|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
הצעה שאי אפשר לסרב לה: כך לתכנן הצעת נישואין מקורית
כתיבת המומחים
שירותי אחסנה: זה הזמן לפנות מקום בבית למה שחשוב באמת
מתקיים זו השנה ה-33, למרות הכל
שישה בשישי / חרבות ברזל (שבוע 37)

מה שרואים מפולין

מחשבות על-רקע זירת המרד באושוויץ והפסטיבל היהודי בקרקוב וגם: חלוקת הזמן של נתניהו, האם ישראל תהפוך לבת-דמותה של רוסיה והשלכות מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס
27/06/2024  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


בין שתי מרידות
מודעות הפסטיבל היהודי על דלתות בית הכנסת טמפל

בשעה ששורות אלו מתפרסמות, אני אמור לבקר באושוויץ ובין היתר לשוב לאתר מרד הזונדרקומנדו באוקטובר 1944. אסירים אלו, האומללים שבאומללים, מי שאולצו להכניס את אחיהם לתאי הגזים ולחלל את גופותיהם, עמדו מאחורי המרד היחיד בכל שנותיו של בית החרושת למוות הגדול ביותר שידעה האנושות. היה זה בין תאי גזים 4 ו-5, מערבה משרידיהם הידועים והמתוירים של תאי גזים 2 ו-3 המצויים בקו ישיר מן הכניסה הידועה לשמצה למחנה בירקנאו.

ישראל גוטמן המנוח, לימים גדול חוקרי שואת יהדות פולין, היה חבר במחתרת שנטלה חלק במרד. הוא הגיע לאושוויץ, דרך מיידנק, לאחר שהשתתף במרד גטו ורשה, אותו ניהלו – בתיאום רופף – הארגון היהודי הלוחם (אי"ל) של תנועות השמאל והאיגוד הצבאי היהודי (אצ"י) של הימין. היה זה הביטוי הבולט ביותר, אך ממש לא היחיד, לחוסר יכולתו של העם היהודי להתאחד מול מזימת ההשמדה הנוראה ביותר בתולדותיו. למעשה, הפלגנות הייתה בשנות השואה קו מאפיין הרבה יותר מאשר האחדות. אבל באושוויץ הייתה מחתרת אחת, ללא הבדל השקפות ומוצא ואמונה ודעה.

ראו היכן אנחנו נמצאים, בעיצומו של האסון הכבד ביותר שידע העם היהודי מאז השואה. אנחנו שוב בסכנה קיומית והפעם מצד אירן ושלוחיה, ודאי כאשר יהיה לאייתולות נשק גרעיני. המצב הזה, מ-7 באוקטובר והלאה, הוא במידה רבה מעשה ידי ההנהגה הישראלית בראשותו של בנימין נתניהו. אך במקום להתייצב יחדיו מול האויבים שאינם מבחינים בין ימין לשמאל ובין דת לחילוני ובין קיבוצניק למתנחל, נתניהו עושה הכל כדי לזרוע פילוג וללבות שסע. זוהי אחת מאבני היסוד של הקריירה הפוליטית שלו, וזהו אחד החטאים הכבדים ביותר שלו כעת.

מר פילוג
סדנת מוזיקה יהודית במסגרת הפסטיבל

ראו את דבריו ומעלליו של נתניהו רק בשבוע האחרון. הוא ואשתו ובנו, שרים וחברים בקואליציה בראשותו ותועמלנים מטעמו תוקפים ללא הרף את צה"ל ומפקדיו – עם ובלי קשר למחדל האיום שלהם. זו אינה ביקורת בונה לגיטימית, אלא ניסיון ברור לגלגל את האחריות מן הדרג המדיני ובמיוחד מנתניהו, אל היחידים שכבר הודו באחריותם והחלו להסיק מסקנות אישיות.

