|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים
[צילום: פלאש 90]
דוח מבקר המדינה על היערכות שירותי הכבאות לשעת חירום

סכנת קריסה בעת חירום; האחראים - אלי ישי וברק

קובע: מדובר בדוח חמור מאוד המעיד כמאה עדים על מינהל בלתי תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי "רק צעדים חריגים ימנעו את תופעת הכלבים נובחים והשיירה עוברת"
08/12/2010  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   השריפה בכרמל   |   תגובות
נקודות עיקריות בדוח
שירותי הכבאות עלולים לקרוס בשעת חירום
המחדל רובץ לפתחם של שר הפנים ומשרדו
הליקויים שנתגלו במלחמת לבנון השנייה לא תוקנו
חוסר חמור בכבאים; עשרות כבאיות אינן תקינות
הטיפול נתקע משום שהאוצר דורש אולטימטיבית רפורמה
ברק לא טיפל למרות אחריותו להיערכות העורף
נתניהו קבע בדצמבר 2009: צריך עוד מידע
המלצות לשינוי מערך הכבאות מוגשות מאז 1976
ביה"ס לכבאות מסכן את חיי המשתמשים בו

איתמר לוין
חום גבוה

ישי: האוצר אשם, לא אני; אם לא הייתי חרדי, יחס התקשורת היה הפוך
איתמר לוין
"אם נושא הכבאות לא יטופל בשבועות הקרובים - כל הממשלה צריכה להתפטר"
לרשימה המלאה

שר הפנים, אלי ישי, נושא באחריות הראשית למחדל המתמשך של חוסר הטיפול במערך הכבאות. כך קובע מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בדוח שפרסם היום (ד', 8.12.10). המבקר מטיל אחריות אישית גם על שר הביטחון, אהוד ברק, האחראי על הטיפול בעורף.

פרסום הדוח הוקדם בעקבות אסון הדליקה בכרמל, והוא עשוי להגביר את הקולות הקוראים להתפטרותו של ישי ולהקמת ועדת חקירה ממלכתית לנושא.

דוח המבקר - לסיקור המלא

- נתניהו: איישם מיידית את המסקנות
- שלוש שנים אחרי הדוח הקודם: ממצאיו טרם נדונו
- כבר ב-1976 הומלץ לשנות את המבנה הארגוני
- נתניהו, דצמבר 2009: הנושא לא מוכן לדיון בפניי
- מה עשה אהוד ברק? חילק עצות
- אין 2.5 מיליון שקל לאימונים של שירותי הכבאות
- האוצר: נפעל ליישום הדוח על כל חלקיו
- ישי: אם לא הייתי חרדי, יחס התקשורת היה הפוך

במבוא לדוח כותב לינדנשטראוס: "לא זו בלבד שמערך הכבאות לא שופר מאז מלחמת לבנון השנייה בעקבות הערותינו בדוח על העורף, אלא שמצבו אף החמיר עד כדי סכנת קריסה בעת חירום.

"אני מוצא לנכון להתריע בפני ממשלת ישראל וראש הממשלה על מחדל מתמשך זה, הרובץ בראש ובראשונה לפתחם של משרד הפנים והשר העומד בראשו. חובה למנוע לאלתר את הסחבת בטיפול בשירותי הכבאות וההצלה ואת גלגול האחריות של השרים איש על רעהו; על שרי הממשלה הנוגעים בעניין, במרכזם שר האוצר ובשיתוף שר הביטחון, המופקד על רשות חירום לאומית, לשלב זרועות כדי ליישם בדחיפות עליונה את החלטת הממשלה להקים רשות ארצית לכבאות והצלה ולארגן את מערך הכבאות באופן שיתאים לייעודו - ויפה שעת אחת קודם!

