האם בשל כך ניטוש את ההיסטוריה?, והרי כל העממים אשר נטשו את ההיסטוריה שלהם חוסלו, ואנחנו לא, אז האם רוצה איתן את חיסולנו? קשה לומר שכן אבל קשה גם לומר שלא, כי נארה שבעניין זה יש לו שתי פיות, ופה אחד, המעשי, סותר את הפה המדבר, ובשל כך גובר הפה המעשי, ההרסני על הפה האחר ההופך לטרחני וברברני. אבל אנו זוכרים את ההיסטוריה, על אף שיש בהיסטוריה כמה נקודות אשר בשפיטה עדכנית ואילו היינו באותו מצב היום היינו פועלים אחרת. ואיתן זורק לפח את עצם קיומו. וכאשר אתה מתכחש לעצם קיומך, ואתה מנסה להצדיק את זה בתירוצים של ילד בגנון, ועושה זאת קבל עם ועולם אתה נותן לעצמו דרור לעוות את המציאות ואת העבר אם על ידי מסירת תמונה מאד חלקית ואם על ידי עיוות ממש. פתטי ומעורר קבס. פשוט מעורר קבס.
כתוב תגובה ל- ה.א
אבל מעניין הוא לא נוטש את
  שמש העמים   23/03/16 09:07
אבל מעניין הוא לא נוטש את שמש העמים למרות שחיסל פי 1000 ממה שחיסלו היהודים מהאנשים שניסו לחסל אותם -(הנאצים של התקופה המדוברת) -מהתומכים שלו ואנשי שלומו רק בגלל שהוא חשד בהם שהם סוטים ב מ"מ מהגותו ומרעיונותיו הנפשעים
כתוב תגובה ל- שמש העמים
לגדעון ארליך
  איצי   23/03/16 09:48

במגילת אסתר היינו עדים לתוכנית "ואנזה", שההוגה שלה היה המן: " ...ישנו עם-אחד מפוזר בין העמים.... אם על המלך טוב יִכָּתִב לְאַבְּדָם..." (פרק ג'8-9).

אני מקבל את גרסת המגילה, שתוכנית ואנזה שהגה המן לא יצאה לפועל בזכות תושייתו של מרדכי. מותר לקבל את השמדת הצבא פרק ח' 11 ולהסתייג מהתיאור, שבנוסף להשמדה והרג הצבא השמידו גם "טף ונשים" ( פס' 11) .

ההרג ההמוני שכלל נשים וטף יש מי שאינו מוכן לקבלו. אין צורך לייחס למסתייג מהשמדה של ציבור אזרחי כמו נשים וטף את כל מה שמצאת לנכון לייחס לו.
כתוב תגובה ל- איצי
איצי אתה משקר כמו קלינסקי
  גדעון ארליך   23/03/16 14:06
אתה חוזר על השקר הגס של קלינסקי כאילו בפסוק 11 נאמר שבנוסף להריגת התוקפים עצמם , היהודים השמידו גם נשים וטף גויים .
( כפי שעשו בנות הברית בעיר דרזדן , בהמבורג ,טוקיו ועוד) .
בפסוק 11 כתוב שאחשורוש התיר ליהודים ללחום נגד אלה שרוצים להשמיד נשים יהודיות טף יהודי ( ובכלל כל יהודי) לפי הצ'רטר שהוא עצמו נתן .

אבל כנראה שגם אתה אטום להשמדת טף ונשים יהודיים . כמו אלה אוספים מידע שנחוץ לשם סיכול מאמצי צהל להפריע למנהרות שנועדו להגיע לכרם שלום לשם השמדת נשים וטף יהודיים.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
הפירוש של גדעון ארליך
  ידידיה   23/03/16 16:35
גדעון, אני בין השמחים שתכנית השמדה של העם היהודי סוכלה. או כפי שכתב אחד המגיבים סוכלה תוכנית ואנזה הפרסית - "ישנו עם מפוזר.....אם על המלך טוב יכתב לאבדם..." (פרק ג') אני גם שמח עם הפסוק בפרק ט' "ויכו היהודים בכל אויביהם"(פס'ה') חבל שאתה, גדעון, משתמש במילה שקרן, כלפי מי שאינו מקבל את הפירוש שלך. הסופר המקראי יודע לומר במפורש, שבני ישראל לא מימשו את ההיתר לבוז שלל. ויפה עשה הסופר המקראי שהביא את הסייג הזה "ובבזה לא שלחו ידם" (פרק ט'פס' י'). איתן ברשימתו ציין שאת ההיתר הזה לא מימשו בני ישראל, אבל אתה החלטת לציין שאיתן מייחס את הביזה לבני ישראל. חבל. מהתיאור בפרק ח' "....נתן המלך ליהודים , אשר בכל עיר ועיר להקהל ולעמוד על נפשם להשמיד ולהרוג ולאבד את חיל ההם ומדינה הצרים אותם טף ונשים ושללם לבוז...."( פס' 11) על זה אומרת במפורש המגילה , שרק את הביזה לא מימשו. אתה החלטת שלא מימשו גם את הרג הטף והנשים. זכותך. מותר להסתייג מהתיהדות מתוך פחד כי נפל עליהם פחד. אני שמח מהכשלת תוכנית "וואנזה האיראנית" . אינני שמח מפס' 11 בפרק ח', ומקבל את הערך ההומאני והמוסרי בשלילת הביזה , למרות שהיה היתר של המלך לבוז ביזה. הייתי שמח שלצד האמירה המפורשת שלא בזזו היתה גם אמירה שלא היה ההרג של טף ונשים. ח
כתוב תגובה ל- ידידיה
אדם (נורמלי) קרוב אצל עצמו
  ה.א   23/03/16 18:36
ידידי ידידיה היקר. הורדת לי להנחתה. מה שאני מבין מדבריך שיש כאן ספק פרשני ואתה דווקא מצדד בפרשנות של איתן המחמירה עם בני עמנו ולא עם פרשנות אחרת, המיטיבה עמו. בוא אשאל אותך שאלה, נניח שחבר מאד מאד קרוב שלך היה מואשם בדבר מה חמור וההאשמה נבעה מפרשנות כלשהי של המצב, וקיימת פרשנות אחרת מקלה הרבה יותר, באיזה פרשנות היית נוקט?, האם בפרשנות המקלה או המחמירה? ואם היה זה ילד שלך או אח? ואם היה זה אתה עצמך ועשרים שנות מסר על הכף? ואני אומר לך שכל אדם נורמלי, היה מצדד בפרשנות המיטיבה עם קרובו (עצמו), שאם לא כן ניתן היה פשוט לקרוא לו משוגע. או שמא יש אמנם קירבת דם אבל הבן אדם שונא את אחיו / בנו / עצמו שנאת מוות ולכן דוגל בפרשנות המחמירה. ואידך זיל וגמור. אם כי יש לי ספק כלל אם יש בשמאל ההזוי יכולת לחשב 1 + 1 ולהגיע ל 2 ולכן מסופקני אם ציפייתי מהשמאל שיזיל יגמור איננה ציפיית שווא.
כתוב תגובה ל- ה.א
השתלחות מיותרת של מגיב
  לקרוא את המגילה   24/03/16 16:03
ה.א הטקסט אומר במפורש שהיה טבח ורק את ההיתר לבזוז לא נמימשו.

אינני רוצה לסכל את תוכנית ההשמדה האיראנית על ידי מעשה טבח באיראנים .