לא היה כדבר הזה בתולדות ישראל, ואני בספק אם היה בתולדות העולם: מנהיג אזרחי שבעיצומה של מלחמה מאשים את הצבא – צבא העם – כדי להציל את עצמו. במקביל נתניהו מעמיק במכוון את המשבר עם ארה"ב, ומסכן במודע לצרכים פוליטיים את המרכיב החשוב ביותר באסטרטגיה הקיומית של ישראל. גם כאן, אין ספק שהוא יוצר תקדים הרסני מאין כמותו.

המלחמה אינה מפריעה לנתניהו להעמיק את הקרע בנושא אי-גיוס החרדים, תוך שבמקביל הוא וממשלתו מכבידים את הנטל על מי שכן משרתים; הם מבחינים בין דם לדם, והתגובה לפסק דינו של בג"ץ השבוע מלמדת שהם ימשיכו באותו מסלול. רבבות מפונים לא גומרים את החודש, אבל הם שופכים 700 מיליון שקל של כספים קואליציוניים. הם עומדים להטיל עלינו גזירות בגלל הבור התקציבי הענק, אך למען עצמם הם בוזזים את הקופה הריקה (כולל מאבטחי שב"כ על חשבוננו ליאיר נתניהו המטייל בגוואטמלה, וכולל דרישה לאבטחת שב"כ על חשבוננו למשפחה הקיסרית לכל ימי חייה).

והשיא: נתניהו מגיע לערוץ 14 (אגב: היחסים ביניהם כבר מזמן היו צריכים להפוך לתיק 5000), אומר "זאת העת לאחדות" – ואז משתלח במאות אלפים שמממשים זכות יסוד דמוקרטית להפגין נגד ממשלתו במטרה להפיל אותה. הוא קורא לאחדות, אבל מתחזק בכל הכוח את הממשלה הקיצונית ביותר וההרסנית ביותר בתולדות המדינה, שאפילו לפי סקרי החנופה התמוהים בערוץ שלו – אין לה רוב בציבור. מר ביטחון? מר כלכלה? מר פילוג!

פסטיבל בקרקוב
רחוב שרוקה. השנה לא מתקיים הקונצרט המרכזי

על דלת מוזיאון יהדות גליציה בקרקוב תלויה תמונתו של ההיסטוריון וחוקר השואה אלכס דנציג, שאת המדריך המעולה שלו לעיר נטלתי עימי כמו בנסיעות קודמות. דנציג בן ה-76 חטוף בעזה מאז 7 באוקטובר.

השבוע מתקיים בקרקוב הפסטיבל לתרבות יהודית, זו השנה ה-33 (וכל התמונות המובאות כאן הן ממנו וסביבו). בהחלט מעודד לראות שאלפים רבים מגיעים אליו למרות המלחמה והאנטישמיות, אם כי ההשלכות של האירועים בשמונת החודשים האחרונים לא פסחו עליו. כך למשל, בחזית משרדי הפסטיבל נרשם "Free Palestine"; יד חכמה העדיפה לא למחוק אלא הוסיפה את המילים "From Hamas".

אולי במפתיע, פולין – מדינה בעלת מאות שנים של אנטישמיות ופוגרומים ושת"פ עם הנאצים – לא נפגעה במיוחד מן הגל הנוכחי. נכון שעוד לפני המלחמה היו ניצנים של התגברות האנטישמיות, אך גם כעת אין התקפות פיזיות – אולי משום שאין במדינה נוכחות מוסלמית משמעותית. בקרקוב יש קהילה פלשתינית גדולה יחסית, אשר מממשת את זכותה להפגין ואף הציבה שלטים בסמוך לכנסייה במרכז העיר, אך לא מעבר לכך.

עם זאת, מארגני הפסטיבל החליטו, בהתייעצות עם המשטרה, לבטל את האירוע המרכזי שלו: קונצרט השלום, המתקיים מדי שנה ברחוב שֶרוֹקָה שבמרכז רובע קַז'ימְיֶיז', בין המוזאון שבבית הכנסת העתיק לבין בית הכנסת של הרמ"א, ומושך אליו 15,000 איש. החשש לא היה מפני התקפת טרור, אלא שמא מישהו ייצור בצורה מילולית בהלה או מהומה, והתוצאה עלולה להיות מנוסה בה יהיו נפגעים.

