נשיא אירן, מחמוד אחמדי נג'אד, שיגר (19.12.06) ברכה לעולם הנוצרי לרגל ציון חג המולד הקרב המציין את הולדת ישו. בנאום בעיר קרמנשה, אמר אחמדינג'אד, כי "ישו בבואו להנחות את העולם ביטא אהבה וסבל למען האנושות. הוא גילה סובלנות כלפי אי הבנה, העלבה, לחצים, ייסורים ואף ניצול לרעה של אלה שהיו סביבו. הוא נדחק לבידוד ונשא בכאב רק כדי לבצע את השליחות האלוהית", אמר.
עוד ציין אחמדינג'אד, כי הוא "מאחל לנוצרים שנה חדשה טובה ורוצה לשאול אותם שאלה. "שאלתי האחת לנוצרים היא: כיצד ישו היה נוהג אם היה נוכח בעולמנו היום? מה היה עושה נוכח כוחות הדיכוי של העולם שהתמקמו במדיניות הנוצריות? אלו כוחות הוא היה מחייה מחדש ואלה היה הורס? אם ישו היה נוכח היום, מי היה מתעמת איתו ומי היה הולך בעקבותיו?". שאל אחמדינג'אד.
בדברים הנשמעים כמעין נבואה אמר נשיא אירן: "כל אשא אני רוצה לומר הוא, שעידן המצוקה, הסבל והאיומים יגיע לקיצו ביום מן הימים וישו ישוב לעולם עם הופעתו של צאצאו של הנביא הקדוש לאיסלאם, האימאם המהדי (המשיח השיעי) והוא ימחה כל סימן לדיכוי, סבל וייסורים מהעולם".
התפיסה המשיחית של אחמדי נג'אד
את שאיפותיו הפוליטיות של נשיא אירן מניע להט של אמונה דתית עמוקה. נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'אד, חוזר ושונה את משנתו על "חיסולה הקרוב והוודאי של ישראל" כמעין קוד לתפיסה המשיחית המפעמת בו ובמורהו הרוחני האייתוללה יאזדי, מהקיצוניים ביותר מבין האייתוללות, אשר דוגל באקטיביזם מדיני וצבאי לקידום המהפכה האיסלאמית העולמית בהנהגתה של אירן.
בנאום בפני אנשי הדת הבכירים באמצע נובמבר 2005 לא הסתיר אחמדינג'אד את כוונותיו ומניעיו. משימתנו הבסיסית, הוא ציין ("אל-חיאת", 19.11.06), הינה להכשיר את הקרקע להופעת המהדי, המשיח השיעי, הוא האימאם הנעלם. לדבריו, על-מנת להשיג יעד זה, אירן חייבת לשמש דוגמה איסלאמית, לפתח חברה חזקה ולהתוות את מדיניות הממשלה בתחומים השונים על בסיס החתירה לממש את היעד של חזון אחרית הימים עם הופעת המהדי.
בלבנון הודפס השנה ספר שהתמקד בחזון המהדי של אחמדיניג'אד והשיעה. בספר "אחמדינג'אד והמהפכה העולמית הבאה", יוצר שאדי פקיה זיקה ישירה בין אחמדיניג'אד לבין המהדי וקובע, כי נשיא אירן דהיום תואם בתיאורו למפקד כוחות המהדי שישחררו את ירושלים על-פי אמונת השיעה. אחמדיניג'אד מתואר כאדם נחוש, המונחה ישירות מאללה והסבור, כי "צבא שחרור ירושלים" יעבור דרך עירק בדומה לתפיסתו של ח'ומיני, שאמר כי "הדרך לירושלים עוברת דרך כרבלא". גם נחישותו של אחמדיניג'אד לפתח נשק גרעיני מתפרשת כחלק מסימני הגאולה המשיחית, שכן הוא ומקורביו רואים בהתמודדות עם הלחצים הבינלאומיים החותרים למנוע מאירן לרכוש טכנולוגיה גרעינית, אחת הדרכים אשר יכשירו את הקרקע להופעת המהדי.
המוסלמים ומצוות השמדת העם היהודי
על-פי חכמי ההלכה המוסלמים, ההיסטוריה צועדת על-פי נבואות האיסלאם לקראת כינונה של "הח'ליפות העולמית שבירתה ירושלים", אשר תהיה "השלב האחרון בהיסטוריה של האומה האיסלאמית עד אחרית הימים". בתקופתה של הח'ליפות יופיעו סימני הגאולה ובהם הופעת האימאם המושיע ("אל-מהדי" - גואל העולם המונחה בדרך הישר), המערכה המכריעה נגד הנוצרים והריגתו של משיח השקר (אל-דג'אל) בירושלים בידי ישו. אז, מציין סלאח יתקיים הלכה למעשה גם חדית' (מסורת איסלאמית) האבן והעץ בעניינם של היהודים: "לא יגיע יום תחיית המתים, עד שיילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגום, עד אשר יתחבא היהודי מאחורי אבן ועץ ויגידו האבן והעץ: הו מוסלמי, עבד אללה, יש יהודי מאחורי בוא והרוג אותו!".
מוח'ליס ברזק, סופר פלשתיני המזוהה עם האחים המוסלמים, מסביר בספרו "ההבטחה האלוהית מח'ייבר לירושלים", שפורסם באתר הרשמי של החמאס, את משמעות חדית' העץ והאבן באשר לגורל היהודים. ברזק קובע בספרו, כי "הניצחון על היהודים הוא הבטחה אלוהית שלא תיזנח... היא תושג בדומה לתבוסתם בח'ייבר ותוצאתה תהיה קץ מוחלט (של היהודים) והם לא יוסיפו להתקיים".
ניצחון המוסלמים על שאר האויבים לא יתאפשר לדבריו אלא לאחר "חיסול הסרטן הזרוע בליבה הפועם של פלשתין". לדבריו, הסונה (ההלכה) של הנביא מוחמד קובעת "כיצד לנהוג ביהודים כאשר הם בוגדים ודרך פעולה זו תהיה ההריגה, השחיטה והרצח".