אם דוקטור ארליך החליט לתת פירוש אחר זו זכותו .

אין כל מקום להתנפל על כותב , שממאן להצטרף לחי כ״א של טבח כולל נשים וטף.

מאבק צודק לחרות אינו מחייב מעשה טבח באוכלוסייה אזרחית .

אני מסתפקת בשמחה שסוכלה תוכנית ההשמדה של העם היהודי על ידי המן .נ

הביקורת של כותב הרשימה היא במקומה.
כתוב תגובה ל- לקרוא את המגילה
תגובה אחלה בחלה
  ה.א   25/03/16 17:44
ידידיה לקח את הפער לוויכוח פרשני ועל כך קיבל תשובה מאד מאד ראויה, כי כאשר יש ויכוח פרשני אם אתה פגעת במסכן או שהמסכן פגע בך רק משוגעים יאשימו את עצמם או כאלה המתכחשים לעצמם, שונאים את עצמם ומכים עצמם יום וליל שגם הם במידה רבה ירדו מהפסים.
כתוב תגובה ל- ה.א
הפרובוקציה לא ראויה לַתגובה!
  גדי אשל   23/03/16 15:05
לגדעון: (א) זה ממש חילול ה' לשים את המאמר שכתבת כתגובה לרשימה של איתן קלינסקי. רשימתו מסלפת עובדות, מתנכרת לישראל ולזכותו לחיים ורווית שנאה, ברמה כזאת, שתגובה עניינית לה היא ממש גול עצמי. (ב) מכיוון שעמדת על כך שהעיקר בסילוף ההיסטורי ובהיפוך הבנת הנקרא הוא היסוד הנפשי (זה כנראה ה"נהפוך הוא" של סמולנים, עם שתגובתך בנושא באתר - קטועה בסופה), וזה ברור וצועק מכל סילוף ומכל עמדה שמציג הכותב - איתן קלינסקי, הרי השאלה שעולה בכל חריפותה היא: האם יש תיקון לתודעה זו, או שמספיק לספוק כפיים להפטיר: 'זו מחלת האנטישמיות חשוכת המרפא'. דרך אגב, יש מי שעיצב את העמדה הזו של איתן קלינסקי בצורה הכי קיצונית האפשרית, וזהו נועם חומסקי. פרופ' חומסקי טוען, כבר יובל שנים, שליהודים - ורק להם - לא מגיעה, באופן קטיגורי, הזכות להגנה עצמית. זכות ששמורה לכל לאום אחר!
כתוב תגובה ל- גדי אשל
3
קלינסקי מדווח ההפך ממה שבמגילה
  גדעון ארליך   22/03/16 16:21
( שולח שוב מחשש שלחתי למקום לא מתאים)

א.ראשית אעמוד על כך שקלינסקי מדווח לנו את ההפך המוחלט ממה שכתוב במגילת אסתר.
. ב. לאחר מכן אעמוד על הסיבות הנפשיות הסבירות למעשה זה.
א. ההטעיה
קליסקי מספר לנו כאילו היהודים יצאו והרגו טף ונשים ושללו את שללם של הנשים והטף האלה!

זה דיווח מוליך שולל! הפך מוחלט ממה שכתוב במגילת אסתר!
נעקוב אחר הכתוב באמת המגילה.

1. אסתר פרק ג (גזרת המן)
(ח) וַיֹּ֤אמֶר הָמָן֙ לַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ יֶשְׁנ֣וֹ עַם־אֶחָ֗ד ... (ט) אִם־עַל־הַמֶּ֣לֶךְ ט֔וֹב יִכָּתֵ֖ב לְאַבְּדָ֑ם ...(יג) וְנִשְׁל֨וֹחַ סְפָרִ֜ים ..לְהַשְׁמִ֡יד לַהֲרֹ֣ג וּלְאַבֵּ֣ד אֶת־כָּל־הַ֠יְּהוּדִים מִנַּ֨עַר וְעַד־זָקֵ֨ן טַ֤ף וְנָשִׁים֙ בְּי֣וֹם אֶחָ֔ד ...וּשְׁלָלָ֖ם לָבֽוֹז:

2.אסתר פרק ח ( ביטול,חלקי, של הגזרה)
(יא) אֲשֶׁר֩ נָתַ֨ן הַמֶּ֜לֶךְ לַיְּהוּדִ֣ים׀ אֲשֶׁ֣ר בְּכָל־עִיר־וָעִ֗יר לְהִקָּהֵל֘ וְלַעֲמֹ֣ד עַל־נַפְשָׁם֒ לְהַשְׁמִיד֩ וְלַהֲרֹ֨ג וּלְאַבֵּ֜ד אֶת־כָּל־חֵ֨יל עַ֧ם וּמְדִינָ֪ה הַצָּרִ֥ים אֹתָ֖ם טַ֣ף וְנָשִׁ֑ים וּשְׁלָלָ֖ם לָבֽוֹז:

3. אסתר פרק ט : לחימת הקיום של היהודים:
נִקְהֲל֨וּ הַיְּהוּדִ֜ים בְּעָרֵיהֶ֗ם בְּכָל־מְדִינוֹת֙ הַמֶּ֣לֶךְ אֲחַשְׁוֵר֔וֹשׁ לִשְׁלֹ֣חַ יָ֔ד בִּמְבַקְשֵׁ֖י רָֽעָתָ֑ם וְאִישׁ֙ לֹא־ עָמַ֣ד לִפְנֵיהֶ֔ם כִּֽי־נָפַ֥ל פַּחְדָּ֖ם עַל־כָּל־הָעַמִּֽים:
...(טו) וַיִּֽקָּהֲל֫וּ הַיְּהוּדִ֣ים אֲשֶׁר־בְּשׁוּשָׁ֗ן גַּ֠ם בְּי֣וֹם אַרְבָּעָ֤ה עָשָׂר֙ לְחֹ֣דֶשׁ אֲדָ֔ר וַיַּֽהַרְג֣וּ בְשׁוּשָׁ֔ן שְׁלֹ֥שׁ מֵא֖וֹת אִ֑ישׁ וּבַ֨בִּזָּ֔ה לֹ֥א שָׁלְח֖וּ אֶת־יָדָֽם:
(טז) וּשְׁאָ֣ר הַיְּהוּדִ֡ים אֲשֶׁר֩ בִּמְדִינ֨וֹת הַמֶּ֜לֶךְ נִקְהֲל֣וּ׀ וְעָמֹ֣ד עַל־נַפְשָׁ֗ם וְנ֙וֹחַ֙ מֵאֹ֣יְבֵיהֶ֔ם וְהָרֹג֙ בְּשֹׂ֣נְאֵיהֶ֔ם חֲמִשָּׁ֥ה וְשִׁבְעִ֖ים אָ֑לֶף וּבַ֨בִּזָּ֔ה לֹ֥א שָֽׁלְח֖וּ אֶת־יָדָֽם:
אז מה כתוב?
1.
המן רצה להשמיד את כל היהודים כולל טף ונשים ולבוז את שלל היהודים , והצליח להוציא מו מלכותי לזה.
2. המלך לא ביטל את הצו כוח התוקף עצמו, אך הרשה ליהודים להגן על עצמם ( בלשון ימינו : ביטל את המעגל השני והשלישי ). הוא הרשה ליהודים , לא לתקוף, אלא רק להלחם מלחמת מגן נגד התוקפים ולהרוג את התוקפים שרצו להשמיד את היהודים
כולם כולל טף ונשים יהודיים!!!
וכן התיר המלך ליהודים לבוז את שלל האנשים התוקפים . (לקחת את נשקם ובגדיהם).

