עירפול מוחלט מאפיין את כניסתה הצפויה של סגנית השר החדשה למשרד התחבורה, ח"כ סופה לנדבר (העבודה-מימד).
לנדבר השוהה בימים אלה בחו"ל שלא במסגרת תפקידה החדש במשרד התחבורה, לא הגיעה לטקס השבעה בישיבת הכנסת בה הודיעה הממשלה כחוק על דבר המינוי. יודגש כי שבועת סגן שר אינה תנאי קונסטיטוציוני הכרחי לשם כניסתו לתפקיד סגן שר בישראל.
במשרד התחבורה אין כל מידע עינייני על כוונות השר אפריים סנה לגבי הסמכויות שיעניק לסגניתו החדשה. הסגן הקודם, ח"כ אבי יחזקאל, עסק בנושא הבטיחות בדרכים, מערכת המתנהלת עתה עצמאית - באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
במטרה להפקיע את התערבות המדינה בעינייני הרשות, העביר מנהל הרשות יצחק אשל, את הטיפול בנושאי התיקצוב – הנאמד בכרבע מיליון שקלים, לאיש העסקים אבי נאור, מבעלי חברת המחשבים אמדוקס.
גורמים במשרד התחבורה מדגישים, כי סמכויותיה של ח"כ לנדבר יקבעו בפגישה עתידית שתערך עם השר סנה. מרבית פגישותיה של לנדבר בנושא התקיימו עד כה עם ראש המפלגה, שר הבטחון פואד בן אליעזר, והוקדשו להיבט הפוליטי.
גורמים המקורבים לשר סנה ציינו, כי משרד התחבורה מתנהל כיום באופן מקצועי רהוט באמצעות מנכ"ל המשרד, סלמן בן-ציון. ראש הממשלה אריאל שרון מוכיר ומעריך מאוד את סלמן בן ציון ("בנצי") עוד מתקופת שרותו כמנכ"ל מע"צ, ומהתקופה בה שרון הקים את המשרד לתשתיות לאומיות - כאשר מע"צ היה כפוף למשרד החדש שהקים שרון. כיום נתון מע"צ בתחום סמכותו של משרד התחבורה.
דבר מינויה של ח"כ לנדבר ידוע למשרד התחבורה מזה כחודשיים, אך בזמן הרב שחלף לא נערך כל דיון מסכם ועינייני בהגדרת התפקיד. המינוי הרשמי נערך רק שלשום על רקע הזדמנות הנדירה של התכנסות מושב הכנסת בעת הפגרה, שכן על הממשלה להביא את דבר מינוי סגני שרים בפני המליאה.
ח"כ יחזקאל התפטר על רקע מה הגדיר כ"שאיפה לחסוך בהוצאות המדינה". יחזקאל הצהיר כי עלות לשכת סגני השרים אינה עומדת בעיצה אחת עם מצבו של המשק, וקבע כי "זו ממשלה שמנה של אזרחים רזים ורעבים".
עם גילוי מגעי מפלגת העבודה למינוייה של ח"כ לנדבר לתפקידה, הוצהר במגזר הממשלתי כי "מתמיד נהוג היה למנות סגן שר למשרד התחבורה העמוס במטלות משקיות כבדות משקל," אך למעשה לא מונה סגן שר תחבורה מזה זמן רב: סגן השר האחרון הזכור במשרד (לפני ח"כ יחזקאל) הינו ח"כ לשעבר אפריים גור, אשר שרת את נשיא המדינה, משה קצב, בהיותו שר התחבורה בשלהי שנות השמונים.
אניגדוטית מוזכר, כי הן לנדבר והן גור היו תושבי אשדוד, ותמכו בעולים חדשים, כאשר גור התמקד בעולים מגרוזיה. פעילותה של ח"כ לנדבר בקרב עולי מדינות מזרח אירופה, מצויינת כ"נימרצת ויעילה." גור עזב את תפקידו על רקע צלילים צורמים, ואילו ח"כ לנדבר ידועה כנקיית כפיים.
עם תחילת המגעים לקראת מינויה לתפקידה במשרד התחבורה, הודגש כי העולים החדשים חשופים למעורבות רבה בתאונות דרכים. בינתיים התברר בוועדת החקירה הפרלמנטרית של ח"כ נחום לנגנטל, כי מעורבות מסוכנת יותר מסתמנת במיגזר הנהגים הערביים.
ח"כ לנדבר היתה חברה בוועדות העליה והקליטה, העבודה והרווחה, ועדה לענייני מחקר ופיתוח מדעי וטכנולוגי, ועדת הכספים, ועדה לקידום מעמד האישה ובועדה לפניות הציבור. במהלך הכנסת החמש עשרה היא חברה בועדת החינוך והתרבות, ועדת חוקה, חוק ומשפט, ובעדה לפניות הציבור.
בפעילות ציבורית מכהנת לנדבר כיו"ר התאחדות ארצית של יוצאי ברית-המועצות, חברת מועצת העיר אשדוד, דירקטור בחברה לפיתוח אשדוד וחברה בחבר הנאמנים של הסוכנות.
במקצועה, ח"כ לנדבר היא קלינאית תקשורת, ועל-פי הצהרתה בפני הכנסת היא בעלת תואר שני, ודוברת את השפות עברית ורוסית.