שר התחבורה, אביגדור ליברמן נפגש היום בלשכתו עם ראשי נת"ע (- נתיבי תחבורה עירוניים) המתכננת ומפקחת על פרוייקט הרכבת הקלה בתל אביב.
יו"ר מועצת המנהלים של נת"ע, יוסי קוצ'ק ומנכ"ל החברה, ישי דותן הציגו בפני ליברמן את הפרוייקט ואת קווי הרכבת הנוספים המתוכננים בעתיד במטרופולין תל אביב.
באחרונה ערך ליברמן אבחנה בין פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, אותו ציין לטובה, לבין ביקורת שהשמיע כלפי הקונספציה של הרכבת הקלה בתל-אביב. ליברמן מסר כי הוא מלווה את הפרויקט לסירוגין משנת 1996, וציין כי אינו בטוח שרכבת קלה תתאים לתל-אביב. לדבריו מטיל הפרויקט עומס לא ריאלי על עורקי התנועה הקיימים בעיר.
עם סיום הפגישה הודיע משר התחבורה כי ועדת המכרזים הבינמשרדית, בראשות סגן החשב הכללי באוצר, דוד גרשונוביץ צפוייה לפרסם בחודש הבא את הקבוצות שעלו לשלב הסופי במכרז הבינלאומי להקמה ותפעול של הקו הראשון (הקו האדום) של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב.
ארבע קבוצות בינלאומיות מתמודדות במכרז למיון המוקדם (P.Q) של הפרוייקט. הקבוצה הראשונה כוללת את סימנס מגרמניה, אייקון הקנדית, HTM מהולנד, אפריקה ישראל ואגד. הקבוצה השניה כוללת את בומברדיה הקנדית, בויג ו-RATP מצרפת, נכסים ובניין וחברת דן.
הקבוצה השלישית כוללת את אלסטום וקונקס מצרפת, אשטרום, שיכון ובינוי ופולאר השקעות. והקבוצה הרביעית כוללת את CAF הספרדית, דייהו אינטרנשיונל מקוריאה, BBG מגרמניה, שפיר הנדסה, אוסיף, גרנית הכרמל ובייטמן הנדסה.
הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב שאורכו כ-22 קילומטר יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה ויעבור בסמוך לבית החולים בלינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, דרך תחנת הרכבת בארלוזורוב, דרך פתח תקווה, ליד מרכז עזריאלי, הקריה, עד מנשיה ומשם דרך שדרות ירושלים ביפו ועד לדרום בת ים. עלות הפרוייקט נאמדת בכ-5 מיליארד שקל.