|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך לשמור על תפקוד מיני וזוגיות בריאה אחרי גיל 50
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית

"הקמפיין של מזדה הועתק מקווסאקי"

קופירייטר מרחובות ביקש צו מניעה נגד קמפיין "העוצמה שבזרימה" בטענה שהועתק ביד גסה מהצעה שהגיש למשרד הפרסום באומן
05/12/2007  |   משה ריינפלד   |   חדשות   |   תגובות
מאת: משה ריינפלד  |    |  תגובות
[צילום: יחסי ציבור]

עפר אלוני, קופירייטר ואסטרטג שיווקי מרחובות, ביקש (יום ב', 3.12.07) מבית המשפט המחוזי בפתח תקוה להוציא צו מניעה שיאסור על חברת דלק מוטורס, יבואנית מכוניות מזדה, ועל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי ברמת גן להשתמש במילים "העוצמה שבזרימה" בקמפיין לפרסום מכוניות מזדה 6 בכל כלי התקשורת, וכן להשתמש בתמונה המשתלבת בקמפיין זה. הבקשה נועדה להפסיק את הקמפיין עד שיגיש תביעה לפצותו על נזקיו.

אלוני טוען, באמצעות עו"ד רון סמוראי, כי הקמפיין של מזדה 6 עושה שימוש שלא כדין בתפיסה שיווקית שפיתח, תפיסה השונה באופן מהותי מהקונספט השיווקי והפרסומי המקובל בישראל ובעולם. לפי תפיסה שיווקית זו ביצע גם עבודה לחברת "מטרו", יבואנית אופנועי קוואסאקי, בתערוכות "אוטו-מוטור", שנערכה בגני התערוכה בתל אביב באפריל 2004, לפני עשרות אלפי מבקרים. במסגרתה חשף פרסום של אופנוע קוואסאקי עם תמונה המשלבת את הביטוי "העוצמה שבזרימה", כדי להביע ביטוי אומנותי ומוחשי לעוצמה של כלי הרכב שפרסם. בפרסום נרשם במפורש כי כל הזכויות שמורות לאלוני. בבקשה שהגיש לבית המשפט טוען אלוני כי פרסום זה דומה דמיון רב ומפתיע לפרסום שביצעו באומן-בר-ריבנאי ודלק מוטורס.
עבודתו של אלוני מוצגת באתר האינטרנט שלו www.dc4u.net, בדף המתאר את מגוון מוצריו ובתחתית העמוד נכתב במפורש כי כל הזכויות שמורות לו, וכי אין לאף אחד אחר זכות להעתיק את הפרסום.

"אתה מבוגר מדי מכדי להיות יצירתי"

לדברי אלוני, פנה בספטמבר 2005 למיקי בר, שותף ומנהל במשרד הפרסום והציע לו להשתלב בתחום הקונספט הקופי והקריאייטיב של המשרד. בפגישה עם בר, הציג לו את עבודותיו, את אתר האינטרנט שהקים, את 11 האירועים שערך על-פי שיטת הקמפיין הדינמי שפיתח, ובכללם את העבודה שבוצעה לטובת "מטרו" בתערוכת אוטו מוטור בגני התערוכה תחת הכותרת "העוצמה שבזרימה". לאחר התכתבות ביניהם דחה בר את פניותיו.

אלוני מצרף לבקשה שהוגשה לבית המשפט הדברים שכתב לו בר. בין היתר כתב בר: "אותנו כחלק ממחלקת האינטרנט זה לא מעניין בשוטף, אבל במידה ויהיה פרויקט ללקוח שלנו שרעיון כזה יכול להשתלב, נבדוק איתך שוב". ועוד כתב: "עופר. אני מעריך את כישרונותיך, מכיר חלק מעשייתך, ובטח מכיר את הדרישות מאנשי הקריאייטיב אצלנו. לכן אני יודע בוודאות שאינך מתאים לעבודה במחלקת הקריאייטיבית פה, שגילה הממוצע הוא חצי משלנו, וכישורי אנשיה שונים לחלוטין משלך. כמו שאמרתי, אם אמצא משהו שנראה לי מתאים לפעילות מסוג זה שאתה יוצר אערב אותך".

דמיון מפליא

לדברי אלוני, הופתע לגלות בימים האחרונים כי המשיבות העלו קמפיין פרסום למכונית MAZDA6, תחת הסיסמה: "העוצמה שבזרימה", וכאשר המכונית מוצגת בצורה דומה עד כדי זהות של ממש לקמפיין הדינמי שעיצב אלוני חברת "מטרו", נשלח למיקי בר, ומוצג באתר האינטרנט של אלוני.

הקמפיין למזדה 6 פורסם בכל אמצעי התקשורת האלקטרונית והכתובה תחת הסיסמה "העוצמה שבזרימה" ובכלל זה שלטי חוצות ענקיים משני צידי נתיבי איילון וסרטי פרסומת בטלוויזיה. אלוני אומר: "הקמפיין הנ"ל הועתק בצורה ברורה ובלא כל התחכמות מהיצירה שלי. הם עשו שימוש באותה סיסמה, באותם צבעים כחולים, ובאותו קונספט ממש של הצגת המכונית, תוך שינויים מינימליים לחלוטין, כגון החלפת קווי הזרימה בדגים שייצגו את הזרימה, שינוי מיקום השמש, והצגת המכונית של דלק מוטורס במקום האופנוע של חברת "מטרו".

