|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
כתיבת המומחים
האם כדאי להשקיע בנאסד"ק 100?
שופר בקבר רשב"י במירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

יום הכיפורים תשפ"ג: תפילות בצל התראות לפיגועים

שערי המדינה נסגרו והשירותים הושבתו כוננות בכל הגזרות לאבטחת המדינה בכיפור מזג האוויר יהיה נוח העולם היהודי מתעטף בקדושה ובתפילה מערכת News1 תחדש את פעילותה במוצאי הצום גמר חתימה טובה לכל בית ישראל
04/10/2022  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   חגים ומועדים   |   תגובות

מערכת News1 מאחלת לגולשיה ולכל בית ישראל גמר חתימה טובה. המערכת תשוב לפעול במוצאי כיפור לאחר שבירת הצום. במקרה חרום יועברו כאן עידכונים. מדור "תכנים ברשת" יעדכן באופן אוטומטי על הנעשה בחדשות (בעיקר מאתרי חדשות בחו"ל). שאר התוכן באתר יתעדכן אוטומטית.


סגר הוטל על כל שטחי יהודה והשומרון. השנה קיימת דריכות יתרה לנוכח גל הפיגועים ביהודה ובשומרון וההתראות לפיגועים. בהתנחלויות מאבטח צה"ל את הצירים כאשר בישובים עצמם עיקר האבטחה תתמקד סביב מוקדי ההתכנסות, בדגש על ערנות מוגברת ותגבור לכיתות הכוננות בישובים. במקביל, הוגברה האבטחה גם סביב נציגויות ישראליות בחו"ל. במערכת הביטחון ערוכים לכל תרחיש אפשרי.

גם מגן אדום ואיחוד הצלה תגברו את כוחותיהם בשל הצום, שכן מדי שנה מפונים עשרות אנשים לבתי חולים לאחר שחשו ברע או נפגעו בעת רכיבה על אופניים, בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. התגבור הרפואי הוא בחובשים, בפאראמדיקים, באמבולנסים, בניידות טיפול נמרץ, באופנועי החרום של מד"א וברכבי בימבולנס. יועמדו בכוננות גבוהה גם שני מסוקי מד"א, המשמשים לפינוי ולהצלת חיים באזורים מרוחקים, בצפון הארץ ובדרומה. מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לצד חשבון הנפש, הצום והתפילות בבית הכנסת, חשוב ביום הכיפור להקפיד על הנחיות הקורונה, עטית מסיכות, שמירת מרחק ומניעת התקהלות. אני קורא לאזרחי ישראל, רגע לפני כניסת כיפור ומבקש לנהוג באחריות וזהירות - בכביש, בבית הכנסת, בבית ובמרחבים המשותפים. הימנעו מהתקהלות מסוכנת, הרבו לשתות בטרם הצום והקפידו לדאוג לקשישים וילדים, במטרה לעבור את הצום בצורה הבריאה והבטוחה ביותר.

מדי שנה, מגיעות למוקד החרום 101 של מד"א קריאות של למעלה מ-2,000 בני אדם הנזקקים לסיוע וטיפול רפואי של צוותי מד"א. רבים מהמטופלים הם הולכי רגל וילדים שנפגעו בכבישים בזמן רכיבה על אופניים רגילים וחשמליים, מתפללים שחשים ברע עקב הצום, ילדים ופעוטות שמשחקים ללא השגחת מבוגר סמוך לבתי הכנסת בזמן התפילה ונשים בהריון שאחזו אותן צירי לידה ויש להעבירן בדחיפות לבתי החולים.

רשות הכבאות והצלה הארצית מסרה כי ביום הכיפורים ייצאו כבאיות ורכבי חילוץ למשימות הצלת חיים וחרום בלבד תוך שימוש בפנסים מהבהבים ובסירנות, במידת הצורך. הציבור נדרש שלא להפריע להם בעבודתם.

למעט עבודה במקומות חיוניים ושירותי חרום, משביתה מדינת ישראל את כל שירותיה, לרבות התחבורה הציבורית, נמלי התעופה וכן את שידורי הרדיו והטלוויזיה, שיתחדשו בהדרגה בצאת הצום.

מנהגים של שעת הדחק

מוקדם יותר קיימו המוני בית ישראל את מנהג הכפרות על התרנגולות, אולם רובם עשו פדיון-נפש במטבעות שנתרמו לצדקה. בבתי הכנסת כבר התפללו תפילת מנחה עם וידוי, והמקוואות היו מלאים.

לפני תחילת הצום - סעודה מפסקת. הרבנים פסקו באשר לאדם חולני, כי מוטב לצום ביום הכיפורים ולשכב במיטה מללכת לבית כנסת, אם כדי להחזיק מעמד יש צורך באכילה ושתייה, כי הצום הוא מצווה מן התורה וחמור יותר מהתפילה.

