שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דרורה פלפל, אישרה הסדר פשרה המפצה את צרכני ממרח השוקולד "נוטלה" על הטעייתם באמצעות הפחתת משקל האריזה. ההסדר הושג לאחר שהוגשה תביעה ייצוגית נגד היבואן, חברת "ליימן שליסל".
השופטת הורתה ליבואן לשלם למגישת התביעה רחל בנק 10,000 שקל, ולעורך דינה 120,000 שקל, ולפרסם את הסדר הפשרה על חשבונו בעיתונים מעריב והארץ.
ממרח NUTELLA מתוצרת חברת פררו האיטלקית, נמכר בעבר באריזה של 400 גר'. ליימן שליסל החלה למכור אותו באריזה של 350 גר' בלא שטרחה להודיע על כך לצרכניה, ובלא ששינתה את אריזת המוצר. הדבר גרם להטעיה של הצרכן. החברה הודתה במשפט קודם כי המשקל הופחת והאריזה נשארה.
נגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בתל אביב, אך לפני הדיון הודיעו הצדדים לבית המשפט כי ביום 21.1.08 הגיעו להסכם פשרה וביקשו את פרסומו ואישורו.
על-פי הסכם הפשרה תמכור החברה את המוצר בצנצנות של 440 גרם בלא תוספת מחיר. כמו-כן תמכור בלא תוספת מחיר צנצנות שמשקלן 835 גרם במקום במשקל של 760 גרם.
צורת הפצה זו תיעשה בשני סבבי מכירות: האחד - במשך חודשיים, שתחילתו לא יאוחר מאשר 12 חודשים מהמועד הקובע; סבב שני - גם הוא לתקופה של חודשיים, שתחילתו לא יאוחר מאשר 6 חודשים מסיום סבב המכירה הראשון. בכל אחד משני סבבי המכירות יוצעו לשוק כמויות המוצרים הבאות: 377,00 צנצנות במשקל 440 גרם; ו - 155,000 צנצנות במשקל של 825 גרם. תוספת המשקל תצוין על גבי המוצר, בלא כל ציון אחר.
מספר המוטעים יקטן
נציגי החברה ציינו כי בפרק הזמן שבו שווק המוצר בצורתו המטעה, לא פחת היקף קנייתו בידי הצרכנים, למרות פרסום התביעה הייצוגית. מכאן ניתן ללמוד, לטענתם, כי מחיר המוצר או משקלו אינם הגורם המכריע בהחלטה לרכוש את המוצר. עוד גרסו כי יש לקחת בחשבון שאפילו הוטעה חלק מהצרכנים, הרי בחלוף שלושה חודשים מאז ההפחתה כבר פחת מספר המוטעים, ובחלוף כשישה חודשים גם מספר זה פחת, וכן הלאה עד שמספר המוטעים נעלם.
בפסק הדין שאישר את הסכם הפשרה קבעה השופטת פלפל כי שיקולי החברה שלפיהם מספר המוטעים יפחת במהלך הזמן, הם שיקולים סבירים ונכונים. לפיכך, קבעה ש"ההסדר נראה סביר, ראוי והוגן לחברי הקבוצה".
השופטת ציינה כי "הסדר הפשרה מאפשר לנפגעים מהשוני במשקל, למרות האריזה הדומה, להיות מפוצים במשך ארבעה חודשים במוצר מתוגבר במשקלו. אין מדובר במבצע, וגם כלל הציבור, שאינו שייך לקבוצה יוכל ליהנות מהתגבור במשקל. סביר להניח כי אלה שנפגעו והיו ערים לבעיית המשקל, יהיו גם ערים יותר לכך שהמוצר מוצע להם בתקופה מסוימת במשקל גבוה ובאותו מחיר, וירכשו אותו".