|   15:07:40
  אברהם בצלאל  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

ירושלים של מעלה, אלה סמטאות ילדותי

נאום הבכורה של חבר הכנסת העשרים וחמש מטעם סיעת שס [ד' בכסלו התשפ"ג, 28.11.2022]
01/12/2022  |   אברהם בצלאל   |   נאומים   |   כנסת 25   |   תגובות
דלתי פתוחה
במסגרת פעילותי אפעל לסייע לפשט כל נושא ביורוקרטי, להנגיש את משרדי הממשלה ואגפי העיריות עבור תושבים המבקשים מענה מהיר ונאנקים תחת סבך הביורוקרטיה. אמשיך לתת סיוע לכל פונה, כפי שעשיתי עד היום. דלתי פתוחה בפני כל אדם הזקוק לסיוע בכל נושא. אשתדל בכל יכולתי להיות לאוזן קשבת ולכתובת יעילה

אדוני היושב-ראש, חבריי חברי הכנסת, יושב-ראש התנועה הרב אריה דרעי, כנסת נכבדה, אני עומד כאן לפניכם היום בלב נרגש מלא גאווה כנציג תנועת ש"ס המעטירה, שליחם של מאות אלפי אנשים ואזרחים אשר נתנו בנו אמון לפעול למענם באותה דרך סלולה הממשיכה כבר קרוב ל-40 שנה. ביום השבעת הכנסת עליתי לציון קודשו של מייסד התנועה ומורה דרכה, מרן רבנו הקדוש רבנו עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה. גם בחלוף תשע שנים מיום הסתלקותו לשמי רום, דמותו הפלאית חייה ונוכחת בקרב המוני בית ישראל, המתגעגעים למנהיגותו הנדירה המלאה באהבת ישראל.

לאחר מכן התפללתי בציונו הטהור של מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן, זכר צדיק וקדוש לברכה, נשיא מועצת חכמי התורה, שהסתלק בסערה השמיימה לפני חודשים מספר. זכות גדולה הייתה לי להיות ממקורביו ולחוות באופן אישי את הנהגתו המיוחדת כעמוד האש לפני המחנה. נשאתי תפילה בציונם, שימשיכו לפעול בשמיים להצלחת עם ישראל ושברכתם תמשיך ללוות אותי בתפקידי החדש, שאזכה לקדש שם שמיים ולהיות פה לבני התורה ולכל עמך ישראל.


ענקי התורה
זכיתי לקרבתם של ענקי התורה בירושלים, חכם יהודה צדקה וחכם בן ציון אבא שאול, זכר צדיקים לברכה, ראשי ישיבת פורת יוסף, אשר הקימו את עולם התורה הספרדי יחד עם מרן רבנו עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה

נולדתי למשפחה ירושלמית שורשית. סבי, זיכרונו לברכה, עלה מהראת שבאפגניסטן רכוב על אופניו בהרים ובגאיות, דרך הודו וסוריה, עד שהגיע לארץ הקודש. גדלתי במשפחה ברוכת ילדים, 15 אחים ואחיות, בלי עין הרע. התגוררנו בדירה בת שלושה וחצי חדרים. למרות האתגרים הרבים, הוריי לא חיסרו ממני מאומה. במסירות ובאהבה התוו לנו את דרך הנתינה לזולת, גם כשפעמים שילמו על זה מחיר אישי. גם רעייתי שתחיה נולדה למשפחה בת 14 ילדים, בלי עין הרע, שגדלו להורים בעלי חסד, ממייסדי ארגון החסד "אור לאה", המוכר בירושלים כמפעל ותיק של חסד וסיוע לנזקקים.

