משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, פרסם לפני כשבועיים מכרז לביצוע עבודות במקטע השלישי במיזם מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב. הקו החדש יעבור באצטדיון הכדורגל סמי עופר, ויספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי פנאי ובילוי באזור.
המטרונית צפויה לצמצם את עומסי התנועה באזור, להרחיב את השימוש בתחבורה הציבורית בשכונות הדרום-מערביות של חיפה ולחזק את הקישוריות של תחבורה ציבורית בין הערים טירת כרמל לחיפה, באמצעות מערכת חדשנית ומתקדמת להסעת המונים, שתהווה חלופה לרכב הפרטי. העבודות צפויות להתחיל כבר במהלך שנת 2023.
במסגרת המכרז, ייבנה מקטע באורך כקילומטר וחצי לאורך הרחובות רוטנברג וי"א הספורטאים. העבודות כוללות בין היתר סלילת נתיב העדפה ייעודי למטרונית ולאוטובוסים, הקמת תחנות מטרונית משוכללות הכוללות צגי מידע בזמן אמת, יצירת תשתית טכנולוגית להעדפה בצמתים, הוספת מדרכות ושבילי אופניים, פיתוח עירוני ונופי הכולל גינון ושתילת עצים וצמחייה ועוד.
מטרונית טירת כרמל וחיפה מערב תשרת את תושבי האזור, תוך יצירת רצף תחבורתי מהיר ונוח במטרופולין חיפה, ותשלים את המערך התחבורתי העתידי באזור הכרמל. אורך תוואי המטרונית החדש הוא כ-9.5 קילומטרים, והוא כולל כ-30 תחנות והקמת שני קווים חדשים, שיצטרפו ל-5 הקווים הקיימים: קו 6 לטירת כרמל, וקו 7 לשכונות החדשות המתוכננות בחיפה מערב.
קווי האוטובוס של המטרונית יצאו לדרך בשנת 2013. במהלך השנים הושקו קווים נוספים לכיוון יגור, נשר וקריית אתא. כיום פועלים 5 קווי מטרונית באורך כולל של כ-60 קילומטרים, המסיעים כ-60,000 נוסעים ביממה ומתממשקים ל-5 תחנות
רכבת ישראל, לרכבלית ולכרמלית, ולעשרות קווי אוטובוס עירוניים ובין-עירוניים.