בעיה אחרת ומפתיעה הייתה מכיוונם של כמה אמנים ישראלים דווקא, שסירבו להשתתף משום שהפסטיבל מקבל תמיכה כספית מסוימת ממשרד החוץ הישראלי והם לא רצו להיות מזוהים עם מדיניות הממשלה. אצל משתתפים פולנים לא הייתה צדקנות כזאת, וגם הקהל הביע אמון: ההערכה היא שעד סיום הפסטיבל בשבוע הבא יימכרו 15-10 אלף כרטיסים. אומנם הרבה פחות מאשר ה-30,000 של אשתקד, אך כאמור מחצית מהם היו בקונצרט המרכזי שבוטל.

האווירה בעיר נעימה. שלטים של הפסטיבל מתנוססים מסביב לקז'ימייז' ואיש אינו נוגע בהם לרעה. הכיפה הסרוגה שלי לא יצרה, ברוך ה' ובלי לפתוח פה לשטן, שום בעיה. חרדים לא מעטים מסתובבים באיזור, בלבוש שכמובן הרבה יותר בולט משלי, ונראה שאין להם סיבה לחשוש. בית חב"ד פתוח ברציפות בלי שום אבטחה מיוחדת, שכמותה כבר ראיתי במערב אירופה. הלוואי שיימשך כך.

אין לו זמן
גרפיטי על קיר משרד הפסטיבל

"אין לי זמן להגיע לכולם", אמר השבוע בנימין נתניהו למשפחותיהם של חטופים שנרצחו ואשר אליהן לא הגיע. משפחתו של איתי חן ז"ל, שהיה אזרח אמריקני, התרעמה על כך שהנשיא ג'ו ביידן התקשר אליה לשיחה בת 15 דקות, אך נתניהו לא התקשר אפילו לדקה.

על פניו ובלי שום ציניות, נתניהו צודק. אנחנו עם למעלה מ-1,500 הרוגים – באחריות מלאה שלו – והוא באמת אינו יכול להגיע לכל משפחה, אולי אפילו לשוחח עם כל משפחה. נכון שאצל ביידן מדובר בנושא אחד מני רבים ולא בנושא החשוב ביותר שעל שולחנו, אבל ההרוגים האמריקנים הם בודדים והוא יכול להקדיש את הזמן. מעבר לכך, שביידן הוא "מענטש" ברמה שנתניהו לעולם לא יגיע אליה.

אבל בואו נראה למה לנתניהו כן יש זמן, גם במלחמה. עם יועצי התקשורת שלו הוא נפגש ב-9 באוקטובר, היום השלישי של המלחמה. בחודש האחרון הוא הקדיש שעות רבות לקידום חוק האי-גיוס וחוק הרבנים, מה שנחוץ לו מאוד מבחינה פוליטית. ואלו כמובן דוגמאות בודדות בלבד. לעומת זאת, נתניהו בורח בצורה שיטתית מאירועים בהם הוא עלול להיתקל בביקורת – כמו טקסי יום העצמאות ויום ירושלים.

כולנו יודעים שזמן הוא במידה רבה עניין של בחירה, וזה נכון במיוחד אצל אנשים עסוקים. המסקנה המתבקשת היא, שנתניהו בוחר את הפוליטיקה על פני החטופים ואת יוקרתו על פני חובותיו – גם במראית העין וגם במהות.

