בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הדמיות מרכז התחבורה המשולב במשה דיין בראשון לציון [נתיבי איילון]
|
|
|
מרכז תחבורה משולב בראשל"צ ישרת 50,000 נוסעים ביום
|
עידן תחבורתי חדש במרחב ראשון לציון: אושר התכנון הרעיוני למרכז תחבורה משולב ומתקדם ברחוב משה דיין, שיכלול חיבוריות וקישוריות לכל אמצעי התחבורה במרחב
|
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון ובשיתוף עיריית ראשון לציון, מינהל התכנון, רכבת ישראל והמועצה הלאומית לבטיחות בדרכים, השלימו את שלב התכנון הרעיוני של מרכז התחבורה המשולב על רחוב משה דיין בראשון לציון. המרכז צפוי לשרת כ-50,000 נוסעים ביום וכ-11 מיליון נוסעים בשנה. עלות הקמת מרכז התחבורה המשולב המתקדם ("האב") צפויה להגיע למאות מיליוני שקלים. המרכז יעניק לנוסעים מגוון שירותים ושילוב מיטבי של פתרונות תחבורה תוך הקפדה על מעבר נוח ומהיר ביניהם. המרכז יאפשר גישה נוחה ברגל, באופניים ובאמצעות מיקרו מוביליות (אופניים חשמליים וגלגינועים), וכן הורדה ואיסוף נוסעים ברכב פרטי. המרכז יציע קישוריות מיטבית בין כל אמצעי התחבורה הציבורית: אוטובוסים ומוניות, רכבת ישראל והרכבת הקלה בגוש-דן. המרכז ייצור מרחב ציבורי המתאים להולכי רגל, ויכלול חיבור נוח למרכזי התעסוקה לאזורי המגורים שסביבו.
|
|
|
משרד התחבורה פועל לתכנון והטמעת רשתות הסעות המונים ברחבי הארץ, על-מנת שאלו יהוו תחרות אטרקטיבית לשימוש בכלי רכב פרטיים ויסייעו בהפחתת העומס בכבישים והגברת הנגישות למשאבים לכלל משתמשי הדרך. עיקרון מנחה מרכזי ביצירת רשתות אלו הוא הצורך ביצירת מערך תחבורה משולב המבוסס על מעברים בין האמצעים השונים – זאת על-מנת למצות את מלוא הפוטנציאל התחבורתי והכלכלי של פתרון זה. מרכיב מהותי ביצירת מערך תחבורה משולב ומבוסס תחבורה הוא המסוף - מרכז תחבורה משולב. המסוף מתפקד כתחנות נוסעים בהן נפגשים יותר מאמצעי תחבורה המונים אחד, בין אם זה המטרו, הרכבת הקלה, הרכבת הכבדה (בין עירונית) או BRT (אוטובוסים רבי קיבולת, לרוב בנתיבים יעודיים). תחנות האוטובוס מהוות את מוקדי העצבים של רשת הסעות ההמונים המבוססות על התחבורה, ויעילות מערך התחבורה המשולבת תלויה במידה רבה ביכולתן לאפשר מעבר מהיר, נוח ופשוט בין האמצעים השונים. מאפיינים חדישים ומתקדמים מרכז התחבורה המשולב החדש בראשון לציון יכלול מספר מאפיינים חדשניים ומתקדמים, ביניהם כיכר עירונית מרכזית מעל נתיבי איילון, עליה יוקמו כל תחנות התחבורה הציבורית באזור, לרבות תחנות הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה, תחנת הקו החום ותחנת רכבת ישראל. הכיכר תחובר לאזורי התעסוקה והמגורים שמסביב באמצעות שלושה גשרים להולכי רגל ורוכבי אופניים. היא תיצור מרחב ציבורי מוכוון הולכי רגל, תייעל ותקצר את המעבר בין אמצעי התחבורה הציבורית ותאחד את המרקם העירוני תוך יצירת המשכיות וקישוריות בין אמצעי התחבורה הציבורית לשימושי הקרקע שמסביב, לצד יצירת מרכז תחבורה עירוני בר קיימא. יתרונות המרכז החדש מרכז התחבורה המשולב החדש בראשון לציון צפוי להביא מספר יתרונות לעיר, ביניהם: - שיפור הנגישות התחבורתית - המרכז יספק דרך נוחה ויעילה לתושבים ולמבקרים לנסיעה מראשון לציון וממנה, יצמצם את הצורך ברכב פרטי וישפר את איכות האוויר.
