בית המשפט לערעורים בונציה, איטליה, הורה (יום ג', 8.1.08) לשלטונות להסגיר לישראל את בועז יונה, המנכ"ל והבעלים של חברת חפציבה המתמוטטת. בכך נענה בית המשפט לדרישת משרד המשפטים הישראלי, שהועברה לממשלת איטליה לפני מספר חדשים.
יונה ברח מישראל בסוף יולי 2007, ימים מספר לפני שחפציבה התמוטטה. הוא הסתתר מספר שבועות באירופה, ולבסוף באיטליה, עם בני משפחתו. יונה נלכד ב-30 באוגוסט ליד ורונה, איטליה, ומאז הוא בכלא בבית הסוהר המקומי של ורונה.
ב-11 באוגוסט הוציא בית משפט בישראל צו מעצר נגד יונה, בגין חשדות לעבירות גניבה, מרמה, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד (חברות חפציבה). בתוקף צו זה, ביקש משרד המשפטים ממשלת איטליה להסגירו לישראל, כדי לשפטו על העבירות שבהן הוא חשוד. ההליכים המשפטיים באיטליה ארכו מספר חדשים.
בועז יונה יוכל לעכב את הסגרתו לישראל, על-ידי הגשת ערעור לבית משפט גבוה יותר באיטליה. עומדים לרשותו לשם כך 45 יום. פרקליטו האיטלקי, עו"ד רנטו אלבריני, יחליט בקרוב האם להגיש ערעור. אם תתקבל החלטה סופית להסגירו, הוא יוטס לישראל ויעצר מיד בהגיעו לנתב"ג, בתוקף צו המעצר נגדו.
אם וכאשר יוסגר יונה לישראל, מחכות לו בזעם 3,500 משפחות, שקנו מחפציבה דירות, ולא קיבלו אותן עד היום. חובות חפציבה נאמדים ב-2-1.5 מיליארד שקל. עד היום לא נמצא פתרון לבעיותיהם של רוב קוני הדירות. אלפי משפחות חיות, "תודות" ליונה ולמעלליו, בתנאים קשים, ועתידות להפסיד כסף רב עד שיקבלו את הדירות. המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מולכו, מצד אחד, והבנקים מצד שני, מתווכחים זה חדשים איך לפתור את הבעיה - ובינתים הקונים סובלים.
בתו חזרה לארץ - ולא קרה לה דבר
בועז יונה התנגד להסגרתו לישראל, מטעמים מובנים. הוא ניסה לזכות באהדת דעת הקהל באיטליה (שלא גילתה ענין רב בפרשה), באמצעות דברים שאמר פרקליטיו לעתונאים איטלקים, בשמו. ב-4 בספטמבר אמר , כי אינו מוכן לחזור לישראל "מחשש לחייו ולחיי משפחתו". למרות זאת, חזרה בתם לארץ, כשהגיעה לגיל גיוס, והתגיסה לצה"ל. היא קיבלה בצה"ל מעמד של חיילת בודדת,כי הוריה בחו"ל. לא ידוע שהיא זקוקה לשמירה או אבטחה.
ב-21 בנובמבר אמר יונה לעיתון איטלקי נפוץ, באמצעות פרקליטו, כי תוכניתו היא "לסיים את חייו באיטליה", כלומר הוא יתנגד להסגרתו לישראל. באותו ראיון טען כי חפציבה התמוטטה מכיון ש"ממשלת השמאל" בישראל הפסיקה לסייע לבניה שלו ביהודה ושומרון. כתב Nfc מעיר כי לדברים אלו אין שחר.