האג והחברה המפוקפקת
תמונות חטופים במרכז הנוער היהודי בקרקוב

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הוציא השבוע צווי מעצר לשר ההגנה הרוסי לשעבר, סרגיי שויו, ולרמטכ"ל ולרי גרסימוב, להם הוא מייחס פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. לטענת בית הדין, השניים אחראים לכך שהצבא הרוסי פגע במכוון בגופם ובנפשם של אזרחים, בעת ההתקפות הכבדות של רוסיה על תשתיות אזרחיות באוקראינה בין אוקטובר 2022 למארס 2023. השניים מצטרפים לוולדימיר פוטין, נגדו הוציא בית הדין אשתקד צו מעצר בטענה לחטיפת ילדים אוקראיניים והעברתם הכפויה לרוסיה.

זאת החברה בה בנימין נתניהו ויואב גלנט עלולים למצוא את עצמם. וזה אחרי שהתובע כרים חאן שם אותם באותה הודעה עם יחיא סינוואר, מוחמד דף ואיסמעיל הנייה, כאשר ביקש להוציא צווי מעצר על-רקע מלחמת חרבות ברזל. ההרגשה שלי היא, שאם חלילה יוצאו צווי מעצר לבכירים שלנו (ויש חשש מפני צו גם נגד הרצי הלוי) – העולם יראה אותם כדומים לפוטין, שויו וגרסימוב הרבה יותר מאשר לרוצחים של חמאס. מכאן עלולה להיות קצרה למדי הדרך לכך שהיחס לישראל יהיה כמו לרוסיה: מדינה מצורעת ומבודדת, אולי אפילו עם עיצומים (גם אם לא יהיו מוכרזים ומקיפים).

ההתקפות המשפטיות הבינלאומיות על ישראל מקורן במידה רבה של צביעות המטובלת באנטישמיות. זה לא מפחית מהחובה של מנהיגינו לבדוק את עצמם ולבצע התאמות מתבקשות, וזה כמובן לא מפחית מהחובה לסתום את הפה לחבורת פוליטיקאים קשקשנים והזויים המהווים סכנה מיידית לביטחון המדינה. כל זמן שהם – ובראשם נתניהו – לא עושים זאת, גם הם נושאים באחריות למה שעלול לקרות להם ולנו.

בינתיים בקיסריה
כרזות פרו-פלשתיניות במרכז קרקוב

א. אני לא יודע מה ומתי יניבו מכתבי האזהרה של ועדת גרוניס בפרשת הצוללות. אני כן משער, שיש להם תוצאה מיידית וברורה: אם היה איזשהו סיכוי שבנימין נתניהו יסכים מתישהו ואיכשהו להקים ועדת חקירה ממלכתית למלחמה, הוא התפוגג. שתי הוועדות האחרונות (מירון והצוללות) יצאו נגדו; אין סיכוי בעולם שהוא יקים מרצונו ועדה שלישית.

ב. הדיווח לפיו שרה נתניהו אמרה למשפחות חטופים שבכירים בצה"ל מתכננים הפיכה נגד בעלה (ושאותו לא הכחישה לגופו), מצטרף לתיאוריות הקונספירציה שמפיץ יאיר נתניהו. אולי הגיע הזמן לבדוק לעומק את המצב הנפשי של בני המשפחה ואת ההשפעה שלהם על העומד בראשה. זה כבר מזמן לא אנקדוטות רכילותיות; זה ביטחון המדינה וחיי תושביה.

ג. במרחק של 10 ק"מ בלבד מקיסריה מביאים היום למנוחות שני אחים תושבי ג'סר א-זרקא שנרצחו אתמול. בשבוע האחרון נרצחו ברחבי ישראל שמונה בני אדם. במגזר הערבי נרצחו מתחילת השנה למעלה מ-100 בני אדם, שזה עוד יחסית טוב לעומת השיא של קרוב ל-240 בכל השנה שעברה. בעוד המשטרה, תחת העבריין המורשע איתמר בן-גביר ובחסות הנאשם בנימין נתניהו, הופכת ליותר ויותר אלימה ויותר ויותר פוליטית - היא והדרג המדיני ("אני לא עציץ") נכשלים במשימה מספר אחת: להבטיח את חיי התושבים.