3. מודגש הדגש היטב שהיהודים פגעו רק בתוקפים אותם- "מבקשי רעתם".
מודגש שלמרות הרשות מהמלך היהודים לא בזזו שלל!

( לא בזזו שלל , כדי שגויים ויהודים שמדברים רק רע ואינם שומרים שתיקה לא יגידו שהיהודים תקפו מרוע לב לשם ביזה).

ב. מדוע הוא מטעה?
למה איתן קלינסקי קורא על הצלת טף ונשים יהודיים מהשמדה , ונדמה לו שמדובר ביהודים שפועלים להשמדת טף ונשים של שונאי היהודים?
למה כשכתוב שהיהודים לא עשו משהו ( ביזה) הוא לגמרי בטוח שכתוב שהם כן עשו זאת?
איתן קלינסקי שבוי נפשית בידי יהודים מהסוג שעליהם כבר אמר Self Y. .M "רק גזען חושב שרק גוי יכול להיות אנטישמי ".
כתוב לנגד עיניו שגויים עמדו להשמיד יהודים טף ונשים ! אך הוא פשוט לא רואה את זה , זה לא נוגע כלל לרגש שלו. הוא לא עוקב אחר מה שקרה ליהודים. פשוט לא נוגע לו רגשית.
כתוב שהכירו בזכות היהודים להגן על נפשם , והוא מיד רואה כאן מזימה יהודית לקבל צ'רטר להשמיד טף ונשים גויים. כתוב שהיהודים יהודים לחמו להגנתם , והוא מיד קופץ בזעם על היהודי הכובש ושולל שלל , אף שכתו
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
עוד הערה לגדעון ארליך
  איצי   23/03/16 10:19
אם בתוכנית ואנזה של המן היתה תוכנית להשמיד את העם היהודי כולו בכל התפוצות, כולל נשים וטף, האם סיכול פעולת ואנזה של המטורף מפרס, זה מצדיק שאנחנו נחגוג הרג של זקנים,נשים וטף. אני תומך בגישה של איתן שאין הצדקה להשמדה כללית .

יש מי שאינו מקבל את הנקם של השמדת הטף והזקן .

סיכול פעולת ואנזה היא סיבה לחגיגה, הטבח ההמוני כולל נשים וטף אינו מוצדק.

שיהיה לך חג שמח. רק לא לשמוח על טבח נשים וטף.
כתוב תגובה ל- איצי
4
דווקה מתאים לך מגילת אסתר
  ב.ל   22/03/16 17:57
אבל מהצד של המן הרי כמוהו אתה מתכנן ומחזק את כל מי שבא להשמיד ולאבד את עם ישראל- תומך חיזבאללה מסויג אבל לא עד כדי התנערות מהמפלגה שנציגיה הם מנשק ידיו של אסד החסיד מדמשק ומעריציו של קאדפי הנאור. אין ספק שמגילת אסתר אינה מתאימה לשפל מתרפס שכמוך הן רק בזחילה ובהתפלשות בעפר רגלי הפלשתינים אתה מוצא את מקומך ,מה יכולה אסקופה נדרסת חדל אישים אחוז טרוף לחפש במחוזות של בני חיל חלוצים ומגשימים
מה יכול איש טמא ומשוקץ המטיף להשמדת החלום הציוני למצוא במגילה המוכיחה שוב ושוב שכל אותם נושאי הרעיון הנאצי המעיזים אותנו לרכבות בסיסמה השלום משחרר סופכם ידוע מראש והוא רשום במגילה השנואה עליך מגילת אסתר כמו המן עוד תלביש את נתניהו בבגדי מלך
כתוב תגובה ל- ב.ל
5
איתן אתה מתבלבל לגמרי
  ה.א   22/03/16 19:42
המגילה זה היה פעם, החיזבאללה היום קאפיש? בוא תגיד אחרי לפחות 6 פעמים: מגילה, פעם, חיזבאללה היום וחוזר חלילה...
כתוב תגובה ל- ה.א
6
גדעון ארליך היקר
  מגיב ותיק   22/03/16 21:16
אין מה להתפלא על איתן יען כי מדובר באנטישמי להכעיס, שקרן כרוני, טיפש מדופלם וקומוניסט מתוסכל.

תודה לך על שהעמדת את האמת על הרגליים.

חג פורים שמח.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
7
כדאי שתשקול להתאסלם
  הצעה לקלינסקי   23/03/16 08:27
אתה ובני ביתך. כך ייחסך ממך ה"כאב ראש" שהנך מתחבט בו מפעם לפעם: התנ"ך (אותו אתה מסלף בעקביות), היהדות (לה את מתכחש בהתמדה) וכו'. תעברו לגור ברצועת עזה, תחבקו את המוסלמים, תקראו בקוראן, תבקרו בימי ששי בבוקר במסגדים ותאזינו לאימאמים הצחורים והזכים. כן, כך גם לא תעוות את מגילת אסתר. ואנו, הקוראים, ננוח מהסילוף והשקרים שהנך מפיץ חדשות לבקרים.
כתוב תגובה ל- הצעה לקלינסקי
8
גדעון חסר כישורים להבין טקסט,
  עולם הפוך   23/03/16 10:22
ולכן הוא בא "לתקן" את אשר הוא בכלל לא מקולקל. לדוגמא, בעניין הביזה כותב איתן: "לזכותו של העם על-פי הסיפור במגילה, הם לא חטאו בחטא השלל והביזה" ועל זה עונה גדעון: "למה שכתוב שהיהודים לא עשו משהו ( ביזה) הוא לגמרי בטוח שכתוב שהם כן עשו זאת?" דוגמא קטנה אחת למציאות המגוחכת בה חיים גדעון ושאר מחרפי איתן.
כתוב תגובה ל- עולם הפוך
גדעון ארליך מסלף בזדון
  לא לסלף   23/03/16 11:00
איתן כותב שלזכותו של העם היהודי, שהותר להם לבזוז והם לא בזזו. אבל כשלא קוראים את מה שאיתן כותב, אז מייחסים לו ומדביקים לו.

המאמר מתמודד עם מציאות של תיאור כיצד סוכלה תכנית ואנזה, שכללה השמדת העם היהודי על נשיו, זקניו וגם הטף. האם סיכול תוכנית ואנזה של המאה העשרים היתה מצדיקה הרג נשים וטף של העם, שמתוכו צמחה התוכנית האימתנית הזו על אגם ואנזה במבואות ברלין?
כתוב תגובה ל- לא לסלף
עוד מזדהה עם הרשע שבמאמר
  גדעון ארליך   23/03/16 14:13
אינך מוסיף כלום לשטויות שכתב איצי .
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
הפוך, בא להכשיר אנטישמיות
  גדעון ארליך   23/03/16 13:54
דברי קלינסקי מעוררים שאט נפש בלב כל אדם נורמלי . הם כן שיקוף ענייני נפש שלו.
אתה קראת בדקדוק את דבריו , ולכן ראית כבר בפתיחה את התבטאותו:
"התר להרוג טף ונשים ולבוז שלל" ומשפט הסיום הוא שקר זועק לשמים :
"להלל טבח המוני של 75,000 אנשים ונשים, זקנים וזקנות, ילדים וילדות" .
הכל תמונה מעוותת ומרושעת כנגד היהודים.
נכון פורמלית לא היה דקדוק בפרט שולי . פשוט האיש נגלה לפני לקוי נפשית כשכתב בלי שום קשר שהוא למגילה על "
"זיקפה לאומית" .
האם 'זיקפה' קשורה לענייננו? האם הייתי צריך לדקדק גם בעניין זה ולכתוב מה הם המניעים האישיים שלו לחשוף זאת לפני כולם?
אצלי כתיבתו המכוערת כבר היתה ברורה. ואכן איבדתי רצון לקרוא את דברי השנאה הקיצוניים שלו, ולא ראיתי עניין שולי שבשוליים בסוף דבריו שאינו משנה כלום