בצעירותי חונכתי בתלמוד תורה ומסורה, ומאוחר יותר בישיבות קול תורה, ישיבת בית שמואל וישיבת מיר. זכיתי לקרבתם של ענקי התורה בירושלים, חכם יהודה צדקה וחכם בן ציון אבא שאול, זכר צדיקים לברכה, ראשי ישיבת פורת יוסף, אשר הקימו את עולם התורה הספרדי יחד עם מרן רבנו עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה. קרבה משפחתית מיוחדת הייתה לי לחכם בן ציון אבא שאול – כנכד לאחותו הגדולה, זכיתי להסתופף בצילו ימים ושבתות רבים. זכינו לראות תורה וגדולה במקום אחד. זכותם תעמוד לנו, אמן.

ירושלים של מעלה, אלה סמטאות ילדותי. שכונת הבוכרים ובית כנסת מוסייב, שבו התפללתי שנים רבות. זוהי ירושלים האמיתית – שילוב של תורה, תפילה ושירה.

לא אוכל לתאר במילים את ההרגשות המיוחדות שחוויתי כל שבת מחדש בשירת הבקשות לפנות בוקר, בתפילות ובהווי השכונתי. ירושלים של יהודים פשוטים, רבים מהם בעלי מלאכה, אך בליבם אמונה שורשית ויוקדת. תוכלו למצוא אותם ממלאים את שיעורי התורה הרבים הקיימים בבתי כנסיות בשכונה. מהם אני שואב עוצמות של יהדות טהורה כמורשת אבותינו.

את דרכי הציבורית התחלתי כחבר המינהל קהילתי בשכונת נווה יעקב. בשכונה זו נפגשתי עם מצוקות היום-יום של האוכלוסיות המוחלשות, המשוועות ליד מכוונת וחמה. במקביל, סייעתי לאותם שביקשו לשקוד על לימודם, בני התורה המסולאים מפז המסתפקים במועט, שביקשו את קורת הגג הנאותה ואת מוסדות החינוך הטובים לילדיהם. בהמשך, כחבר הנהלת העיר ירושלים, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי ותיק הארנונה, ראיתי מקרוב את מצוקות התושבים בנושאים היום-יומיים. השתדלתי ככל שביכולתי להיות להם לאוזן קשבת ולתת מענה מהיר ויעיל כדי לפתור את מצוקותיהם.

שנות הפעילות הללו מול התושבים לימדו אותי פרק חשוב בתפקידו של שליח ציבור: להיות מסור למצוקות הפרט ולחוש את כאבו. בעזרת השם, אעשה הכל להמשיך שליחות זו גם בתפקידי הנוכחי. ארתום את כל יכולותיי להביא מרוח הסיעה המושתת על דגלי תנועת ש"ס, שאותה הנחילו לנו מורי דרכנו: חיזוק והשרשת המסורת היהודית, עזרה וסיוע לשכבות החלשות.

במסגרת פעילותי אפעל לסייע לפשט כל נושא ביורוקרטי, להנגיש את משרדי הממשלה ואגפי העיריות עבור תושבים המבקשים מענה מהיר ונאנקים תחת סבך הביורוקרטיה. אמשיך לתת סיוע לכל פונה, כפי שעשיתי עד היום. דלתי פתוחה בפני כל אדם הזקוק לסיוע בכל נושא. אשתדל בכל יכולתי להיות לאוזן קשבת ולכתובת יעילה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

קולם של עמלי התורה
בעזרת השם אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים, שבחרו בחיי עולם ובהסתפקות במועט למען שימור גחלת התורה והמורשת היהודית. יהודים יקרים אלו, העושים תורתם קבע ומלאכתם עראי, מוכפשים על לא עוול בכפם לא אחת בתקשורת, ולצערי גם מעל במה זו. הם סיירת מטכ"ל של המורשת היהודית, הסיבה להיותנו עם והערובה היחידה להמשך קיום עם ישראל כעם יהודי וכחוליה בלתי מנותקת מעברו

בעזרת השם אבטא בגאון את קולם של עמלי התורה, בני הישיבות ואברכי הכוללים, שבחרו בחיי עולם ובהסתפקות במועט למען שימור גחלת התורה והמורשת היהודית. יהודים יקרים אלו, העושים תורתם קבע ומלאכתם עראי, מוכפשים על לא עוול בכפם לא אחת בתקשורת, ולצערי גם מעל במה זו. הם סיירת מטכ"ל של המורשת היהודית, הסיבה להיותנו עם והערובה היחידה להמשך קיום עם ישראל כעם יהודי וכחוליה בלתי מנותקת מעברו.