"דוח זה על היערכות שירותי הכבאות וההצלה הוא דוח חמור מאוד המעיד כמאה עדים על מינהל בלתי תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי".
מסמך: היערכות שירותי הכבאות וההצלה לעת חירום
במסגרת המדיניות שקבענו לקיום מעקבים לבדיקת תיקון הליקויים בגופים המבוקרים, הכין משרד מבקר המדינה דוח מעקב על היערכות שירותי הכבאות וההצלה לשעת חירום. יש לייחס חשיבות יתרה להיערכות זו בעקבות הכשלים שהתגלו בתפקוד המערך להגנת העורף במלחמת לבנון השנייה ולנוכח האיום הממשי שמדינת ישראל ניצבת בפניו בעת חירום - במלחמה ובאסונות המוניים. מערך החילוץ וההצלה הלאומי שנועד להציל חיי אדם ורכוש בעת חירום בנוי מתתי-מערכות הקשורות ביניהן קשר בל יינתק, בעיקר פיקוד העורף, משטרת ישראל, שירותי הכבאות וההצלה, מגן דוד אדום. שירותי הכבאות וההצלה הם החוליה החלשה במערך זה. לצערנו, התברר בביקורת המעקב שלא זו בלבד שמערך הכבאות, אשר מצבו היה חמור בעבר, לא שופר מאז מלחמת לבנון השנייה בעקבות הערותינו בדוח על העורף, אלא שמצבו אף החמיר עד כדי סכנת קריסה בעת חירום, עניין שעלול לפגוע מהותית בכל מערך החילוץ וההצלה, לגרום לאובדן חיי אדם ורכוש ולפגוע בחוסנו של העורף. אני מוצא לנכון להתריע בפני ממשלת ישראל וראש הממשלה על מחדל מתמשך זה הרובץ בראש ובראשונה לפתחם של משרד הפנים והשר העומד בראשו. חובה למנוע לאלתר את הסחבת בטיפול בשירותי הכבאות וההצלה ואת גלגול האחריות של השרים איש על רעהו; על שרי הממשלה הנוגעים בעניין, במרכזם שר האוצר ובשיתוף שר הביטחון, המופקד על רשות חירום לאומית, לשלב זרועות כדי ליישם בדחיפות עליונה את החלטת הממשלה להקים רשות ארצית לכבאות והצלה ולארגן את מערך הכבאות באופן שיתאים לייעודו - ויפה שעת אחת קודם! דוח זה על היערכות שירותי הכבאות וההצלה הוא דוח חמור מאוד המעיד כמאה עדים על מינהל בלתי-תקין לחלוטין, בעיקר אצל מקבלי ההחלטות בממשל הישראלי. לדאבוננו, בימים אלה ממש הצטיירה לעינינו תמונה עגומה ומייסרת של שרפת הענק שהשתוללה בכרמל וקיפחה את חייהם של עשרות אנשי שב"ס, אנשי משטרה ואנשי כבאות והצלה - ובהם נער, כבאי מתנדב, ופגעה באחרים, ביניהם אזרחים רבים. כמו כן הושמד בשרפה - שהיא בגדר אסון לאומי - רכוש רב. שוב נגלו לעינינו מחדלי העבר בכל עצמתם. רוב לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו, הליקויים לא תוקנו ושוב ניתן להצביע על אי-תיאום בין הגופים השלטוניים, על "גרירת רגליים" של המופקדים על הטיפול בנושא ועל הוויכוח הנמשך על מחדלים שהעצימו את האסון. המחדלים הקשים שנתגלו שוב בגופי שלטון, במינהל בלתי-תקין הנתפס בכישלונו, מחייבים בדיקה יסודית ומיידית על פי מדיניות מבקר המדינה בדבר עדיפות הביקורת "בזמן אמת". בדיקה כזו עדיפה על בדיקה היסטורית, שנים לאחר ההתרחשות. דוח זה, לצערנו, לא יהיה האחרון בשורת הדוחות בנושאים הכאובים אם הגורמים הנוגעים בדבר לא יסיקו ממנו מיד את המסקנות ולא ילמדו את לקחיו. ביני לביני, אני יותר ויותר משתכנע שרק בצעדים חריגים ומשמעותיים שלא אמנה כאן, ניתן יהיה לשבור את המוסכמה הוותיקה: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

האיום התגבר אך הליקויים לא תוקנו

על השריפה בכרמל אומר לינדנשטראוס: "שוב נגלו לעינינו מחדלי העבר בכל עוצמתם. רוב לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו, הליקויים לא תוקנו ושוב ניתן להצביע על אי-תיאום בין הגופים השלטוניים, על גרירת רגליים של המופקדים על הטיפול בנושא ועל הוויכוח הנמשך על מחדלים שהעצימו את האסון".