תאריך:  27/06/2024   |   עודכן:  27/06/2024
איתמר לוין
+תשובת הממשלה לאבו מאזן: סל צעדים נגד בכירי הרש"פ וחיזוק המאחזים
22:59 27/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הקבינט אישר את צעדי השר במשרד הביטחון למאבק בהכרה במדינה פלשתינית ובהליכים נגד ישראל הכוללים בין היתר הגבלת תנועה ומניעת יציאה מהארץ של בכירי הרש"פ ואכיפת עבירות הסתה שלהם, אכיפה נגד בנייה בלתי חוקית  ▪  ישיבת הקבינט הופסקה זמנית להתייעצות מחשש שהסדרת מאחז אביתר תביא לעימות מול ממשל ביידן  ▪  סמוטריץ': "כנגד כל מדינה שמכירה חד-צדדית ברש"פ כמדינה אנחנו מקימים יישוב"
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' [צילום: רונן זבולון/פול AP]
+הירי הערב לגליל העליון כלל כ-35 שיגורים; רובם יורטו בהצלחה
21:30 27/06/24  |  עידן יוסף
כ-35 שיגורים חצו מלבנון לעבר מרחב צפת, חצור הגלילית ויישובים בגליל העליון שאינם מפונים. לוחמי ההגנה האווירית יירטו את רובם בהצלחה, אין נפגעים. חבלני המשטרה מטפלים בנפלים של כמה מן היירוטים בצפת.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב רמיה. בנוסף, כלי טיס של חיל-האוויר חיסל שני מחבלים המשויכים לארגון, שזוהו במרחב א-טירי שבדרום לבנון.
+הפתרון למצב: להחזיר את הפלשתינים לעם ישראל
21:23 27/06/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק רביעית עם צבי מסיני, מדען מחשבים מחלוצי תעשיית התוכנה הישראלית, העוסק שנים בהתחברות מחודשת בין יהודים ליהודים שהתאסלמו. בשיחה זאת הוא מדבר על המוצא היהודי של ראשי החמאס
[צילום: פלאש 90]
+ארה"ב מזהירה: תמרון בלבנון יצית מלחמה כוללת
21:18 27/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בכיר ישראלי: ההיתכנות למלחמה בלבנון גדלה בשל המבוי הסתום בעזה  ▪  בכיר אמריקני לפוליטיקו: הסיכון כעת גבוה יותר מאשר בכל נקודת זמן אחרת בשבועות האחרונים  ▪  דיפלומטים במערב: חיזבאללה לא מאמין שישראל תפתח במלחמה
יירוט שיגורים בשמי אזור צפת [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+צה"ל חיסל מחבל מהיחידה האווירית של חיזבאללה
18:18 27/06/24  |  עידן יוסף
כלי טיס של חיל-האוויר תקף במרחב סחמר וחיסל מחבל מהיחידה האווירית של חיזבאללה אשר ביצע שיגורי כטב"ם לשטח הארץ. בנוסף, מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים חולא ועיתרון. חיזבאללה הודיע על הרוג בצידו.

במקביל, חיל-התותחנים ירה ארטילריה למרחבים ואדי חמול והאזור הסמוך לא-נקורה.

מוקדם יותר היום זוהו שני כטב״מים שחצו משטח לבנון ונפלו במרחב ראש הנקרה, אין נפגעים. אמש (ד׳) הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם.