לצערי, אך לפני ימים אחדים ראינו דוגמה מוחשית של הסתה שקרית מצד ראש הממשלה היוצא כנגד בני הישיבות לומדי התורה הטהורים. ההסתה חמורה שבעתיים כשהיא נאמרת על-ידי אדם הנושא בתפקיד רשמי כראש ממשלה. אנחנו כאן כדי לומר בקול ברור: איננו מתנצלים ולא מפחדים. נייצג אתכם, בני התורה, בגאון ובגאווה כנגד כל אותם המסיתים שלא זכו להבין את גדולתה ועוצמתה של תורתנו הקדושה. עם זאת, נתפלל שיחזיר אותם ה' יתברך בתשובה שלמה.

במעמד זה אשא תפילה לבורא עולם כי אזכה להיות שליח נאמן לשולחיי, גדולי ישראל, מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה, ובראשם מרן פאר הדור, הגאון, רבי שמעון רפאל בעדני שליט"א, שהקדוש ברוך הוא ישלח לו במהרה רפואה שלמה, ולמורי ורבי האדמו"ר רבי דוד חי אבוחצירא שליט"א, אשר הם מתווים את דרכנו ולאורם אנו הולכים.

מעל במה מכובדת זו ברצוני להביע את רחשי לבי כלפי מחולל מהפכת יהדות ספרד, יושב-ראש תנועת שס חבר הכנסת הרב אריה דרעי, השם ישמרהו ויחייהו. כבר בצעירותי נשאבתי לדמותו הגדולה והמיוחדת, לחזונו להשיב עטרה ליושנה ולזקוף את קומתם של בני עדות המזרח. הפריחה האדירה והמשגשגת של הדור הספרדי הצעיר הנראית כיום מול עינינו – מאות רבות של מוסדות וקהילות מפוארות בכל רחבי הארץ, תלמודי תורה לבנים, בתי ספר לבנות, ישיבות קטנות וגדולות – אלו הם פירות החרישה והזריעה של מרן רבנו עובדיה יוסף, זכר צדיק וקדוש לברכה, יחד עם שליחו הנאמן הרב אריה דרעי, השם ישמרו ויחייהו, שלפני שנות דור, בתקופות השיממון, לא הייתה עיר מדן ועד אילת שהם לא עשו בה נפשות להשיב לב בנים על אבותם. מאז ועד היום פועל הרב אריה דרעי בחירוף נפש, בגאווה ובגאון, להגדיל תורה ולהאדירה, להנהיג את התנועה הקדושה ולחזקה יחד עם הארגונים המפוארים: רשת בני חינוך, בני יוסף ותנועת אל המעיין.

זכית, הרב אריה, לראות פירות בעמלך בהתגשמות חזונך. בפרט בבחירות האחרונות הוכח עד כמה הציבור בישראל מכיר טובה על פועלך הגדול ורוצה שתמשיך לעמוד בראש העשייה הציבורית למען הכלל. עליך נאמר "כל כלי יוצר עלייך לא יצלח". הסיעתא דשמיא שאתה זוכה לה תמשיך ללוות אותך הלאה, להמשיך את המהפכה הגדולה וההיסטורית למען התורה והיהדות.

בסיום דבריי ברצוני להודות לאבי ואמי, חמי וחמותי, מורי דרכי, יחד עם כל משפחתי הנפלאה והיקרה, על כל התמיכה והסיוע.

תודה מיוחדת לרבקי, אשתי המסורה, העומדת לימיני ומלווה אותי לאורך כל הדרך, מגדלת את בניי בחום ובמסירות יחד, גם בזמנים רבים שאני נאלץ להיעדר מהבית. ייתן ה' ונראה יחד ברכה ונחת מכל ילדינו.

