w, News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
לפיד שחיזר אחר קולותיהם של ערביי ישראל, למעשה מצהיר בפומבי, בלי שמץ של בושה, שהם כולם אויביה של מדינת ישראל וסכנה לביטחונה
איתמר לוין
איתמר לוין
מחשבות על-רקע זירת המרד באושוויץ והפסטיבל היהודי בקרקוב    וגם: חלוקת הזמן של נתניהו, האם ישראל תהפוך לבת-דמותה של רוסיה והשלכות מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס
יצחק בריק
יצחק בריק
מדובר בתרבות שקר של זריית חול בעיני הבריות - הכל כדי לרומם את תדמית הצבא גם במקומות שהוא כשל. גנבת דעת זו חומרתה היא חרב פיפיות משום שהיא גם מטעה את אזרחי ישראל וגם הצבא מתחיל להאמ...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה משקל ההפגנות? ההגדרה שניסחתי לעצמי היא זו: ההפגנות לא יפילו את נתניהו אך בלעדיהן נתניהו לא ייפול    הן אינן תנאי מספיק אך הן תנאי הכרחי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
אביטל קולט [צילום: אלברט פיטוסי, פלאש 90]
דיפלומטית, פוליטיקאית
אביטל קולט (ילידת 1.5.1940), רומניה. בשנת 1950 עלתה ארצה עם הוריה. דיפלומטית ופוליטיקאית ישראלית.

יעקב אביטן [צילום: המשרד לשירותי דת]
רב, פוליטיקאי
יעקב אביטן (נולד: 5 במאי 1970), פוליטיקאי ישראלי ששימש כשר לשירותי דת, חבר מועצת העיר אשקלון מטעם סיעת ש"ס, סגן ראש העירייה ורב המועצה אזורית חוף אשקל
יאיר אבידן [צילום: דוברות בנק ישראל]
כלכלן ישראלי
יאיר אבידן (נולד: 25 בדצמבר 1959), כלכלן. במאי 2020 החל לכהן בתפקיד המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מכהן כיום כחבר בדירקטוריון של נימה, חברת הפינטק מקבוצת
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אמזון, אקדמיה ללשון, דדו ודמוקרטיה
מאת: אביתר בן-צדף  |  08/12/2013
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
דדו לא היה שונה מהשאר
  יואל קורנבלום   9/12/13 04:18
הוא בעצם תוצר של צה"ל כמו רבין בר-לב וכן הלאה. העניין הוא, אביתר, שהדרג המדיני בגד באזרחי מדינת ישראל במלחמת יום הכיפורים ולא צה"ל הוא האשם באסון ולכן גם דדו לא אשם באסון הזה. הצרה היא שאתה וחבריך ל"פורום אלפכדו" מפחדים לגעת בעניין בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל ומפילים את כל התיק על החלשים כמו דדו. גם ועדת אגרנט עשתה אותו הדבר כי כך הדרג המדיני אמר לה. אל תשכח שעם כל המגרעות דדו ידע שתהיה התקפה של המצרים והסורים ודרש לגייס מילואים ואילו הממשלה סירבה לגייס מילואים. אז למה, אביתר, להאשים את דדו בעניין? לכן נראה שצריך לטהר את שמו של דדו מכל הזבל שהטיחו בו ולהחזיר לו את כבודו האבוד. אני מקווה בכל לבי שזה מה שיקרה.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
קברניט - אחראי
  אביתר בן-צדף   9/12/13 08:23
דדו לא היה עוזר ש"ג, או מש"ק ממטרות בקריה, אלא רמטכ"ל, שדאג להתערב בדיונים המדינייים, וניהל פוליטית את המטכ"ל לפני הכוננות, במהלכה ובמלחמה עצמה. הוא היה הקברניט, ולפני כן ראש אג"ם בתבוסתנו במלחמת ההתשה, שלא נלמדה.

כשהספינה טובעת - רק הקברניט אשם.

חוץ מאשר דמגוגיה ופוליטיזציה, דדו לא עשה שום דבר בעל ערך לפני המלחמה ובמהלכה. אדרבא, הוא סייע לבוקה ולמבולקה בהחלטות שגויות, שנבעו מאי-מקצועיותו.

