|   15:07:40
  שמחה סיאני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
עידו רוזנטל ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]

איך נפלת גיבור

איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת הארץ היקרה הזאת בדיוק כמוך!
22/04/2024  |   שמחה סיאני   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


עידו (קרידו) הי"ד

קרידו (קרייזי עידו רוזנטל) היה כינויו של עידו רוזנטל הי"ד, גיבור ישראל. הוא היה בדרגת רנ"ג (רב נגד) ונפל במלחמת "חרבות ברזל" נגד אויבינו ברצועת עזה והוא בן 45 בלבד. גבר נאה היה עידו, גבוה בעל גוף חסון, עיניים בהירות וחודרות, פניו עטורים בשפם וזקן קצר והראש, מלא בתלתלים כהים.

אומרים, "אחרי מות - קדושים אמור", אך במקרה שלו אין מילים להביע את תכונותיו ההומניות כאדם בחייו האזרחיים ובצבא. עידו היה הלוחם הוותיק ביותר ביחידת שלדג, תפקיד בשירות קבע מסווג בצבא, שאי אפשר לדבר עליו.

כשבאתי לנחם ב"שבעה" חששתי לא מעט. נשבר הלב למראה גבר כזה שהלך לעולמו ולא בעתו. אמו רונית הייתה מזילה דמעות חרישית בפינת הסלון וקיבלה את פני המנחמים שחבקו אותה ודיברו בשבחו של בנם.

זאב, האב, היה מקבל בחיוך את פני המנחמים כאילו באו להתארח בביתו. רצה לתת הרגשה נוחה למנחמים הרבים שפקדו את ביתם. הוא מיד דאג להם לכסאות, ישב וסיפר על בנו, כמו לא הלך הבן בדרך כל הארץ. זאב נרגש מאוד לקבל את חבורת החיילים שהגיעו חמושים מכף רגל ועד ראש, פקודיו של עידו ליחידה: גברים צעירים ומיוחדים בשל תפקידם שהשתיקה יפה להם. ישבתי בקרבת מקום ושמעתי אותם מדברים על המנוח דברי שבח, שכן, הם היו הכי קרובים אליו בפעולות שעשו יחדיו. אחר כך עברו לשבת מסביב לשולחן במרפסת, שם יכלו לדבר ביתר חופשיות.

השולחן היה מלא בתקרובת והייתה מי שהציעה שתייה קרה או חמה לבאים, הכל לפי רצון המנחמים.

פרס ביטחון ישראל [צילום: באדיבות המשפחה]


שמן צף על פני המים

"יום אחד", מספרת אמו נורית, "הוא ביקש ממני לסדר לו את המכפלת של מכנסי החאקי שלו. אמרתי לו: 'אסדר לך את המכפלת, אך מדוע? הרי אתה כבר לא לובש מדים". עידו חייך ולא אמר דבר.

אבל, כמו שאומרים, השמן צף על פני המים. "יום אחד", ממשיכה לספר נורית, "נכדה של חברתי נפצע ושכב ליד הבן של מפקד שלדג. היא ובני משפחתה מכירים את קרידו ותוך כדי שיחה היא סיפרה שקרידו זכה ב"פרס ביטחון ישראל". היית המומה ואמרתי לו: 'איך אתה לא מספר לנו דברים כאלה?' עכשיו הבנתי מדוע הוא ביקש ממני לקצר לו את מכפלת המכנסיים."

אביו, זאב רוזנטל, גבר גבוה ונאה למראה, שזוף, בעל שיער לבן, ועיניים ירוקות-כחולות, סיפר לי: "קרידו היה כזה צנוע וביישן..., אפילו בתיכון, בספר המחזור, כינו אותו חבריו: "הרמטכ"ל עידו רוזנטל. כבר אז כנראה ניחשו, שהוא יהיה אס רציני בצבא, וכך כתבו לו בספר הזיכרונות של כיתתו בתיכון:

"מנהיג מלידה.

שערורייה בצמרת הצבאית - הרמטכ"ל עידו רוזנטל העז ללכת בלי גומיות בנעליים. הרמטכ"ל, שעשה מעשים אמיצים רבים, התחיל את הקריירה שלו בהישרדות בחוגי סיירות.

