|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
נס גלוי [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

כימי צאתך מארץ מצרים ארא

נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
22/04/2024  |   מנחם רהט   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

כן נס, לא נס. מאז אירועי ליל הטילים והכתב"מים ששוגרו לעבר עם ישראל בליל ו' בניסן תשפ"ד, שבוע לפני ליל הסדר ונהדפו בשיעור הצלחה דמיוני של 99.4% - הישג שאין לו אח ורע בתולדות העולם - מתחוללת מחלוקת אידיאולוגית אמונית בין שלומי אמוני ישראל לבין הכופרים בעיקר, בשאלה הקריטית אם ההצלה המופלאה של העם היושב בציון מפגיעתם הקטלנית להחריד של מאות טונות של חומר נפץ ששיגרו האירנים אלינו נחשבת נס, או שמא רק הצלחה טכנולוגית אירגונית מסחררת.

הקירבה לליל הסדר, שבו נציין בשבוע הבא מלאות 3,335 שנה ליציאת מצרים, דוחקת אותנו לעיין בנסי יציאת מצרים. היהודי המאמין יראה באירועים ההם נס גלוי, בעוד שהכופר בעיקר ידבר על תרחיש מיתולוגי שהיה או לא היה, ושמכל מקום יסודו בתופעת טבע, בצונאמי אדיר ממדים: "וַיּוֹלֶךְ ה' אֶת הַיָּם בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל הַלַּיְלָה". המאמין רואה בכך נס גלוי, שפתח את הים לרווחה. הכופר ידבר 'רק' על צונאמי, בסך-הכל.

האמת היא שלא כל כך חשוב איך פיסית נפתח הים. אפילו היה זה 'רק' צונאמי מקרי, כפי שאולי ניתן להבין מן הביטוי "בְּרוּחַ קָדִים עַזָּה כָּל הַלַּיְלָה", הרי ברור שהעיתוי המדויק של 'הצונאמי', שבא דווקא בעת ההמתנה המאיימת על שפת הים, הוא הנס במלוא עוצמתו. מילת המפתח כאן היא העיתוי המושלם, התזמון המדויק. זהו עצם הנס. מבחן התוצאה הופך גם אירוע טבעי לכאורה - לנס.

וכך פעלו גם ניסים רבים אחרים. אפילו נס הקמת מדינת ישראל. משביתי שמחות ציניקנים טוענים, שנצחון ישראלי במלחמת השיחרור והקמת המדינה אינם בגדר נס, שהרי הכוח הישראלי היה גדול יותר, חזק יותר, מצוייד יותר, מאורגן יותר, נחוש יותר. ואף על-פי כן, נס גדול היה שם. שעת הרצון ההיא שהניעה את כל עם ישראל להתלכד מול האויב (למעט אי-אלו פורצי גדר), ועצם העיתוי של הכרזת המדינה דווקא בשעת רצון נדירה לאלוקים ואדם, לרבות אומות העולם, כולל הגוש הסובייטי (שאף סיפק לנו נשק ותחמושת חיוניים להמשך העמידה מול האויב ודחיקתו מארצנו), היא היא עצם הנס שעליו אנו רואים עצמנו מחויבים להודות, להלל ולשבח, לרבות באמירת הלל.

יש יהודים טועים ומטעים, שמצפים לראות את הנס בהתגלותו הממשית של הקב"ה בעת שנעשה הנס, וכל מה שפחות מזה 'אינו נחשב'. אפילו אחד מגדולי האדמו"רים לפני שני דורות (מחמת כבודו וכבוד חצרו הענפה לא ננקוב בשמו), התנגד קשות לתנועה הציונית שפעלה לשיבת העם לארצו בנימוק המופרך: "רק הקדוש ברוך הוציאנו לגלות ורק הוא בכבודו ובעצמו יגאלנו ויחזירנו לארץ ישראל" (הציטוט פורסם בכתבים הרשמיים של החצר). אותו אדמו"ר, עם כל חשיבותו (ועפר אני לרגליו), לא הבין שהקב"ה מבצע תמיד את נסיו באמצעות בני אדם או כוחות הטבע, וכולם שליחיו (פרט לאירוע המכונן של מעמד הר סיני). ודרך אגב, שכח אותו אדמו"ר שלא הקב"ה בעצמו הוציאנו לגלות, אלא שליחיו בשר ודם: נבוכדנצר בחורבן בית ראשון וטיטוס בחורבן בית שני. שני צוררים אלה לא היו שלוחיו? ולמה ייגרע חלקו של הרצל זכור לטוב, להבדיל, שהיה ללא ספק שליח ההשגחה, אפילו ללא ידיעתו?ועיוורון זה כלפי התנועה ששלח הקב"ה טרום השואה, עלה לנו בנחלי דם ישראל שנשפך כמים בידי הנאצים הארורים.