+המבקר במכתב חריג לרה"מ: ישראל אינה ערוכה לפינוי תושבים המוני מהצפון
17:01 27/06/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מבקר המדינה מתריע על פערים חמורים בתוכניות פינוי אזרחים במקרה של מלחמה מול חיזבאללה  ▪  קיימת מחלוקת בין משרד הפנים למשרד הביטחון לגבי האחריות על קליטת וטיפול במפונים  ▪  המחלוקת הובילה לאי-הפעלת הרשות העליונה לפס"ח ולחוסר תיאום בטיפול במפונים  ▪  אנגלמן קורא לראש הממשלה להתערב ולפתור את המחלוקת לאלתר לנוכח המתיחות הגוברת
מתניהו אנגלמן בסיור בקרית שמונה
+דיווח בעיתון הבריטי: "ישראל יוצרת רצועת ביטחון בדרום לבנון"
16:07 27/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי הפייננשל טיימס הבריטי, התקיפות של צה"ל מחריבות חלקים גדולים ברצועה של כ-5 קילומטרים מצפון לגבול עם לבנון ויוצרות בפועל אזור חיץ
: בתים הרוסים שנפגעו מתקיפה אווירית ישראלית בלבנון [צילום: חוסיין מאלה/AP]
+היערכות בצפון: לוחמי גולני וצנחנים תרגלו מענה לאיומים שונים
14:46 27/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לוחמי גולנו התאמנו בשטחים סבוכים ותוך שיתוף פעולה של כוחות החי״ר, השריון והאש  ▪  שגרירות ארה"ב מזהירה את אזרחיה: "לשקול מחדש נסיעות ללבנון"
היערכות לתרחישי מלחמה [צילום: דובר צה"ל]
+מחזירים אותם הביתה עכשיו!
13:45 27/06/24  |  יוסף גערליצקי   |   לרשימה המלאה
גם אם לא יודו בכך הזועקים עצמם, ואולי גם אינם מודעים לכך מספיק, אך זאת האמת: תורת החסידות מלמדת ש"יהודי אינו יכול ואינו רוצה להיפרד לרגע אחד מהאמונה והקשר עם הקדוש-ברוך-הוא"
קריאה לקדוש ברוך הוא [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+דיווחים פלשתינים: צה"ל החל בפשיטה על שג'אעיה
12:46 27/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תושבים תועדו נמלטים מהאזור  ▪  דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי שג'אעיה: "למען ביטחונכם - תתפנו מיד דרומה"
הנחיות צה"ל לתושבי האזור [צילום: דובר צה"ל]
+פולין והבלטיות קוראות לבנות מערך הגנתי בגבול עם רוסיה ובלארוס
12:07 27/06/24  |  יאיר נבות
סוכנות ״רויטרס״ מדווחת שפולין ושלושת המדינות הבלטיות, אסטוניה, לטביה וליטא, קוראות לאיחוד האירופי לבנות מערך הגנתי מתוחכם באורך 700 ק״מ לאורך גבולותיהן עם רוסיה ובלארוס. במכתב שהן שלחו להנהגת האיחוד הצפויה להתכנס היום בבריסל, הן מציינות בין השאר כי יזדקקו לסיוע במימון המיזם, שעלותו הצפויה תעמוד על 2.5 מיליארד אירו.

בכתב צויין בין השאר כי ״בניית מערך תשתית הגנתית לאורך גבולו החיצוני של האיחוד האירופי עם רוסיה ובלארוס תהווה מענה לצורך הדחוף להבטיח את ביטחון האיחוד מפני איומים צבאיים והיברידיים״. בכינוס שיתקיים בבריסל צפויה סוגיית רוסיה והמלחמה באוקראינה לתפוס מקום חשוב. ואם כבר במלחמה הזו עסקינן -הלילה תקפו כטב״מים אוקראינים מפעל רוסי לייצור רכיבים כימיים לתעשיית החלל הרוסית במחוז טבר - יותר מאלף ק״מ מגבול רוסיה-אוקראינה. במקום נשמעו הדי פיצוצים.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי כטב״מים אוקראינים תקפו בשלושה מחוזות ברוסיה - ארבעה כטב״מים הופלו מעל מחוז טבר, שניים מעל מחוז מוסקבה ואחד מעל מחוז בלגורוד. רוסוה עצמה תקפה שוב הלילה באוקראינה באמצעות טילים וכטב״מים, אך לפי נתוני צבא אוקראינה רוב רובם יורטו - כל 23 הכטב״מים ששוגרו לעבר מטרות באוקראינה יורטו, כמו גם חמישה טילי שיוט ששוגרו.