אסיים בתפילה לבורא עולם, שלא תצא תקלה תחת ידי ואזכה לקדש שם שמיים, אמן. תודה רבה.

[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
תאריך:  01/12/2022   |   עודכן:  01/12/2022
אברהם בצלאל
+נתניהו מתכנן לבטל את החוק לפיצול הליכוד
10:36 01/12/22  |  עידן יוסף
‏אחד החוקים הראשונים שנתניהו מתכנן לבטל הוא החוק שנועד להביא לפיצול הליכוד שחוקקה הקואליציה היוצאת. החוק מאפשר לארבעה ח"כים להתפצל ממפלגה בלי שיינקטו נגדם עיצומים. קיימת שאיפה להספיק לחוקק את הביטול אפילו לפני השבעת הממשלה, אולי בשל חשש שהחוק ינוצל בידי מורדים בליכוד (גלי צה"ל).
+איזנקוט: צריך להוציא מיליון איש לרחובות
10:29 01/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) בראיון לידיעות אחרונות: ״אם נתניהו יפגע באינטרס הלאומי - צריך להוציא מיליון איש לרחובות. אני אהיה ביניהם״.
+לוין לטופורובסקי: נספח ההסכם עם עוצמה יהודית פורסם לפנים משורת הדין
19:37 30/11/22  |  עידן יוסף
יו״ר צוות המו״מ מטעם הליכוד, ח״כ יריב לוין, שלח (ד') מכתב תשובה לח״כ בועז טופורובסקי (יש עתיד). זאת בהמשך למכתבו של האחרון שנשלח הבוקר, ובו דרש מסיעת הליכוד לחשוף את ההסכם שנחתם עם סיעת עוצמה יהודית.

במכתב מציין לוין כי על-אף שהממשלה היוצאת התנהלה בניגוד מוחלט לחוק, ולא חשפה את ההסכמים הקואליציוניים שחתמה טרם הקמתה בזמן, כפי הנדרש בחוק, ועל אף שמדובר בהסכמה ראשונית ולא בהסכם קואליציוני מלא, בחרה סיעת הליכוד לפרסם מיד, וכאמור לפנים משורת הדין, את ההסכם מול סיעת עוצמה יהודית.

נספח ההסכם הונח על שולחן הכנסת כבר שלשום.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ירושלים של מעלה, אלה סמטאות ילדותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
הפרופסור אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, מגיב לעליית הימין לשלטון וקורא (יום ג', 29.11.22) למערכת הפוליטית לקיים דיון על רפורמות ובקרה שיפוטית, כדי שהדבר יאפשר "להמשיך יחד את המסע המופלא ששמו מדינת ישראל".
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נערך לבקש מנשיא המדינה ארכה של שבועיים להרכבת הממשלה במטרה להימנע מלוח-זמנים צפוף ולאפשר את העברתם בניחותא של החוק שיאפשר את מינוי אריה דרעי לשר ואת החוק לתיקון פקודת המשטרה כך שתעגן את סמכויות השר לביטחון הלאומי המיועד, איתמר בן-גביר.
30/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון, בראשות ח"כ יואב גלנט, החלה (יום ג', 29.11.22) את פעילותה בדיון חסוי, שבו קיבלו חברי הוועדה עדכון מודיעיני ומבצעי, בעיקר על הזירה הפלשתינית.
29/11/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 29.11.22) שינויים תקציביים, בתקציב המדינה בהיקף של כ-7 מיליארד שקלים.
29/11/2022  |  מירב ארד  |   חדשות
יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי מכחיש את הפרסומים שלשום כאילו אמר בשיחות סגורות שיעכב את החלפתו, ואומר כי הופתע לשמוע עליהם. במקביל, בליכוד החלו לאסוף חתימות להחלפת יו"ר הכנסת.
29/11/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il