הרשות השנייה פתחה בהליך של הפרה לכאורה של כללי האתיקה נגד פעילות התוכן השיווקי בתוכנית "הישרדות" של ערוץ 10 - כך נודע ל-TheMarker.
ההליך נפתח בעקבות פרק בתוכנית שהוקרן בשבת האחרונה בו דובר בהרחבה על חברת הביטוח הראל. בין היתר, המתמודדים בתוכנית התבקשו לבצע משימה שבסיומה יחולצו במסוקי הראל. חברת הביטוח הראל הינה אחת מנותני החסות לתוכנית ואף יצאה לאחרונה עם מוצר חדש - הראל הישרדות - לנוסעים לחו"ל.
זו אינה הפעם הראשונה בה נפתח הליך של הפרה לכאורה בגין פעילויות תוכן שיווקי אסורות בתוכנית "הישרדות". לפני כחודש נקנס ערוץ 10 ב-3 דקות פרסום, השוות ערך ל-240 אלף שקל, בגין פעילות תוכן שיווקי אסורה של הד אנד שולדרס מבית פרוקטר אנד גמבל בתוכנית. אז המתמודדים התחרו על קבלת המוצרים החדשים, ונראו כשהם משתמשים בתכשירים ומדברים בשבחם.
חוק הרשות השנייה קובע כי תוכן שיווקי אסור למעט במקרים ספציפיים שנקבעו בכללים. לפני כשנה אימצה הרשות השנייה את עקרונות ועדת כשר שהוקמה מטעמה, ובימים האחרונים נמצאים עקרונות אלה בתהליכי החלה. ועדת כשר קבעה קוד אתי לשיתופי פעולה מסחריים בשידורי הטלוויזיה, לפיהם, בין היתר, ערוצים 2 ו-10 יוכלו לשלב תוכן שיווקי בתוכניות בידור, בטלנובלות ובתוכניות אירוח קלילות. לעומת זאת, בשידורי חדשות, תחקירים ותוכניות ילדים ייאסרו שידורי תכנים פרסומיים.
מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כל הנושאים שעל הפרק הם ביננו לבין הרשות השנייה".