את המבוא לדוח מסיים לינדנשטראוס בנימה פסימית מאוד: "דוח זה, לצערנו, לא יהיה האחרון בשורת הדוחות בנושאים הכאובים אם הגורמים הנוגעים בדבר לא יסיקו ממנו מיד את המסקנות ולא ילמדו את לקחיו. ביני לביני, אני יותר ויותר משתכנע שרק בצעדים חריגים ומשמעותיים שלא אמנה כאן, ניתן יהיה לשבור את המוסכמה הוותיקה: הכלבים נובחים והשיירה עוברת".

בגוף הדוח מזכיר לינדנשטראוס, כי בביקורת על מלחמת לבנון השנייה נמצאו ליקויים בהיערכות שירותי הכבאות לעת חירום, ובהם: שירותי הכבאות מאורגנים במבנה מבוזר, בלי שיש לנציבות הכבאות מערכת ארצית של פיקוד ושליטה; אין לנציב הכבאות כלים ואמצעים המאפשרים לו להשתמש בסמכויות שהקנה לו החוק; בנציבות הכבאות לא פועלת יחידת מבצעים שיכולה לשמש מפקדה עורפית לטיפול בהקצאת כוחות.

כעת מתברר, נאמר בדוח, כי לא זו בלבד שמרבית אותם ליקויים לא תוקנו, אלא שהמצב אף החמיר לנוכח האיום הגובר על העורף. נמצאו ליקויים מהותיים לעניין היערכותם הארגונית של שירותי הכבאות, וכן נמצאו חוסרים בכוח האדם בהם, בפריסת התחנות ובכלי רכב וציוד, שבגינם עלולה להיגרם פגיעה חמורה מאוד בכשירותם המבצעית של שירותי הכבאות בעת חירום.

לינדנשטראוס מציין, כי צה"ל מעריך שהאיום כעת על העורף גבוה מזה שהיה במלחמת לבנון השנייה. ואולם, בעת חירום לא יוכלו שירותי הכבאות במצבם הנוכחי להתמודד עם מספר גדול של אירועים, שחלקם יתרחשו בד-בבד ובמשך פרק זמן ממושך. מערך הכבאות עלול לקרוס, ועקב כך תושבים רבים יימצאו בסכנת חיים ממשית.

בביקורת התברר, כי נציב הכבאות, שמעון רומח, התריע פעמים אחדות בשנים 2007-2009 בפני שרי הפנים, מאיר שטרית ואלי ישי, ובפני משרד האוצר על המצב החמור והחוסרים בשירותי הכבאות, אך בפועל לא חל שינוי ממשי במצב.

התוספת נולדה בעקבות הביקורת

במסקנות הדוח, כותב לינדנשטראוס: "מדובר במחדל מתמשך ובמצב חמור, שחיי רבים עלולים להיות תלויים בו ואשר עלול לגרום לנזק רב מאוד לרכוש, והוא מחייב בראש ובראשונה את שר הפנים – במשולב עם שר האוצר ושר הביטחון – להידרש בדחיפות לתקנו, ויפה שעה אחת קודם".

הדוח מגלה, כי ההחלטה מיולי השנה על תוספת תקציב לשירותי הכבאות, היא תוצאה ישירה של הביקורת. צוות הביקורת נפגש עם ישי ב-5.5.10, וכעבור 15 יום הודיע ישי למשרד המבקר על הגשת הצעה לממשלה במטרה לספק פתרון לשירותי הכבאות. על-פי החלטת הממשלה, תושלם הקמת הרשות הארצית לכבאות עד סוף 2012, ולשירותי הכבאות תוקצה מיד תוספת תקציב בסך 100 מיליון שקל.

על החלטה זו אומר לינדנשטראוס, שהיא "אמנם צעד משמעותי לשיפור החיוני הנדרש בהיערכות שירותי הכבאות וההצלה – בעת שגרה בכלל, ובעת חירום בפרט – ואולם מבחנה היחיד של ההחלטה נעוץ אך ורק ביישומה.

"בשים לב לליקויים החמורים שמפורטים בדוח זה ובהתחשב באיום הייחוס לעורף, שהוא אקטואלי, הכרחי ששירותי הכבאות ייערכו לעת חירום הלכה למעשה בהקדם האפשרי, באשר הם חוליה חיונית במערך הכולל של שירותי הסיוע וההצלה לעורף בעת חירום, ובמצבם הנוכחי יש חשש שמא דווקא בעת חירום הם יהיו בגדר צוואר בקבוק שעלול לפגוע ביעילות התפקוד המערכתי כולו.