הוא תמיד דאג לשמור על מראה החייל הקרבי, הגוף השרירי עם הראש הקרחתי. כל מה שרצה בתחום הפיזי והרוחני - השיג. תמיד דאג לשמור על צניעות וביישנות מסוימת, והרי בכך נמדד כושרו של מנהיג אמיתי.

כבר בשנתו האחרונה בתיכון דאג מהר מאוד לטעום מן המסגרת הצבאית כשהלך לגיבוש של סיירת מטכ"ל. עתידו בצבא כבר היה מובטח, והרי לכם ההוכחה...". (ופה צורפה תמונה של עידו כשראשו מגולח למשעי).

מילדותו היה מתחבר אל האנטומולוג בטרה סנטה, פנחס אמיתי המפורסם, שהיה מקבץ גם תלמידים בכיתות א', ב' ו-ג' לקבוצה שנקראה: 'קבוצת פשוש'. פנחס היה מדריך ועורך חוגי סיירות. עידו היה בא לחצרו של פנחס ומטפל בזוחלים. היה מביא הביתה עכבישים, עקרבים, נדלים ושאר מריעין בישין...", חייך זאב שנזכר בתקופה זו. "העוזרת האריטראית לא העזה להיכנס ולנקות את חדרו מפחד שמא תחטוף עקיצה או נכישה...", מספרת אמו.

"הוא גם אהב לקרוא ספרי היסטוריה וספרים על הקמת המדינה. הוא כל כך אהב אותה וטייל בה לאורכה ולרוחבה. היה עושה סנפלינג ממש מסוכן אך זה לא הזיז לו", אמר אביו ונתן לי להביט בתמונה מקסימה של עידו בשעת טיפוס.

גבר מיוחד במינו [צילום: באדיבות המשפחה]


שבחים מהצמרת

לא הכרתי את עידו, אך למדתי לאהוב ולהעריץ אותו, ולא רק משום היותו "גבר גבר", כמו שהחבר'ה אומרים, אלא בשל הניגודים שבאישיותו. מצד אחד הוא היה מאצ'ו, ומצד שני צנוע ולא מבליט את תכונותיו המיוחדות. ממש דבר והיפוכו. חייו היו רצופי תעלומות, שאפילו להוריו ולרעייתו לא סיפר. תעלומות, שחלקים מהן סופרו בחצאי מילים אחרי מותו. גבר אפוף סודות!

אני, כמתבוננת מבחוץ, הבנתי שעידו אכן היה גבר מיוחד במינו, שכן, כל צמרת המדינה שלחה להוריו מכתבי תנחומים ואף בעיתונים פורסם דבר מותו. אביא להלן מספר קטעים ממכתבים שנכתבו להוריו, זאב ונורית רוזנטל, אחרי מותו:

וראשון בין הראשונים, כב' נשיא המדינה, יצחק הרצוג:

משפחת רוזנטל היקרה,

"עידו בחר להקדיש את עיקר חייו הבוגרים למען הגנת המדינה והיה לוחם ותיק ומוערך על-ידי חבריו ומפקדיו ביחידת שלדג. לדאבון הלב, נפל בעודו ממלא את שליחותו זאת, והוא בן 45 שנים".

"את שליחותו של עידו ישלימו קציני צה"ל וחייליו, ועימם כל אנשי כוחות הביטחון, הפועלים בימים אלו להכרעת האויב המתועב ומכים בו עד חורמה. נגבר על אויבינו אלו בכוח צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון שלנו, ובכוח רוחנו. ניצחוננו זה יהיה מימוש מחויבותנו לכלל הנופלים במערכה, ובהם עידו יקירכם."

ומה כתב כב' ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו להוריו השכולים של עידו:

בני משפחת רוזנטל היקרים,

"אני מבקש להביע כאב עמוק על נפילת אהובכם, רנ"ג עידו רוזנטל ז"ל, במלחמת 'חרבות ברזל' נגד אויבינו ברצועת עזה. העם כולו שותף לכאבכם הכבד, וניצב לצדכם בערבות הדדית שהיא יסוד קיומנו.

עידו, אוהב העם והמדינה, שירת ביחידת שלדג. במתקפה הרצחנית של מבקשי נפשנו על יישובי עוטף עזה, הוא עמד בקו הראשון כדי להגן על ביטחונם ושלומם של תושבי האזור."