ההארה, רכב, וזרימה היוצאת מאחורי הרכב, וכך עשו בדיוק גם המשיבות. מודעת הפרסום שלהן כוללת: הארה, רכב, וזרימה היוצאת מאחורי הרכב.

כוח תאגידי דורסני

אין צורך בעין של מומחה כדי לראות את הדמיון הברור והמובהק בין שתי המודעות, כדי להבין כי דמיון כזה אינו יכול להיווצר מאליו באופן מקרי, אומר אלוני. "הקלדה של צמד המילים "העוצמה שבזרימה" במנוע החיפוש GOOGLE יניב בדף התוצאות כהפניה ראשונה את הפורום לשיווק ופרסום ערכי שלי באתר האינטרנט של nrg", הוא מוסיף.

לדברי אלוני, כל פניותיו למיקי בר מאז 2005, ובקשותיו להיפגש עימו נענו בתשובה מתחמקת. לדבריו הפרו דלק מוטורס ומשרד הפרסום את זכויות היוצרים שלו ועשו עושר ולא במשפט.
לטענתו, ההעתקה כה בולטת וההפרה של זכויותיו כה בוטה עד כי יש להעדיף את שיקוליו ואת האינטרס הציבורי שלפיו יש למנוע פגיעה בזכויות קניין רוחני, על פני כל אינטרס אחר של החברה והמשרד, ולהפסיק את הקמפיין לאלתר.

אלוני אומר כי יש לו תחושה קשה שדלק מוטורס ומשרד הפרסום העתיקו בגסות את יצירתו משום שהן סומכות על כוחן התאגידי העצום, לעומתו, אדם דל אמצעים, וסברו שיוכלו לשים את זכויותיו למרמס, בלא כל קושי.

ת"א 385-12-07
תאריך:  05/12/2007   |   עודכן:  05/12/2007
משה ריינפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הקמפיין של מזדה הועתק מקווסאקי"
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
dave
5/12/07 18:51
 
מולנור מרדכי
12/12/07 12:23
2
מכבי
6/12/07 10:51
3
אדם מודאג
6/12/07 20:19
4
דנה ברלינר
11/12/07 21:34
5
חא - אזרח מודאג
12/12/07 12:48
6
REUT1805
12/12/07 23:52
7
קובי גולן
16/12/07 13:10
8
מאירה אריאלי
18/12/07 14:33
9
מלך החיות
2/01/08 20:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
העלייה בטמפרטורות כתוצאה ממגמת התחממות כדור הארץ, גורמת להתפשטות מחלות זיהומיות, המועברות על-ידי נשאים הרגישים לשינויי טמפרטורה, כגון: יתושים או קרציות. כך קובעת החוקרת ד"ר שלומית פז, מהחוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה.
05/12/2007  |  גלית יצחק  |   חדשות
הנהלת חברת החשמל בתדהמה - לנוכח ניסיון לבצע תרגיל עוקץ העלול לפגוע בתדמיתה. היום (ד', 05.12.07) חולקו בבתים משותפים בערים הגדולות בישראל, תל אביב וירושלים - מודעות שנראות כמו מודעות על הפסקות חשמל יזומות של חברת החשמל.
05/12/2007  |  דרור מרום  |   חדשות
שלום קיטל, לשעבר ראש חטיבת החדשות בקול ישראל והמנכ"ל של חברת החדשות של ערוץ 2, סבור כי מערכת של כלי תקשורת מודרני יכולה וצריכה לכלול גם כתבים ושדרים בעלי עמדה אישית, אותה הם מביעים לעיתים בשידורים.
05/12/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
דוב הקוטב המפורסם קנוט חוגג היום את יום ההולדת הראשון שלו במסיבה שערך לו צוות גן החיות בברלין, שהציל את הדוב וגידל אותו להיות "סלב" אמיתי.
05/12/2007  |  הדר פרבר  |   חדשות
סקירה שערכה חברת דן אנד ברדסטריט ישראל לגבי ענף האינטרנט, מעלה כי גולש האינטרנט הישראלי נמצא במקום השני בעולם בבחינת מספר שעות הגלישה הממוצע. משתמשי האינטרנט הבוגרים בישראל גולשים 37.4 שעות בחודש בממוצע. במקום הראשון נמצא הגולש הקנדי, עם 39.6 שעות בחודש.
05/12/2007  |  דרור מרום  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
סיפרתי למורתי שהופיע ספר בשם "מסכת תהום" מאת ד"ר איל חיות-מן, שעוסק בביוגרפיה של אלישע, וספק אם גם אלפר ידעה מה הסתתר באישיותו לכל רבדיה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
זאת ממשלה שחלק ממנה לא שירתו בצבא או היו ג'ובניקים ומה שחשוב לא פחות - בניהם אינם משרתים בצבא כעת, כאשר אנו במלחמה וחסרים לצבא אלפי חיילים
איתמר לוין
איתמר לוין
"לישראל אין מדיניות חוץ אלא רק מדיניות פנים", אמר המדינאי האגדי לפני 50 שנה. מאז הוכח שוב ושוב עד כמה צדק, וכעת הדברים אולי ברורים יותר מאשר אי-פעם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il