לראשונה מזה תשע שנים לא נרשם אף הרוג בתאונות מטוסים בישראל. כך עולה מנתוני מינהל התעופה האזרחית שבמשרד התחבורה לסיכום שנת 2002.
מהנתונים עולה, כי בשנת 2001 נהרגו 11 בני אדם בתאונות מטוסים, לעומת שנת 2002 שהסתיימה כאמור ללא כל הרוג בתאונות מטוסים.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר כי "חזון האפס" של ועדת ההיזוי לתאונות דרכים ביבשה, כבר הוגשם באוויר.
העובדה שבשנה שעברה לא היו הרוגים בתאונות מטוסים, נובעת, בין השאר, כתוצאה מהגברת הפיקוח על התעופה האזרחית, וממתן דגש מיוחד על מעורבות הגורם האנושי בתאונות מטוסים או באירועים של "כמעט תאונה".
ב-2002 נרשמה גם ירידה דרסטית במספר הנפגעים בתאונות מטוסים לעומת השנה הקודמת. 4 נפגעים בלבד, לעומת 19 נפגעים בשנת 2001.
במספר תאונות המטוסים חלה בשנה שעברה ירידה קטנה אך הדרגתית, מזה חמש שנים. בשנת 2002 ארעו 18 תאונות מטוסים, לעומת 20 תאונות בשנת 2001. בשנת 2000 אירעו 23 תאונות, וב-1999 נרשמו 25 תאונות מטוסים.
בשנת 2002 נשללו רשיונותיהם של 9 טייסים, שפעלו בניגוד לתקנות הטייס וסיכנו חיי אדם. נגד חלק מהטייסים אף הוגשה תלונה למשטרת ישראל על חריגה מהנוהלים.
ממשרד התחבורה נמסר כי גם בשנה הנוכחית ינתן דגש מיוחד על מעורבות הגורם האנושי בתאונות מטוסים וזאת לאחר שהתברר כי המאמץ הרב שהושקע בהגברת הפיקוח והפעולות שננקטו לאכיפת חובת הדיווח על ארועי בטיחות טיסה הוכחו כיעילות.