חברת מכשירי תנועה המשווקת בישראל את מכוניות פורשה, התבשרה אתמול שהפורשה מדגם קאיין, שהינו רכב הספורט-שטח המשפחתי החדש של היצרן הגרמני הוותיק, יגיע לאולמות התצוגה בישראל בחודש דצמבר 2002.
עם קבלת הודעת היצרן הגרמני במשרדי סוכנו הישראלי, נקבעו גם מחירי הקאיין, בהתבסס על שערו הנוכחי של האירו: פורשה קאיין S ימכר תמורת 596,900 שקלים, ופורשה קאיין טורבו ימכר תמורת 946,900 שקלים.
הפורשה מדגם קאיין יחשף לראשונה בפני הקהל הרחב בתערוכת הרכב הבינלאומית שתערך בפאריז בחודש הבא. מחלקה ראשונה חזתה באחרונה באקראי במכונית הסודית עד כה, כאשר היא עורכת ניסויי התאמה אחרונים בכבישי מבחן מאתגרים הנמצאים באזורי הרים נידחים של גרמניה.
כאשר הבחינו מהנדסי פורשה במצלמת מחלקה ראשונה המכוונת לעברם, פתחו בנסיעה פראית ונעלמו מהמקום במהירות.
הפורשה מדגם קאיין משלב תכונות של רכב ספורט לכל דבר עם יכולות שטח משמעותיות. הקאיין מצויד במנוע חדש רב עוצמה, בעל 8 בוכנות בתצורת v ובנפח 4,511 סמ"ק המספק 340 כוחות סוס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מושגת ב-7.2 שניות והמהירות המירבית מגיעה ל-242 קמ"ש.
הקאיין המצויידת במגדש טורבו (המורכב על אותו מנוע) מפתח 450 כוחות סוס, מאיצה מ- 0 ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות ומהירותה המקסימלית מגיעה ל-266 קמ"ש.
בפיתוח הקאיין הושם הדגש על ספורטיביות, בטיחות ויכולות מעבר שטחים קשים. לצורך השילוב ייחודי פיתחה פורשה מספר מערכות חדשות, בשילוב עם קונצרן פולקסווגן המפתח דגם מקביל שיחשף אף הוא בפריז, ומכונה טוארג (ראה ארכיון מלקה ראשונה).
איפיוני המערכות המתוחכמות, שחלקן כמו גם נתונים שטרם פורסמו עד כה, מובאים להלן: P.T.M - מערכת בקרת אחיזה בה מצויד הרכב כסטנדרט - במצב רגיל חלוקת הכוח בין הדיפרנציאלים הינה 62% לגלגלים האחוריים ו-38% לגלגלים הקדמיים, על-פי הצורך משתנה יחס זה באופן מבוקר עד ל-100% כוח לזוג גלגלים קדמיים או אחוריים.
יתרונות המערכת הינם יציבות ואחיזת כביש על פני כל סוגי הדרך, הגה משופר ושליטה מקסימאלית גם בתנאי קצה.
P.S.M- מערכת בקרת יציבות כסטנדרט, הדואגת לשמור על יציבות הרכב בתנאים פיסיים קיצוניים. המערכת נסמכת על מחשבי מערכות ה- PTM, ABS, ASR,ABD .
במגמה להשיג תכונות של רכב ספורט – שטח משולב, פיתחה פורשה מערכת מתלים חדישה המאפשרת נסיעה דינאמית ומהירה מחד ומאידך נסיעה בתנאי שטח שונים, בעזרת בולמים פנאומטיים מתכווננים ל-6 גבהים כמו גם דרגות קושי משתנות (מערכת PASM).
היכולות הדינאמיות של הקאיין אינן באות על חשבון יכולות השטח. נהפוך הוא, הקאיין הינו רכב שטח אמיתי גם בגרסתו הבסיסית, וזאת בזכות מערכותיו המתקדמות. בשטח מציע הקאיין זווית גישה של 32 מעלות וזווית נטישה של 27 מעלות, צליחת מכשול מים בעומק של 0.5 מטר ומרווח גחון עד 273 מ"מ.
מערכת שטח אופציונלית כוללת: מגוני צד וגחון, נעילה בסרן האחורי, מוטות מייצבים הידראוליים ומתנתקים לסרני הרכב המתחברים אוטומטית במהירות העולה על 50 קמ"ש.