אפילו ביציאת מצרים, עוד לפני בקיעת הים, נדרשים שליחי הקב"ה - בדרך כלל בני אדם ולעיתים גם איתני הטבע - לחולל את הנס. כשמשה רבינו והעם ניצבים חסרי אונים מול ים סוף ומשה המותקף בידי העם נאלץ להרגיע ולהבטיח ש"ה' יִלָּחֵם לָכֶם", הוא 'ננזף' בפי הקב"ה: "מַה תִּצְעַק אֵלָי? דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִסָּעוּ", לאמור, תתחילו כבר לעשות מעשה. הים כבר ייבקע, הנס יתרחש, אבל עשו אתם את הצעד הראשון.

אם נעיין באירועי ליל ו' בניסן, נמצא שהטכנולוגיה העילית של ישראל וארצות המערב ניצחה את האירנים והצילה את ישראל משואה זוטא, אבל עצם התפקוד המערכתי המתוקתק שלה, כמו שעון שווייצרי מדויק, כמו תזמורת סימפונית דקדקנית תחת שרביטו של מנצח קפדן, הוא הנס הגדול. עשרות, אולי מאות כלים היו ב'תזמורת' ההצלה הזו, וכולם פעלו תוך סינכרון ותיאום מלא, מדויק להפליא. זהו הנס. כמו שאמר לפני 76 שנה, רבה של צפת הרב זיידה הלר, לאחר שהפלמ"ח הגיע לבירת הגליל והציל את יהודיה מכליה: "צפת ניצלה בזכות המעשה והנס. המעשה הוא שאמרנו תהילים, והנס הוא שהפלמ"ח הגיע ברגע הנכון והניס את הערבים".

לא, אין זו רק אמירה שנונה. הרב הלר צדק. הגעת הפלמ"ח בזמן הנכון להצלת היישוב הצפתי הדל אשר כוּתָר בידי אלפי ערבים תאבי דם ונקם, ובהם צבא קאוקג'י הסורי הסדיר, הייתה הנס שאליו כיוון הרב הלר. שינוי המישוואה בדיוק בזמן המדויק הכריע את המערכה. יחי התיזמון המדויק. וכבר אמר דוד בן-גוריון, כך מספרים, שלא היה איש מאמין, אבל כן האמין בניסים ונפלאות שמחוץ לגדר הטבע: "בארץ ישראל מי שלא מאמין בניסים, אינו ריאליסט".

הנה הסתכלותו של פיסיקאי מבכירי התעשיה הביטחונית הישראלית, ד"ר מ. אביטבול, על אירועי ו' בניסן, במכתבו לאחד הרבנים: "מקננת בי תחושה אמיתית, שבמוצאי שבת קרה פה משהו בסדר גודל של קריעת ים סוף. "אני ד"ר לפיזיקה ועבדתי מספר שנים בתעשיה הביטחונית בארץ. מה שקרה במוצאי שבת, הוא ברמה המדעית עניין שפשוט לא יכול לקרות. הסבירות, שהכל, אבל ממש הכל, מסתדר, לא קיימת במערכות מורכבות כמו מערכות ההגנה שפעלו.

"מערכות אלה מעולם לא נוסו בזמן אמת. לקחתי עיפרון וצללתי לחישובים כדי לבדוק את הסבירות שתוצאה כזו תתממש. הריבוי הגדול של האירועים שהיה צריך לטפל בהם, כשכל טיל או כטב"מ מטופל באופן עצמאי (קרי: טעות אנוש או סטיה כלשהי של פעולה אחת, אינה מתקזזת בפעולות מוצלחות אחרות), מכפיל את הסיכוי לטעויות. עם כל הטכנולוגיות הגבוהות, הצפי היה לפריצה בהגנה על שמי מדינת ישראל.

"גם אם היינו מקבלים הגנה של 90% זה היה בגדר של נס. מה שקרה זה, שכולם אבל כולם - הטייסים, מפעילי המערכות ומפעילי הטכנולוגיות, פעלו כאיש אחד ברגע אחד באחדות כוללת. אם זה לא מעשה אלוקי אז אני כבר לא יודע מה זה נס... זה יותר חד מהניצחון של מלחמת ששת הימים או מלחמת העצמאות. שם ניתן להסביר על-פי הטבע. ההצלה שהתחוללה לעם ישראל במוצאי שבת היא פשוט בלתי אפשרית באופן טבעי. הנס הזה חסך חיי אנשים רבים מעם ישראל... אם מערכת ההגנה הייתה נכשלת ביירוט מספר טילי שיוט, התוצאה הקטלנית הייתה גוררת אותנו למערכה מאוד מורכבת. אני לא הייתי מהמר שבפעם הבא זה יעבוד ככה, ללא השגחה אלוקית. ההוכחה הפשוטה לדברי היא, שמנהלי התעשיות הביטחוניות, המפתחים והמייצרים את המערכות האלו, מבטיחים לא יותר מ-90% הצלחה! 'כִּימֵי צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אַרְאֶנּוּ נִפְלָאוֹת'".