"אשר על כן, על כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר – משרד הפנים, משרד האוצר ומשרד הביטחון – ובהובלת שר הפנים, לפעול בשיתוף פעולה הדוק ולהבטיח כי החלטת הממשלה תיושם ולפעול בדחיפות בטווח הקצר ביותר להשלמת פערים קריטיים במערך שירותי הכבאות, בד-בבד עם ההתקדמות בהקמת רשות ארצית לכבאות והצלה.

"נדרש על כן לגבש, לתקצב ולהוציא לפועל תוכנית ברורה ומפורטת, שתכלול לוח זמנים ברור לבקרה ופיקוח, ותתן מענה דחוף להשלמת פערים קריטיים הקיימים במערך שירותי הכבאות ולהשלמת פערים מהותיים בהמשך. על שר הפנים ושר האוצר לסיים בדחיפות את הכנת ההצעה לחקיקה הנדרשת ליישום החלטת הממשלה כדי לשנות את המבנה הארגוני של שירותי הכבאות".

לינדנשטראוס מדגיש שעל ברק להיות מעורב בנושא, ומוסיף: "בשל חשיבותו של נושא זה, בגלל הסחבת הקשה והבלתי-מובנת לחלוטין בטיפול ובשל ניסיון העבר ממליץ משרד מבקר המדינה, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יעקוב אחר מימוש החלטת הממשלה".

"...יש חשיבות עליונה לשנות תחילה את המבנה הארגוני הבסיסי של שירותי הכבאות, וזאת ללא התניות או עיכובים היכולים לנבוע מהצורך לבחון את מקומו של מערך הכבאות, כאמור לעיל, וזאת כדי לספק מהר ככל האפשר מענה מיטבי מול האיום, ומוטב שעה אחת קודם. כל השהיה נוספת בעניין זה תהיה חלילה לרועץ למדינה".

חסרים 186 כבאי משמרת

אחריות אישית נוספת מטיל לינדנשטראוס על שר הביטחון, אהוד ברק, עליו הטילה הממשלה באפריל 2007 את "אחריות העל לטיפול בעורף בכלל מצבי החירום". ברק לא היה מעורב באופן פעיל בקידום הטיפול בעניין היערכות שירותי הכבאות לכלל גיבוש פתרון מעשי.

גם נציבות הכבאות אינה יוצאת נקייה מן הדוח. המבקר קובע, כי היא לא בחנה בשנים האחרונות את התאמת תקן כוח האדם בשירותי הכבאות לגידול באוכלוסיה ולפיזור האוכלוסין, ולכן לא הסיקה את המסקנות בדבר המחסור בכוח אדם. עוד נמצא, כי רומח לא קבע תקן כבאות עדכני לעת שגרה ולעת חירום, למרות ההחמרה באיום על העורף.

תקן כוח האדם בשירותי הכבאות לעת שגרה כלל במועד סיום הביקורת 1,948 משרות, מהן 1,381 משרות של כבאי משמרת, אך בפועל כללה מצבת כוח האדם 1,685 משרות, מהן 1,195 משרות במצבת כבאי משמרת; היינו: היה פער של 263 משרות, מהן 186 משרות של כבאי משמרת.

שירותי הכבאות סובלים גם ממחסור חמור ברכבי כיבוי. תקן רכבי כיבוי והצלה בכל שירותי הכבאות לעת שגרה היה 519, אך מספר כלי הרכב התקניים (שהיו בשימוש פחות מ-20 שנים) היה 349, ומצבת כלי הרכב הלא-תקניים כללה 93 כלי רכב – פער של 170 כלי רכב תקניים.

תחנות הכיבוי אינן מקושרות ביניהן במערכת ממוחשבת, ומערכת הקשר בין רכבי הכיבוי ובינם לתחנות הכיבוי מבוססת על מכשירי קשר ישנים הפועלים בתדרים מעטים, דבר הגורם למגבלות בשימוש בקשר בעת עומס אירועים.

בית הספר לכבאות ולהצלה פועל במתקן שאינו מאפשר להכשיר את הכבאים בהתאם לתקנים בינלאומיים, והשימוש בו לאימונים כרוך בסיכון חייהם של הכבאים. למרות התרעות חוזרות ונשנות של נציבות הכבאות, משרד הפנים לא פעל לפתרון הבעיה.