"ביודעי את גודל האבדה, אני מוסר לכם ולכל קרוביכם את מלוא תנחומי מלב אל לב. זכרו של עידו יישמר בלב האומה לדורי דורות."

הוסיף וספד לו גם ראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי:

משפחת רוזנטל היקרה,

בנופלו, אבד עם עידו עולם שלם. אין מילים לנחם על חיים צעירים מלאי הבטחה שנגדעו באיבם. לא הכרתי את עידו, אך ברור לי מי היה ועל אילו ערכים גדל והתחנך, כי בחר להגן על המולדת גם במחיר חייו. אני, חיילי צה"ל ומפקדיו אתכם באבלכם הכבד".

"..., זכרו של עידו נצור בליבנו וגבורתו היא מקור השראה ותקווה לשלום ולשגשוג בארצנו."

רס"ן ד', מי שפיקד על כוחות ראשונים שנאבקו במחבלים שפרצו את גדרות העוטף, ספד לרס"ב עידו רוזנטל ז"ל, שהיה לוחם ותיק של היחידה בזו הלשון: "אין לו תחליף, שכן, לקח אתו לקבר סודות כמוסים ומבצעים עלומים".

מרגש היה לקרוא את מכתבם של חברי יחידתו. מספר קטעים אביא להלן:

"בכיר הלוחמים של היחידה - המנוסה ביותר, האמיץ ביותר, הערכי ביותר והמופת עבור דורות של לוחמים.

עם פרוץ האירועים ובלי שנקראת, הגעת ליחידה להילחם. ממש כפי שעשית במהלך למעלה מ-25 שנות שירותך ביחידה. תמיד מתנדב, תמיד מקדימה, תמיד מתווה לכולם את הדרך הנכונה. השתתפת בעשרות מבצעים, במדינות רבות ובמאפיינים שונים. אין מבצע שקטן עליך! אין מבצע שמשעמם אותך. אין מבצע לא חשוב, וגם בגילך, לא היה מבצע שקשה ומפרך מידי. הסתכנת כל כך הרבה פעמים, עבור המדינה ועבור היחידה ואף עבור חבריך.

הוא איש של ידע ומספר סיפורים מהזן המשובח ביותר. הרפתקן חובב טבע עד אחרון נימיו. בעל עקרונות יציבים, איש של פרטים, מיטיב לתחקר ולהעמיק. איש משפחה, רגיש ומתחשב. אדם, שבאותה הטבעיות שבה הוא פורט על הגיטרה ובאצבעותיו אור, מספק חלקיק מידע על גיחה למומבסה אחרי פיגוע או היתקלות עם ספינת פיראטים סומלית, כשעבד כמאבטח באזרחות. כמה קצוות וצבעים."

עוד ועוד גילויים שסיפרו פיקודיו ברמזים, שהלב האיץ את פעימותיו למקרא על מעשיו שהאיש הצעיר הזה הספיק לעשות, ושבעבורו, השמים הם הגבול ויותר! ואכן, הגיע עידו גבוה יותר...

מלקטת התפילות

איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות. השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה. בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת הארץ היקרה הזאת בדיוק כמוך!

אני מאמינה, שגם ילדיך יהיו סקרנים לגלות את החי והצומח בארץ ויהיו דוגמה וסמל לכל. לא לשווא נפלת, עידו. נפלת על האדמה שנפלו עליה קודמיך הגיבורים, שאהבו והגנו עליה כפי שאהבת והגנת עליה אתה, כדי להבטיח לנו פה חיים. אני מאחלת לך, עידו, שצאצאיך לכל אורך הדורות, יחיו בארץ זבת חלב ודבש ויוסיפו לנו מכישרונותיהם ומהשכלתם בעתיד ולא יידעו עוד מלחמה!

פעם הייתי מלקטת דגלים שנפלו ארצה ונמצאו מדובללים וכואבים בצדי דרכים ומשיבה עטרה ליושנה. והיום, מאז החלה המלחמה אני מלקטת ברכות: מבקשת מחברות, מחברים ומכל מי שמוכן להתפלל עבור הלוחמות והלוחמים שלנו, ולאלה שנפגעו במלחמה ומחלימים בבתי החולים. אני מבקשת שיישאו ברכות על אחינו השבויים, הסובלים מרעב ומחוסר חמצן ואור במנהרות החשוכות, על העקורים מבתיהם מכל סיבה שהיא.