אכן, נס גדול היה לנו, בליל הטילים והכטב"מים, ומחובתנו האמונית להודות ש'הקדוש ברוך מצילנו מידם'. כמאמר הפייטן ייני, מחשובי הפייטנים הארצישראלים במאה ה-6-5, בפיוט שהגיע לליל הסדר המנציח את ליל השימורים ההיסטורי: "אָז רֹב נִסִּים הִפְלֵאתָ בַּלַּיְלָה - וַיְהִי בַּחֲצִי הַלַּיְלָה". חג כשר ושמח.

תאריך:  22/04/2024   |   עודכן:  22/04/2024
מנחם רהט
+סטודנטים ובוגרים מאוניברסיטת מישיגן בהפגנת סולידריות לפלשתינים ברצועה
20:12 22/04/24  |  יואב יצחק
סטודנטים ובוגרים מאוניברסיטת מישיגן הקימו ביום שני מאהל סולידריות לפלשתינים ברצועת עזה. הם דורשים מהנהלת האוניברסיטה להתנער מקשרים שעשויים לתמוך בצבא הישראלי וקראו להפסקת אש מיידית בעזה.

+חיזבאללה שיגר 35 רקטות לאזור צפת; צה"ל תקף בתגובה בדרום לבנון
20:12 22/04/24  |  יואב יצחק
דובר צה"ל מסר הערב, כי מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. מוקדם יותר היום הותקפו שני מבנים צבאיים במרחבים ארזון ואל עדייסא, בהם פעלו מחבלי הארגון. התקיפה בוצעה לאחר שחיזבאללה שיגר כ-35 רקטות לאזור צפת. אין נפגעים.
+הפינוי מרפיח - עד 3 שבועות; הלחימה - לפחות 6
18:02 22/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ישראל מתכננת להעביר כוחות לרפיח בהדרגה, ולהתמקד באזורים שבהם היא מאמינה שמנהיגי החמאס ומחבליו מסתתרים  ▪  הפינוי ייעשה בתיאום עם ארה"ב, מצרים ומדינות ערביות אחרות כמו איחוד האמירויות
רפיח. ממתינה לפינוי [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+השר גלנט הגיע לבקר את לוחמי גדוד נצח יהודה
17:57 22/04/24  |  עידן יוסף
שר הביטחון גלנט עם לוחמי גדוד "נצח יהודה" בגבול רצועת עזה: "אנחנו עומדים בפרץ במלחמה נגד שבעה צבאות וארגוני טרור, מערכת הביטחון ניצבת מאחוריכם - אף אחד בעולם לא ילמד אותנו על ערכים ומוסר".
+דייויד פרידמן: ביידן אכזב אותי, הוא מחזק את החמאס
17:45 22/04/24  |  עידן יוסף
שגריר ישראל לשעבר דיוויד פרידמן תוקף את ביידן: "בעוד ישראל נלחמת על חייה ביידן עסוק בניצחון בבחירות. הוא אכזב אותי, וכמוני גם יהודים אמריקנים רבים אחרים. לדעתי הוא עשה חשבון פוליטי גרוע ומאוד לא מוסרי. ההשפעה של המעשים וההתבטאויות שלו הם חיזוק החמאס".
+הפגינה נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה ובמעצרה התברר שדרסה יהודים
17:44 22/04/24  |  עידן יוסף
סערת האנטישמיות בארה"ב: אחת המפגינות שנעצרה באוניברסיטת קולומביה במהלך הפגנה אנטי ישראלית התבררה כמי שדרסה למוות זוג מבוגרים בשנת 2020 ולא ישבה בכלא.
+פורעים ערבים הציתו שדות חיטה של יהודים
17:40 22/04/24  |  עידן יוסף
טרור ההצתות: פורעים ערבים הציתו שדות חיטה של יהודים בסמוך לישוב חמרה בבקעת הירדן. כוחות כיבוי פועלים במקום.