ועדת אגרנט שפטה אותו עד שמונה באוקטובר, והתוצאה הנכונה והצודקת - כישלון מוחלט ואסון נורא בשתי החזיתות. כל כן הוא הודח בצדק.

גם אחר כך הוא תפקד רע - למשל, הצעתו האווילית להיכנע על-אתר בשנים-עשר באוקטובר.

כל השאר - כולל ניסיונך להסביר לי מה צריך לחקור - מגוחך. אם אתה רוצה לחקור - עזוב אותי, ולך וחקור את מה שמעניין אותך, והשתדל לעשות מחקר ולא הטפה.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
אלעזר נכשל בהכנה ובניהול
  חיים גרינברג   9/12/13 11:31
של מלחמת יום כיפור. מה היו מניעיו, בנוסף לחוסר התאמתו לתפקיד? האם ייתכן שניסה לעזור למפלגתו? מדוע לא הורה ללוחמי המעוזים לפנותם עוד בטרם פרצה האש? הרי זאת היתה פקודת הקבע למקרה פרוץ מלחמה? מי אחראי על הפיאסקו של השמיני באוקטובר? רס"ן גולדה? תא"ל זלמן ארן? המשוררת רחל? ידיו של דוד אלעזר היו טבולות בדמם של חיילי צה"ל עד למרפקיו. לא מגיעות לו שום הנחות. הוא אחראי מוביל למה שעשה הצבא. אחריותם של הפוליטיקאים מובנת מאליה. גם להם אסור לסלוח. עם זאת, אחריותם מסתיימת בשער הבסיס. השאר - על הפיקוד הבכיר. למשל: מדוע דדו לא התפטר כשממשלת ישראל הסכינה עם קידום הטילים? הוא חשש שלא ימונה לשר לאחר שחרורו? שגח"ל יקבל עוד מנדטים? מי שתומך בדדו, גם כיום, מטנף את זכר הקורבנות, הפצועים ובני משפחותיהם.
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
תרבות הכזב והשקר
  יואל קורנבלום   10/12/13 04:27
דדו לא היה שונה מכל אחד אחר בצה"ל ורק במקרה הוא היה רמטכ"ל במלחמת יום הכיפורים. הוא עלה בגלל היותו חבר בקליקה מסויימת בדיוק כפי ששאר המפקדים הבכירים עולים. מה עם ישראל טל האם הוא לא היה סגן הרמטכ"ל ולא ראה מה שקורה? למה הוא לא פעל? מה עם משה דיין שטען כל הזמן שלא תהיה מלחמה, בסופו של דבר הוא היה רמטכ"ל פעם ואני מניח שהוא יודע שאם האויב נמצא בפתח האויב יכנס. מה עם שאר המפקדים? לא מכשיר אף אחד אבל אף אחד לא מוכן לגעת בנושא בגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל וזה שורש הבעיה. הדרג המדיני קובע הכל לצבא והדרג המדיני אחראי. אבל כאמור קל יותר להפיל את הכל על דדו ולהתעלם מזה שהדרג המדיני בחש בעניין ולמעשה גרם לבזיון. בסופו של דבר דדו ושות' כן הצליחו להדוף את האויב בתנאי התחלה קשים מאד. עכשיו תארו לעצמכם מה היה קורה לו הדרג המדיני היה מאפשר לצבא לתת מכת מנע לפני הפלישה. אבל כאמור הדרג המדיני אפילו לא אפשר גיוס מילואים. לדעתי דדו ביצע תפקיד הרבה יותר טוב מיצחק רבין אבל או לדדו לא היו קשרים כל כך טובים כפי שהיו כפי הנראה לרבין. לא ברורים כל הפרטים ובאמת לא ברור מדוע לא פונו חילי המעוזים אבל יחד עם זה אי אפשר להפיל את כל התיק על דדו. כל מי שעושה את זה פשוט מתעלם מבגידת הדרג המדיני באזרחי מדינת ישראל ואולי אפילו מפחד.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