אבל אתה קופץ להגן על אנטישמיות בוטה, ולכן חיפשת איזה פסיק שולי.
מה שייחסתי לו נכון ומדוייק עם או בלי הפסיק.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
שהיא ״לא מדייקת״, קרי- מסלפת.
  מטבעה של הסתה,   23/03/16 15:19
זה בדיוק מה שעשית. מה שכתבת זה הסתה שקרית ועלובה, בדיוק כפי שהודגם בתגובה9.
כתוב תגובה ל- מטבעה של הסתה,
לידיעת האוטואנטישמי גדעון
  הכל אמת,   23/03/16 15:37
כתוב תגובה ל- הכל אמת,
ההפך הגמור. ארליך נפלא
  קורא אובייקטיבי   24/03/16 19:25
מי שקורא את קלינסקי יכול לחשוב אולי שזה במגילה. אבל ארליך הראה שבמגילה ממש רואים את ההפך . אז להגיד עליו שהוא לא יודע לקרוא , זה סתם עזרה לתעמולה . ובטח כתבו את זה טוקבקיסטים בכסף שמשלמת הקרן לישראל חדשה . הרשת מלאה בכאלה . וגם עוד תגובות הם מטוקבקיסטים שתולים כאלה, שיכולים לכתוב משהו הכי שקר שבעולם.
כתוב תגובה ל- קורא אובייקטיבי
9
אמר ר' יוסף: וימי הפורים האלה
  פלא יועץ   23/03/16 13:24
לא יעברו מתוך היהודים,וזכרם לא יסוף מזרעם.-"לקיים אגרת הפורים הזאת"- אמר רב שמואל בר יהודה:בתחילה קבעוה בשושן ולבסוף קבעוה בכל העולם.שלחה להם אסתר לחכמים:קבעוני לדורות! שלחו לה: קנאה את מעוררת עלינו לבין האומות,שלחה להם: כבר כתובה אני על דברי הימים למלכי מדי ופרס.-את מגילת אסתר כתבו ברוח הקודש הנביאים חגי ומלאכי [הוא-עזרא הסופר] ומי היו אותם אלה השונאים שאותם הרגו היהודים? זרע עמלק היו שמצוה היא למחותם מעל פני האדמה,ורק מהם הרגו היהודים.-"ובביזה לא שלחו את ידם." -ומאין ידע כותב המגילה שלא שלחו את ידם בביזה? מכאן ודאי שנכתבה המגילה ברוח הקודש. -"מרדכי בן יאיר בן שמעי בן קיש איש ימיני"-בן יאיר-בן שהאיר עיניהם של ישראל. בן שמעי-בן ששמע אל תפילתו.בן קיש-בן שהקיש על שערי רחמים ונפתחו. איש ימיני-שלא נטה לצד שמאל.[תפארת שלמה] אמרו חז"ל:"אין זרעו של עשו נופלים אלא בידיה של רחל." -שבנימין לא השתחוה לעשו,ויש לו זכות א"י שנולד בה.-"אסתר מן התורה מנין?-שנאמר "ואנכי הסתר אסתיר פני" כלומר:בימי אחשורוש הסתיר הקב"ה פניו מישראל לרגל מעשיהם הרעים.[שמו אינו מופיע במגילה כלל]ומרדכי ואסתר החזירו לבם של ישראל לאביהם שבשמים עד שנפל לפניהם כח עמלק.[מסכת חולין].-"ששה חדשים בשמן המר וששה חדשים בבשמים"-שמן המר-זוהי התבוננות המביאה לידי מרירות אמיתית,וששה חדשים בבשמים-זה טוב הטעם בהשגת האלוקות.[ר' שניאור זלמן מלאדי] "ולא הגידה אסתר את עמה ואת מולדתה"-וזאת מתוך אחריות לכלל ישראל.שהרי אם ידעו שרי המלך שיהודיה היא,ישמרו ויסתירו הסודות מפניה.[ר אהרן מגרמיזא] "ישנו עם אחד מפזר ומפרד בין העמים"-מפוזר בכל המדינות בין האומות,מפורד -בינו לבין עצמו.ולכך יכול היה המן לגזור להביא להשמדתם שלא היו באחדות פנימית ביניהם לבין עצמם."לך כנוס את כל היהודים הנמצאים בשושן וצומו עלי"-צום[תענית], קול [תפילה] וממון [צדקה] מעבירים את רוע הגזירה. אחדות-במקום פירוד,משלוח מנות- אחוה וערבות הדדית,משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים-צדקה וגמילות חסדים."קימו וקבל היהודים עליהם ועל זרעם"-קיבל-כאיש אחד בלב אחד כבמעמד הר סיני.כשם שאחרי מלחמת עמלק ברפידים [שרפו ידיהם מן התורה] באו ישראל להר סיני-כך לעולם אחרי מחיית עמלק יש קבלת תורה.[שפת אמת] -אנו אומרים ב"שושנת יעקב"-"תשועתם היית לנצח ותקותם בכל דור ודור"-כלומר,הישועה היא נצחית ובכל דור ודור יש לישראל תקוה להכניע את שונאיהם.[דברי יחזקאל] "כי מרדכי היהודי..ורצוי לרב אחיו דורש טוב לעמו ודובר שלום לכל זרעו."-מזה שכתוב לרב אחיו למדת שהיה צדיק תמים במעשיו.שאי אפשר שלא ימצאו יחידים [מהערב רב] אשר יתרעמו עליו.שמרדכי בא להרבות אחוה בישראל ורואה אך את הטוב שבעמו.וזכותו עדין עומדת לנו ומגינה עלינו.אמן. פורים שמח
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
10
אנטישמיות זועקת מהצילום המלווה
  גדעון ארליך   23/03/16 15:28
כבר מהצילום המלוה את המאמר זועקת אנטישמיות!!
נראים בו אנשים מזוהים חד משמעית כיהודים שקוראים מגילה , והכיתוב הוא :
תאוות נקם !
שמשדרת לקורא :
להלן ידובר על היהודים שהם פיראי אדם שהמניע שלהם הוא תאווה ! (תאווה לנקם בגויים ) .
ואכן במאמר הוא כותב במפורש:
"אינני רוצה את תאוות הנקם וההנאה ממנה".