אתמול ביקר הנשיא זלנסקי באזור החזית בדונצק, מזרח אוקראינה, ביחד עם הרמטכ״ל סירסקי והמפקד החדש של הגיזרה שמונה על ידיו לאחרונה. הוא נפגש עם חיילים, שוחח איתם והעניק עיטורים. הביקור נועד בין השאר לעודד את מורל החיילים, בתקופה מורכבת שבה מוצאים עצמם הכוחות האוקראינים בנחיתות מספרית מול הצבא הרוסי, שמנסה להתקדם מערבה לאורך הגיזרה.
כלי רכב משוריינים של צבא פולין משתתפים בתרגיל באזור הים הבלטי [צילום: קמרון סי אדי, כוחות הצי האמריקני אירופה-אפריקה/AP]
+כשלון אסטרטגי כאזהרה קיומית
11:56 27/06/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
אסון ה-7.10.23 (השבת השחורה של שמחת תורה תשפ"ד) הוא השני מסוגו ובממדיו בהיסטוריה של ישראל, ופקד אותנו 50 שנה אחרי אסון יום הכיפורים (1973). הדמיון בין המקרים מדהים ומכאן הצורך ללמוד אותם היטב ולעומק הוא קריטי.
העולם משתנה [צילום: חוסיין מאלה/AP]
+הותר לפרסום: מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב נהרג ממטען בג'נין
10:34 27/06/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
סרן אלון סאקאג׳יו בן 22, מחדרה מחטיבת כפיר נהרג ממטען חבלה שהתפוצץ על רכב תאג"ד ממוגן  ▪  באירוע נפצעו 16 לוחמים נוספים, בהם אחד באורח קשה
סרן אלון סאקאג׳יו ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+מוסר כפול ומכופל
10:17 27/06/24  |  שי גודלשטיין   |   לרשימה המלאה
אולמרט מאשים את בנימין נתניהו זה קצת אירוני, כי בהתחשב במה שהוא הואשם בו וישב בכלא בגינו הוא היה אמור מזמן להיעלם מחיינו
אולמרט. לא צלול [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+צה"ל תקף מחבלים ששהו בבית ספר בח'אן יונס, ששימש כמפקדה של חמאס
09:40 27/06/24  |  מירב ארד
כלי טיס ומטוסי קרב של חיל-האוויר, תקפו בהכוונת פיקוד הדרום מחבלים ששהו במתחם בבית ספר "אל חסנא" במרחב ח'אן יונס. בית הספר שימש כמפקדה של ארגון הטרור חמאס, ממנה מחבלי חמאס תכננו, הכווינו והוציאו לפועל מתווי טרור רבים נגד כוחותינו הפועלים ברצועה. התקיפה תוכננה ובוצעה בקפידה, תוך שימוש בחימוש מדויק והימנעות ככל הניתן מפגיעה בבלתי מעורבים.