לקראת החג מדליקים רבים נרות נשמה, ויש אף שהדליקו נרות ליום הכיפורים. בנרות אלה נהוג לערוך הבדלה בצאת הצום.

סליחות בכותל

אמש ולפנות בוקר התקיימו סליחות בכותל המערבי שבהן נכחו עשרות אלפים, שהתפרסום גם במרפסות ובסמטאות מסביב.

מעמד הסליחות המרכזי התקיים במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט״א והרב דוד לאו שליט״א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט״א, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב, רבנים ואישי ציבור.

עם תחילת הצום מתחילים המונים לזרום ולגדוש את בתי הכנסת לאמירת "כל נדרי" ותפילת ערבית של יום הכיפורים. בחלק מן המקומות אף מתקיימות תפילות במתנ"סים ובמקומות ציבוריים.

מערת המכפלה בחברון פתוחה לתפילות. גם ציון רשב"י במירון.

הצום בצה"ל

קודם לכניסת הצום מתקיימת בבסיסי הצבא סעודה מפסקת בשרית עשירה, המסתיימת בפרק זמן המאפשר לטבחים הצבאיים לסיים את הניקיונות קודם לכניסת הצום.

באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל נערכו ליום הכיפורים. בערב היום אוכלים החיילים שתי ארוחות הכוללות מגוון רב של אבות מזון. את הסעודה המפסקת פותח מרק אטריות צח, בורקסים הממולאים בתפוחי אדמה ומבחר סלטים. במנה העיקרית בחרו החיילים בין צלי בקר ברוטב פטריות, ירכי עוף בעשבי תיבול ושום, אורז עם לקט ירקות ותפוחי אדמה אפויים. לפני הצום, המליצו באט"ל, לשתות חצי כוס מים עם תמצית תה, ללא סוכר.

חדרי האוכל הצבאיים והשק"ליות (קנטינות צבאיות) סגורים במהלך כל החג. צה"ל מאפשר לחיילים אשר אינם צמים קבלת מנות אוכל אישיות קודם הצום. לרוב המדובר במנות קרב, ואולם רוב החיילים שאינם צמים מעדיפים להיות ניזונים ממזון שקנו, או הביאו מביתם קודם לצום.

על-פי פקודות מטכ"ל, כל חייל הרוצה בכך, מורשה לנעול נעליים שאינן נעלי עור, כמתחייב מן ההלכה היהודית. לקראת סיום הצום יתקעו בכל בסיסי צה"ל בשופרות, שנשארו בבתי הכנסת מהימים שקדמו לראש-השנה.

זמני הצום

צום יום הכיפורים: הצום נמשך משעת הדלקת הנרות ועד למחרת בערב, כ-35 דקות אחרי השקיעה. ירושלים - כניסת הצום ב-17:41, ויציאתו ב-18:57, בתל אביב ייכנס הצום ב-18:02 וייצא ב-18:59, בחיפה מ-17:51 עד 18:58, ובבאר-שבע מ-18:02 עד 18:59.

מן השירות המטאורולוגי נמסר כי יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ.

תאריך:  04/10/2022   |   עודכן:  04/10/2022
עידן יוסף
+סוכת בריאות
12:46 04/10/22  |  מירי חיון   |   לרשימה המלאה
את אווירת הטבע של החג מכניסים גם לסוכה ולפיה עורכים את השולחן  ▪  כל ארוחה מתחילים בירקות ובסיומה, אחרי הפינוי והניקיון, מניחים קערת פירות וירקות שטופים ומזמינים לאכילת ביניים בריאה ומספקת
חג של טבע [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+אתגר החגים - נסו את זה בבית
12:02 04/10/22  |  מעיין כהן   |   לרשימה המלאה
בתקופת החגים מצטרפות לכל הבלאגן גם משימות נוספות שלא תמיד על ראש שמחתנו כמו קניות לחג, הכנת הבית לאירוח, בישול, תכנון טיולים ועוד
חג שמח [צילום: האגודה למלחמה בסרטן]
+צולחים את יום הכיפורים
11:24 04/10/22  |  יונה וורצ'וב   |   לרשימה המלאה
מה אוכלים לפני הצום ואיך מעבירים אותו עם הילדים?  ▪  אין כמו להעביר את הצום עם חברים ובני משפחה - הילדים יכולים לשחק יחד ולהעסיק את עצמם שעות, בזמן שהמבוגרים יכולים לשוחח בנחת
לשדרג את החוויה [צילום: צ'רלי רידל, AP]
+נתב"ג לא יפעל ביום הכיפורים, ובצאתו צפויים תורים ארוכים
10:40 04/10/22  |  עידן יוסף
בשעה 14:00 ועד מוצאי יום הכיפורים ייסגר נמל התעופה בן-גוריון ומגדל הפיקוח יינעל. בשעה 22:30 תנחת הטיסה הראשונה וב-23:30 תמריא הטיסה הראשונה.