+על עבדות וחירות התודעה
10:47 22/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה  ▪  ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הסיפור העתיק ממשיך להתחדש [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+ראש אמ"ן התפטר בשל אחריותו לכשלון ההתרעה לפני 7 באוקטובר
10:34 22/04/24  |  איציק וולף, מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אלוף אהרון חליוה שלח מכתב התפטרות לרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי  ▪  " אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. את אותו יום שחור אני נושא עמי מאז, יום-יום, לילה-לילה"  ▪  קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית "למען הדורות הבאים"
אלוף חלויה. "לעד אשא עמי את הכאב" [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+איך נפלת גיבור
09:51 22/04/24  |  שמחה סיאני   |   לרשימה המלאה
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות  ▪  השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה  ▪  בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת הארץ היקרה הזאת בדיוק כמוך!
עידו רוזנטל ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
+החרדים והחרדל"ים השתלטו על המדינה
09:03 22/04/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים  ▪  או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
סחטנים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+והגדת
08:41 22/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, החרות והמוסר האנושי
מה נשתנה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
+3 פצועים קל בפיגוע דריסה בירושלים; שני המחבלים נעצרו
08:37 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
כוננות שיא בירושלים ובכל הארץ לקראת ליל הסדר שיחול הערב  ▪  שני מחבלים דרסו הולכי רגל ברחוב תכלת מרדכי בירושלים, יצאו מן הרכב וניסו ללא הצלחה לירות באמצעות רובה 'קרלו'  ▪  בזירה נמצא גם גרזן  ▪  שני המחבלים נמלטו ברגל ונעצרו לאחר זמן בחנות רהיטים סמוכה
המחבל אוחז בנשק קרלו ומנסה לירות [צילום: זק"א]
רגע הדריסה כפי שתועד במצלמות [צילום: זק"א]
+אמת אלטרנטיבית
08:21 22/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
הטיה פוליטית [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+כטב"ם של חיל-האוויר הופל באמצעות טיל; חיל-האוויר תקף את אתר השיגור
07:02 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דובר צה"ל אישר כי כלי טיס מאויש מרחוק של חיל-האוויר נפגע הלילה באמצעות טיל קרקע-אוויר ונפל בשטח לבנון  ▪  "חיל-האוויר ימשיך לפעול בשמי לבנון, האירוע מתוחקר"
בעבר הושמדו כלי טיס שנפלו ביד האויב [צילום אילוסטרציה: מיה אלרוזו, AP]
+מחלקת המדינה האמריקנית התעלמה בהודעותיה מהעיצומים על גדוד נצח יהודה
06:50 22/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח הלילה עם שר הביטחון, יואב גלנט, ועם השר בני גנץ  ▪  בשתי הודעות שפרסם משרד החוץ האמריקני לא הייתה כל התייחסות לסוגיית העיצומים על הגדוד החרדי - ששני השרים גינו
מזכיר המדינה בלינקן ושר הביטחון גלנט. התעלמות מוחלטת [צילום: אלעד מלכה]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת הארץ היקרה הזאת בדיוק כמוך!
22/04/2024  |  שמחה סיאני  |   יומני בלוגרים
בנימין נתניהו הפך את אזרחי ישראל הלא חרדים ל"חוטבי עצים ושואבי מים" של החרדים והחרדל"ים. כך הרוב החילוני הפך למשרת של הנ"ל. ראיות:
הלילה הזה הוא הרבה מעבר לניקיונות, למאכלי גורמה, למלבושים חדשים, לכלים נאים והדורים, לביקור הדודה הנשכחת ולחיוך המנומס לשמע הבדיחה שסבא מספר בדיוק באותו מקום בהגדה, בכל ליל סדר, כבר עשרים שנים.
שני המחבלים שביצעו את פיגוע הדריסה ליד בית כנסת ברחוב תכלת מרדכי בירושלים נעצרו בחנות רהיטים סמוכה. השניים הועברו לחקירת שב"כ, ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי מקיים הערכת מצב ראשונית בזירה.
22/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
כאשר תולים בממשלת ישראל אשם על הפקרת אזרחיה ב-7 באוקטובר, אל נופתע שגם כחלוף חצי שנה מייחסים שוב לאותה ממשלה סוג של הפקרת חטופינו, מעצם העובדה שלא גובשה עסקה שהייתה מבטיחה אולי את שחרורם.
22/04/2024  |  רפאל בוכניק  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון  |  
כל עוד אנשים כמו יעלון, משת"פים נאמנים מיל' של נתניהו, הם מראשי מבקריו, כאשר ברור שהשנאה האישית שלהם לנתניהו היא המוטיב המרכזי ביסוד ביקורתם, נתניהו יכול לישון בשקט
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il