מחקר שוק שנערך על-ידי חברת "טבע נאות" בנושא הרגלי קניית נעליים בקרב האוכלוסיה הבוגרת בישראל קובע כי 32% מהישראלים ציינו שהם קונים מדי שנה כשני זוגות נעליים, כ-39% קונים 3-6 זוגות נעליים, כ-17% קונים זוג נעליים אחד, כ-3% קונים 7-9 זוגות נעליים בשנה, כ-5% קונים מעל 10 זוגות נעליים בשנה ו- 6% לא קונים אף לא זוג נעליים אחד בשנה.
בולטת התופעה שברכישת בין זוג אחד לשני זוגות נעליים בשנה- לגברים יש רוב 59% לעומת 38% הנשים. המגמה מתהפכת כאשר הרכישה היא מעל 5 זוגות נעליים בשנה - בתחום זה הנשים שולטות - 23% נשים לעומת 10% גברים.
בקרב רוכשי מעל 5 זוגות נעליים בשנה תושבי הדרום הם במקום הראשון - 22%, במקום השני תושבי השרון - 18%, תושבי ת"א - 13%, ובמקום האחרון תושבי הצפון - כ-12%.
לשאלה מהו התקציב הממוצע לקניית נעליים בשנה: 47% מהישראלים מוציאים בין 100-500 שקל לקניית נעליים בשנה, 26% מוציאים יותר מ-900 שקל לקניית נעליים בשנה ורק 2% מוציאים עד 100 שקל.
רווקים מוציאים יותר
נתון מעניין הוא שרווקים מוציאים סכומים גבוהים יותר מנשואים עם ילדים: 38.2% מהרווקים (לעומת 20.9% נשואים עם ילדים) ועד 300 שקל - 28.9% נשואים עם ילדים לעומת 16.4% מהרווקים. נתון בולט בסקר הוא הקריטריון לקניית נעליים - 75% ציינו שחשובה להם הנוחות, 12% - עיצוב, 4% - מחיר, 4% - מותג ורק 4%-אופנתיות.
82% מהנשים ציינו שהן לא הולכות עם עקבים לעבודה.
על-פי תוצאות סקרים שבוצעו במדינות מערב שונות, מתברר שישראל היא בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום רכישת נעליים לנפש לשנה.