בעיני רוחי, אני מלקטת את כל הברכות הללו עם ברכותיי שלי להצלתנו, ונושאת אותן בדמעות לבורא עולם לאור נרות השבת.

לא נביאה שוטה

אל תחשבו שאני נביאה שוטה. אני, כמו כל בנות מזל דלי, רואה למרחוק את גליו של הצונמי המתקרב במלוא עוזו לבני "העולם הנאור", שלא מבין שפה ומנהג, מחשבות השונות משלו, דרך חיים של עמים אחרים ואמונות עממיות של עולם שלא דומה לעולמם כלל. ייתכן שהם מבחינים בזאת, אך לא רוצים להודות במצב אליו נקלעו מסיבה "הומנית" (חה חה חה), ואספו אל חיקם פליטים, שהחלו להרוס אותם מבפנים, במקום להודות להם. ועתה, המארחים הם כמו בנות יענה הטומנות ראשן בחול וחושבות שהן לא בסכנה..., אך בקרוב תיטרפנה! ייתכן שהם פוחדים מהבאות וחושבים שלא יינזקו אם יצטרפו לגינויים על ישראל ב"או"ם שמום" ואח', ואילו היהודים שביניהם, עושים יד אחת עם שונאינו, ולא עושים דבר כדי להציל את המקום הכי בטוח עבורם בשעת פקודה - מדינת ישראל!

בני "העולם הנאור" חושבים שאם הם יקריבו את היהודים על מזבח פנאטיות האסלם, שלובי זרוע עם יהודים שהתכחשו ליהדותם, בארץ ובחו"ל, הם יינצלו. אך טעות בידם! לשמחתנו המרה, אנו יודעים ש"דין מוחמד בחרב!", כפי שמאמינים המוסלמים באשר הם. אנו רואים ומבינים את העומד להתרחש בעולם, אך לבני המערב התמימים אין הבנה בעניין כאוב זה של סוף מעשה במחשבה תחילה, וחבל.

אנו, בדרכנו המיוחדת, נתגבר בכוח היחד על כל המהמורות הנקרות בחיינו, ונזכה כולנו בעז"ה בשלווה ובשקט, כי התקווה, האמונה והגבורה, לא פסו מעם ישראל! והם, האויבים, המתכחשים והמקטרגים, ישלמו מחיר מאוד יקר ולא יימלטו מהעונש המגיע להם, כפי שקורה בכל דור ודור!

שביל הזהב

ואיך אנו נגיע לשלווה זו? בזכות גברים כמוך, עידו, וגיבורים אחרים שנלחמו במערכות ישראל לכל אורך הדורות ונלחמים אף עתה, גברים ונשים (הנקראות "לביאות" בצבא ובבית), כולם עמדו ויעמדו בפרץ מול כל אויב וצר ויגנו עלינו. ברוך תהיה באשר הנך, קרידו יקר!

אני רואה בדמיוני שאתה יושב עתה למרגלות כסאו של בורא עולם ונושא תפילה למען שלום ארצנו, למען מפלת כל אויבינו באשר הם והכי הכי, אתה מתפלל למען אחינו הגולים מבתיהם בארצנו, שישובו מכל קצות הארץ אל נחלתם ויחיו בשלום ובשלווה, ולמען כל אחינו החטופים, שישובו לביתם ולזרועות יקיריהם במהרה, בריאים ושלמים בגוף ובנפש!

אני מאחלת לכולכם, רעיי, חג חרות כשר ושמח בכל מובן המילה! גם בריאות איתנה ולכידות בין כולנו, בעת שלום ובעת מלחמה. נבין, שהבנים שנפלו במערכות ישראל אז והיום, לא לשווא נפלו, אלא למעננו. שלא נמצא סיבות להילחם בינינו לבין עצמנו, אלא נמצא המון סיבות לצעוד ב"שביל הזהב", או בדרך האמצע, שהם מושגים ב"תורת המידות", שראשיתם בפילוסופיה של אריסטו בעת העתיקה והמזוהים בספרות היהודית, בעיקר עם הרמב"ם.

