זה מספר שנים (מ- 1999 אם לדייק) מתקיימת לה פעם בשנה תחרות "מנוע השנה", במסגרתה מוענקים פרסים בקטגוריות שונות, בהתאם לבחירתם של 32 עיתונאי רכב ממדינות שונות המהווים את פנל השופטים.
התחרות כוללת קטגוריות רבות, המחולקות בד"כ לפי קבוצות נפח וניתן למצוא שם קטגוריות דוגמת המנוע בעל הביצועים הטובים ביותר, המנוע החסכוני ביותר, המנוע החדש הטוב ביותר ועוד ועוד.
בתואר המכובד "המנוע הטוב ביותר לשנת 2006" זכה מנועה של ב.מ.וו המשרת את מכוניות הספורט M5 ו-M6. ליחידת הכוח הנבחרת נפח של חמישה ליטרים ועשרה צילינדרים (בתצורת V10). אם זה לא מספיק, אז המנוע הזה קטף גם תואר נוסף בקטגורית "הטוב ביותר בנפח של מעל ארבעה ליטרים". בנסיבות הזכייה ציין חבר השופטים את השימוש בחומרים וטכנולוגיה מהטובים שבנמצא שהביאו להענקת 318 נקודות.
במקום השני (270) נמצא מנוע 1.4 ליטרים TSI מבית פולקסוואגן (שזכה גם בתואר המנוע החדש הטוב ביותר בגלל שילוב של מגדש טורבו ומגדש על - סופר צ'ארג', המאפשר זרימת כוח חלקה ועקבית בכל תחומי הסל"ד) ומדלית הארד (עם 233 נקודות) הוענקה אף היא לב.מ.וו בזכות מנוע טורבו-דיזל טויין טורבו (שני מגדשי טורבו) בנפח שלושה ליטרים.
שום הפתעה לא נרשמה בקטגורית "המנוע החסכוני של השנה" שהוענקה, פעם נוספת, למנוע ההיברידי (כלאיים - שילוב של בנזין וחשמל) של טויוטה המניע את הפריוס החסכונית. אגב, ב-2004 גם זכה המנוע בתואר מנוע השנה.
למקום השני הגיע מנועה של ההונדה סיוויק IMA - שתי המכוניות הללו נמכרות גם בישראל - ובמקום השלישי התברג מנוע 1.3 ליטרים טורבו-דיזל מבית פיאט. בקטגורית המנוע החדש הטוב ביותר ניצח כאמור מנועה החדש של פולקסוואגן כשאחריו מנוע היברידי נוסף של טויוטה (המשמש את הלקסוס ההיברידית החדשה) ובמקום השלישי מנוע עתיר ממדים - שבעה ליטרים - המניע את הקורבט Z06. ברכות לזוכים.