|
זאב וורמברנד, מנכ"ל רבוע כחול [רונן אקרמן]
|
|
|
|
|
חברת רבוע כחול מדווחת (יום ב', 23.3.09) על הכנסותיה בשנת 2008, אשר הסתכמו לכדי 7.42 מיליארד ש"ח. בשנת 2007 הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ-6.98 מיליארד ש"ח - עלייה של כ-6.4%.
הרווח הנקי לשנת 2008 הגיע ל-132.4 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-175.8 מיליון ש"ח בשנת 2007. הקיטון ברווח הנקי נובע מקיטון ברווח התפעולי ומגידול בהוצאות המימון.
ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.75 מיליארד ש"ח, בהשוואה להכנסות של כ-1.78 מיליארד ש"ח בתקופה המקבילה ב-2007 - ירידה של כ-1.7%.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי של 2008 הסתכם בכ-18.1 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-70.8 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2007 - ירידה של 74%. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2008 הגיע ל-33.6 מיליון ש"ח (1.9% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-81.7 מיליון ש"ח (4.6% מההכנסות) ברבעון הרביעי של 2007.
נתוני המכירות בחנויות הזהות ירדו ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-4.5%. זאת, עקב השפעה של תהליך הקמת רשת מגה בול והסבה של כ-36 סניפים, והיתרה עקב קיטון בהיקף המכירות ברשת שפע שוק וקיטון במכירות חלק מסניפי מגה לפני הסבתם לסניפי מגה בול, שקוזז בחלקו מגידול במכירות סניפי מגה בעיר. מנגד, הקיטון במכירות קוזז על-ידי תוספת של 10 חנויות במהלך 12 החודשים האחרונים בשטח של כ-12,000 מ"ר אשר תרמו לגידול במכירות וכן גידול במכירות קבוצת BEE בכ-5.2 מיליון ש"ח ברבעון הרביעי של 2008 בהשוואה לרבעון הרביעי של 2007.
ב-2009: המשך פיתוח מגה בול ועדן טבע; הרחבת המותג הפרטי
זאב וורמברנד, נשיא ומנכ"ל רבוע כחול, אמר בהתייחסו לתוצאות כי "במהלך השנה השלמנו גיבושה של תוכנית אסטרטגית להיערכות במבנה התואם את תנאי השוק והסביבה התחרותית. כחלק מיישום תוכנית זו, הכרזנו ברבעון הרביעי על השקת רשת מגה בול ועל השקת המותג הפרטי מגה, המהווים שלב משלים להשקתה המוצלחת של רשת מגה בעיר".
וורמברנד ציין כי בשנת 2009 החברה מתכננת להמשיך ליישם חלקים מרכזיים נוספים של התוכנית האסטרטגית שלה ובהם פיתוח רשת מגה בול בדרך של הרחבת הפריסה והחדרת הקונספט השיווקי שלה, הרחבת המותג הפרטי לקטגוריות נוספות, השקת תוכנית נאמנות לקוח באמצעות השקת כרטיס חבר והמשך הפיתוח המואץ של פורמט עדן טבע מרקט, כך שעד סוף השנה תפעיל הרשת 10 סניפים.