חשבון הבנק של אחיקם רובין מרמת-גן חרג מהמסגרת לאחר שבחודש יולי אשתקד חויב, בטעות, בסכום של 1,730 שקל על-ידי חברת פלאפון.
רובין צלצל בבהילות לחברה והודיע שהחריגה עולה לו ביוקר ושיחזירו מהר את הכסף. בפלאפון הבטיחו שהכסף יגיע למחרת, אך הוא בושש והגיע כעבור מספר ימים. בפלאפון תרצו שהעיכוב נבע מסיבות טכניות.
בחודש יולי אשתקד תבע רובין את חברת פלאפון תקשורת בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב בסכום של 3,000 שקל.
"לאחר ימי ביורוקרטיה קשים שבהם נאלצתי לגשת למשרדי פלאפון, הודתה החברה בטעות והודיעה שבאפשרותה להחזיר את הכסף כעבור שבוע".
לטענתו, חברת פלאפון לא התחשבה שהסכום שנגבה היווה חצי ממשכורתו ונועד למחייתו. "במשך שבוע נאלצתי להלוות כספים מאנשים ולבטל חופשה". רובין הוסיף שבנוסף לכל הצרות חברה שלו עזבה אותו.
"במידה וארצה להתנתק מפלאפון הובטח שלא יוטל עלי קנס", הדגיש רובין בכתב התביעה.
בכתב ההגנה טענה חברת פלאפון שפעלה במהירות להשיב לרובין את הכסף. לדבריה, המקרה אירע עקב טעות אנוש ובתום לב מבלי שנגרם נזק. "הנתבע היה שרוי בקשיים כלכליים ללא קשר לחיוב שנעשה בטעות".
לדבריה, רובין הגיש את התביעה משום שרצה להתנתק ממנה בשל חוסר יכולתו לממן קו פלאפון. "התובע חיפש דרך להיחלץ מהחיובים החלים עליו מכוח החוזה, לרבות תשלום עמלת יציאה מוקדמת, וניצל את האירוע לשם כך".
פלאפון הדגישה שאין להפריז במהות החיוב שארך פרק זמן קצר, "ומכאן ועד לחייבנו בסכום התביעה המרחק רב".
בדיון בפני השופטת יעל אילני, שהתקיים בחודש נובמבר אשתקד, אמר רובין: "חרה לי מאוד שהחזירו את הכסף כעבור שמונה ימים ולאחר שהקמתי מהומה והפסדתי שלושה ימי עבודה".
בהמלצת בית המשפט הצדדים הגיעו להסכם פשרה לפיו לסילוק מלא וסופי של התביעה ומבלי להודות באחריות, ובטענות, תשלם חברת פלאפון לרובין 150 שקל שיקוזזו מחשבונו.
בית המשפט אישר את הסכם הפשרה והעניק לו תוקף של פסק דין.