ועד עובדי רשות שדות התעופה במסר לטסים ולשבים מחו"ל אחרי יום הכיפורים: "אנו מעריכים כי עם צאת החג יהיו תורים ארוכים ועיכובים בטיסות. אנו מתנצלים בפני הנוסעים וקוראים להם להיאזר בסבלנות".
+הרצוג: מחלוקת עלולה להביא אותנו אל סף תהום
08:38 04/10/22  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטוויטר: "אדון הסליחות, חטאנו לפניך, רחם עלינו, כך, בלשון רבים, ניסחו חכמינו את התפילה מתוך שאיפה לוודא שאנו נושאים על ליבנו כל העת את הכלל: 'כל ישראל ערבים זה בזה'. מחלוקת עלולה להביא אותנו אל סף תהום. ביום הכיפורים אנחנו מתבקשים לכבד, להקשיב, להבין. לא לעשות לחברנו את מה ששנוא עלינו".
+מנהרות הכרמל ייסגרו ביום הכיפורים
08:32 04/10/22  |  עידן יוסף
מנהרות הכרמל בחיפה ייסגרו לתנועת כלי רכב בשעה 15 ועד מחר ב-9 בערב. בנוסף, לא תתאפשר כניסת רוכבי אופניים והולכי רגל.
+אמש: עימותים עם מתפללים בכניסה הראשית לכותל
07:51 04/10/22  |  עידן יוסף
בשל העומסים והחשש לסכנה שוטרים התעמתו הלילה עם מתפללים בכניסה הראשית לכותל המערבי וניסו למנוע כניסת מתפללים. עם זאת מעמדי הסליחות עברו בשלום. הקרן למורשת הכותל המערבי מסרה כי במהלך 14 מעמדי הסליחות שהתקיימו בחודשים אלול ותשרי השתתפו כמיליון בני אדם.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יום הכיפורים תשפ"ג: תפילות בצל התראות לפיגועים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
השנה נאחל לעצמנו סוכת בריאות. כל שנה אנחנו ניגשים חרדים לתקופת החגים. חוששים שנעלה במשקל בגלל ריבוי ימות החג והחופש שמלווים בסעודות דשנות. השנה חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא ממליצה לנו לעצב סוכת בריאות כדי להצליח לעבור את החג ללא חששות, בבריאות ובשלום עם עצמנו.
04/10/2022  |  מירי חיון  |   יומני בלוגרים
כמה קלישאות נכתבו סביב החגים. סיר לחץ שעלול להתפוצץ בכל רגע, נתונים מפחידים על עליה באחוזי הגירושים לאחר החגים והכי גרוע, זוגות חברים שנראה אצלם הכל מושלם, הכי מפחיד. אז אנחנו פה כדי להרגיע. קחו נשימה, הכינו קפה והחכימו.
04/10/2022  |  מעיין כהן  |   יומני בלוגרים
יום הכיפורים הוא אחד מימי השיא בלוח השנה היהודי אך עם זאת רבים מאיתנו חוששים מהצום הארוך, מזג האוויר החם ואם יש ילדים קטנים בבית אז - איך מעסיקים אותם בלי להתעייף יותר מידי מהצום? רגע לפני היום המיוחד הנה המלצות מיוחדות:
לקראת יום הכיפורים שיחול מחר בערב, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, קוראת (יום ב', 3.10.22) לציבור הנהגים להימנע ככל האפשר מנסיעה בכלי רכב פרטיים ומלנוע בכבישים ברחבי הארץ.
03/10/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יום כיפור התקבל במסורת ישראל כיום שמוקדש לעיסוק בתשובה, תיקון וכפרה. ביום זה אנו מתנתקים מצורכי הגוף והנאותיו ומתמקדים בעבודת הנפש של עינוי וייסורים המסייעים לכפרה ולהינתקות מהחטאים ומהעוונות. היום כולו מוקדש לתפילה ולהתוודות על חטאים ובקשת כפרה לכל עם ישראל. התורה מצווה אותנו להתענות ביום הכיפורים: "ובעשור לחודש השביעי הזה מקרא קודש יהיה לכם ועיניתם את נפשותיכם כל מלאכה לא תעשו" (במדבר כ"ט, ז').
03/10/2022  |  חניאל פרבר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המו"מ לשחרור החטופים נקלע למבוי סתום, ולא במקרה: סינוואר יודע היטב - שחרור החטופים המשמשים כמגן אנושי יקרב את חיסולו    בנסיבות שנוצרו: על גורמי הביטחון בישראל להציב לסינוואר ולאנשי...
דן מרגלית
דן מרגלית
היא רצתה להיות בתו של משה דיין, שהיה אישיות מקרינה ושנויה במחלוקת ובעייתית, ובעיקר מיוחדת במינה, כה מקורית
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il