לא מתעלם מכלום, אבל
  חיים גרינברג   12/12/13 00:18
דדו אינו ראוי להגנה. אכן, שורת האחראים ארוכה ומייאשת, כולל הפוליטיקאים. עם זאת, לא יתכן שדדו "יזוכה". אם תסלח לי, זה כמו לזכות את יגאל עמיר. לא פחות!
כתוב תגובה ל- חיים גרינברג
עם כל הכבוד את כן מתעלם
  יואל קורנבלום   12/12/13 03:28
אתה עדיין מפיל הכל על דדו ואין אצלך מילת התייחסות לבגידת הדרג המדיני. זאת התעלמות מכל זווית. אדרבא, צריך היה לתת צל"ש לדדו על שביצע עבודה כל כך קשה בתנאים ממש קשים ובכל זאת הצליח להביא ניצחון. מי עוד מכל הרמטכ"לים פעל כשאויב פלש? נראה לי שדדו הוא היחיד שעשה את זה הצלחה רבה. ברור שהיה שדדו צריך היה לקבל לכל הפחות צל"ש על העבודה שביצע במיוחד אם הברחן אהוד ברק קיבל צל"שים על כל מיני שטויות. לכן עם כל הכבוד אני לא יכול להסכים לדעתך בעניין דדו ואני עדיין חושב שהפילו על דדו תיק במקום ללת לו צל"ש. לדעתי האשמה לאסון יום הכיפורים נופלת על הדרג המדיני שמנע את פעולת צה"ל. גם בקשר ליגאל עמיר דעותינו כפי הנראה חלוקות. לא נראה שהוא הרג את רבין אלא משהו אחר הרג את רבין. יגאל עמיר בתמימותו היה מתאים במיוחד לפעילות הזאת בא קבוצה של אנשים בשלטון העדיפו את רבין שקדוש במקום חי.
כתוב תגובה ל- יואל קורנבלום
2
אסופת הקצינים וגילוי נאות
  שמעון מהצפון   9/12/13 08:07
מועצת הקצינים לשלום ובטחון שהכריזו למשל לאחרונה שהבקעה איננה הכרחית לבטחון ....היו צריכים להזכיר למען הגילוי הנאות,שהם היו עלה התאנה שהעיד לבג"צ שפינוי גוש קטיף יוסיף לבטחון מדינת ישראל. וסיוע "בטחוני" זה נתן לבג"צ אסמכתה ,לזכרוני, לדחות את העתירות. קצין מקצועי,שמעריך עצמו ,היה פורש מהקבוצה ..להתבייש כמה שנים, ושלא יזהו אותו עם חוסר הבנה מקצועית מושלם כל כך. יכול להיות שאפילו בושה אין לכמה גנרלים לשעבר ?
כתוב תגובה ל- שמעון מהצפון
אסופת הקצינים ל"שלום ובטחון"
  מגיב ותיק   9/12/13 11:44
אינה אלה חבורה של כושלים ומכשילים, פוליטיקאים ולא אנשי צבא אמיתיים, פחדנים ושפנים עם דיפלומה, שכל השנים חפשו דרך כיצד להתחמק מלחימה בטרור הערבי.
ואני מדבר מהיכרות עם כמה מהם, מעולם לא הבנתי כיצד קודמו לעמדות בכירות והחשש שלי שישנם כיום בצה"ל עוד מתחזים לאנשי צבא כמותם.
שלא נדע.

כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
3
אמזון ורעיון המטענים המוטסים
  שמעון מהצפון   9/12/13 08:20
יכול להיות שכמה קבוצות פחות חוקיות,לדוגמא אל-קעידה...יאמצו את הרעיון ?
כתוב תגובה ל- שמעון מהצפון
4
כטב"ם מונחה-GPS
  אביתר בן-צדף   9/12/13 09:14
בחי"ר מנסים סוגים שונים של רובוטים אוטונומיים, מונחי-GPSלהובלת מטענים. אז למה לא בשמיים?!

בישראל מנסים כעת כטב"ם כזה לצרכים צבאיים - הוא יוביל אספקה ויפנה פצועים.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
5
כטב"מים, השלב הבא מזל"טים
  מגיב ותיק   9/12/13 11:49
מעבירי תמונה למרכזי החברה, שיסיירו מעל חצרות הבתים ואולי מצלמותיהם יציצו גם פנימה לבתים.
בדואר נקבל הצעות מהחברה לטפל בגינה, להחליף את כלי הגינה, לתקן את הגג, להחליף את הריהוט בסלון וכו'...
כתוב תגובה ל- מגיב ותיק
6
אכן נלסון מנדלה שנחלץ מהגזענות
  מ.ק.   9/12/13 13:09
בארצו, אימץ לו את האנטישמיות בחדוה רבה. התקשורת אצלינו לא תעיז לנהוג אחרת מהתקשורת העולמית שהיא סופר פוליטיקלי קורקט ולא תעיז אף היא לומר את האמת על המנדלה הלז. בקיצור לא אבדה לעם היהודי. (על בוגדנותם של השחורים בכל העולם ביהודים שתמיד נלחמו למענם הגיע הזמן לפרסם מחקר שלם)
כתוב תגובה ל- מ.ק.
7
כתב"ם יתאים רק למטרות צבאיות
  דאגנית   11/12/13 21:53
הכטב"מים טובים מאד לצבא (פינוי פצועים, תובלה וכד') אך בהגיעם לחיים האזרחיים תקום זעקה גדולה בשל הפגיעה החמורה בפרטיות, וזה ייעצר.
כתוב תגובה ל- דאגנית
8
תמונתץ ניצחון פירוס
  אביתר בן-צדף   12/12/13 20:35
רשמית, השתחררתי אחרי מלחמת יום הכיפורים רק ביולי 1974, אחרי שהשתתפתי בהחזרת מוצב שיא החרמון לסורים. אחר כך, נסענו במקביל לאנשי האו"ם, והחזרנו לסורים את מוצב 116 ואת מוצב 117 בדרום הגולן. שני המוצבים הללו היו בידינו לפני המלחמה - כמו העיירה קוניטרה - ולא עוד.

אכן, תמונת ניצחון מדהימה, שיואל ואחרים משתדלים להפיח נשמה בגופה המצולק והמפונצ׳ר. שום צבא מנצח בהיסטוריה, למיטב ידיעתי, לא סיים מלחמה במצב גרוע גיאוגרפיה לעומת הסטטוס קוו אנטה - מצב פתיחת המלחמה.

זה איתרע לנו כיוון שדדו ניהל בחוסר כישרון בוטה מטכ״ל כושל של צבא רע, והובילו לתבוסה. כמה נקודות אור (ספורות!) בנקודות שונות - והיו גם מעט כאלו ביום הכיפורים - לא הצליחו לעמעם את השפעת התבוסה עד עצם היום הזה.

דדו היה ראש אג"ם בתבוסה קודמת של צבאנו המסואב - במלחמת ההתשה - ולא עשה דבר לתקן את ליקוייה הבולטים, אלא החריפם. אלה התבטאו במלוא עוצמתם במלחמת יום הכיפורים.

כל עוד שלא נפנים את התבוסה, לא ניפנה לתהליך המחויב של ריפוי הגוף החולה מאוד, שהתפטם והסתאב, ורובץ עלינו להשמידנו. משום-מה אנחנו סומכים עליו שייגן עלינו, והוא אינו מסוגל ואולי גם אינו רוצה לעשות זאת - כפי שהדגים במלחמותינו בארבעים השנה האחרונות.

והערת סיום, בפעם המי-יודע-כמה, יואל: איני חסיד של ההנהגה הישראלית לדורותיה. זו מכשלה אדירה, שמאיימת את מאמצינו בכל תחום ותחום. אך אי אפשר להאשים את ההנהגה האזרחית בכשלי צבאנו האומלל, שיצא מכלל שליטה, גם אם מעטים בתוך ההנהגה האזרחית צמחו מהצבא.

אם יש לך רעיון, יואל, שנס מתניים, ולך לחקור ולמצוא עובדות ולא אמירות כלליות, שטרם בוססו.
כתוב תגובה ל- אביתר בן-צדף
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il