לינדנשטראוס מוסיף וקובע, כי שיתוף הפעולה והקשר בין פיקוד העורף ובין נציבות הכבאות נחלשו במידה ניכרת מאז מלחמת לבנון השנייה – שגם בה לא היו תקינים. רשות החירום הלאומית לא קידמה את הטיפול במוכנות שירותי הכבאות לעת חירום, למרות שזהו אחד מתפקידיה.

כשל מתמשך המונח לפתחו של שר הפנים

במאי 2008 החליטה הממשלה על הקמת רשות ארצית לכבאות והצלה, אך החלטה זו טרם יושמה. ישי פנה בספטמבר 2009 לראש הממשלה, בנימין נתניהו, התריע בפניו על המצב וביקש ממנו לסייע בענייני שירותי הכבאות, אולם הנושא נדון אצל נתניהו רק בסוף דצמבר 2009. גם לאחר הדיון זה לא חלה כל התקדמות של ממש בנושא זה, עד להחלטת הממשלה מיולי 2010 בנושא שיפור מערך הכבאות.

לינדנשטראוס שם דגש על המבנה הארגוני של שירותי הכבאות, שלדעתו מהווה בעיית יסוד חריפה בעת חירום: לנציב הכבאות אין יכולת ממשית של פיקוד ושליטה על הכוחות בשטח, בעת שנדרשים יכולת מובהקת של ראייה כוללת, ריכוז מאמץ, גמישות וניידות; בשירותי הכבאות אין גורם מרכזי המוסמך לקבל החלטות על הקצאת משאבים ותעדופם בעת חירום, ועלולה להיות לכך השפעה קריטית.

"כשל מתמשך זה מונח בראש ובראשונה לפתחו של משרד הפנים והשר העומד בראשו, כמי שהאחריות המיניסטריאלית לשירותי הכבאות מוטלת עליו, לרבות בתחום היערכותם לעת חירום לנוכח הסכנות הצפויות לפי איום הייחוס", קובע המבקר.

לגבי הקצאת התקציבים לפתרון המשבר אומר לינדנשטראוס, כי משרד האוצר היתנה את העברתם בקידום הרפורמה בשירותי הכבאות. מאחר שדבר זה לא התרחש, "הטיפול בנושא זה נקלע למצב בלתי נסבל של העדר פתרון".

בשנים 2010-2007 הציג משרד הפנים למשרד האוצר פעמים אחדות את הצרכים התקציביים הכוללים של שירותי הכבאות, אך רק במאי 2010 הציג גם דרישה תקציבית מצומצמת לצמצום מחסור מיידי – וגם זאת רק בעקבות הביקורת. משרד הפנים לא השכיל לפעול, בשילוב משרד האוצר, לגיבוש תוכנית שתאפשר לטפל בדחיפות בפערים החמורים בשירותי הכבאות.

תאריך:  08/12/2010   |   עודכן:  09/12/2010
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סכנת קריסה בעת חירום; האחראים - אלי ישי וברק
תגובות  [ 27 ] מוצגות   [ 27 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישרים,שידאגו לכלל
8/12/10 15:17
 
לא ישרים
8/12/10 17:37
 
אליהו חיים
8/12/10 17:40
2
בג"ץ שולט בכל
8/12/10 15:40
3
@ בנצי - א @
8/12/10 16:51
4
S
8/12/10 17:01
 
מכבה את האש ביער
8/12/10 20:42
5
יובלי
8/12/10 17:12
 
תשאל את ציפי
8/12/10 17:34
6
בוץ'
8/12/10 17:43
 
להרחיקו מכל תקציב
8/12/10 18:29
7
קייזרמן
8/12/10 18:07
8
יהודה לשם
8/12/10 18:07
9
דן הרפז
8/12/10 18:21
 
שושפרי
8/12/10 18:41
 
ד.ט.
9/12/10 06:45
10
את כתבותיך?
8/12/10 18:28
11
רחל פרומן קומלוש
8/12/10 18:53
12
דודי81
8/12/10 20:13
13
ינדסשטראוס מגזים
8/12/10 21:35
14
פצע עצמו - פיצויי
9/12/10 00:07
15
בר דרור דוד
9/12/10 00:58
16
חשדנית
9/12/10 01:12
17
שהם המיעוט הצעקני
9/12/10 06:01
18
לבלום את הטרור
9/12/10 08:03
 