לדעתם של שני אלה, תכלית ההליכה בדרך האמצעית היא להביא אושר אישי לאדם, וכן להוריד את סף האלימות והטרור בחברה שלו. אדם מוסרי, הוא אחד המנהל אורחות חייו על-פי עיקרון זה. (ויקיפדיה).

למרות הכל ואף על-פי כן, נזמר בחג החרות: "ושמחת בחגך והיית אך ש מ ח!"

[צילום: באדיבות המשפחה]
תאריך:  22/04/2024   |   עודכן:  24/04/2024
שמחה סיאני
+סטודנטים ובוגרים מאוניברסיטת מישיגן בהפגנת סולידריות לפלשתינים ברצועה
20:12 22/04/24  |  יואב יצחק
סטודנטים ובוגרים מאוניברסיטת מישיגן הקימו ביום שני מאהל סולידריות לפלשתינים ברצועת עזה. הם דורשים מהנהלת האוניברסיטה להתנער מקשרים שעשויים לתמוך בצבא הישראלי וקראו להפסקת אש מיידית בעזה.

+חיזבאללה שיגר 35 רקטות לאזור צפת; צה"ל תקף בתגובה בדרום לבנון
20:12 22/04/24  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר הערב, כי מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. מוקדם יותר היום הותקפו שני מבנים צבאיים במרחבים ארזון ואל עדייסא, בהם פעלו מחבלי הארגון. התקיפה בוצעה לאחר שחיזבאללה שיגר כ-35 רקטות לאזור צפת. אין נפגעים.
+הפינוי מרפיח - עד 3 שבועות; הלחימה - לפחות 6
18:02 22/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישראל מתכננת להעביר כוחות לרפיח בהדרגה, ולהתמקד באזורים שבהם היא מאמינה שמנהיגי החמאס ומחבליו מסתתרים  ▪  הפינוי ייעשה בתיאום עם ארה"ב, מצרים ומדינות ערביות אחרות כמו איחוד האמירויות
רפיח. ממתינה לפינוי [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+השר גלנט הגיע לבקר את לוחמי גדוד נצח יהודה
17:57 22/04/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט עם לוחמי גדוד "נצח יהודה" בגבול רצועת עזה: "אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור, מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר".
+דייויד פרידמן: ביידן אכזב אותי, הוא מחזק את החמאס
17:45 22/04/24  |  עידן יוסף
שגריר ישראל לשעבר דיוויד פרידמן תוקף את ביידן: "בעוד ישראל נלחמת על חייה ביידן עסוק בניצחון בבחירות. הוא אכזב אותי, וכמוני גם יהודים אמריקנים רבים אחרים. לדעתי הוא עשה חשבון פוליטי גרוע ומאוד לא מוסרי. ההשפעה של המעשים וההתבטאויות שלו הם חיזוק החמאס".
+הפגינה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה ובמעצרה התברר שדרסה יהודים
17:44 22/04/24  |  עידן יוסף
סערת האנטישמיות בארה"ב: אחת המפגינות שנעצרה באוניברסיטת קולומביה במהלך הפגנה אנטי ישראלית התבררה כמי שדרסה למוות זוג מבוגרים בשנת 2020 ולא ישבה בכלא.
+פורעים ערבים הציתו שדות חיטה של יהודים
17:40 22/04/24  |  עידן יוסף
טרור ההצתות: פורעים ערבים הציתו שדות חיטה של יהודים בסמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן. כוחות כיבוי פועלים במקום.