[צילום: דובר צה"ל]
+למלשינים
08:50 27/06/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
החותמים מישראל מצאו להם בני ברית, שונאי ישראל בקונגרס  ▪  אלה מחוקקים מן המפלגה הדמוקרטית שהודיעו כי יחרימו את נאום נתניהו בקונגרס, במחאה על המצב בעזה
ברק. "לשעבר" [צילום: פלאש 90]
+"יכולים להחזיר את לבנון לתקופת האבן; מעוניינים בפתרון דיפלומטי"
07:21 27/06/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון הנמצא בוושינגטון דן עם בכירים בבית הלבן בסוגיית היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה ושיגר איום לעבר חיזבאללה  ▪  גרמניה והולנד קוראות לאזרחיהן לעזוב את לבנון
גלנט. התקדמות משמעותית בהצטיידות ובחימוש [צילום: לשכת שר הביטחון]
+תביעה: משרד התיירות מעכב תשלומי עתק למלונות למפונים
07:02 27/06/24  |  איתמר לוין, יצחק דנון   |   לרשימה המלאה
חברת ראלף רקח, המאכסנת 700 מפונים בשמונה מלונות בתל אביב, טוענת שהמשרד אינו משלם לה 22.3 מיליון שקל ושהיא על סף קריסה בשל כך; אומרת שהוא נוהג בצורה דומה מול מלונות נוספים
השקיעה 9 מיליון בצורכי המפונים [צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
פלשתינים בעזה מדווחים (יום ה', 27.6.24) כי צה"ל החל בפשיטה קרקעית על שכונת שג'עיה בצפון הרצועה. תושבים רבים תועדו נמלטים מהאזור.
27/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הכישלון האסטרטגי האחרון של ישראל נובע מכך שישראל נרדמה בשמירה "מטעמי נוחיות" (וכך היה גם ביום הכיפורים...). לממשלה היה נוח שהאופוזיציה עוסקת בה כאשר אין לה סיכוי לגבור על הקואליציה השלטת (על הסיבות ראוי לדבר בנפרד), ולאופוזיציה הייתה מטרת-על מדומיינת - בנימין נתניהו - שאליה כיוונה את האש, אבל כל כלי הירי היו קצרי טווח וחסרי מחץ.
27/06/2024  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
צה"ל התיר הבוקר (יום ה', 27.6.24) לפרסום כי סרן אלון סאקאג׳יו בן 22, מחדרה, נהרג בפעילות של כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין. הקצין, שימש כמפקד מחלקת צלפים בסיירת חרוב של חטיבת כפיר, נהרג ממטען חבלה רב עוצמה שהתפוצץ על רכב תאג"ד ממוגן. באירוע נפצעו 16 לוחמים נוספים, בהם אחד באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
27/06/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אהוד אולמרט: "אני מאשים את ראש ממשלת ישראל בכוונה להרחיב את המלחמה ולפתוח בעימות צבאי ישיר וכולל עם חיזבאללה בצפון". כאילו חיזבאללה לא פתח כבר בעימות צבאי עם ישראל. כנראה שאולמרט כבר לא ממש צלול יותר ולא ממש מבין את המציאות.
הם לא חותרים לשנות את מהלכי בנימין נתניהו. במשך עשרות בשנים הם מלקים את ראש הממשלה שנבחר באורח דמוקרטי. מעת שנבחר לראשונה הם חובטים בו בשוטים ובעקרבים, אך מעל ומעבר: הם מלשינים. הלשנה, אולי זה הגידוף המכוער ביותר המנוצל כדי לערער עוד יותר את תדמיתה של המדינה בעצם הימים האלה, ימי מלחמה. חבורת הידוענים, פוליטיקאים וכו', מבליטה את הפער המתרחב בינם לבין המדינה השרויה בשפל.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
תשע הערות בעקבות פסק דינו של בג"ץ: שני נתונים בהם טמון הסיפור כולו, התגובה השקרית של החרדים, כמה באמת יתגייסו בשנים הקרובות, וכיצד הליכוד סותר את עצמו רק כדי לשרת את הישרדותו של נת...
חיים רמון
חיים רמון
מזה תשעה חודשים אתה מקדם שלל תוכניות הזויות להחלפת השלטון האזרחי של חמאס ברצועת עזה. כל התוכניות שלך נכשלו ללא יוצא מן הכלל, משום שמלכתחילה הן היו מנותקות לחלוטין מהמציאות ברצועה. ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ההכרעה המַקרו-אסטרטגית של יוחנן בן-זכאי; יצחק רבין גרר את מדינת ישראל לתבוסת 7 באוקטובר; צ'רצ'יל בחר להכריע את הגרמנים במזרח התיכון ולהקיז את דם הרוסים והגרמנים במזרח אירופה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il