רחמים
9/12/10 11:16
 
לא מעוניינת בכך
9/12/10 19:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פותח את הדוח על שירותי הכבאות, בהתייחסות לממצאים שהעלה בדוח על מלחמת לבנון השנייה. הוא מזכיר, כי באותה מלחמה נורו רקטות אל צפון הארץ בלבד, ורק אזור הצפון סבל מפגיעות בנפש וברכוש. לפיכך מערך הכבאות ריכז מאמץ באזור הצפון בלבד ותגבר את שורותיו בכבאים ממרכז הארץ ומדרומה.
08/12/2010  |  איתמר לוין  |   חדשות
נפח המסחר הכולל במטבע חוץ בחודש נובמבר הסתכם בכ-131 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-136 מיליארד דולר באוקטובר ובהשוואה לממוצע חודשי של כ-100 מיליארד דולר מינואר עד ספטמבר. כך עולה (יום ד', 8.12.10) מנתוני שוק מטבע החוץ של בנק ישראל.
08/12/2010  |  עופר וולפסון  |   חדשות
המבנה הארגוני הלקוי של שירותי הכבאות תופס מקום מרכזי בדוח מבקר המדינה. מסתבר, שכבר ב-1976 קמה ועדה שהמליצה לשנות מבנה זה. לאורך השנים שוב הומלץ על כך, והממשלה אף אימצה חלק מאותן המלצות. ומה קרה בפועל? - כלום.
08/12/2010  |  איתמר לוין  |   חדשות

יממה לאחר שהתנצל בפני המאמן אורי מלמיליאן וגם בפני חבריו לקבוצה, דריו פרננדס השלים רשמית את הקאמבק שלו מן ההשעיה כשתורגל היום (רביעי) בהרכב [קישור]" href_fix="בית"ר" Target="_BLANK">[קישור] ירושלים למשחק בשבת מול הפועל עכו, על חשבונו של כריסטיאן אלבארס הפצוע.


08/12/2010  |  מאיה חסון  |   חדשות
שרי הפנים ידעו היטב עד כמה המצב בשירותי הכבאות חמור. נציב הכבאות, שמעון רוקח, פנה בשנים 2009-2007 לשרים מאיר שטרית ואליהו ישי ולמנכ"לי משרד הפנים דאז, אריה בר וגבי מימון, אך ללא הועיל.
08/12/2010  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   השריפה בכרמל  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
מה עשה אהוד ברק? חילק עצות  /  איתמר לוין
אין 2.5 מיליון שקל לאימונים של שירותי הכבאות  /  איתמר לוין
האוצר: נפעל ליישום הדוח על כל חלקיו  /  איתמר לוין
הָהָר חָזַר אֶל קוֹצָיו הַמְּפֻיָּחִים  /  איתן קלינסקי
רגע לפני שקונים טייסות ומטוסי כיבוי  /  גרשון אקשטיין
ואתה היית הצופה  /  בלפור חקק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
רעיון המדינה הפלשתינית משמעו אחד: הפיכת הגדה המערבית לעזה שנייה, תחת שלטון חמאס, ולניסיונות חוזרים ונשנים לתקוף את ישראל המצומקת, לבתר ולהשמיד אותה
דן מרגלית
דן מרגלית
גרוע מיאיר - אביו    חלפו שעות ארוכות עד שלשכתו פרסמה מין הודעה צמחונית-חלבית, שהיא כלום בריבוע ואינה מזכירה לגנאי אפילו את הבן יאיר
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
פוטין בשיחה עם עיתונאים רוסיים לאחר שיחותיו עם נשיא אוזבקיסטן [צילום: מיכאיל מצל, ספוטניק/AP]
יאיר נבות  |  
בסיום ביקורו בטשקנט בירת אוזבקיסטן, ענה פוטין לשאלות עיתונאים ואמר: "כבר כעת, נאט"ו מסייעת לאוקראינים בתפעול מערכות הנשק, ואז שיגר איום ואמר בין השאר: "נציגים אלה של מדינות נאט"ו, ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ההשתוקקות להשתטח על ציונו של הצדיק, הכמיהה לשאת תפילה בציונו של הצדיק, הערגה לקרבת הצדיק, אין מי שיוכל להבינה כמו המחוברים לקדושה, המאמינים בחיבור עם נשמת הקודש
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il