- הגברת הפעילות הכלכלית - המרכז צפוי למשוך לאזור עסקים ומקומות עבודה חדשים, להגביר את הכלכלה המקומית.
- שיפור איכות החיים - המרכז ייצור סביבה ידידותית יותר להולכי רגל וניתנת למגורים עבור התושבים והמבקרים כאחד.
כעת, לאחר אישור התכנון הקונספטואלי העקרוני, ניתן לצאת לשלב הבא הכולל קידום תב"ע (תוכנית בניין עיר), בהתאם לעקרונות שנקבעו במסגרת התכנון ואושרו ע"י פורום המיזם בהובלת משרד התחבורה. התכנון משלב תחנות של רכבת ישראל, הקו הירוק והאדום המבוצעים בידי נת"ע, והקו החום שבתכנון נתיבי איילון.
|
|
תאריך:
|
04/06/2023
|
|
|
עודכן:
|
04/06/2023
|
|
עידן יוסף
|
מרכז תחבורה משולב בראשל"צ ישרת 50,000 נוסעים ביום
|
|
מיום ג' הקרוב (6.6.23) תחל חברת מטרופולין להפעיל את אשכול התחבורה הציבורית בירושלים, ותחליף את חברת קווים. שירות התחבורה הציבורית באשכול זה הוא מהנמוכים ברמתו בענף, וב משרד התחבורה מקווים כי עם כניסתה של מטרופולין יחול שיפור.
|
|
|
חברת נת"ע פרסמה (31.5.23) את מכרז ההפעלה לקווים הירוק והסגול, מכרז המוערך במיליארדי שקלים. במכרז תיבחר החברה שתפעיל את הרכבות עם קבלת אישורי ההפעלה מהמאסדר.
|
|
|
הצלחה למכרז הרכבת הקלה "נופית" שתחבר בין חיפה ונצרת. ארבע קבוצות בינלאומיות הגישו הצעות למכרז הסופי של הרכבת הקלה "נופית", שפרסם משרד התחבורה, באמצעות חברת "חוצה ישראל". זאת, לאחר שעברו את שלב המיון המוקדם (P.Q) של המכרז.
|
|
|
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה שוב מסיים את תפקידו, מוקדם מן הצפוי, מבלי שיימצא לו מחליף. אין זו הפעם הראשונה בה תפקיד מנהל הרשות אינו מאוייש. רן שדמי, שנכנס לתפקיד רק לפני כחצי שנה, עוזב כעת, מבלי ששרת התחבורה מירי רגב תמצא לו מחליף.
|
|
|
מוטי בן-משה, בעל השליטה בקבוצת רבוע כחול, פועל במכוון לנשל את שותפיו בקבוצת חברות התחבורה הציבורית אקסטרה - טוענים השותפים, בתביעה שהגישו (31.5.23) לבית המשפט המחוזי בתל אביב. הם מבקשים להורות על היפרדות בינם לבין רבוע כחול.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ההפרעות האלה של אנשי המשטרה יובילו במוקדם או במאוחר למלחמה אלימה בין הציבור הדמוקרטי לבינם איני בעד, אבל יודע שזה יגיע, ורק באשמת בנימין נתניהו ואיתמר בן-גביר
|
|
|
חיים רמון |
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
|
|
|
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|