|
ליווי צמוד על ליצירת עסקאות מכירה בחו"ל [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
45 בקשות של חברות אושרו על-ידי ועדת הליווי השיווקי של משרד התעשיה והמסחר בתשעת החדשים הראשונים של השנה, מתוך 65 פניות שהתקבלו. מהנהלת התמ"ת נמסר, כי אחד מהיעדים המרכזיים שלו הוא הגברת הייצוא ושמירה על מוניטין היצוא הישראלי בשווקי חו"ל - ולכן משופרת יכולתם של יצואנים פוטנציאליים כבר בשלבי חשיפתם הראשוניים בשווקי חוץ.
הכלי המרכזי בו פועלת החברה הינו הקרן לליווי שיווקי המסייעת לחברות קטנות ובינוניות, על-ידי התאמת מלווה שיווקי ומשתתפת בעלותו. פרויקט הליווי השיווקי מתבסס על יועצי שיווק מנוסים המלווים את החברות בפעולות כגון גיבוש אסטרטגיה לייצוא, הכנת סקרי שוק, הכנת תוכנית שיווקית, הדרכה לגבי הכלים העומדים לרשות היצואן, וניהול מו"מ עם קניינים ומפיצים פוטנציאלים.
הסיוע מיועד לחברות שהכנסותיהן עד 50 מיליון שקל, שטרם ביצעו ייצוא או שייצואן עד 2 מיליון דולר, והן מעסיקות עד 100 עובדים. על המבקשים לשכנע את גורמי המשרד בחיוניות הליווי השיווקי, בפוטנציאל הייצוא של המוצר, בכושר הייצוא של החברה ומחויבותה לביצוע הייצוא.
הקרן מממנת 50% מעלות היועץ השיווקי, בהקפים של 300 שעות ייעוץ, בהתאם לגודל הייצואן ומהות החברה. תקציב הקרן לשנת 2007 הוא 2 מיליון שקל.