שימו לב לעוד ביטויים במאמר השנאה שלפנינו:
1.
"זקפה לאומנית"
שום קשר למגילה. פרויד יסביר.
2.
"לצעקות הגיל בבית הכנסת בעת שמחה על טבח המוני"
עובדתית: שקר. בהרבה בתי כנסת חדר הנוהג ( המפריע לשמיעת המגילה ) של הרעשה ב"המן" קריאות הגיל הנזכרות הן המצאה אישית וזדונית של קלינסקי.
3.
"האויב הוא יצור הנברא בצלם"
הזדהות עם האויב הפועל להשמדתנו. סילוף ששונאי ישראל ממוצא גנטי יהודי מרבים לסלף. ( במקור , בפרט בעיון בנוסח המדויק כתב יד קאופמן למשנה, מדובר בחביבות אדם הראשון שאנו היהודים נחשבים לממשיכיו).
4.
"האנושיות שבעיני האויב"
זה שיקוף הזדהות קלינסקי עם הרישעות. אך שמענו התרשמויות שונות על המבט האנושי של הרוצחים הערבים מפי אלו שניצלו ממעשי טבח של הערבים, כולל אלה שהיו בבית הכנסת בהר-נוף שבו כרתו הערבים את ראשי הנרצחים.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
אתה היחיד פה שחשוד באנטישמיות,
  גדעון, תרגע.   23/03/16 17:29
והתזזית המוזרה שאחזה במקלדתך בשירשור הזה, רק מחזקת את החשד.
כתוב תגובה ל- גדעון, תרגע.
לפנות בטענות למערכת
  התמונה   23/03/16 17:34
רק מערכת האתר מעלה תמונות ולא כותב המאמר.
כתוב תגובה ל- התמונה
לפנות בטענות למערכת
  התמונה   23/03/16 17:34
רק מערכת האתר מעלה תמונות ולא כותב המאמר.
כתוב תגובה ל- התמונה
אינני בוחר תמונות. זו המערכת.
  איתן.   23/03/16 18:35
אם למגיב יש השגות על התמונה , הרי אני אינני הכתובת.

תמונה למאמר בוחרת מערכת האתר. המערכת מעלה את התמונות לפי שיקוליה. אם המגיב סבור, שיש נימה אנטישמית, שיפנה את טענותיו למערכת ולא לי.

בכל שנות כתיבתי באתר זה לא העליתי אף לא תמונה אחת. כל התמונות הועלו אך ורק על ידי המערכת.
כתוב תגובה ל- איתן.
המערכת שיקפה בדיוק את קלינסקי
  קורא אוביקטיבי   24/03/16 19:16
התמונה שנתנה המערכת מבטאת במדויק את מה שקלינסקיי מביע במפורש במאמר שלו . ושום פעלולי התחמקות לא יצליחו לטשטש את העובדה הברורה הזאת.
גם לא כל ההתקפות הניבזיות על גדעון ארליך . שתטודה לו שהראה כל כך ברור כמה שינאה יש בלב של קלינסקי ובלב של כל אלה שמתגייסים לבלבל לנו את המוח .
תיקראו מה קלינסקי כותב במשפט המסיים ומסבם שלו . הוא כתב לנו ".להלל טבח המוני של 75,000 אנשים ונשים, זקנים וזקנות, ילדים וילדות".
יש רמז שהיהודים עשו טבח בזקנים? לא.
עשו טבח בזקנות? לא!
טבחו אנשים ונשים? לא!
טבחו איזה ילד או ילדה? לא !

כתוב רק שהגנו על עצמם והרגו את התוקפים .

כתוב מראש שהמן ואלו שכמוהו רצו לעשות טבח ביהודים מנער ועד זקן טף ונשים .
כתוב שהמלך מרשה ליהודים להתנגד לאלה שבאים לעשו טבח כזה ביהודים.
אבל אצל קלינסקי להפריע לעשות טבח ביהודים זה נורא .


וביחד עם הזכרת התמונה שמראה בדיוק את האנטישמיות שרואים במאמר ששל קלינסקי . היו עוד דברים שמראים שזה מאמר מופרע . ואסור לחפות. עליהם .
אבל קלינסקי בורח מהנקודות האלה.
כתוב תגובה ל- קורא אוביקטיבי
אכן אין הגון בין התוקפים דברי
  גדעון ארליך   24/03/16 23:54
ברור שאובייקטיבי צודק בהנחתו , שיש כאן פעילות נמרצת של הטוקבקיסטים בשכר מצד הקרן שמתחזים למידיינים ענייניים , אך הם להקת מוליכי שולל, שיכתבו כל שקר קללה וגידוף למען טיפוח שינאה ליהודים.
---

רק מוח מעוות , ומשולם כראוי ע"י הקרן לישראל חדשה , יכול לכתוב כאילו היהודים הרשעים החליטו ובצעו החלטה:
"לְהַשְׁמִיד וְלַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל חֵיל עַם וּמְדִינָה... טַף וְנָשִׁים...",

( הציטוט הזה הוא זיוף פסוק מהמגילה , על ידי השמטות שמהפכות מובן, שנעשה על ידי קלינסקי ) .
רק רשע גמור ירמה את הקוראים כאילו כתוב במגילה שהיהודים השיגו מאחשורוש צ'ארטר
לערוך טבח באוכלוסיית האימפריה שלו, בזקנים וזקנות טף ונשים! (ובכלל זה לשלוח יד במלך אחשורוש עצמו ). שיגעון אנטישמי מוחלט !
המן השיג צ'רטר שכזה לפגיעה ביהודים לאחר שכנוע המלך שהיהודים הם מרכיב הרסני בממלכתו, שאת דתי המלך אינם עושים, שיכנוע שהיה מלווה ב"עשרת אלפים ככר כסף".
מרדכי בקש מאסתר "להתחנו על עמה " אבל בעיני הרשעים השכירים , מי שלא רוצה שישמידו את היהודים , הוא בעצם אחד שרוצה להשמיד את הגויים, טף ונשים.
אסתר בקשה מהמלך "להשיב את הספרים ...לאבד את היהודים" .
אף רמז של בקשה לטבוח באזרחי הממלכה !
המלך לא ביטל את ההיתר לטבוח ביהודים . רק הרשה ליהודים "להיקהל" – להתארגן ביחידות לוחמות.
( סביר שדבר זה היה אסור על מיעוטים כמו היהודים שהוגלו לשם הטמעתם ברוב).
בעקבות בקשת אסתר הותר ליהודים אך ורק להתגונן (לעמוד על נפשם) מול אלה שבאים לתקוף את היהודים כולל נשי היהודים וטפם של היהודים ( "הצרים אותם טף ונשים") .
ואמם כך היה למעשה , כפי שמפורט:
נקהלו היהודים ... לשלוח יד במבקשי רעתם ! לא בכלל האוכלוסיה .
המשקרים הם טוקבקיסטים ניבזים . שיודעים שעל ידי כתיבת כל מי ני קללות והשמצות חסרות בסיס , הם ירשימו קוראים תמימים שאינם מעלים בדעתם שיש יהודים אנטישמיים במלא מובן המלה.
רשעים שכאלה ימשיכו לרמות . ימשיכו לכתוב כותרות מסוג :
- גדעון ארליך הוא "מקלקל מקצועי" ל"ת - ( מה קלקלתי ? להפך תיקנתי , אבל הנבל המשולם תוקע משהו)
הפירוש של גדעון ארליך - ( אין פרוש אחר שתואם את המגילה)
גדעון חסר כישורים להבין טקסט – ( ממש חסר כישורים)
גדעון ארליך מסלף בזדון – ( תמורת כסף , אפשר לכתוב כל דבר)
הטוקבקיסטים של הקרן לישראל ימשיכו ויקללו וישקרו ויזייפו.
אסור להיכנע להם !



כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
תיקון: היהודים לא הורשו לבזוז
  גדיון ארליך   25/03/16 09:34
הספרים ששלח אחשורוש לבקשת אסתר , כללו היתר ליהודים להתארגן להגנה כנגד אלה מהגויים שפועלים לפי כל פרטי הספרים הראשונים .
כלומר , כמפורט בפסוק כנגד אלה שבאים לרצוח את היהודים וגם כנגד אלה שבאים לבוז את שלל היהודים.

לא סביר שאסתר בקשה מאחשורוש לאשר ביזת התוקפים.
מאידך סביר שההרשאה להתאחד ולהתגונן תכלול את כל פרטי ההרשאה שניתנה לשונאי היהודים. גם להשמיד את היהודים וגם לבזוז את היהודים.

הערה: ברור שאין ללמוד מה ראוי ומה לא ראוי מפרטי הרשאות אחשורוש.

אין לפסול הפצצת דרזדן הגרמנית, לשם הריגת נשים וילדים. אין לפסול את ביזת אלפי רובי הקלצ'ניקוב מהמצרים במלחמת סיני וביזת הטנקים הרוסיים מהמצרים בששת הימים.

הערה: סביר שטוקבקיסטים מטעם הקרן לישראל, נטולי מחוייבות לאמת ויושר, יגיבו בלעג וקללות.
( 'אם תרצו' חשפו בעבר שהקרן הזו מעסיקה טוקבקיסטים כאלה ב 1000 דולר לחודש).
כתוב תגובה ל- גדיון ארליך
למטיף לשנאה בשם ארליך
  מגיבה....   25/03/16 10:41
אדוני מר ארליך, על ראש הגנב בוער הכובכ. אם טאתה מגיב בשכר אל תלעיז על אחרים שהם מגיבים בשכר. כל יהודי , וגם אלו שהגיבו כאן, שמחים שחוסלה מזימת ההשמדה של העם היהודי. אתה, שייחסת לאיתן שהוא מייחס את הביזה ליהודים למרות שהוא כתב במפורש שלא היתה ביזה. אתה ייחסת לו בחירת תמונה אנטישמית, למרות שהאתר הוא הבוחר את התמונה. אז בלהט שלך תאשים את האתר באנטישמיות. פסוק 11 בפרק ח' מדבר על נשים וטף וגם על שלל. אך מכל זה צויין שאת השלל לא לקחו. אתה החלטת שגם בטף ובנשים לא פגעו . אז החלטת . נאחל לך שבת שלום. אתה היחיד , ששמעת מיהודה עמיחי את האמירה על הערבים, למרות שבמאמרים שפירסם ישנה אמירה אחרת. וגם מהמעט שכתב בערוב ימיו ישנן התבטאויות אחרות. זה כמו שאתה החלטת שאני בין המועסקים על ידי הקרן החדשה.
כתוב תגובה ל- מגיבה....
כתבתי שיקפוץ מגיב שקרן במודע!
  גדעון ארליך   25/03/16 12:01
החותם "מגיב" ( שלא קשה לנחש את זהותו).משקר במודע .

לא כתבתי אפילו ברמז שקלינסקי הכין את הצילום האנטישמי שמשקף נאמנה את האנטישמיות שבדברי קלינסקי.

כתבתי במפורש שאת דברי יהודה עמיחי על הערבים , מי צריך את החלאות האלה, לא שמעתי לבדי ויש עדות מצטרפת.

מגיב , שזהותו ברורה, מנסה לטשטש את כל ההוכחות הברורות שאיתן קלינסקי שוב משקר.
הוא גם בורח מלעמוד על הנקודות הנוספות שהפניתי אליו:
(שימו לב , מיספרתי אותן מ 1. כי ברור שהצילום האנטישמי הוא אילוסטרציה נכונה , לא ממנו, על ניבלותו !

כך כתבתי:
שימו לב לעוד ביטויים במאמר השנאה שלפנינו:
1.
"זקפה לאומנית"
שום קשר למגילה. פרויד יסביר.
2.
"לצעקות הגיל בבית הכנסת בעת שמחה על טבח המוני"
עובדתית: שקר. בהרבה בתי כנסת חדר הנוהג ( המפריע לשמיעת המגילה ) של הרעשה ב"המן" קריאות הגיל הנזכרות הן המצאה אישית וזדונית של קלינסקי.
3.
"האויב הוא יצור הנברא בצלם"
הזדהות עם האויב הפועל להשמדתנו. סילוף ששונאי ישראל ממוצא גנטי יהודי מרבים לסלף. ( במקור , בפרט בעיון בנוסח המדויק כתב יד קאופמן למשנה, מדובר בחביבות אדם הראשון שאנו היהודים נחשבים לממשיכיו).
4.
"האנושיות שבעיני האויב"
זה שיקוף הזדהות קלינסקי עם הרישעות. אך שמענו התרשמויות שונות על המבט האנושי של הרוצחים הערבים מפי אלו שניצלו ממעשי טבח של הערבים, כולל אלה שהיו בבית הכנסת בהר-נוף שבו כרתו הערבים את ראשי הנרצחים.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
לקרוא את יחזקאל קאופמן
  איתן קלינסקי   25/03/16 13:59
המגיב הזכיר את יחזקאל קאופמן.

יחזקאל קאופמן כותב בספרו "תולדות האמונה היהודית" כרך רביעי עמ'444 את השורות הבאות: - "ההיסטוריה הרגילה את העולם לפוגרום ביהודים, וזה נעשה כמעט סדר מסדרי הטבע. ואילו כאן מדובר על פוגרום הפוך". על פוגרום הפוך הוא כותב בכאב רב.
בהמשך באותו עמוד כותב יחזקאל קאופמן על "מלחמת הגנה ההופכת למלחמת נקמה" וזאת בצד אמירה בעמ' 447, ש"שהסיפור מעוצב גם מתוך האמונה הדתית העמוקה בהצלתם של ישראל מכף כל אויב. המספר שם את אמונתו זו בפי מרדכי".

כאמור בכאב כותב יחזקאל קאופמן על הפוגרום ההפוך. היו כאן מגיבים שלא כאבו את כאבו של קאופמן.

אני שותף לשמחה, שסוכלה מזימת הזדון של השמדת העם היהודי. לזה נתתי ביטוי ברשימה הקצרה שלי. אינני שותף לדברי הבלע של הלל לנקמה.

ראוי לקרוא גם את דבריו של יחזקאל קאופמן על לבטים של תנאים שבאו לידי ביטוי במשנה.

על יתר דברי הלעז של מר ארליך איני מוצא לנכון להתייחס.
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
אז אין לך יכולת המצאת טעות.
  גדעון ארליך   25/03/16 15:15
הראיתי כבר באופן ברור ומוחלט שבמגילה כתוב את העובדה שהיהודים לחמו בתוקפים ובתוקפים בלבד.
כלל לא משנה אם איש זה או אחר טעה לפניך.

אתה קלינסקי רק חוזר ומראה שלא האמת חשובה לך, אלא רק טיפוח שינאה ליהודים.

