בעקבות בדיקות שנערכו על-ידי משרד התקשורת ו
משרד התחבורה, הוחלט לאחרונה על הקמת צוות בין משרדי משותף, שבו ישתתפו גם נציגי
רכבת ישראל וחברות הסלולר, שיפעל למציאת פתרונות טכנולוגיים להבטחת קליטה רציפה לכל אורך המסילה, בכל קווי רכבת ישראל, שבהעדרה נגרמים ניתוקים חוזרים ונשנים.
כדי שהרכבת תוכל למשל לספק שירותי WiFi לנוסעים, הרשת צריכה להישען על קליטה סלולרית, שכיום היא בעייתית באזור המסילות, ודורשת התקנת אנטנות ייעודיות על גבי הרכבת. מדובר בפתרון יקר מאוד. בשנת 2012 רכבת ישראל החלה לספק שירות גלישה אלחוטית בקרונות, אך לאחר שהוגשו נגדה מספר תביעות ייצוגיות בטענה שהיא לא מספקת את השירות כראוי, היא החליטה לגנוז את העניין במאי 2019. ברכבת ובמשרד התחבורה דנים תקופה ארוכה על חידוש שירות זה בקרונות, אך מדובר בהשקעה כספית גדולה שאין לה ערך כל עוד אין קליטה רציפה בתוואי הרכבת. רק כעת החלו למפות את המקטעים שאין בהם קליטה.
עם כניסתו לתפקיד הנחה שר התקשורת,
שלמה קרעי, כי נושא הקליטה הסלולרית יעמוד בראש סדר העדיפות של המשרד. בתוך פחות מחודשיים הושלמה פריסת רשת סלולרית לאורך כביש 16, לרבות בכל המנהרות לאורך התוואי באורך כולל של 4.7 ק"מ. זאת, במסגרת תוכנית לרישות כל המנהרות החדשות והקיימות בארץ בקליטה סלולרית. כעת פועלים משרד התקשורת ומשרד התחבורה למציאת פתרון מיידי להבטחת קליטה מלאה בכל קווי הרכבת, וכן להבטחת כיסוי Wii בכל הקרונות.
הבטחת קליטה סלולרית רציפה ואמינה לנוסעי הרכבת תאפשר לנצל ביתר יעילות את זמן הנסיעה לעבודה או ללימודים, ותחזק את האטרקטיביות של השימוש בתחבורה הציבורית.