+על עבדות וחירות התודעה
10:47 22/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה  ▪  ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הסיפור העתיק ממשיך להתחדש [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+ראש אמ"ן התפטר בשל אחריותו לכשלון ההתרעה לפני 7 באוקטובר
10:34 22/04/24  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אלוף אהרון חליוה שלח מכתב התפטרות לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי  ▪  " אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עמי מאז, יום-יום, לילה-לילה"  ▪  קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית "למען הדורות הבאים"
אלוף חלויה. "לעד אשא עמי את הכאב" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כימי צאתך מארץ מצרים ארא
10:16 22/04/24  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
נס גלוי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]
+החרדים והחרדל"ים השתלטו על המדינה
09:03 22/04/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים  ▪  או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
סחטנים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+והגדת
08:41 22/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, החרות והמוסר האנושי
מה נשתנה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+3 פצועים קל בפיגוע דריסה בירושלים; שני המחבלים נעצרו
08:37 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוננות שיא בירושלים ובכל הארץ לקראת ליל הסדר שיחול הערב  ▪  שני מחבלים דרסו הולכי רגל ברחוב תכלת מרדכי בירושלים, יצאו מן הרכב וניסו ללא הצלחה לירות באמצעות רובה 'קרלו'  ▪  בזירה נמצא גם גרזן  ▪  שני המחבלים נמלטו ברגל ונעצרו לאחר זמן בחנות רהיטים סמוכה
המחבל אוחז בנשק קרלו ומנסה לירות [צילום: זק"א]
רגע הדריסה כפי שתועד במצלמות [צילום: זק"א]
+אמת אלטרנטיבית
08:21 22/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
הטיה פוליטית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כטב"ם של חיל-האוויר הופל באמצעות טיל; חיל-האוויר תקף את אתר השיגור
07:02 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל אישר כי כלי טיס מאויש מרחוק של חיל-האוויר נפגע הלילה באמצעות טיל קרקע-אוויר ונפל בשטח לבנון  ▪  "חיל-האוויר ימשיך לפעול בשמי לבנון, האירוע מתוחקר"
בעבר הושמדו כלי טיס שנפלו ביד האויב [צילום אילוסטרציה: מיה אלרוזו, AP]
+מחלקת המדינה האמריקנית התעלמה בהודעותיה מהעיצומים על גדוד נצח יהודה
06:50 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח הלילה עם שר הביטחון, יואב גלנט, ועם השר בני גנץ  ▪  בשתי הודעות שפרסם משרד החוץ האמריקני לא הייתה כל התייחסות לסוגיית העיצומים על הגדוד החרדי - ששני השרים גינו
מזכיר המדינה בלינקן ושר הביטחון גלנט. התעלמות מוחלטת [צילום: אלעד מלכה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך נפלת גיבור
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בלפור חקק
23/04/24 14:40
2
רונן
23/04/24 14:44
3
אנונימי
23/04/24 22:24
4
רונן
25/04/24 01:22
5
אנונימי
25/04/24 01:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בנימין נתניהו הפך את אזרחי ישראל הלא חרדים ל"חוטבי עצים ושואבי מים" של החרדים והחרדל"ים. כך הרוב החילוני הפך למשרת של הנ"ל. ראיות:
הלילה הזה הוא הרבה מעבר לניקיונות, למאכלי גורמה, למלבושים חדשים, לכלים נאים והדורים, לביקור הדודה הנשכחת ולחיוך המנומס לשמע הבדיחה שסבא מספר בדיוק באותו מקום בהגדה, בכל ליל סדר, כבר עשרים שנים.
שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה ליד בית כנסת ברחוב תכלת מרדכי בירושלים נעצרו בחנות רהיטים סמוכה. השניים הועברו לחקירת שב"כ, ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מקיים הערכת מצב ראשונית בזירה.
22/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
כאשר תולים בממשלת ישראל אשם על הפקרת אזרחיה ב-7 באוקטובר, אל נופתע שגם כחלוף חצי שנה מייחסים שוב לאותה ממשלה סוג של הפקרת חטופינו, מעצם העובדה שלא גובשה עסקה שהייתה מבטיחה אולי את שחרורם.
22/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
צה"ל אישר (יום ב', 22.4.24) את הדיווחים בתקשורת הלבנונית ולפיהם מחבלי חיזבאללה הצליחו להפיל כלי טיס מאויש מרחוק של חיל-האוויר בשטח לבנון. לא נמסר באיזה סוג כלי טיס מדובר ולא נמסר האם הושמד כלי הטיס שנפל בידי האויב.
22/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
יין הגיבורים נמזג בטיולי טבע, בחניוני לילה, על גשרים תלויים, בתוככי הכותל המערבי, בסמטאות ובשבילי צפת העתיקה, בשערי ירושלים על רובעיה, בשביל ישראל, בפסגת הר מירון ובמרומי המצדה
אמיר אביבי
אמיר אביבי
המתקפה האירנית כשלה לחלוטין והעניקה למדינת ישראל הזדמנויות להבין את כוחה מול אירן, ליצור בריתות חשובות, לרתום את דעת הקהל העולמית, ולקבל חופש פעולה בעזה ובלבנון    עם זאת, המתקפה גם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il