שיקרת כאילו כתבתי שאתה נתת את את הצילום שמדגים בנאמנות את האנטישמיות שבכל דבריך.
אתה מתחמק מלהכיר ששאר הנקודות שציטטתי ממך חושפות מי אתה ומה אתה.
{
"זקפה לאומנית" ,
"צעקות הגיל בבית הכנסת בעת שמחה על טבח המוני",
"האויב הוא יצור הנברא בצלם",
"האנושיות שבעיני האויב" }
ברור שנראה עוד הטרדות חתומות בשם איתן קלינסקי ובשמות אחרים.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
גדעון, מה אפשר לדרוש מאיתן
  מגיב ותיק   26/03/16 23:03
הקומוניסט שמבלה בערב זכרון לכרו של רוצח כמו צ'ה גווארה ?

כלום.

שקרן ושונא ישראל, נשאר שקרן ושונא.
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
11
ורבים מעמי הארץ מתיהדים
  ורבים מעמי הארץ   23/03/16 16:52
"ורבים מעמי הארץ מתיהדים, כי נפל פחד היהודים עליהם" מותר לכל מגיבי הימין לשמוח לנוכח התהליך המתואר בפרק ח' פסוק י"ז, כי ההתיהדות בקרב העמים החלה מתוך פחד, "כי נפל פחד היהודים עליהם". אני כיהודי מסתפק בניצחון נגד מזימת ההשמדה, אין לי חלק בשמחה שהיהדות הפכה ליעד דתי רוחני נכסף מתוך פחד מעוצמתה הפיזית.. לחבורה של גדעון ארליך זה מתאים. בבקשה שיתבשמו בשמחה הזו.
כתוב תגובה ל- ורבים מעמי הארץ
כל גיור שאינו לשמו,אינו נחשב
  פלא יועץ   24/03/16 01:00
כגיור כלל אלא כפי שאמרו חז"ל:"קשים גרים לישראל כספחת." ומשום כך כל אותם שנתגיירו בעת ההיא נטשו לאחר מכן את היהדות וחזרו להיות עכו"ם.
כתוב תגובה ל- פלא יועץ
12
ולא חג שמחה ללאומנות
  חג חרות   24/03/16 06:58
״ ויעשו באויביהם הרג ״ ומוסיפים את המילה אבדון לאותו פסוק בפרק א׳ ומוסיפים את פחדם של העמים , פחד שגרם להם להתיהד.

חג שהיה צריך לבטא שמחת חרות , חג שהיה צריך שמחה של השתחררות מאימת השמדה נוצקו בו תכנים של לאומנות יהירה של לאומנות מתנשאת .

מה לערכים היהודיים עם השמחה שעמים מתנהגים, כי נפל עליהם פחד מהעוצמה הפיזית של ישראל . מה לערכים הרוחניים שלנו כעם עם ביטויי התיהדות מתוך אונס .

וכשקוראים את פרק ט במגילה , גם רוקעים ברגלים ומרעישים ברעשנים לאות שמחה
כתוב תגובה ל- חג חרות
13
מתיהדים, נפל פחד היהודים עליהם
  רבים מעמי הארץ   24/03/16 15:31
רבים מעמי הארץ מתיהדים, כי נפל פחד היהודים עליהם.

פרק ח׳ פסוק י״ז מספק מנה הגינה לאגו הלאומני

פרק ט׳ פסוק ט״ז האומר שהרגו בשונאיהם חמישה ושבעים אלף מספק עוד מנה לאגו הלאומני.

אני שמחה שסיכלו את תוכנית ואנזה שתוכננה באיראן, אך אני מצטרפת לדעה שאוזני המן זה ביטוי קניבלי . הריגת ילדים של אדם רשע זה אינו ערך יהודי.
כתוב תגובה ל- רבים מעמי הארץ
14
מי יתן ויהיו רבים כמוהם
  zזרעי שלום   24/03/16 15:44
חבל שאינני יכולה לסייע לזורעים זרעי שלום . חבל שבגילי המופלג אין באפשרותי לסייע למפעל שמקדם רק שלום ופיוס במציאות של איבה ושנאה
כתוב תגובה ל- zזרעי שלום
אפילו ובעיקר בגילך את חייבת
  ב.ל   25/03/16 11:54
לגשת לרופא דחוף. את ככל הנראה סובלת מתסמונת האישה המוכה או ממזוכיזם פתולוגי
כתוב תגובה ל- ב.ל
15
איתן עמל
  יולו   25/03/16 07:13
עמל על חירטוט נוסף...והפעם על החייל שירה ברוצח הערבי בראש. זה יתחיל ככה : מצער אותי....או אני מצר....או לא זו הדרך שלי..אני מעדיף להשחט ולא לשחוט...ועוד כהנה פנינים אוניברסלים רב תרבותיים שכל בסטונר בשוק היה עושה פחחחחחח למורה ההזוי לתנך
כתוב תגובה ל- יולו
16
עוד על קויפמן
  איתן קלינסקי   25/03/16 19:57
בכאב רב כותב יחזקאל קויפמן ב"תולדות האמונה הישראלית: חלק ד' עמ' 443 בפרק הנושא את השם "קיטרוג על מגילת אסתר" : "על ס' אסתר יש קיטרוג גדול, תופשים אותו כספר השנאה לגויים. חז"ל כבר חששו לכך...".

קויפמן מתמודד עם ההנחות הכואבות האלו לא בלאומנות חשוכה. הוא לא מתמודד עם הנושא בדרך של שכורי שמחה למקרא פסוקים אלו. הוא מתמודד עם הנושא הכאוב כמי שמוקיר את הנס שסוכלה המזימה של השמדת העם היהודי

ההתלהמות של ארליך היא אותה ההתלהמות של לאומנים חשוכים כיום נגד הרמטכ"ל.

אני מסיים בזאת את תגובותי .

שבת שלום

איתן
כתוב תגובה ל- איתן קלינסקי
איתן, מדוע נהמות השמאל
  ה.א   26/03/16 01:59
איתן, מדוע נהמות השמאל אינן התלהמות, ותגובות הימין הנן התלהמות? בכלל, השמאל מצטיין בהמצאת מילים "רבות משמעות" וזאת במטרה לשפוך רפש על ראשי המתנגדים לדרכו השקרית. מה זו התלהמות? יש כתיבה גסה, יש כתיבה שקרית, יש כתיבה לא מאוזנת, אבל מה זו כתיבה מתלהמת? ואולי כתיבה מתלהמת היא כתיבה מהלב?, ואילו כתיבה לא מתלהמת היא כתיבה אליטיסטית, טהרנית, העוטפת את הארס הממית שלה בעטיפות רבות של צלופן? ייתכן. בכל מקרה אתה תראה את השמאל עם מילון של מילים "על יד" שהוא ממציא אותם ומשתמש בהם כמקהלה, על מנת להרים את עצמו מעל לציבור הרחב ובפועל השמאל שוקע, הולך מדחי אל דחי, למעט בצפון קוריאה, שם הוא פורח על עמודי התלייה. וגם שם הוא יתפרק לרסיסים. השמאל. ממש כמו כאן. ממש כמו בכל מקום אחר.
כתוב תגובה ל- ה.א
שיקרת. ואתה מתחמק מלהודות
  גדעון ארליך   26/03/16 21:17
הראיתי שכל מלה שלך על הכתוב במגילת אסתר היא שקר.
הראיתי שכל דבריך משקפים שנאה בוערת ליהודים.
ואתה בורח מחובתך להודות ששיקרת ע"י כתיבה וכתיבה וכתיבה לא לענין.

ראוי שתחדל מלעסוק במה שנוגע לתנ"ך וליהודים.
כתוב תגובה ל- גדעון ארליך
וגם מעליל ומסלף. ראה תגובה 9.
  אתה זה שמשקר,   27/03/16 01:21
כתוב תגובה ל- אתה זה שמשקר,
גדעון ארליך נאמן לשקריו
  ״מהקרן החדשה״   27/03/16 09:19
ארליך החליט, שאני מקבלת משכורת מהקרן החדשה, לכן אני מחייבת עצמי להצדיק את המשכורת הגבוהה שארליך מייחס לי .

מסתבר, שפחד היהודים מארליך נגוז, ובבתי הכנסת הרעישו ברעשנים ורקעו ברגלים למקרא פסוק 11 בפרק ח׳, המדבר על להשמיד ולהרוג ולאבד .......כולל טף ונשים. רקעו ברגלים למקרא פסוק 2 בפרק ט׳ כי נפל פחד בקרב הגויים לכן הם התיהדו ואחרי 3 פסוקים רקעו ברגלים ושמחו כי עשו בשונאיהם כרצונם .

אני הסתפקתי בשמחה, שתובנות ואנזה האיראנית נכשלה ., שמחתי שנכשלה תוכנית השמדה של עמי, העם היהודי, לא שמחתי עם אלה החוגגים זקפה לאומנית- להשמיד להרוג ולאבד כולל טף ונשים.

 
כתוב תגובה ל- ״מהקרן החדשה״
17
הקלינסקיז ושכמותו אלופים בשכתו
  קורןנאוה טבריה   26/03/16 10:32
בשכתוב התנ"ך וההיסטוריה = אך זה כצפוי מאוטו-אנטישמים-סלקטיבית ברמה הבזויה והנחתה ביותר!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
18
ארליך יודע
  איצי   26/03/16 15:52
ארליך יודע שמגיבים המצדדים בעמדותיו של איתן מקבלים אלף דולר לחודש מהקרן החדשה . נראה , שידיעותיו של ארליך בתורה הן באותה רמת ידע שהוא שואב מהמידע של תנועת אם תרצו .

אז ארליך , אתה יודע מה, אני מקבל אלף יורו ליום אחד של תגובות ולא לחודש. הנה עוד ליקוי אחד במידע שאתה מתגאה במהימנות שלו.

דוגמא נוספת לשנאה סיפק מגיב בשם ה.א , כיצד שפריו של עמוס עוז או של שלו גורמים לסתימת מוחות .בימים שהימין מרשה לעצמו להגיב ברבבות של תגובות אימה נגד מפקדו העליון של צבא הגנה לישראל, מה הפלא שהשנאה משתוללת כלפי אנשי שמאל  
כתוב תגובה ל- איצי
איצי מפליצי
  ה.א.   27/03/16 08:25
איצי מפליצי, אני מתפלץ ממך, אני מסית? מה עמוס עוז הוא קדוש? הוא קדוש יותר מנתניהו שאתה מוקיע השכם והערב? מילא מאיר שלו, יש לו קצת חומר מצחיק, כותב קצת לילדים, אבל עמוס עוז? סופר, סופר כסף גרמני טמא.
כתוב תגובה ל- ה.א.
ה.א מצליח בדרך ההסתה
  למגיב ה.א ...   27/03/16 10:01
ה.א , הצלחת יפה במסלול ההסתה .

עמוס עוז אשם שהוא סופר כסף יפאני כי מאות אלפי ספרים מיצירותיו לבשו את השפה היפנית, הוא אשם שהוא סופר דולארים ולירות שטרלינג, כי מאות אלפי ספרים נמכרים כשהם לבושים בשפה האנגלית .עמוס עוז אשם בכך שהוא סופר פזוסים, כי בארגנטינה ובברזיל קוראים את ספריו בספרדית והפורטוגזים .

ה.א עלית על דרך ההסתה ואתה משתכלל מיום ליום  
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א ...
עמוס עוז אשם שהוא סופר כסף גרמ
  ה.א   27/03/16 10:30
עמוס עוז אשם שהוא סופר כסף גרמני, והוא עוד עומד על אדמתה המקוללת ואומר משהו כמו שאנו פועלים על פי מורשתם, הוא כנראה לא מבין שמי שפועל על פי מורשתם זה הכלבים שהציתו את הבית הערבי על יושביו רצחו בדם קר את האב והאם, והשאירו יתום שרוף מכף רגל ועד ראש. מסית קראת לי, מתלהם כבר אמרו, רק פאשיסט עוד לא קראו לי וגם לא חיה נאצית, אבל תזכור מי עומד על במות בגרמניה וגורף את השטרות, זה ודאי לא אני.
כתוב תגובה ל- ה.א
משקר על אדמת ישראל המבורכת
  המגיה ה.א משקר   27/03/16 19:20
ה.א מסלף בזדון את דברי עמוס עוז .

על אדמת גרמניה המקוללת עמדו ראשי ממשלות ישראל, שרי חוץ של ישראל .

רק המגיב ה.א מכניס לפיו של עמוס עוז דברים, שמעולם לא אמר.
כתוב תגובה ל- המגיה ה.א משקר
הם עשו זאת לטובת המדינה ולא
  ה.א   27/03/16 21:07
ולא לכיס שלהם. תדבק לשונו לחכו של מי שקרא לי שקרן, השמאל הזה עד כדי כך בטלן שלא יודע לעשות חיפו פשו בגוגל, וחוץ מזה הוא מקבל כל כך הרבה כסף גרמני טמא שקשה לעקוב מה אמר מתי.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א מצליח בדרך ההסתה
  למגיב ה.א ...   27/03/16 19:07
ה.א , הצלחת יפה במסלול ההסתה .

עמוס עוז אשם שהוא סופר כסף יפאני כי מאות אלפי ספרים מיצירותיו לבשו את השפה היפנית, הוא אשם שהוא סופר דולארים ולירות שטרלינג, כי מאות אלפי ספרים נמכרים כשהם לבושים בשפה האנגלית .עמוס עוז אשם בכך שהוא סופר פזוסים, כי בארגנטינה ובברזיל קוראים את ספריו בספרדית והפורטוגזים .

ה.א עלית על דרך ההסתה ואתה משתכלל מיום ליום  
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א ...
עברית את יודעת?
  ה.א   27/03/16 20:51
זו הסתה. אני מקווה שהבעיה היא רק בעברית לולא במקום אחר לגמרי, הרבה יותר עמוק בראש.
כתוב תגובה ל- ה.א
ה.א מגיב לא למאמר שקרא.
  למגיב ה.א   28/03/16 18:36
כתוב תגובה ל- למגיב ה.א
19
הכותרת החטיאה את מטרת המאמר
  איצי   29/03/16 11:20
מסכים עם כל הטענות שלך כלפי אהוד יערי , רק חבל שהשתמשת בכותרת , שהיו בה מלים מיותרות . יערי נקט בסגנון שובניסטי מבחיל, אתה איתן לא היית צריך להשמש בכותרת שהבוטות בה פוגעת בך
כתוב תגובה ל- איצי
20
תודה לאיתן על המאמר!
  יוסי פלס   8/04/16 22:21
תודה לאיתן על מאמרו זה, כמו על מאמרים אחרים שלו (שלא עם כולם אני מסכים). היום, אולי יותר מתמיד, חשובה ונחוצה קריאה הומנית וביקורתית של מקורות יהודיים עתיקים.
כתוב תגובה ל- יוסי פלס
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il